۵۳۵۲۳۹
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا

مردم قبیله توراجا برخی از جالب ترین و عجیب ترین مراسم تشییع جنازه را دارند. مثلا دفن نوزادانی که قبل از دندان درآوردن می میرند داخل درخت و همچنین رژه مومیایی هایی که دهه های پیش درگذشته اند.

برترین ها: منطقه کوهستانی و زیبای سولاوسی جنوبی در اندونزی محل زندگی یک گروه بومی به نام توراجا است. شمار زیادی از مردم آن در سرزمین توراجا در مرکز جزیره سولاوسی زندگی می کنند. این مردم ساده آنیمیسم هستند - دیدگاهی که در آن همه چیزهای غیرانسان مانند حیوانات، گیاهان و حتی اشیای بیجان و پدیده ها دارای روح هستند- برخی از جالب ترین و عجیب ترین مراسم تشییع جنازه را دارند. مثلا دفن نوزادانی که قبل از دندان درآوردن می میرند داخل درخت و همچنین رژه مومیایی هایی که دهه های پیش درگذشته اند.

مراسم تشییع جنازه توراجا رویداد اجتماعی مهم و فرصتی برای جمع شدن همه خانواده ها دور هم و مشارکت روستاییان در یک رویداد مشترک، تجدید روابط و تاکید دوباره بر اعتقادات و سنت ها به روش اجدادشان است. این مراسم چند روز طول می کشد. وقتی یک توراجایی می میرد، اعضای خانواده مرحوم باید مجموعه ای از مراسم را اجرا کنند. اما این مراسم فورا پس از مرگ اتفاق نمی افتد، زیرا یک خانواده توراجایی معمولی اغلب هزینه لازم برای این مراسم را ندارد. بنابراین آن ها هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها منتظر می مانند تا زمانی که به اندازه کافی پول پس انداز کنند. درطول این مدت، مرحوم دفن نمی شود اما مومیایی می شود و در یک خانه سنتی زیر یک سقف با خانواده اش نگه داشته می شود. وقتی مراسم به پایان رسید، شخص را مرده واقعی درنظر نمی گیرند بلکه او صرفا تصور می کنند او از یک بیماری رنج می برد.
وقتی پس انداز به اندازه کافی جمع شد، مراسم آغاز می شود. اول کشتن بوفالو و خوک همراه با رقص و موسیقی است و پسران جوان خون را با نی های بلند بامبو خون می پاشند. هرچه فردی که می میرد قدرتمندتر باشد، بوفالوی بیشتری در مراسمش کشته می شود. عجیب نیست که در یک مراسم ده ها بوفالو و صدها خوک کشته شوند. بعد از قربانی، گوشت بین مهمانان توزیع می شود. سپس نوبت به مراسم تدفین می رسد، اما قبیله توراجا به ندرت جنازه را در زمین دفن می کنند و آن ها را در غارها یا صخره های کوه یا تابوت های چوبی آویخته از صخره قرار می دهند. قبر معمولا گران است و ماه ها طول می کشد تا کامل شود. یک پیکر چوبی تراشیده شده به نام تاو تاو، به نمایندگی از مرحوم در غار رو به زمین قرار داده می شود. تابوت ها به زیبایی تزئین می شوند اما به مرور زمان چوب شروع به پوسیدن می کند و استخوان های مرده روی زمین می افتند. همان طور که گفته شد نوزادان در پارچه ای پیچیده شده و داخل فضای خالی تنه درخت قرار داده می شوند. اعتقاد بر این است که نوزاد جذب می شود. دهها نوزاد در یک درخت قرار داده می شوند.
تدفین تمام می شود، مهمان ها پذیرایی و به خانه هایشان برمی گردند، اما مراسم هنوز تمام نشده است. هرچند سال یک بار در ماه آگوست، مراسمی برگزار می شود که در آن اجساد بیرون آورده و شسته و مرتب می شوند و به آن ها لباس های نو می پوشانند. سپس مومیایی ها در روستا مانند زامبی ها راه برده می شوند. این مراسم عجیب و غریب هرسال هزاران گردشگر و مردم شناس را به این جزیره جذب می کنند.
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
مراسم تدفین عجیب و غریب قبیله توراجا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج