جاباما
۵۳۳۹۱۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

اگر مردم نیایند، عاقبت ایران چه می شود؟

با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات و حضور فعال و رقابتی کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر و روستا، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و صاحب نظران این حوزه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید برلزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات به ضرورتها و دلایل حضور پرشور مردم اشاره کردند و عواقب شرکت نکردن در انتخابات را برشمردند.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات و حضور فعال و رقابتی کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر و روستا، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و صاحب نظران این حوزه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید برلزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات به ضرورتها و دلایل حضور پرشور مردم اشاره کردند و عواقب شرکت نکردن در انتخابات را برشمردند.

در ادامه بخشی از نظرات کارشناسان سیاسی و انتخاباتی را در مورد عواقب شرکت نکردن درانتخابات مرور میکنیم.

حسین امیری خامکانی، یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که «مردم نباید نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند» گفت: اگر مردم مشارکت نکنند ممکن است فردی انتخاب شود که به شرایط گذشته در سال ۹۱ برگردیم.

مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: اگر درصد کمی از مردم در انتخابات مشارکت کنند، اولین پیامش این است که مردم رغبتی به تعیین سرنوشت خود ندارند و برایشان تغییرات مهم نیست و این موضوع قابل تفسیر است و دشمن و دوست هم یک جور تفسیر می کنند، البته به نظرم با توجه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی که در روزها و ماه های اخیر شده، مشارکت قابل قبولی از مردم را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

محسن علیجانی، یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد که اگر در انتخابات شرکت نکنیم طمع‌ورزی دشمنان افزایش یافته و آنها تمامی تلاششان را برای افزایش فشار بر کشور بیش از پیش به کار می‌گیرند.

محمدرضا بادامچی، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید همه برای توسعه کشور در انتخابات شرکت کنیم گفت که اگر در انتخابات مشارکت نکنیم و با بی‌تفاوتی از آن بگذریم، دوباه پوپولیسم به کشور باز می‌گردد.

عبدالحمید خدری، نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند، گفت: مردم اگر هم نیایند قرار است یک نفر انتخاب شود پس چه بهتر در انتخاب شخص مورد نظر خود نقش داشته باشیم.

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند آن چیزی اتفاق می‌افتد که نمی‌خواهند و برای اینکه اینگونه نشود باید حتما در انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه تجربه نشان داده عدم مشارکت در انتخابات فاجعه به بار آورده است،گفت:فکر نمی‌کنم روز جمعه مردم ایران کار مهمتری از حضور در انتخابات داشته باشند.حضور مردم در انتخابات با سرنوشت و زندگی آنها و سرنوشت شهر و کشور و آینده‌شان ارتباط مستقیمی دارد زیرا تجربه گذشته نشان داده است که بی‌دقتی در رأی دادن یا عدم مشارکت چه فاجعه‌ای در یک دوره هشت ساله برای کشور به بار می‌آورد.

محمدنعیم امینی‌فرد، یک عضو فراکسیون اهل سنت تاکید کرد که شرکت نکردن در انتخابات به ضرر منافع ملی و حتی اقتدار و امنیت ملی خواهد بود، چون مقدار زیادی از این‌ها با پشتوانه مشارکت مردمی حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ، یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: مردم اگر پای صندوق‌های رای نروند و از حق خود استفاده نکنند، فردا در برابر هرچیزی که نمی‌پسندند مسئول هستند.

سیدعلی کاظمی، مشاور معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به گفته‌ایی از ارسطو، بیان کرد: او می گوید شهروندی که در جامعه خود مشارکت نمی کند، یا حیوان است یا خدا. اگر ما انسان هستیم و می خواهیم در جامعه‌ای زندگی کنیم ناگزیر از مشارکت هستیم. مگر می‌شود یک فردی در یک جامعه زندگی کند ولی نسبت به همه مسائل آن بی‌تفاوت باشد؟

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: اگر مردم به هر دلیلی به انتخابات بی‌رغبت و بی‌تفاوت باشند قطعا آنان تا مدت‌های مدید با سلطه رسانه‌ای خود بر فشارهای خود به مردم ایران خواهند افزود. در نقطه مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران در هر برهه‌ای از زمان که نیازمند پیمان مجدد مردم بوده است با مشارکت و حضور حداکثری آنان در برابر زیاده‌خواهی‌ها و فشارهای آنان قد علم کرده‌اند. حضور مردم کم هزینه‌ترین ابزار در دفاع از منافع کشور است. حضور باشکوه مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت حاوی این پیام به دنیاست که مردم ایران بعد از ۳۸ سال همچنان خواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اگر رای ندهید نه تنها هیچ تغییری به وجود نمی‌آید بلکه شرایط کشور به سال‌های بین ۸۴ تا ۹۲ برمی‌گردد.

کمال اکبریان، فرماندار بن با اشاره به اینکه عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای توانمندی نظام را کاهش می‌دهد، گفت: دشمن از این رفتار سوء استفاده می‌کند و بایستی تلاش شود انتخابات همانند دوره‌های گذشته با مشارکت بالا برگزار شود.

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران عدم شرکت در انتخابات بی تفاوتی به سرنوشت و آینده کشور است و هر کسی از ناحیه عدم شرکت در انتخابات و استقرار افرادی ناکارآمد در مسئولیت های بزرگ لطمه خورد حق اعتراض ندارد؛ چرا که این فرد از رفتار خود خسارت دیده و همه آفت‌ها ناشی از رفتار او و ناشی از مدیریت کلان است.

سلمان خدادادی، نماینده‎ مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت:مردم با رای ندادن و عدم مشارکت در انتخابات حق رای را از خود می‎گیرند و اجازه می‎دهند تا سرنوشت کشورشان را دیگران رقم بزنند.

قدمعلی مردانی، فرماندار کیار گفت: در صورتی که مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت نکنند بر روند سازندگی کشور تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت و همچنین موجب سوء استفاده دشمن و دخالت آن‌ها در امور داخلی کشور خواهد شد.

حسین شیخ الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه گفت: بدون شک تک تک رایی که مردم در صندوقهای انتخابات می اندازند باعث می شود که پایه ها ی امنیت کشور افزایش پیدا کند. مردم با حضور در انتخابات نه تنها به وظیفه دینی، قانونی و ملی خود عمل می‌کنند بلکه امنیت خود را نیز تضمین می‌کنند.

ولی داداشی، یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: مقصر کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات را مسئولانی دانست که گفتار و رفتار غیراخلاقی و مدیریت و عملکرد ضعیف در پرونده مسئولیتی‌شان ثبت است.

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: بداخلاقی و بدرفتاری نامزدهای انتخابات بر کاهش مشارکت مردم در انتخابات تاثیر منفی دارد.

حجت السلام سید محمدرضا میر تاج‎الدینی، معاون پارلمانی دولت دهم گفت:تبعات سهل‌انگاری در انتخاب فرد اصلح دامن خود مردم را خواهد

سیدمحسن علوی، یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه شرکت‌نکردن در انتخابات راه را برای طمع‌کاران به کشور باز می‌کند، گفت اگر در انتخابات شرکت نکنیم راه را برای کسانی که به کشور طمع دارند و به دنبال افکار پلید هستند، باز می‌کنیم.

سیدابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس با تاکید بر مشارکت جدی مردم در انتخابات گفت:اگر فردی مشارکت نکند و یا رای ندهد به معنای مخالفت است، حتی رای ممتنع نیز موافق محسوب نمی‌شود، لذا مردم باید در انتخابات شرکت کرده و به کاندیدایی رای دهند تا خود را در نظام مردم سالاری اثبات کنند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عدم مشارکت در انتخابات را نشانه اهمیت ندادن به سرنوشت خود دانست، اظهار کرد:همه ما باید با مشارکت گسترده در انتخابات سرنوشت خود و کشور را تعیین کرده و یا اینکه با کنار رفتن اجازه دهیم تصمیم دیگران برایمان اجرایی شود. شرافت، عزت، و آزادی اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که حضور پرقدرت مردم می‌تواند آنها را تضمین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آن‌هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، هنوز این حساسیت را درک نکرده‌اند. رسانه‌ها و گروه‌های مرجع باید تأثیر این حضور را برای مردم بازگو کنند و آن‌ها بدانند که یک رأی می‌تواند در میزان امنیت و مشروعیت ما در جهان نقش مهمی داشته باشد. ما با انتخاب خود می‌توانیم نوع سلیقه خود را به جهان بازگو کنیم.

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ گفت:اگر مردم حضور فعال در انتخابات پیش‌رو نداشته باشند به تعبیر دشمنان کشور، از نظام دلسرد شده‌اند.

محمد جواد جمالی، یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر اینکه اگر مردم مشارکت کمتری در انتخابات داشته باشند موجب طمع ورزی دشمنان و شادکردن آنها می‌شود گفت: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که عدم مشارکت پاسخ مناسبی به برخی مشکلات نیست.

ابوالفضل سروش، عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم مشارکت گسترده مردم در دو انتخابات ریاست جهوری و شوراها و انتخاب افراد اصلح گفت که اگر در انتخابات شرکت نکنیم کوتوله‌های سیاسی بزرگ جلوه کرده و خدای ناکرده زمام امور مسلمین را به دست می‌گیرند.

مصطفی معین، وزیر اسبق علوم با بیان اینکه مردم باید با رای خود مانع از این شوند که دیگران برای آنها تصمیم‌گیری کنند گفت: عدم شرکت در انتخابات جامعه را دچار پسرفت و مردم را دچار افسردگی می‌کند.

محمدرضا تابش، نایب رییس فراکسیون امید با بیان اینکه عدم مشارکت خوب در انتخابات، سیاستمداران بد را پیروز می‌کند، گفت: اصلی‌ترین آفت عدم مشارکت مطلوب در انتخابات استقرار یک مسئول بد و ناکارآمد خواهد بود.

محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عدم مشارکت در انتخابات باعث امیدوار شدن دشمنان و برای به ثمر رسیدن تهدیدات‌شان خواهد شد و امنیت پایدار کشور را تهدید خواهد کرد.

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: برخی‌ها می پرسند چرا در انتخابات شرکت نکنیم؟ اگر در انتخابات شرکت نکنیم بی‌نظمی و بی امنیتی در کشور حاکم می‌شود.

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مجلس با تاکید بر شرکت گسترده مردم در انتخابات اظهار کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم اتحاد ملت کم شده و به موقعیت بین المللی ایران لطمه وارد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما می آییم، ...

    • بدون نام

      کدوم سرنوشت!!!هر کدومشون ..همین آش و همین کاسه و روز ب روز زندگی برا ما بیکارا سختر میشه دیگه کاملآ از این روزگار ناامید شدیم بزار هر کی در بیاد بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج