۵۳۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تغذيه كودكان، از فرق سر تا نوك پا!

یک بچه‌ باهوش تحویل جامعه دهید

آيا مي دانيد مي‌توانيد با استفاده از مواد غذايي طبيعي سلامت روحي و جسمي كودك‌تان را تضمين كنيد؟ دوست داريد بدانيد چه غذاهايي؟...

یک بچه‌ باهوش تحویل جامعه دهید

یک بچه‌ باهوش تحویل جامعه دهید

اسفناج چه تاثيري روي موها دارد؟

براي آن‌كه فرزند دلبندتان موهايي سالم و زيبا داشته باشد، بايد مواد‌غذايي زير را در تغذيه او بگنجانيد. ماهي كه سرشار از اسيد چرب امگا ۳، پروتئين، ويتامين B۱۲ و آهن است، سبزي‌هاي سبز تيره مانند اسفناج، كلم‌بروكلي و برگ چغندر كه سرشار از ويتامين A، C، آهن و كلسيم هستند، حبوبات كه نه تنها سرشار از پروتئين هستند بلكه آهن، روي و ويتامين B نيز در آن‌ها يافت مي‌شود، آجيل يا مغزهاي گياهي كه سرشار از سلنيوم و روي بوده و براي پرپشت شدن و درخشندگي مو لازم هستند و همچنين گوشت، مرغ و تخم‌مرغ كه تامين‌كننده پروتئين لازم براي رشد مو هستند، كمبود پروتئين موجب شكنندگي و كم پشتي مو مي‌شود و لبنيات كم‌چرب هم كلسيم را براي رشد موها تامين مي‌كنند.


چرا طالبي براي چشم خوب است؟

اگر نگران سلامت چشم‌ها و قدرت بينايي فرزندتان هستيد بهتر است، مواد‌غذايي زير را حتما در برنامه غذايي او بگنجانيد: هويج كه حتما حدسش را مي‌زديد، به دليل كمك به ساختن ويتامين A در بدن، به تقويت بينايي مشهور است. اما ويتامين A در مواد‌غذايي ديگر مثل شير و لبنيات، جگر، تخم مرغ، كره، طالبي و كلم نيز وجود دارد. ميوه‌هاي سبز و زرد هم به سلامت ديد بچه‌ها كمك مي‌كنند، چون موادي به نام لوتئينگزانتين دارند. يكي ديگر از مواد بسيار مفيد براي بينايي ويتامين C است كه در مواد خوراكي مثل پرتقال و ليمو، فلفل دلمه‌اي، كيوي، گوجه‌فرنگي، توت‌فرنگي، سيب‌زميني و سبزي‌هاي سبز و پر برگ منابع غني ويتامين C وجود دارد.


براي پوست شاداب بايد آب بنوشد

براي سلامت و شادابي پوست كودك‌تان بايد از اين مواد‌غذايي استفاده كنيد: آب! يكي از مهم‌ترين عوامل براي سلامت و شادابي پوست، آب است. به كودك‌تان ياد بدهيد كه روزانه ۶ ليوان آب بنوشد. ماده مفيد بعدي ويتامين C است كه براي شادابي پوست و ترميم زخم‌هاي پوست مفيد و لازم است. مواد‌غذايي رنگي با رنگ‌هاي متنوع‌شان، انواع مختلفي از آنتي‌اكسيدان را در اختيار بدن قرار مي‌دهند كه شادابي پوست را تضمين مي‌كند مانند: فلفل‌هاي رنگي، كلم بروكلي، هويج، گوجه‌فرنگي و...


زيبايي اندام با گوشت وحبوبات

اگر دوست داريد فرزندتان عضلاتي قوي و سالم داشته باشد بايد چگونه او را تغذيه كنيد؟ در درجه اول پروتئين كافي را به بدن او برسانيد. منابع غني پروتئين شامل گوشت، مرغ، ماهي، لبنيات، و حبوبات هستند. كلسيم هم كه براي كار كردن درست عضلات مورد نياز بدن است از طريق لبنيات براي كودك قابل تامين است و اما ويتامين E، يكي از ويتامين‌هايي است كه به كار كردن درست عضلات كمك مي‌كند و منابع غني اين ويتامين، انواع مغزها، روغن‌هاي گياهي مثل روغن سويا، بادام، گردو، فندق، ذرت، دانه كتان و زيتون هستند. بد نيست اين نكته جالب را هم بدانيد، دانشمندان سوئدي مي‌گويند: «خوردن سيب با پوست به تقويت عضلات كمك مي‌كند!»


آنتي‌اكسيدان براي چه چيزي مفيد است؟

اما براي اين‌كه كودكي باهوش و با حافظه‌اي قوي داشته باشيد، چه موادي را بايد در رژيم غذايي فرزندتان بگنجانيد؟ براي اين منظور بهتر است روي امگا۳ حساب كنيد. امگا۳ در غذاهاي دريايي و دانه‌هاي روغني مانند: بادام، گردو، بادا‌م ‌زميني، كنجد و تخم ‌كتان به وفور يافت مي‌شود. ويتامين‌‌هاي گروه B نيز در اين موضوع دخيل هستند و غلات كامل، جوانه گندم، مخمر آب ‌جو و جگر به‌عنوان منابع تامين‌‌كننده آن‌ها محسوب مي‌‌شوند. ماده مفيد بعدي ليستين است كه عدس، ذرت، شير، زرده ‌تخم‌‌مرغ، تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، بادام‌ زميني، آرد جوي‌ دوسر و جگر گوساله از منابع آن به حساب مي‌‌آيند. آنتي‌اكسيدان‌ها و سويا هم مواد ديگري هستند كه به تقويت هوش و حافظه فرزند شما كمك مي‌كنند. مي‌دانيد كه براي تامين آنتي‌اكسيدان‌ها بايد سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه را به فرزندتان بدهيد.


براي سلامت دندان‌ها پياز بخورند

اما براي سلامت دندان‌ها چه چيزهايي بايد به كودك‌تان بدهيد؟ باز هم ويتامين C! اين ويتامين در سلامت لثه‌ها نقش مهمي دارد و در نتيجه به استحكام دندان‌ها هم كمك مي‌كند. جويدن ميوه‌ها و سبزي‌هايي مانند: سيب، هويج و كرفس هم به‌دليل آن‌كه نياز به جويدن زياد دارند، سبب ترشح بزاق شده و دهان را تميز م ي‌كنند. همچنين مصرف لبنيات به تامين كلسيم لازم براي ساخته‌شدن دندان‌ها كمك كرده و پياز خام هم خوراكي ديگري است كه به سلامت دندان‌هاي كودك شما كمك مي‌كند. مي‌دانيد چرا؟ چون پياز مي‌تواند باكتري‌هاي مضر دهان را از بين ببرد.


چرا بايد شير بخورند؟

استخوان‌ها از بخش‌هايي هستند كه سلامت آن‌ها بايد در دوران كودكي و نوجواني جدي گرفته شود. چون بدن انسان در اين زمان استخوان‌سازي را انجام مي‌دهد و بعد از آن ديگر كمتر كمكي مي‌تواند به سلامت استخوان‌ها كند. براي آن‌كه فرزندتان استخوان‌هايي سالم داشته باشد، حتما مي‌دانيد كه بايد شير و لبنيات كم‌چرب را به ميزان كافي به او بدهيد. بچه‌ها در سنين ۸ تا ۱۸‌سالگي بيشترين مقدار كلسيم را در روز نياز دارند. مقدار لازم شير براي كودكان ۴ تا ۸ ساله روزي ۳ ليوان و از ۸ تا ۱۹ سال روزي ۴ ليوان است.


براي هضم راحت غذا چه كنيم؟

براي كمك به سلامت دستگاه گوارش در فرزندتان مي‌‌توانيد روي فيبرها حساب باز كنيد. ميوه‌ها و سبزي‌ها سرشار از فيبر هستند. فيبرها عمل هضم و دفع غذا را منظم مي‌كنند و مانع از چاقي كودكان مي‌‌شوند. علاوه بر فيبرها مصرف پروبيوتيك‌ها هم به سلامت دستگاه گوارش كمك زيادي مي‌كند و اين مواد در آجيل‌هاي خام و در ماست يافت مي‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج