۵۳۴۷۹۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ایران همچنان در جایگاه سوم جدول توزیع مدال‌ها

روز هشتم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۷ مدال برای کاروان کشورمان همراه بود.

خبرگزاری تسنیم: روز هشتم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب ۷ مدال برای کاروان کشورمان همراه بود.

روز هشتم بازی‌های کشورهای اسلامی در کشور آذربایجان برگزار شد.

نمایندگان کشورمان امروز در رشته های کشتی آزاد، دوومیدانی، شیرجه، دوومیدانی معلولان و تنیس روی میز صاحب مدال شدند. در کشتی میثم نصیری در وزن ۵۱ کیلوگرم و امیر محمدی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم به ترتیب یک طلا و یک نقره گرفتند. در دوومیدانی کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع به مدال برنز رسید. تیم شیرجه سه متر دوبل ایران با ترکیب شهنام نظری و مجتبی ولی پور روی سکوی قهرمانی رفت. در دوومیدانی معلولان تیم دوی با ترکیب حسین سعیدی و وحید علی نجیمی، آرش خسروی و امیر خسروانی در ماده ۴ در صدمتر به مدال طلا رسیدند. در تنیس روی میز نوشاد و نیما عالمیان در بخش انفرادی به ترتیب یک طلا و یک نقره دیگر به کارنامه مدالی ایران اضافه کردند.

به این ترتیب کاروان ایران در مجموع و با احتساب مدال های روز هشتم، 74 مدال شامل 20 طلا، 24 نقره و 30 برنز گرفت و پس از آذربایجان و ترکیه در رده سوم ایستاد.

ایران همچنان در جایگاه سوم جدول توزیع مدال‌ها

دوومیدانی

مسابقات دوومیدانی با برگزاری رقابت های پرش ارتفاع مردان در ورزشگاه المپیک باکو پیگیری شد. کیوان قنبرزاده تنها نماینده ایران در این بخش از مسابقات بود که در رقابت با 9 شرکت کننده دیگر از کشورهای کامرون و قطر (2 نفر)، سوریه، آذربایجان، عراق، مالزی و ترکیه به عنوان سوم دست یافت. قنبرزاده در این رقابت ها با رکورد 2.24 در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد. ورزشکاری از سوریه با رکورد 2 متر و 28 سانتی متر اول شد و نماینده قطر با رکورد 2 متر و 26 سانتی متر در جایگاه دوم ایستاد.

دوومیدانی معلولان

تیم چهار در صد متر معلولان ایران که با ترکیب حسین سعیدی، وحید علی نجیمی، آرش خسروی و امیر خسروانی در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کرده است، امروز با رکورد 45 ثانیه و 26 صدم ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. ترکیه با رکورد 6.41 متر در رده دوم قرار گرفت.

شنا و شیرجه

تیم شیرجه سه متر دوبل ایران با ترکیب مجتبی ولی‌پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع 334 و هشت صدم امتیاز توانست مدال طلای این دوره از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

امتیاز ۶ پرش شیرجه روهای ایران به شرح زیر است:

پرش اول: 44/40
پرش دوم: 42/00
پرش سوم: 63/90
پرش چهارم: 61/38
پرش پنجم: 68/40
پرش ششم: 54/00
مجموع امتیاز: 334/08
مجتبی ولی پور روز گذشته اولین مدال طلای شیرجه ایران را در ماده 3 متر انفرادی کسب کرد.

مرحله مقدماتی و فینال شیرجه ۱۰ متر انفرادی صبح و عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت و فینال شیرجه ۱۰ متر دوبل دونفره عصر روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد که تیم ملی شیرجه کشورمان در آنها حضور دارد.

تنیس

غزل پاک باطن با باخت ۲ بر صفر مقابل تنیسور ازبکستان در مرحله یک شانزدهم از دور رقابت‌ها حذف شد. پاک باطن درحالی در دو ست متوالی و با نتیجه ۶ بر ۲ و ۶ بر صفر مقابل حریف بازنده شد که سایرینا شاری پوآ با داشتن رنک ۱۲۰ دنیا قوی‌ترین بازیکن حاضر در رقابت‌های باکو بود.

امیر والا معدنچی نماینده تیم ملی تنیس ایران در بخش انفرادی و در مرحله یک شانزدهم به مصاف چاکرونی از مراکش دارنده رنکینگ هزار و صد دنیا رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. او ست اول را با نتیجه 7 بر 5 مقابل حریف بازنده شد. در ست دوم جبران کرد و با نتیجه 7 بر 5 حریف را شکست داد. در ست سوم هم با نتیجه 6 بر 3 حریفش را از پیش رو برداشت تا با این برد به مرحله یک هشتم صعود کند. معدنچی فردا در این مرحله به مصاف برنده مالزی و قطر می رود. معدنچی پیش از در اولین بازی خود در باکو با نتیجه 3بر 6 و 5 بر 7 موسی الکتوب نماینده کشور اردن را شکست داده بود.

تنیس روی میز

نوشاد عالمیان مقابل «احمد لی» از ترکیه قرار گرفت و این حریف را 4 بر صفر شکست داد تا مقتدرانه راهی فینال شود. نوشاد در این دیدار با نتایج 11 بر 9، 11 بر 4، 11 بر 8 و 11 بر 7 حریفش را مغلوب کرد و فینالیست شد.

نیما عالمیان در مرحله نیمه نهایی مقابل لی پینگ از قطر قرار گرفت و با نتیجه ٤ بر ٣ این حریف خود را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. او در ست اول ١١ بر ٧ برد در ست دوم ١١ بر ٨ باخت سپس ١١ بر ٧ پیروز شد و در ست چهارم این حریف قطری بود که ۱۱ بر ۹ برد. ست پنجم ۱۱ بر ۹ به سود رقیب نیما تمام شد اما این عالمیان بود که در ست‌های ششم و هفتم به ترتیب ۱۴ بر ۱۲ و ۱۱ بر ۸ به برتری دست یافت و فینالیست شد.

فینال تمام ایرانی رقابت های تنیس روی میز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با پیروزی و قهرمانی نوشاد عالمیان به پایان رسید. ست اول این بازی خانوادگی پایاپای بود و هر دو برادر با امتیازات تک تک پیش رفتند تا اینکه پس از تساوی 11-11 این نوشاد بود که 2 امتیاز گرفت و ست را به نام خود ثبت کرد.

در ست دوم این نیما بود که عملکرد بهتری داشت و توانست با نتیجه ۱۱-۷ به برتری دست یابد. در این ست برادران عالمیان چند بار رالی های تماشایی اجرا کردند که با تشویق تماشاگران همراه شد.

نوشاد ست سوم را به قصد جبران آغاز کرد ولی پس از برتری اولیه، نیما کار را به تساوی کشید ولی نوشاد در ادامه باتجربه تر ظاهر شد و با نتیجه 11-7 کار را به سود خود تمام کرد.
ست چهارم با برتری 11-8 نیما عالمیان به پایان رسید. نیما در این ست از همان ابتدا برتر از نوشاد بود و در نهایت توانست ست را به نام خود کند تا نتیجه کلی 2-2 شود.

در ست پنجم هم نیما و نوشاد پایاپای تا امتیاز ۱۰ پیش آمدند اما این برادر چپ دست (نوشاد) بود که کار را به سود خود درآورد و ۳-۲ پیش افتاد.

این نتیجه، ست ششم را بسیار حساس کرد زیرا شرایط متفاوتی را برای دو برادر رقم می زد. همین عامل سبب شد نیما و نوشاد امتیاز به امتیاز بالا بیایند و در نهایت این نیما بود که با نتیجه 16-14 پیروز شد تا همه چیز به ست آخر کشیده شود.

رقابت فشرده برادران عالمیان برای قهرمانی در آخرین ست هم ادامه داشت و هیچ یک برتری محسوسی نسبت به دیگری نداشتند اما در اواخر بازی نیما نتواست از برتری سه امتیازی اش استفاده کند و نتیجه ۹-۶ را ۱۱-۹ واگذار کرد تا نوشاد جشن قهرمانی بگیرد.

در زمان برگزاری دیدار فینال بین برادران عالمیان هیچ کدام از اعضای تیم ایران اعم از رئیس فدراسیون، سرمربی و سایر بازیکنان در سالن حضور نداشتند و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان در آذربایجان حضور داشتند.

همچنین ندا شهسواری که عملکرد نسبتا خوبی در این بازی ها داشت، در بازی رده بندی برابر میائو وانگ، پینگ پنگ باز چینی الاصل تیم آذربایجان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۴- یک مغلوب شد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.

دو ست اول را حریف آذربایجانی با حساب های 13-11 و 11-3 به سود خود تمام کرد اما در ست سوم این شهسواری بود که بازی را با نتیجه 11-8 به سود خود به پایان رساند.
در ست چهارم بازهم این پینگ پنگ باز چینی الاصل آذربایجان بود که موفق شد با نتیجه 11-7 پیروز شود.

شهسواری در ست پنجم نمایش خیلی خوبی داشت و حتی می توانست برنده باشد اما برخی بدشانسی ها سبب شد این ست زیبا و تماشایی با نتیچه ۱۹-۱۷ به سود نماینده میزبان خاتمه یافته و دست پینگ پنگ باز کشورمان از کسب مدال کوتاه بماند.

در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس روی میز بانوان ندا شهسواری به مصاف «ژینگ نینگ» بازیکن چینی الاصل تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا راهی دیدار رده بندی شود.

شهسواری در ست اول ۱۱ بر ۵، ست دوم ۱۲ بر ۱۰، ست چهارم ۱۱ بر ۴ و ست پنجم ۱۱ بر ۳ مغلوب شد و فقط در ست سوم ۱۱ بر ۹ به برتری رسید.

شهسواری در بازی رده بندی برابر میائو وانگ، پینگ پنگ باز چینی الاصل تیم آذربایجان قرار گرفت با نتیجه 4- یک مغلوب شد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند. دو ست اول را حریف آذربایجانی با حساب های 13-11 و 11-3 به سود خود تمام کرد اما در ست سوم این شهسواری بود که بازی را با نتیجه 11-8 به سود خود به پایان رساند. در ست چهارم بازهم این پینگ پنگ باز چینی الاصل آذربایجان بود که موفق شد با نتیجه 11-7 پیروز شود. شهسواری در ست پنجم نمایش خیلی خوبی داشت و حتی می توانست برنده باشد اما با نتیجه 19-17 به سود نماینده میزبان خاتمه یافت.

کشتی آزاد

امیر محمدی در وزن 97 کیلوگرم با عمر طریق از پاکستان روبه‌رو شد که این مسابقه را به آسانی و با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. وی در کشتی دوم به مصاف مامد ابراگیموف از قزاقستان رفت و با حساب 12 بر حریف را برد و به فینال رسید.

محمدی در فینال به مصاف نورماگومد گادژیف از آذربایجان رفت. وی در وقت اول در یک زیرگیری سخت حریف را خاک کرد و ۲ امتیاز گرفت و از حریف پیش افتاد اما در آخرین ثانیه ها روی یک اشتباه خاک شد و ۲ امتیاز داد تا وقت اول ۲ بر ۲ مساوی خاتمه پیدا کند. محمدی در وقت دوم حمله کرد و کشتی در دست داشت اما به هنگلام زیرگیری با بدل حریف روبرو شد تا در یک فعل و انفعال ۷ امتیاز از دست بدهد. در نهایت محمدی این کشتی را ۱۱ بر ۲ باخت تا به مدال نقره قناعت کند.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی به مصاف جبرائیل حسنوف از آذربایجان رفت و 3 بر یک کشتی گیر میزبان را شکست داد و به مرحله بعد راه یافت. وی در دور بعد به مصاف بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان، نفر پنجم المپیک و قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا (2017 هند) از ازبکستان رفت که این مبارزه را با ضربه فنی واگذار کرد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم یونس سرمستی در نخستین کشتی به مصاف محمد خرابشه از اردن رفت و یک کشتی برتر و یکطرفه در کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۱۲ بر صفر حریف خود را شکست داد و به مرحله بعدی رفت. وی در دومین دیدار به مصاف ژاندوس اسماعیلوف از قزاقستان رفت و با ضربه فنی کشتی را به حریف قزاقستانی واگذار کرد تا به جدول بازنده‌ها برود. وی در گروه بازنده‌ها عبدالله ابراهیم را در کمتر یک دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد.

سرمستی در دیدار رده بندی با نورالدین صفراف از ازبکستان مبارزه کرد و با نمایشی ضعیف این مبارزه را با نتیجه 10 بر صفر واگذار کرد و مدال برنز را از دست داد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف الیاس ژومای از قزاقستان رفت و ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت. نصیری در این دیدار ماگومد مسلم اف از کشور آذربایجان را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

مدال‌های ایران در این دوره از مسابقات تا این لحظه به شرح زیر است: (کاروان ایران در پایان روز هفتم با کسب 67 مدال شامل 16 طلا ، 22 نقره و 29 برنز در رده سوم قرار گرفته بود.)

مدال طلا
نرجس امام قلی نژاد (تفنگ بادی ۱۰ متر)، نسرین دوستی (وزن ۵۰کیلوگرم کاراته)، سعید مولایی (طلای ٨١- کیلوگرم جودو)، سجاد گنج زاده (کاراته)، نجمه خدمتی (تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر)، گلنوش سبقت الهی(۱۰ متر تفنگ بادی)، پوریا نوروزیان( ۵۰ متر سه وضعیت)، ایوب موسوی(دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری)، ناهید کیانی(تکواندو وزن ۵۴ کیلوگرم)، مهدی اسحاقی(تکواندو)، محمدرضا براری(دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری)، محمد علی گرایی (کشتی فرنگی)، علی محمدیاری (دوومیدانی معلولان)، یوسف قادریان(کشتی فرنگی)، مجتبی ولی‌پور (شیرجه)، مهدی یوسفی (تکواندو)، تیم شیرجه سه متر دوبل ایران، تیم دوومیدانی چهار در صد متر معلولان ایران، میثم نصیری (کشتی)، نوشاد عالمیان (تنیس روی میز)

مدال نقره
الهه احمدی (تفنگ بادی10 متر بانوان) رزیتا علیپور (وزن -٦٢ کیلوگرم کاراته)، تیم میکس 10 متر تفنگ بادی (پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی)، هانیه رستمیان (٢٥ متر تپانچه بادی)، محمد علی شنانی ( جودو نابینایان)، الهه احمدی (تفنگ سه وضعیت 50 متر)، مجید عسگری(وزنه برداری)، علیرضا کیخا(ژیمناستیک)، احسان حدادی(پرتاب دیسک)، جاوید احسانی شکیب(پرتاب وزنه معلولان)، حسین باقری(50 متر 3 وضعیت مردان)، علیرضا قلعه ناصری(پرتاب وزنه معلولان)، همایون تیموری (وزنه برداری)، تیم ملی واترپلو، علیرضا قلعه ناصری (دوومیدانی معلولان)، سیدحسین احسانی(تکواندو)، اکرم خدابنده(تکواندو)، سحر ضیایی (دوومیدانی)، سجاد نیک پرست (دوومیدانی معلولان) احمد محمدی (تکواندو)، ملیکا میرحسینی (تکواندو)، سیداحمد خسروفر (تکواندو)، امیر محمدی (کشتی آزاد)، نیما عالمیان (تنیس روی میز)

مدال برنز
امیر مهدی زاده (وزن -۶۰ کیلوگرم کاراته)، طراوت خاکسار (وزن -۵۵ کیلوگرم کاراته)، علیرضا خجسته (وزن ٦٦- کیلوگرم جودو)، تیم شنا چهار در صد متر، تیم ملی ژیمناستیک، ابوالفضل شهرجردی (برنز کاتا)، مهسا افسانه (برنز کاتا)، محدثه آقایی(کاراته)، محمد احمدی (۵۰ متر تپانچه مردان)، هادی خناری نژاد(ژیمناستیک دارحلقه)، مه‌لقا جام بزرگ (تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر)، جواد دلاکه( پرتاب وزنه معلولان)، فاطمه مداحی(تکواندو)، محمد یاری(پرتاب وزنه معلولان)، طیبه پارسا( تکواندوکار وزن ۵۷-)، امید احمدی‌صفا(بوکس)، تیم میکس تیراندازی، رامین ربیعی‌فر (وزنه برداری)، مهدی انصاری (شنا)، سودابه پورصادقی (تکواندو)، تیم ۴ در صد متر مختلط شنای مردان، علی خدیور(دوی ۴۰۰ متر)، علیرضا درویش‌پور(تکواندو)، حسین قربان‌زاده(تکواندو)، سید عرفان حسینی (دوومیدانی معلولان)، آرش خسروی (دوومیدانی معلولان)، مهدی زیدوند (کشتی فرنگی)، مهدی فلاح (کشتی فرنگی)، شهاب قوره‌جیلی (کشتی فرنگی)، کیوان قنبرزاده (پرش ارتفاع -دوومیدانی)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج