۵۳۳۹۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ایران در انتظار یک حماسه تاریخی

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، فردا در شرایطی برگزار می‌شود که این بار بیش از هر زمان دیگری، گروه‌ها، جریان‌ها و شخصیت‌ها از طیف‌های مختلف مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، فردا در شرایطی برگزار می‌شود که این بار بیش از هر زمان دیگری، گروه‌ها، جریان‌ها و شخصیت‌ها از طیف‌های مختلف مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده‌اند.
بر اساس آخرین بر‌آورد‌ها به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، از میزان مرددین کاسته و به‌شمار کسانی که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، اضافه می‌شود. به گفته وزیر کشور براساس بر‌آورد‌ها، حدود ۷۲ درصد از واجدین شرایط، در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند و این میزان در ساعت‌های منتهی به انتخابات افزایش خواهد یافت.

در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، علما، مقامات، شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی مردم را به مشارکت گسترده و حداکثری در انتخابات دعوت و ترغیب کردند. هنرمندان، نخبگان، استادان دانشگاه، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و دیگر گروه‌ها و اصناف نیز با صدور پیام، از آحاد مردم خواستند تا با حضور گسترده در انتخابات، مشارکت حداکثری را تضمین کنند. تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های قبلی در دعوت بیشتر گروه‌ها و جریان‌ها، مقامات و شخصیت‌ها از مردم برای حضور حماسی در انتخابات است. در همین خصوص پیش‌بینی شده که نزیک به ۷۲ درصد در انتخابات مشارکت کنند. تعداد واجدان شرایط رای دادن نیز ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر اعلام شده که یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر آنان رای اولی هستند.

ظریف: حتی یک رای می‌تواند آینده را تغییر دهد

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه نیز در پیامی از مردم برای مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرد. ظریف با بیان اینکه انتخابات روز جمعه، آینده همه ما را رقم خواهد زد و مشخص خواهد کرد که مردم ایران راه پیشرفت و توسعه و راه انسجام و حضور همه‌جانبه برای مشارکت برای ساختن آینده خودشان را انتخاب خواهند کرد، ابراز کرد: «مردم به دنیا نشان خواهند داد که باید با این مردم با زبان احترام صحبت کنند و نمی‌توانند هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید کنند. اگر مشارکت شما در انتخابات ۹۲ نبود هیچ‌گاه برجام به نتیجه نمی‌رسید. هیچ‌گاه تحریم‌ها برداشته نمی‌شد و هیچ‌گاه دنیا ناگزیر از این نمی‌شد که با نمایندگان شما با احترام و با زبان تکریم صحبت کنند نه با زبان تحقیر و تهدید.»

او ادامه داد: «من همه ایرانیان، ایرانیان خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور را دعوت می‌کنم که همه روز جمعه به پای صندوق رای بروند. هم خودشان، هم دوستانشان و هم خانواده و آشنایانشان را تشویق کنند که به پای صندوق رای بروند. من به ایرانیان خارج از کشور اطمینان می‌دهم که رای تک تک شما اهمیت و تاثیر دارد و از آن صیانت خواهد شد. روز جمعه همه ما با این اطمینان به پای صندوق‌های رای می‌رویم که حتی یک رای می‌تواند آینده را تغییر دهد. حتی یک رای درنتیجه انتخابات تاثیر خواهد داشت. همه ما روز جمعه برای ادامه مسیر و برای ادامه ساختن ایرانی شکوهمند، پراحترام و با عزت و سربلندی در پای صندوق‌های رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراها حضور پیدا خواهیم کرد. شاد و سربلند باشید.»

در همین ارتباط، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در پیامی از مردم خواست که با لبیک به پیام رهبر انقلاب همچون همیشه با حضوری حماسی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر شرکت کرده و پشتیبانی قاطع خود را از نظام اسلامی و ایران سرافراز به رخ جهانیان بکشند. علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با صدور پیامی با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت مردمی در تقویت امنیت کشور گفت جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در منطقه پیشتاز است و قطعا بخش زیادی از امنیت پایدار کشور مرهون نظام مردمسالار دینی است.او افزود: مهم‌ترین ویژگی مشارکت سیاسی مردم که یکی از نمادهای آن انتخابات است تضمین و ارتقای رشد سیاسی جامعه و در عین حال حفظ ثبات سیاسی است. شمخانی با بیان اینکه فضای آزاد گفت‌وگوها، مناظرات و سخنرانی‌های انتخابات، فرصتی برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه فراهم آورد، تاکید کرد: رشد آگاهی موجب ایفای نقش مردم برای حفظ و ارتقای منافع ملی و به‌دنبال آن امنیت ملی می‌شود.

امیر دریابان شمخانی با تاکید بر آمادگی و هماهنگی کامل مجموعه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و امن گفت: بسیاری از کشورهای منطقه متاسفانه فاقد نظام‌های با پشتوانه مردمی و انتخابات آزاد هستند یا با رفتارهای امنیتی و پلیسی سعی در حفظ قدرت هیإت حاکمه دارند که این مساله آسیب‌پذیری آنها در برابر تهدیدات را افزایش داده است. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تاکید کرد: مشارکت مردم در عرصه مناسبات خارجی نیز موجب افزایش اقتدار سیاسی، امنیتی، دفاعی و پشتوانه اصلی استیفای حقوق ملی در عرصه بین‌المللی می‌شود. وی افزود: تحکیم و گسترش وحدت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تقویت پیوندهای مردمی و نظام حاکم در مقابله با تهدیدات مشترک کارآمدترین سلاح است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اهداف امنیت ملی کشور از جمله حفظ استقلال و تمامیت ارضی، تحقق رفاه مردم و ثبات کشور و حفظ و اشاعه ارزش‌‏های ملی و اقتصادی تاکید کرد: تامین اهداف عالیه نظام و تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مردمی در عرصه‌های مختلف تنها با پشتوانه رای مردم و حضور موثر آنان در تمام عرصه‌ها امکان‌پذیر است.

علی شمخانی گفت: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و پاسخ کوبنده آنها به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی هر ساله دارای نتایج ملموسی در حوزه امنیت ملی و عقب‌نشینی دشمنان از مواضع و ادعاهای خود بوده است و حضور در انتخابات نیز پیامی بسیار محکم در تقویت بنیه انقلاب اسلامی و ناامیدسازی دشمنان دارد. نماینده مقام معظم رهبری در پایان از عموم مردم شریف ایران درخواست کرد که با لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چون همیشه با حضوری حماسی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده و پشتیبانی قاطع خود را از نظام اسلامی و ایران سرافراز به رخ جهانیان بکشند.

انتخابات تامین‌کننده عزت، عظمت، امنیت و استقلال

همزمان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نیز گفت که ایران اسلامی در آستانه انتخابی دیگر برای تامین عزت، عظمت، امنیت و استقلال خود قرار گرفته تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی را به جهانیان نشان دهند. علی‌اکبر ولایتی در پیامی به مناسبت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن دعوت از همه مردم شریف و بزرگوار ایران برای حضور در پای صندوق‌های رای، انتخابات را نماد مشارکت، عزت، آزادی و استقلال ایران اسلامی دانست. ولایتی با بیان اینکه انتخابات، نماد مشارکت مردم برای تصمیم‌گیری در تمام شئون اداره کشور است، افزود: «مردم این سرزمین با حضور خود در پای صندوق‌های رای امنیت، اقتدار، آرامش، قوام، توسعه و پیشرفت را که در سایه مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز محقق شده و با پشتوانه مردمی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تلاش خدمتگزاران به نظام ادامه یافته است، تضمین خواهند کرد و این مسیر روشن و نورانی را با افتخار ادامه خواهند داد.»

دعوت مراجع تقلید به حضور پرشور در انتخابات

مراجع تقلید نیز تاکید کردند مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات امید دشمنان را تبدیل به یاس می‌کنند. آیت‌الله نوری‌همدانی انتخابات را حساس دانست و مردم را به شرکت پرشور در انتخابات دعوت کرد. همچنین آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: تدین، تقوا، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوز بودن برای ملت از خصوصیات فرد مناسب برای انتخاب است. او توجه به جوانان و کارآفرینی برای بیکاران را قابل‌توجه دانست.

بیشترین شعب اخذ رای در آمریکا

از سوی دیگر، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد که تعداد شعب اخذ رای در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم به ۳۱۰ شعبه افزایش پیدا کرد. حسن قشقاوی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود. او با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای به ۳۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است، گفت: ‌بیشترین شعب اخذ رای که بالغ بر ۵۵ شعبه است برای ایالات‌متحده آمریکا در نظر گرفته شد تا ایرانیان مقیم کشور بتوانند در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند. قشقاوی همچنین با بیان اینکه در امارات نیز ۲۱ شعبه برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: در عراق نیز ۲۲ شعبه تعیین شده است که در بغداد شش شعبه، نجف چهار شعبه، اربیل چهار شعبه، کربلا پنج شعبه،‌ بصره دو شعبه و سلیمانیه یک شعبه در نظر گرفته شده است. او همچنین گفت: تعداد شعب اخذ رای در انگلیس نیز ۱۲ عدد خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج