۵۳۵۱۳۷
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

هر چه سریعتر اتهامات مناظره ها را بررسی کنید

اکنون زمان آن فرارسیده است که قوه قضاییه با قدرت و جدیت و البته سرعت، همه فیلم های سخنرانی های تبلیغاتی نامزدها مخصوصا مناظره های تلویزیونی را با دقت مرور کند و یکایک تهمت ها و نسبت های مطرح شده را مورد بررسی قرار دهد.

محمدرضا زائری؛ نویسنده و فعال فرهنگی در خراسان نوشت: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند و همت مردم با مشارکت گسترده ، امنیت و آرامش برگزار شد و افتخار دیگری در کارنامه درخشان اقتدار و عزت نظام و مردم ثبت کرد.

تجربه این دوره انتخابات اما در کنار نقاط مثبت فراوان دارای نقاط منفی و لکه های تیره ای نیز بود که شاید به دلایل گوناگون در دوره های گذشته سابقه و نمونه ای نداشت.

مهمترین جنبه منفی این تجربه بداخلاقی های گسترده در فضای عمومی جامعه و رفتارهای غلط و ناشایستی بود که برخی جریان های سیاسی و جناح های طرفدار نامزدها مرتکب شدند و به دلیل گستردگی رسانه های نوین و فضای مجازی بیش از گذشته نیز دیده شد.

شاید هرگز در طول سالهای پس از انقلاب این میزان دروغ و تهمت و شایعه و بدگویی که نسبت به هر یک از نامزدهای انتخابات دیده و شنیده شد سابقه نداشت.

این بخش از تجربه انتخابات را گرچه بسیار تلخ بود و آثار عمیق خود را در لایه های مختلف زندگی اجتماعی ما خواهد گذاشت باید فراموش کنیم و بکوشیم که دیگر نه از این رفتارها و گفتارها یاد کنیم و نه اشکال مختلفی از بازنشر آنها را شاهد باشیم.

جامعه ما در این موقعیت بیش از هر چیزی نیاز دارد که با یادآوری خاطرات شیرین و تکرار مصادیق مثبت این تجربه بر جنبه های مثبت حاصل و نتیجه انتخابات و دستاورد عظیم مشارکت وسیع مردمی تمرکز کند.

اما یک نکته هست که بر عکس اصلا نباید فراموش شود و آن چیزهایی است که در مناظره ها و سخنرانی های رسمی توسط نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری - کسانی که به عنوان رجل سیاسی خود را در جایگاه تصدی پست ریاست جمهوری اسلامی می دیدند- بر زبان آمده است.

در مناظره ها مخصوصا مناظره سوم ودر سخنرانی های رسمی تبلیغات انتخاباتی چیزهایی توسط برخی نامزدهای انتخابات گفته شد که بسیار حساس و خطرناک بود.

نه آن حرفها مطالبی ساده و کم اهمیت بود که بشود به راحتی از کنارشان گذشت و نه گوینده آنها افرادی معمولی بودند که بعدا بگویند حواسمان نبود و عصبانی شدیم و نفهمیدیم!

زخمی که این حرفها به اعتماد عمومی وارد ساخت و آسیبی که به رابطه میان حاکمیت و مردم زد تا ده ها سال پس از این قابل ترمیم نیست.

هر چه باید برای فراموش کردن آنچه بین مردم گذشته تلاش کنیم، برعکس باید بکوشیم که آنچه میان مسئولان بر زبان رفته است هرگز فراموش نشود تا پس از این مدیران و مسئولان بدانند نسبت به یکایک کلمات و گفتارهای خود مورد محاسبه قرار خواهند گرفت و اگر قدرت کنترل خشم خود را ندارند و نمی توانند سخنان خود را مدیریت کنند در چنین جایگاهی قرار نگیرند.

اکنون زمان آن فرارسیده است که قوه قضاییه با قدرت و جدیت و البته سرعت، همه فیلم های سخنرانی های تبلیغاتی نامزدها مخصوصا مناظره های تلویزیونی را با دقت مرور کند و یکایک تهمت ها و نسبت های مطرح شده را مورد بررسی قرار دهد.

آسیبی که این تهمت ها به اعتماد عمومی جامعه بزرگ ما زده کمتر از آسیب روانی جنایت قتل و تجاوز زنجیره ای در یک منطقه مسکونی کوچک نیست.

اگر از امروز قوه قضاییه به این موضوع نپردازد بعد از این افراد در سطوح مختلف احساس می کنند که برای مقابله با رقیب خود می توانند هر تهمتی را بزنند و هر سخنی را بگویند و اگر دروغ باشد هیچکس یقه آنان را نخواهد گرفت و اگر راست باشد هم هیچکس به محاسبه و مؤاخذه متهم نخواهد پرداخت و این وضعیت بسیار، بسیار، بسیار خطرناک است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت ...‌‌‌احسنت...‌‌احسنت ......


      کاملا موافقیم.....‌دوستان شما هم اگه موافقین لطفا تایید کنید

      حرف حساب جواب نداره ........

    • سعادت

      کاملا موافقم.خدا کنه به این نظر عمل بشه.

    • ایلیا

      اگه روحانی رای نمی آورد جرات داشتید این حرفهارو بزنید،لطفا هیس

    • بدون نام

      باید به تمامی اتهامات و تخریب های غیر واقعی رسیدگی شود نه تنها اعتماد ملی خدشه دار شد بلکه منافع ملی در سطح ملی دچار مخاطره شد . این روش تخریب که توسط اصول گراها بخصوص توسط روزنامه کیهان و وطن امروز و جوان و افکار انجام شده باید پیگیری قاطع قضایی شود

    • بینام

      اگر این صحبت ها، اتفاق ها صحت داشته باشه چی؟نظر من هم موافق و پیگیری های مختلف (هزینه انتخابات.... شام و ناهار، پخش سکه که در شبکه اجتماعی پخش شده و........).

    • محمد فخری

      الان چهار سال است که برخبی از اصول گ رایان مثل لذرپاش وکریم قدوسی وزاکانی ودوستانشان بقد ری فحاشی. به این دولت کردند که در تاریخ ایران سابقه نداشته است و. هدفشان این بود که اقاای روحانی تک دورهای شود ولی مردم ایران مشت محکمی..

    • بدون نام

      دوست عزیز مگه اطرافیان دولت کم به بقیه توهین کردند مگه نامه آخری که برای امام رضا نوشتند یادت رفت،مگه شهدای حرم را زیر سئوال بردن که با خونشان باعث شدن ما به راحتی و امنیت رای بدیم یادت رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج