۵۳۴۶۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

لیونل مسی در آستانه کسب چهارمین کفش طلای خود قرار دارد و به این ترتیب با رکورد رونالدو برابری خواهد کرد.

ورزش سه: لیونل مسی در آستانه کسب چهارمین کفش طلای خود قرار دارد و به این ترتیب با رکورد رونالدو برابری خواهد کرد.

فوتبال جهان در یک دهه اخیر به رقابت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو محدود شده است. مهاجم آرژانتینی و پرتغالی جوایز فردی را از سال 2009 به خود اختصاص دادند. هر دو بازیکن ( مسی پنج و رونالدو چهار) از این سال برنده توپ طلا بودند. در جایزه کفش طلا هم رقابت اغلب بین مهاجم بارسلونا و رئال مادرید بوده است.
کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

به احتمال قریب به یقین، در این فصل لیونل مسی این جایزه را به خود اختصاص خواهد داد. مهاجم آرژانتینی با به ثمر رساندن 35 گل در 33 بازی 70 امتیاز کسب کرده است. او هفت گل بیشتر از سوارز و 11 گل بیشتر از رونالدو به ثمر رسانده است. در این شرایط مسی رقیب اصلی خود در کسب کفش طلا یعنی باس دوست هلندی را کنار خواهد زد. بازیکن تیم اسپورتینگ لیسبون در 30 بازی توانسته است 31 گل به ثمر برساند و 62 امتیاز کسب کند. همچنین روبرت لواندوفسکی نیز تا آخرین هفته با مهاجم بارسلونا رقابت خواهد کرد. او در 32 بازی 30 گل به ثمر رسانده و 60 امتیاز کسب کرده است.
کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

باس دوست نخستین بازیکنی نیست که با رونالدو و مسی برای کفش طلا رقابت می کند.
در فصل 2007-08 دنی گیسا در این شرایط قرار داشت. مهاجم اسپانیایی با پیراهن مایورکا 27 گل به ثمر رساند اما رونالدو که در آن زمان که در منچستریونایتد بازی می کرد اجازه نداد این جایزه به مهاجم اسپانیایی برسد. سومین بازیکن هونتلار از آژاکس بود که 34 گل به ثمر رساند اما به خاطر این که هر گل در لیگ هلند 1.5 امتیاز دارد نتوانست برنده کفش طلا شود.
کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

یک فصل بعد دیگو فورلان با پیراهن اتلتیکومادرید 32 بار گلزنی کرد و این جایزه را به خود اختصاص داد، او توانست بالاتر از ساموئل اتوئو قرار گیرد. مسی در فصل 2009-10 اجازه نداد کفش طلا به دی ناتاله و دیدیه دروگبا برسد.

بازیکن ایتالیایی و ساحل عاجی هر یک ۲۹ گل به ثمر رساندند اما مسی ۳۴ بار دروازه حریفان را باز کرد.

در فصل بعدی دی ناتاله دوباره در این رقابت حضور داشت و با پیراهن اودینزه 28 گل به ثمر رساند، او با رکورد ماریو گومز برابر بود. با این حال مسی با 31 و رونالدو با 41 گل بالاتر از او قرار گرفتند. در فصل 2011-12 در حضور دو ستاره آرژانتینی و پرتغالی، فان پرسی فرصت کسب کفش طلا را داشت. مهاجم هلندی به همراه آرسنال30 گل به ثمر رساند اما مسی 50 بار گلزنی کرد و 100 امتیاز (بهترین رکورد) به دست آورد.
کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

در فصل 2012-13 رقابت دو مهاجم بارسا و رئال مادرید ادامه داشت و مسی 46 و رونالدو 34 گل به ثمر رساندند. ادینسون کاوانی با 30 گل سومین گلزن برتر شد.

سوارز در فصل بعد توانست با ثمر رساندن ۳۱ گل به همراه رونالدو این جایزه را به خود اختصاص دهد. مهاجم پرتغالی در فصل ۲۰۱۴-۱۵ توانست ۴۸ بار دروازه حریفان را باز کند و علاوه بر کسب کفش طلا با ۹۶ امتیاز بهترین رکورد شخصی اش را به ثبت رساند. مسی در آن فصل ۴۳ بار گلزنی کرد و سرخیو آگوئرو با ۲۶ گل سوم شد.
کفش طلا و مهاجمان ناکام مقابل مسی و رونالدو

در فصل گذشته رونالدو و مسی در بین برترین ها جایی نداشتند و سوارز با ۴۰ گل برترین گلزن رقابت های اروپایی شد. گونسالو ایگواین نزدیک ترین تعقیب کننده اش با ۳۶ گل بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج