جاباما
۵۳۳۷۹۴
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

جهانگیری: آمدم تا از مظلومیت دولت، دفاع کنم

جهانگیری با بیان اینکه من با دو هدف به انتخابات آمدم، تصریح کرد: هدف اولم دفاع از مظلومیت دولت بود و هدف دیگرم این بود که صدای اصلاحات باشم.

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری در همایش حامیان حسن روحانی که در مصلای گرگان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه معدن آزادشهر اظهار کرد: خودم چون فرزند یک معدنکار هستم، می دانم در عمق این تونل ها کار کردن و نان حلال به دست آوردن چگونه است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اتفاق مهمی هستیم، تصریح کرد: در سال ۹۲ به همت مردم، کشور از یک اتفاق خطرناک نجات پیدا کرد. متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و مدیریت های ناکارآمد، در همه ابعاد این کشور با مشکلات جدی روبه رو شده بودیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در سیاست خارجی به مرحله ای رسیده بودیم که قدرت های استکباری موضوع هسته ای را بهانه کرده بودند تا به ملت متمدن و بزرگ ایران فشار وارد کنند. آنچه که باعث شد از تحریم ها و فشارها، سرفراز بیرون بیاییم استقامت و پایمردی شما ملت بزرگ بود.

جهانگیری ادامه داد: کسانی که این توطئه را طراحی کرده بودند تصورشان این بود که با این فشارها ملت را تسلیم می کنند و در اثر فشار به ملت، مسئولین کشور تسلیم فشارهای مردم خواهند شد. ولی به فضل الهی با تصمیمی که شما در سال ۹۲ گرفتید و با تیم کارشناسی که توسط دکتر روحانی و مدیریت دکتر ظریف شکل گرفت، ما موفق شدیم کشورهای استکباری را تسلیم خواسته های ملت ایران کنیم. البته این را تاکید می کنم که موضوع هسته ای با هدایت، پشتیبانی و راهنمایی مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه با اطمینان می توان گفت که خواسته های همه شما قابل حل است، گفت: ما در کشور به وحدت، انسجام و گفت و گو نیاز داریم و همه باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سالهای ۹۰ و ۹۱ و نیمه ۹۲ در زمینه اقتصادی وضع نگران کننده ای در کشور داشتیم، اظهار کرد: در آن زمان قیمت سکه، ارز و کالاهای اساسی مور نیاز لحظه ای تغییر می کرد و در مدت یک سال و نیم ارزش دارایی ملت ایران به یک سوم کاهش پیدا کرد. در شرایطی که صدها میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کشور شد اما شغل ایجاد شده صفر بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی کشور وضع سفره مردم ایران در سال ۹۱ حدود ۳۵ درصد نسبت به سالهای قبل کوچکتر شد. کی با ملت ایران این کار را کرد؟ چرا عذر خواهی نمی کنید؟ ملت با بزرگواری ممکن است گذشت کند ولی امکان ندارد آن روزها را فراموش کند.

وی بیان کرد: امروز مسیر اقتصاد کشور در مسیر صحیح خودش قرار گرفته است و دیگر شاهد تلاطم و به هم ریختگی اقتصادی نیستیم.

جهانگیری به موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: با برنامه ای که تهیه شده این موضوع را می توان حل کرد. عده ای شعار می دهند و حتی نمی دانند شغل درست کردن یعنی چه؟ یک بار نشد یکی از آنها بگوید ۱۰ نفر شغل ایجاد کردن چگونه است؟ آنها کارنامه شغل ایجاد کردن ندارند.

وی تصریح کرد: ما باید به هر مسئولیتی که در هر دستگاهی در ایران داشتیم افتخار کنیم و به مردم بگوییم این مسئولیت ها را داشتیم و این کارها را انجام دادیم و مردم باید تصمیمی بگیرند که این مسئولیت شما با رئیس قوه مجریه شدن سازگار است یا نه؟

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: سرمایه گذاری، تولید و اشتغال با تعامل با دنیا و ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی و امنیت سرمایه گذاری شدنی است.

جهانگیری گفت: ما برای معیشت شرافتمندانه مردم ایران برنامه تهیه کردیم، گفت: ما امسال دریافتی مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ۴ برابر کردیم. یک خانواده ۵ نفره می تواند تا ۷۰۰ هزار تومان دریافت کند. هر ایرانی که کمتر از این مقدار دریافتی داشته باشد توسط نهادهای حمایتی، حمایت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سهام عدالت را به میزان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بین ۵۰ میلیون ایرانی توزیع کردیم و از شهریور ماه همه مردم ایران و در مرحله اول افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هر سال سود خود را از کارخانه هایی که سهام دار هستند، دریافت می کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در سال ۹۵ به ۲۹۰۰ روستای کشور آبرسانی شد در حالی که در طول ۸ سال دولت گذشته به ۲۴۰۰ روستا آبرسانی شده است.

جهانگیری ادامه داد: لایحه ای را امسال به مجلس بردیم تا ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها در نظر گرفته شود.

وی به موضوع منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: لایحه منطقه آزاد اینچه برون را به مجلس بردیم اما متاسفانه این لایحه معطل ماند. هفته گذشته منطقه جغرافیایی منطقه آزاد اینچه برون را تصویب کردیم. منطقه اینچه برون باید به یکی از قطب های توسعه کشور تبدیل شود. با کشور روسیه در حال مذاکره هستیم تا راه آهن گرمسار- اینچه برون را برقی کنیم. در دوره آینده راه آهن گرگان - گنبدکاووس- مشهد در دستور کار ما قرار دارد.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه من با دو هدف به انتخابات آمدم، تصریح کرد: هدف اولم دفاع از مظلومیت دولت بود و هدف دیگرم این بود که صدای اصلاحات باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر جهانگیری درود بر روحانی

    • بدون نام

      جهانگیری باهرتدبیری باخراب کردن رقیب می خواهددوباره برقدرت باشد ولی ملت باآنها خداحافظی کردند چون نمی خواهندبیش ازاین به کشورضرر واردشود وبه عقب برگرددملت رئیس جمهورانقلابی استکبارستیز یارمحرومان ومستضعفان توجه کننده عملی به اقتصادمقاومتی وتولید واشتغال ورفع مشکلات معیشت مردم رامی خواهند چهارسال تجربه نشان داد درتوان روحانی نیست جزتسلیم زیاده خواهی آمریکا شدن وعقب نشینی گام به گام چیزی دیگربدست نمی آورد.

    • بدون نام

      درود بر مرد مردان

    • بدون نام

      هیچ دوره ای از دولت ها اینقدر به دولت توهین و فشار وارد نبود...بنده به عنوان یک انقلابی متاسفم تفکرات بی اساس هم صنفی هایم ذخیره های کشورم را دارد نابود میکند...

    • بدون نام

      فدای معرفتت درودبرشما

    • بدون نام

      آمدی از ملت دفاع کنی یا دولت

    • علی محمد

      تو که یکبار از مظلومیت دختر وزیر دفاع کردی .

    • بدون نام

      آخ کباب شدم از مظلومیتتان ..شما آخر مظلومان تاریخید.
      با حقوق 70.80میلیونی معلومه چقدر مظلومید!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج