۵۳۵۳۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تیر ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده دو متهم نفتی

وکیل فلاح هروی یکی از دو متهم پرونده نفتی که رای آنان پیشتر در دیوان عالی کشور نقض شده بود، از زمان برگزاری دادگاه در تیرماه در شعبه هم عرض خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: وکیل فلاح هروی یکی از دو متهم پرونده نفتی که رای آنان پیشتر در دیوان عالی کشور نقض شده بود، از زمان برگزاری دادگاه در تیرماه در شعبه هم عرض خبر داد.
محمدرضا مهرشاد با اعلام این خبر گفت: این پرونده بعد از نقض رای از سوی دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض ارجاع و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برای رسیدگی به آن، تعیین شده است.
وی زمان دادگاه را تیر ماه امسال به بعد عنوان کرد و درباره علنی یا غیرعلنی بودن جلسه دادگاه گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و در صورت مشخص شدن زمان دقیق و علنی یا غیرعلنی بودن، اعلام می شود.
مهرشاد همچنین در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا با وجود دستگیری یکی دیگر از متهمان این پرونده «ع.ز.م»، وجود او می تواند در رای قاضی تاثیرگذار باشد یا نه، گفت:‌ فعلا نمی توانم چیزی را بیان کنم چون اگر چیزی بگویم، شاید درست نباشد.
به گزارش ایرنا،‌ دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل ۲۴ فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ ۱۹۶۷ میلیون یورو در ۲۶ جلسه علنی(جز یک جلسه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شده بود.
دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده را ضمن صدور حکم اعدام، به رد مال به شاکی و به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده بود.
اما دیوان عالی کشور با بررسی پرونده، حکم اعدام بابک زنجانی را تایید و حکم حمید فلاح هروی و مهدی شمس زاده دو متهم دیگر پروند را نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع کرد.
زمستان پارسال رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشورمان خبر داد و گفته بود این فرد در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی، دستگیر و به مقامات قضائی ایران تحویل داده شد.
رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی درباره این متهم دستگیر شده که او را جعبه سیاه این پرونده می دانند، گفت: یکی از خریداران نفتی ادعا کرده بود که یک نفر محمولات نفتی خریداری شده را با آب قاطی کرد، همین فرد بازداشت شده است و باید پاسخگو باشد؛ من نمی‌خواهم بگویم او نفت و آب را قاطی کرده اما قطعا اطلاعات مهمی دارد چرا که در خرید و فروش نفت و تحویل محموله‌های نفتی نقش اصلی را بر عهده داشته است.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران هم در توضیح اقدامات متهم اخیر اعلام کرده بود، او با استفاده از ارتباطات خود و اخذ ۵۰۰میلیون تومان حق‌الزحمه، بانک اف. آی. آی .بی در مالزی را به مبلغ چهار میلیون دلار برای بابک زنجانی خریداری می‌ کند. بابک زنجانی هم ‌چنین با خرید بانک کنت در تاجیکستان، با توجیه فراهم شدن زمینه پرداخت دستمزد پیمانکاران شرکت ملی نفت در خارج از کشور، موفق می‌شود دو بانک مذکور را به مبلغ ۱۶۰میلیون یورو به بانک ملت واگذار کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج