۵۳۵۶۸۸
۲۰۶ نظر
۵۰۱۲
۲۰۶ نظر
۵۰۱۲
پ

شریعتمداری: آرای واقعی رئیسی، دستکم دو برابر آرای اعلام شده است

به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که رأی آقای رئیسی دستکم دو برابر آراء اعلام شده یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون است چرا که وقتی با امکانات اندک و فرصت ۴۰ روزه توانسته است صاحب ۱۶ میلیون رأی شود، به یقین اگر امکانات فراوان و فرصت ۴ ساله آقای روحانی را در اختیار داشت، تقریبا رأی چندانی برای رقبای ایشان باقی نمی‌ماند.

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با همه فراز و نشیب‌ها و چالش‌های ریز و درشتی که داشت به پایان رسید و آقای روحانی با ۲۳ میلیون رأی از رقیب اصلی خود آقای رئیسی که ۱۶ میلیون رأی کسب کرده بود، پیشی گرفت و به ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم انتخاب شد.
بدیهی است که با پایان انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی نیز به نقطه پایان خود رسیده و آقای روحانی رئیس‌جمهور همه ملت ایران خواهد بود، چه آنهایی که به ایشان رأی داده‌اند و چه آنان که رقیب ایشان را ترجیح داده بودند. ولی انتخابات اخیر، درس‌ها و عبرت‌هایی نیز با خود داشت و درباره آن گفتنی‌هایی هست که اشاره‌ای هر چند گذرا به برخی از آنها - فقط برخی از آنها - ضروری به نظر می‌رسد.
۱- رأی آقای رئیسی در پائین‌ترین حد ممکن،می‌توانست ۲برابر آراء اعلام شده باشد. چرا؟ ... بخوانید.
الف: آقای روحانی، رئیس‌جمهور مستقر بود و طی ۴ سال گذشته همه امکانات و ظرفیت‌های فراوان قوه مجریه، از جمله ظرفیت‌های تبلیغاتی را در اختیار داشت و از این امکانات و ظرفیت‌ها در بالاترین حد و اندازه ممکن بهره می‌گرفت و این در حالی است که آقای رئیسی نه فقط به هیچیک از امکانات مورد اشاره دسترسی نداشت، بلکه با انبوهی از اتهامات ناروا و یکسویه که از تریبون‌های بی‌شمار دولت شلیک می‌شد نیز روبرو بود.
ب: آقای روحانی برای تبلیغ انتخاباتی - مستقیم و غیرمستقیم - یک فرصت ۴ ساله یعنی ۱۴۴۰ روز را در اختیار داشت ولی آقای رئیسی کمتر از ۲ ماه، یعنی فقط ۴۰ روز بود که به میدان رقابت آمده بود و از این ۴۰ روز، تنها ۲ هفته را به سفرهای استانی و گفت‌وگو با مردم اختصاص داده بود و طی همین ۲ هفته توانسته بود به حدود ۱۶ میلیون رأی دسترسی پیدا کند که در مقایسه با حدود ۲۳ میلیون رأی آقای روحانی که طی ۱۴۴۰ روز و با بهره‌گیری از بسیاری امکانات و ظرفیت‌های دولت به دست آمده بود، رقم بسیار بالا و تقریبا بی‌سابقه‌ای است. با این محاسبه که نه پیچیده است و نه دشوار، به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که رأی آقای رئیسی دستکم دو برابر آراء اعلام شده یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون است چرا که وقتی با امکانات اندک و فرصت ۴۰ روزه توانسته است صاحب ۱۶ میلیون رأی شود، به یقین اگر امکانات فراوان و فرصت ۴ ساله آقای روحانی را در اختیار داشت، تقریبا رأی چندانی برای رقبای ایشان باقی نمی‌ماند.
ج: رأی ۱۶ میلیونی آقای رئیسی، نشان می‌دهد که سخنان، برنامه‌ها و بینش و منش وی در میان توده‌های مردم خریداران فراوانی دارد به گونه‌ای که هر جا با مردم مواجه شده و به معرفی خود پرداخته‌اند، اقبال و رویکرد گسترده مردم را در پی داشته است. از این زاویه نیز می‌توان گفت؛ در صورتی که آقای رئیسی فرصت بیشتری برای ارائه نظرات خود به مردم داشت، به یقین توده‌های عظیم بیشتری از آنان را جذب می‌کرد.
۲- دولت در چند ماه نزدیک به انتخابات توان قابل ملاحظه‌ای را برای مقابله با رقبای انتخاباتی به صحنه آورده بود تا آنجا که با نقض صریح و آشکار قوانین موجود، بسیاری از وزرا، معاونان، استانداران، فرمانداران، بخشداران و رسانه‌های در اختیار به ستاد انتخاباتی دولت تبدیل شده بود. اظهارات برخی وزرای دولت به هنگام رأی‌گیری که نه فقط غیرقانونی بلکه بیرون از دایره اخلاق بود نیز، فصل جداگانه‌ای می‌طلبد. و این در حالی است که آقای رئیسی نه فقط از این امکانات بهره‌ای نداشت، بلکه قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری ایشان باعث شده بود که استفاده از حداقل امکاناتی را که در اختیارش بود نیز بر خود ممنوع و حرام کند.
گفتنی است تخلفاتی نیز در برخی از شعبه‌های اخذ رأی صورت گرفته بود که شورای نگهبان قول پیگیری آن را داده است. ضمن اینکه تخلفات صورت گرفته اگرچه تخلف است و پیگیری آن ضروری است ولی این تخلفات نمی‌تواند در نتیجه نهایی انتخابات، مخصوصا انتخابات ریاست‌جمهوری که پای آراء میلیونی در میان است تاثیری داشته باشد.
۳- و اما، مهمترین و اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بکار گرفته شد، ترساندن مردم از سایه جنگ بود! دولت در اقدامی غیراخلاقی و تعجب‌آور که از پشتیبانی گسترده رسانه‌های بیگانه نیز برخوردار بود، اصرار داشت به مردم بقبولاند، اگر به آقای روحانی رأی ندهند و آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری برسد، باید در انتظار جنگ و حمله نظامی آمریکا باشند!
دراین‌باره گفتنی‌های فراوانی هست که در آینده به آن خواهیم پرداخت ولی نکته درخور توجه که تأسف‌آور نیز هست، اینکه دولتمردان - البته برخی از آنان - به گونه‌ای که نشان می‌داد قادر به دفاع از عملکرد ۴ ساله خود نیستند، ناکارآمدی و خسارت‌آفرینی دولت یازدهم و وعده‌های برزمین مانده آن را با گزینه «سایه جنگ» تاخت می‌زدند! و سعی داشتند این گزاره دو قطبی را به مردم القاء کنند که اگرچه دولت یازدهم را ناکارآمد و خسارت‌آفرین و ناتوان از انجام وعده‌ها وتعهدات خود می‌دانید، ولی باید میان «جنگ» و «دولت ناکارآمد» یکی را انتخاب کنید! و سایه جنگ را در انتخاب آقای رئیسی آدرس می‌دادند. به بیان دیگر، می‌دانستند که ناکارآمدی دولت یازدهم قابل دفاع نیست و این ناکارآمدی را فقط با ترس کاذب از جنگ می‌توان تاخت زد و چنین کردند.
۴- و بالاخره با توجه به صدر این نوشته، آراء ۱۶ میلیونی آقای رئیسی اولا؛ فقط با حضور ۴۰ روزه ایشان در رقابت با رقیبی که از ۱۴۴۰ روز تبلیغات برخوردار بود، کسب شده است، ثانیا؛ برخلاف رقیب، بی‌آنکه از امکانات و ظرفیت‌های نظام بهره‌ای داشته باشد به دست آمده است و ثالثا؛ در میان حجم انبوه تهمت‌های بی‌وقفه طرف مقابل حاصل شده است. بنابراین به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که چنانچه ایشان فرصت بیشتری برای تبلیغات داشت و از امکانات و ظرفیت فراوان دولت برخوردار بود و حجم انبوه اتهامات ناروا علیه ایشان در میان نبود، بدون کمترین تردید دستکم دو برابر ۱۶ میلیون رأی کسب شده را به دست می‌آورد.
این واقعیت به وضوح نشان می‌دهد که اردوگاه نیروهای انقلابی در آوردگاه انتخاباتی گام‌های بلندی برداشته‌اند و از برخی ناهنجاری‌های ناخواسته قبلی به سلامت عبور کرده‌اند. اتحاد و یکپارچگی نیروهای انقلابی، همسوئی مثال‌زدنی آنان در عرصه رقابت انتخاباتی و اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی این طیف، حکایت از آن دارد که در این‌ اردوگاه جهش بلندی اتفاق افتاده است و این احتمال جدی وجود دارد که از سوی یک جریان خاص، تلاش پی‌گیر و بی‌وقفه‌ای برای مقابله با این جهش به کار گرفته شود. جریان یاد شده در اولین گام سعی در القاء این توهم دارد که اردوگاه انقلابیون باید در آموزه‌های خود تجدید‌نظر کند!
این در حالی است که آرای ۱۶ میلیونی آقای رئیسی با توجه به شرایطی که به آن اشاره شد حاکی از پیروزی مثال‌زدنی این گفتمان است و نشان می‌دهد گفتمان مزبور وارد ریل اصلی خود شده و ادامه‌ای درخشان در پی دارد.

و دراین‌باره گفتنی‌های دیگری نیز هست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      بقول رفیق اتون(محموتی)معلومه کجاتون میسوزه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای رئیسی امکانات نداشت عااایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • حسن

        مشکل آقای شریعتمداری اینکه اصلا نمی بینه! یعنی «دید زنده» نداره، فقط چیزهای داخل مغزش را می بینه!
        او توان خود را در تشخیص بین «واقعیت» و «خیال» از دست داده
        جای تاسف است که رسانه به این مهمی، دست اوست!

      • بدون نام

        اصلا این کیهان فازش چیه ؟؟؟؟

      • بدون نام

        همچین مظلوم نمایی می کنند انگار نه انگار اون همه امکانات و پول و نهادهای مختلف در جهت تخریب دولت در این چهار سال سنگ تموم گذاشتند.بخصوص در روزهای نزدیک به انتخابات که به شدت در حال جنگ روانی و دو قطبی کردن جامعه بودند که از طرفی فقرا رو بر ضد دولت بشورونند و از طرف دیگه طبقه متوسط رو نومید کنند که رای ندهند

      • بدون نام

        در واقع آراء شما پنج شش میلیون بیشتر نیست. بقیه رای ها رو با جنگ روانی و عوام فریبی و تخریب شبانه روزی دولت و استفاده از جهل یا نارضایتی مردم به دست آوردید

      • بدون نام

        آقای شریعتمداری خسته نمیشه بابا مخالف بودنم حدی داره

    • اروندی

      بیدار شو آقای شریعتمداری صبح شده..... تحلیل خوابهایتان تعبیر واقعیت ها نیست.

    • بدون نام

      زنده باد ایران

    • بدون نام

      دیگه حرف نزن،،پ ن پ میخواستی این 1440 روز هم اقای رییسی کنار اقای روحانی باشن،،خوب بود اینجوری نه؟؟

    • بدون نام

      تو واقعا روی سنگ پای قزوین رو کم کردی بگو چرا ؟؟؟
      یک اینکه سنگ پا بعد از چند سال تعویض میشه تو نشدی آقای شریعتمداری دوم اینکه سنگ پا به درد مردم میخوره تو فقط علیه مردم کار میکنی
      خجالت نمیکشی. واقعا با این تحلیلهای آبکی چی رو میخوای ثابت بکنی ؟؟؟ اگر اینجوریه چرا در سال 88 اینجوری تحلیل نکردی ؟؟؟؟
      مردم جواب 4 سال چرندیاتی که علیه دولت نوشتی را روز انتخابات دادند باز روت کم نشد ؟؟؟

    • بدون نام

      تحلیل هات تحلیل رفته دیگه استاد.. این ره که تو میدوی به ترکستان است

    • kami

      میسوزه نه؟؟؟
      یادت رفته خودت و روزنامه ت صدا و سیما و چندتا روزنامه دیگه و چندتا از نامزد ها چه تهمت های ریز و درشتی به آقای روحانی زدید؟؟ که همه شما بر علیه دولت متحد شده بودید
      بسوز !! امیدوارم آبم پیدا نکنی بیشتر بسوزی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ،ولی آرزو می کنیم موفق بشه چون قلب هایمان برای ایران می تپه وبرایش خونها نثار شد..

    • user

      آره شما خوب !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      احسنت تا اخر میمانیم

    • بدون نام

      باشه تو راست میگی شما اخلاق مدار هستی تو خوبی ،صبر کن چهار سال دیگه یه شکست سنگین تر از این ببینی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخ جون 4 سال دیگه یا اسحاق یا مطهری به بهههه بازم لهشون میکنیم خخخخ

    • بدون نام

      به همین خیال بخوابید

    • بدون نام

      معلومه بد سوخته ها .بدددددددد

    • بدون نام

      خواب دیدی حسین جان بابا جان پاشو پاشو دیرت شد . در روزنامه رو واکن چایی بزار کارمندا میخوان بیان صبحونه بخورن :)))))

    • بدون نام

      سلام ایشان هنوزمتوجه نشده اند که نباید به شعور مردم توهین کرد ،

    • بدون نام

      بیشتر از تلویزیون امکانات دیگه مگه داریم که شما ازش استفاده کردید

    • بدون نام

      روحانی دوستت داریم.

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری سالهاست که با تمام توان در برابر فهمیدن مقاومت میکنه
      خدا روشنت کنه

    • علی

      آقای شریعتمداری لطفا حیا کنید

    • بدون نام

      به قول ممود... ابو بریز به همون جایی که میسوزه :))

    • وحید

      اینارو نگی چی بگی؟
      سبد رای اصولگراها همین 15 16 میلیون هست
      دورقبل بین 5 نفر تقسیم شد این دور بقیه انصراف دادن اومد تو سبد رییسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاً

    • حسین

      عجب تحلیل آبکی بود

    • بدون نام

      خیلی حال می کنم که حالتون گرفته شد .... درود برروحانی پاینده باد دولت روحانی

    • رزنت

      خریداران روزنامه کیهان در بهترین حالت 1 درصد تیراژش هم نیست!
      چرا کیهان با سیاه کردن این همه کاغذ به طبیعت این همه ظلم میکنه؟

    • بدون نام

      آقا چشمات باز کن ببین که همه دستت بدست داده بودن آقایی رئیسی انتخاب بشه که نشد نمونش صدا سیما کمیته امداد وووووو

    • بدون نام

      این آقا نمیتونه و یا نمی خواد از توهم بیاد بیرون

    • بدون نام

      لطفا به اکثریت آرا احترام بذارید و ساکت شید
      مردم اگه تفکرای مسخره ی شما رو قبول داشتن بهتون رای میدادن ولی دیدید که نتیجه چیزی دیگه ای بود مردم دیگه شما رو نمیخوان توروخدا خدهاش میکنم دست از سرما بردارید

    • بدون نام

      آبو بریز همونجا که میسوزه.

    • سجاد

      این ازقدیم بوده وتاالان هم هست قبول حقانیت برای به ظاهرمسلمانان تلخ است همانطورکه پشت حضرت علی روخالی کردن امروز هم ریسی

    • قاسمی

      تا وقتیکه ندانی نویسنده این مطالب کیست مشکلی نیست ولی وقتی دانستی نویسنده آقای شریعتمداری ست تازه به یقین میرسی که هیچ ارزشی ندارد.

    • بدون نام

      تحلیل غیر منطقی کاملاً نادرست وغیر عقلانی شما نوشته شد اگر همه تحلیل گرها مثل شما باشند وای بحال کشور

    • بدون نام

      جامعه دست رد به سينه آن‌ها زده

    • آريا

      قعلا زمان لذت بردن مردم از پيروزيه نه مكدر ساختن خاطر يراي كه كمترين اعتقادي به آرا و نظر مردم ندارند.اما ذكر يه نكته رو خالي از لطف نديدم و اونم اينه كه آيا آقاي شريعت همين استدلالات دولت مستقر و استفاده از امكاناتو 1400 روز زمان براي تبليغات و ....رو براي انتخابات سال 88 هم قائلند يا خير؟؟!!!!

    • سجاد

      دقیقا مدل احمدی نژاد تحلیل کرد اگه 4سال وقت داشت رایش میشد دوبرابر ؟! خب کاری نداره صبر کن سال 1400 ببین دیگه کسی به شما رای میده

    • بدون نام

      فقط این را فهمیدیم مردم را نمی شه خرید ...

    • بدون نام

      ٥- تتلو، خدمتي كه تتلو به روحاني كرد و يادت رفت بگي
      شما كه به همه چي چنگ انداختين ديگه چي مي گي!

    • رضا

      باز این شریعتمداری ....

    • بدون نام

      شما مثال آنکس که نداند و نخواهد که بداند هستید.تا هفته پیش تفکر 96درصد (خیال)و حالا سوختگی 96درصد(واقعیت).زنده باد مردم فهیم

    • بدون نام

      اصول گرایان رای ۱۶ میلونی هرگز باره دیگر نخواهند دید اینه هم که رای دادن از شرایط کشور ناراضی بودن ولی دوست داشتم احمدی نژاد هم بود تا انتخابات واقعی باشد

    • بدون نام

      اقا جون جمعه رفت و حالاشنبه شده . به قول روحانی اب و صابون از کجا بیاریم تا شما چهره سیاهتونو بشورین .
      اقای شریعتمداری ، شما برو حساب کن چه کار کردین که با چهار سال توهین شما ها به روحانی ، محبوبیتش بیشتر شد . ضمنا اینو بدون اگه اون پونزده ملیون نفری که رای ندادن پای صندوقها میومدن ارای روحانی دوبرابر رییسی می شد .

    • بدون نام

      وای دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید آخه چقدر عناد دشمنی با دولت. وملت ؟

    • يك ايراني

      اقاي شريتمداري مبارك است

    • محمد

      حالت خوب نیست ....صدا و سیما 4 ساله مدام داره دولت رو میکوبه ایام انتخابات هم که شمشیر رو از رو بست هر کاری میتونست انجام داد ....دیگه از این بهترررر....شما مثل کسی می مونی کهخ خودشو به خواب زده بیدار کردنت مشکله ...یادته زمان موسوی مردم رو خس و خاشاک خطاب کردی ......حالا نماینده ی 15 میلیونی معرفی میکنی اینا کسانی هستند که یارانه میخاستن ی کسانی که به سادات ارادت دارند نه به شخص رییسی

    • بدون نام

      این شریعتمداری گیر میده خودش خدا مشکل

    • بدون نام

      چراتوهین به شعورمردم میکنی رییس یک میلیون رای هم نداشت این تعداد رای مال اصول گرایانی چون تو بودند که روزبروزازتعدادتان کم میشه

    • بدون نام

      درود بر شرافت سنگ پای قزوین

    • علیــــــــرضا

      با کمال احترام و ادب؛جناب شریعتمداری یکی از منفورترین شخصیتهاس تو ایران

    • هموطن

      فرمودید نتیجه 40 روز شد این نه برادر من نتیجه 40 سالبی توجهی به مردم بود حالا باز ازاین 16میلیون بخشی از مردم نجیب بودند که بواسطه فقر گول وعده های شمارو خودند وبخش دیگری از این رای ها تون بواسطه هزینه بود متاسفم برای خودم وملت ایران که مجبور شدند یک ازموده رو دوباره بیازمایند یک تتلیتی رو بعنوان کاندید ریاست جمهوری تحمل کنند .... ظرفیت داشته باشید وسنگ اندازی نکنید

    • بدون نام

      خب اگه اینطوری فکر میکنید آقای رییسی رو برای دوره بعد دوباره کاندید کنید. اینطوری ما هم خیالمون از ریاست جمهوری جهانگیری راحت میشه

    • بدون نام

      این بقول تو۱۶میلیون همینایی بودن که گول سه برابرشدن یارانه روخوردن

      پاسخ ها

      • مجید

        و شما 23 میلیون گول حرف های حسن رو

      • بدون نام

        مجید 23میلیون گول نخوردندچون 4سال حسن رو شناختند

    • رضا

      واقعا که شرم بر تو که آینده ایران و ایرانی رو فدای حزب منقرض شده و نخ نما شده خودت و اربابت میکنی . مگه چقدر از عمر مونده. توبه کن اون دنیا هیچ کدوم از این هم حزبیهات و حتی اون اربابت به فریادت نخواهند رسید

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری فکر می کند ذهن مردم یک توبره تبلیغاتی است که که هرکس فرصت بیشتری داشت می تواند آنرا پر کند و مردم هیچگونه قدرت فکری برای ارزیابی ندارند .

    • بدون نام

      جناب کیهان
      اون کسانی که تو این مدت شیفته آقای رییسی شدند، بخشی از جامعه هستند که تحلیل درستی از وضعیت ندارن و فقط براشون مهمه که یارانه بگیرن. رییسی کدوم برنامه رو ارائه کرد که مورد پسند مردم باشه؟ فقط یه مشت سیاه نمایی های وحشتناک ارائه کرد و قول داد یارانه رو چند برابر میکنه. همین وعده ای که داد نشون میده اولا ایشون هیچی از مملکتداری و اقتصاد سرش نمیشه، دوما هنوز بخش بزرگی از جامعه هستند که فکر نکرده خام حرفهای پوپولیستی میشن، متاسفانه.

    • بدون نام

      عقده از درون این شخص و روزنامه اش (کیهان) دائما مثل کوه آتشفشان طراوش میکند

    • بدون نام

      اونوقت آقای خاتمی که سال ۷۶ نزدیک بیست میلیون رای داشت چی ، چند وقت فرصت داشت تبلیغات کند؟

    • امين

      از تو خيلي بعيده
      مثلا در متن بطن سياسي كشور و يكي از سياسي ترين پايتختهاي دنيا هستي كه ميخواني و مينويسي
      مگه نميداني كه مردم به بلوغ واقعي سياسي رسيده اند و ديگر به شخص راي نميدهند بلكه به جناح و برنامه هاي آن راي ميدهند كه همان احزاب هستند
      درس امروز شما : مردم دنبال اصلاحات هستند و روبه جلو و نگران عقب گرد ، و شما با برنامه هاي متحجرانه خود مردم را نگران ميكنيد اگر به اندازه يك ميليمتر بيشتر چشمهات را باز كني واقعيتها و نيازهاي مردم در دنياي امروز را ميفهمي
      اگر 12 سال پيش ميتوانستي مردم را به 45550 تومان يارانه و يك گوني سيب زميني فريب بدي امروز نه تنها با 250000 بلكه با يك ميليون هم گول نميخوردند چونكه ضربه اش را خوردند كشور تا ته دره سقوط كرد
      بنابراين رييسي و غير رييسي ندارد
      مگر تمام جناحهاي اصولگرا با متحد ترين شيوه ممكنه در اين دوره و با تمامي شخصيتهاي آشنا و نا آشنا از آقاي رييسي حمايت نكردند
      پس بالا غيرتا خودت را گول نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      من هنوزهم توجیه نشدم روزنامه ایشون روکی مطالعه می کنه.آخه ایشون به این فکرنکردن اگررئیسی 4سال رئیس جمهوربودالان کشوری برای داشتن رئیس جمهورورأی دادن باقی نمی موند.

    • علی

      یعنی اگه امکانات داشت الان همه ما بهش رای داده بودیم!!! عاشق این استدلالتم چی میزنی قربونت برم؟

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری کی میخوای قبول کنی که اکثریت مردم دیگه شما رو قبول ندارن

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • رضا

      تو خیال ورویا زندگی میکنی فکر کنم آلزایمر هم گرفتی . فکر کنم احتیاج به یه روانشناس داری. هرچه زودتر جهت مداوا خودت اقدام کن

    • حسین

      پس حتما جمعیت ایران هم ۳ برابر جمعیت اعلام شده است
      واقعا چقدر خودتونا گول میزنین
      حداقل جمعیتی که ریختن بیرونا شادی میکنن را ببینین
      اینا هم فتوشاپه،،،،،؟؟؟؟؟؟؟؟

    • به افتخارریسی جمهور اخلاق مدارم روحانی

      آقای متوهم ، همیشه خدا با ماست . قشنگ مشخص بود داره آتیش می گیره برو با خدا روزیت رو جای دیگه حواله کنه
      خواهشا یکی اینو از خواب بیدار کنه
      ما 4 سال دیگه هم دست به دست هم می دیم تا شخص متهجر و بی اخلاقی مثل تو بر ما مسلط نباشه

    • بدون نام

      شریمتدار ی کیهانت دیگه بدربخور نیست ودوستان کمپین تحریم خرید روزنامه را انجام دهند تا این شریمتداری بفمهمه مردم یعنی چی

    • اصلاحات پیروز است

      معلومه چی زدی ؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      حسین شریعتمداری شرمت باد ننگت باد این همه مزخرف نگو تو که رفته بودی زیر زمین خجالت بکش مرد پر رو عجب رویی داره این

    • بدون نام

      آره حسین آقا تو خوبی

    • محمد

      رای اصولگرایان حداکثر دوازده میلیون است و چهار میلیون هم بابت قول سه برابر شدن یارانه ها به دهک های پایین است لذا حسین جون خودت را گول نزن ....

    • خدابخش قدمی

      جناب روزنامه نگار خیلی آب وتابش دادی یه مقدار با شیب کندتر توضیحات را اعلام کن ما روستاها هم قادر به درک باشیم خیلی هم درست نگفتید؟

    • بدون نام

      من که روزنامه کیهانهای باطله رو مجانی از روزنامه فروشی محل میگیرم برای زیر پوشک بچه خوبه . :))))

    • بدون نام

      آخه چرا چرت و پرت میگی .اون رای ها هم برای یارانه بود که وعده دا ده بود.

    • بدون نام

      تحلیل درستی بود. چون برای رییسی که از قبل خیلی شناخته شده نبود 16 میلیون رای خیلی عالی و رای بالایی هست در مدت زمان کوتاه تبلیغات انتخاباتی

    • بی نام

      آقای شریعتمداری مردم عزیزمون عملکرد چهل روزه ی آقای رییسی رو که در نظر نگرفتن برای رای دادن بلکه این نتیجه مال عملکرد سال ها قبل از این است،مردم با آگاهی و بررسی اومدن رای دادن.

    • بدون نام

      این حرفها مثال واضحی ست برای توضیح ضرب المثل «صغری کبری چیدن»

    • بدون نام

      تو راست میگی!!!!!!!!

    • علی

      یعنی اگه امکانات داشت الان همه ما بهش رای داده بودیم!!! عاشق این استدلالتم چی میزنی قربونت برم؟

    • بدون نام

      به قول محمودجونتون بابا جون آب رو بریزین همون جا که میسوزه!!!

    • بدون نام

      آب بریز جاییت که میسوزه

    • ایول

      سلام بر همگی،آدم مثلا فرهنگی و انقلابی شما خیال میکنی خیلی مخی ،فکر میکنی ذهن مردم را میخونی،نه جونم جناب روحانی مثل کاندیدای شما وعده پول و صدقه به مردم نداد،منم مثل اون افرادی که به رئیسی رای دادن واقعا در مضیقه هستم ولی عقلم و شخصیتم را گم نکردم ،شاید جناب روحانی رئیس جمهور ایده آل نباشه که هیچ کس به نظر من نیست ولی پر ادعا هم نیست،

    • بدون نام

      آب بدم بریزی اونجا که میسوزه ؟

    • بدون نام

      امثال شریعتمداری و احمدی نژاد عیر از اینکه سوژه خنده برای مردم باشن دیگه کاربرد دیگری ندارند

    • بدون نام

      آدمی که خودشو به خواب زده هم نمیشه بیدار کردوهم لایق بیدار شدن نیست....
      بخوابین ما مردم بیداریم..........

    • بدون نام

      تحلیل درستی بود. چون برای رییسی که از قبل خیلی شناخته شده نبود 16 میلیون رای خیلی عالی و رای بالایی هست در مدت زمان کوتاه تبلیغات انتخاباتی

    • بی نام ولی یک جانباز

      وعده های روحانی برای مردم شریف خوزستان دروغ و هست شما که از روحانی دفاع می کنند شما ها جاهل هستید

    • علی

      یعنی این تحلیل ایشون دنیای تحقیق و پژوهش رو تغییر داد و متد جدیدی رو در روش های تحقیق و استدلال به روی جهانیان گشود!
      پیشنهاد میدم از همین الان خودتون رو برای انتخابات 1400 آماده کنید احتمالا خودتون رو هم رسانه دولت میشید (اگر خودتون رو رسانه و نوشته هاتون رو بیشتر از دلنوشته می بینید)
      راستی یه سوال اگر آقای رئیسی شناخته شده نبود حالا مگه زوره این همه آدم فرهیخته اصول گرا چرا بقیه رو جلو نفرستادید؟! چرا به خودتون ظلم می کنید؟ از تولیت آستان رضوی مگه ناشناس تر داریم تو این مملکت؟! والا به خدا
      به عنوان پیشنهاد این که روزنامه رو بزارید کنار و دستمال کاغذی تولید کنید این جوری ملت تکلیفشون روشن تره!!!

    • توران

      از کجا معلوم رای رییسی کمتر از 15 نبوده! چرا برعکس فکر نکنیم؟؟؟

    • 110

      تمام امکانات در اختیار رئیسی بود اتفاقا

    • بدون نام

      اینکه همش یه جمله بود: رییسی امکانات نداشت !!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      واقعا ایشون کجا سیر می کنه! این چه حرفها و بهانه هایی است؟! کاری نکنید که عاقبت شما هم بشه شبیه عاقبت آقای رییسی! اقای رییسی با انتخاب هنرمند طرفدار شما با این تحلیل های کودکانه!!!!!

    • بدون نام

      اون ۱۶ میلیون رای هم که بهتون دادن،به خاطر وعده های کذبی مثل یارانه ۱۵۰ هزار تومنی بود

    • ramin

      سقف آرای شما همین عدد است و برای همین است که هر زمان مردم به پای صندوق آمدند بازنده شما بودید !!

    • بدون نام

      ما اصللاح طلیات بیش از سی میلیون رای داریم فقط کافی اراد کنیم که رای بدیم تموم کارتون لوله تون میکنیم اقای شزیعتمداری

    • بدون نام

      محرومان یارانه مظلوم نمایی تبلیغات گسترده ویکطرفه صداو سیما تخریب شدید دولت و... بازم بگم

    • بدون نام

      از اونجایی که اصول گراها با هم خیلی اتحاد دارن و همه پای صندوق های رای همیشه حاضر میشن پس تعدادشون بیشتر از پانزده میلیون نیست و نخواهد شد ولی ما اصلاح طلب ها اگه قرار باشه بیشتر از این بخوایم بیایم رای بدیم لوله تون میکنیم و الانم ملاحظه سن و سالتونو کردیم وگرنه بیشتر میومدیم.
      اما از رای های اقای رئیسی از اونجا که اقای قالیباف ادم زیرکی هست اخرین لحظه حساب کتاباشو کرد دید اوضاع پسه و گذاشت و رفت و خوب اقای قالیباف شش میلیون رای داشت و اقای تتلو هم به طور رسمی اعلام کردن که هشت میلیون از رای ها برای من بوده الباقی میمونه یک میلیون رای که اونم با لطف پارچه سبز و نبات و گندم و قول یارانه به وجود اومد.
      دوره بعدی تتلو کاندید نشه صلوات.

    • بهنام

      دولت 4سال وقت داشت که کار کنه همون کارش تبلیغش شد .شمام با صدا وسیما 4سال وقت داشتین بکوبینش اما غافل ازین که مردم خیلی با قبل فرق کردن .وعده دادن بسیار آسون مثل حرف زدن که واسه شما آسونه.البته ازین هم غافل نشیم یکی ازدلایل رای نیاوردنش حمایت شما وامثال شما بود

    • امید

      به قول بزرگان هم کیش خودتون آب و بریز اونجایی که میسوزه

    • بدون نام

      واقعاتحلیل خیلی خوبی داشتید.اونایی که نمیخان بفهمن و باورکنن هرکاری کنی نمیفهمن و اصلاانتقادپذیرنیستن.دقیقامانندهمین افراد بی نذاکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سواد و نزاکت شما از نوشتارتون مشخصه

    • رضا

      آقای شریعتمداری مطلب شما صحیح میباشد.

    • بدون نام

      آقای شریعت مداری فوق استاد مهندسی تخریب

      انصافا شما بزرگترین استاد تخریب و سیاه نمایی هستی
      احسنت به این استعداد و اعتماد به نفس که یک تنه جلوی کل ملت ایران ایستادی

    • بینام

      شریعت مدارمتاسفم برات

    • امیر بناب

      معلومه باید اینطوری بگی جناب .... ، ظاهرا خیلی می سوزید ولی مهم نیست چون بیشتر از 10 درصد نمیشین در کل ایران

    • امیر

      شتردرخواب بیند پنبه دانه.......یابقول رفیق شفیق تان که هشت سال زیرعلمش سینه زدیدو درروزجمعه بابیشرمی و وقاحت کامل انتخابات رابه سخره گرفت......آقای شریعتمداری آب رابه ریزآنجائی که داره میسوزه

    • قاسم

      میگن ازیکی پرسیدند ازچه روزنامه ای استفاده میکنی ...گفت:کیهان ...گفتند :چراکیهان
      گفت:آخه ازبقیه روزنامه ها کاغذش نرم تره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • eli

      واقعا براتون متاسفم مردم ایران!!!از ایرانی بودن خودم شرم دارم...تا کی چشماتونو میخواید ببندید.. تا کی میخواید توخواب غفلت بمونید... ظلم وخیانت روحانی و وزرای پیرش برای همه آشکاره...شاید سخنرانی افراطی آقای روحانی رو گوش نکردین ...چشماتونو باز کنید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی زدی داداش ؟ بیدار شو

      • بدون نام

        من علاوه بر عملکردش به جریان فکری حامی روحانی هم نگاه کردم. زنده باد اصلاحات

    • Immortal

      جناب شریعت مداری تعداد ارای رییسی مجموع کل ارای شخص خودش و قالیباف و درصدی هم از ارای باطله بود...کل زورتون همین بود بیشتر از این خودتو کوچیک نکن برادر...

    • بدون نام

      آقای رییسی صدا و سیمارو داشت خصولتیهارو داشت در ضمن دولتو که قالیباف و رییسی کم به باد انتقاد نگرفتن.آقای رییسی نماینده یه تفکر بود،تفکر اصولگرا که اندازه ی کافی شناخته شده هست نگین چهل روزه اومده آدم خندش میگیره

    • روحانی

      چرا نظر بنده رو حذف کردید.زیرا شما هم حامی شریعت و حزب ش هستین وگرنه کیه که نفهمه دلیلتون از باز نشر کیهان تو سایت چیه؟چون کسی کیهان رو نمیخونه میاین اینجا میزارین
      دوستان برترینها هم مثل وطن امروزه

    • فرهاد گلچین

      با تشکر از مجله بسیار خوب بهترینها که بی شک اگر تنها جایی نباشد اما مسلما یکی از معدود جاهایی هست که میشود لااقل نظراتمان را بی واهمه و روشن ارائه کرد تا این بغض پاره پاره گلویمان را و روحمان را نخورد.ممنون و پاینده باشید

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری خیلی آدم پر رویی هستی خجالت بکش سر از برف بیرون بیار ببین چه بلایی به سرت آمده
      تو را بخدا یک تغییر چهره بده برو توی جامعه ببین این مردم کوچه و خیابان چه می گویند چه می خواهند چه فکر می کنند اخه واقعا این کار یک کار دو دو تا چهار تا است

    • بهنام

      دولت 4سال وقت داشت که کار کنه همون کارش تبلیغش شد .شمام با صدا وسیما 4سال وقت داشتین بکوبینش اما غافل ازین که مردم خیلی با قبل فرق کردن .وعده دادن بسیار آسون مثل حرف زدن که واسه شما آسونه.البته ازین هم غافل نشیم یکی ازدلایل رای نیاوردنش حمایت شما وامثال شما بود

    • بدون نام

      این شریعتمداری عجب رویی دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      به نظر شما نام حزب و یا گروه تان را تغییر بدید بهتره از اصول گرایی به وصول گرایی تغییر نام بدهید

    • مجتبی

      خدمت شما بگم اگر هر چند سال هم میگذشت اصول گراها در اقلیت هستند رای شما از این بیشتر نخواهد شد شکن نکن اقای شریعتمداری

    • بدون نام

      ابو بريز اونجا كه ميسوزه

    • بهنام

      دولت 4سال وقت داشت که کار کنه همون کارش تبلیغش شد .شمام با صدا وسیما 4سال وقت داشتین بکوبینش اما غافل ازین که مردم خیلی با قبل فرق کردن .وعده دادن بسیار آسون مثل حرف زدن که واسه شما آسونه.البته ازین هم غافل نشیم یکی ازدلایل رای نیاوردنش حمایت شما وامثال شما بود

    • ح م ی د

      تفکر :صداقت

    • بدون نام

      از حسادت موندي ديگه چي بنويسي.ببين تموم شد ٤سال اقاي روحاني رييس جمهور كشور هستن.اينشالله كه در روزنامتونو گِل بگيرن

    • حسام عقیلی

      یعنی ما که به روحانی رای دادیم متدین و انقلابی نیستیم فقط متدین کسی هست که به ریسی رای داد بسه دیگه آقای شریعتمداری شما خودت کم چوب لای چرخ نمیزاری

    • بدون نام

      واقعا برای آقای شریعتمداری باید تاسف خورد بابا این همه دارن بهت توهین می کنن باز حیا نمی کنی تو در دل مردم جا نداری بس کن دیگه حیا کن دیگه بابا

    • بدون نام

      چقدر ایشون پررو هستن اون عکسا با تتلو رو کجا جا می دن

    • بدون نام

      15 میلیون رای داشت اونم که معلومه کیا بهش رای دادن دیگه هیچ وقت مردم اصولگرا رای نمیدن مردم درایتشون رفته بالا . شماهم اب سرد بخور جگرت خنک شه

    • به نام اعتدال

      آقای شریعتمداری از حرفاتون دست بردارین آقای رئیسی نماینده اصولگرا ها بودن کاملا شناخته شده بعدم تولیت آستان قدس رضوی نیاز به تبلیغ نبوده اتفاقا" از خودش بیشتر هم رأی آورده خیلی خیلی زیاد آورده

    • بدون نام

      اقای کیهان بدانید که اکثریت مردم ایران .... چون مطالب تو و همفکرانت بسیار وقیحانه وبیشرمانه است. دراین آخر. عمرت توبه کن .و ازمردم ایران عذرخودهی کن

    • حسن

      مشکل آقای شریعتمداری اینکه اصلا نمی بینه! یعنی «دید زنده» نداره، فقط چیزهای داخل مغزش را می بینه!
      او توان خود را در تشخیص بین «واقعیت» و «خیال» از دست داده
      جای تاسف است که رسانه به این مهمی، دست اوست!

    • شهرام

      شما و دوستان شما دیگه جایگاهی در بین مردم ندارید....ملت شعار جدید سر خواهد داد که همانا درسی است که بشما خواهیم داد. تا ابد با روحانی و یارانش خواهیم ماند.

    • شهروند

      چهار سال پیش چی اون موقع هم ۱۴۴۰ روز سابقه داشت چشم تو باز کن آقای شریعتمداری مردم رو ببین از شما ها خسته شدن

    • بدون نام

      الان تنها اصولگرایی که از این اتفاق شاده احمدی نژاده و تمام اینا نقشه ی خودش بود که اینا رای نیارن چون بهش پشت کردن خخخخخخ
      درهرحال ما که راضی هستیم روحانی شده

    • دانشجو

      باورکن حاج حسین اگه روحانی و جهانگیری در انتخابات شرکت نمی کردند و میرسلیم هم انصراف می داد شاید رئیسی برنده میشد.

    • سعید

      آقای شریعتمداری , آقای رئیسی نماینده تفکر شماها بود و چهار سال است که شما و رسانه های همسوی شما و تا حدودی صدا و سیما دارید برعلیه دولت دروغگویی و تهمت میزنید شما که وقت کافی داشتید و اینکار را هم کردید ولی دیدید ملت چگونه پاسخ شما را دادند پس حداقل یه مدتی ساکت باش

    • بدون نام

      حیف از این روزنامه مشهور وتاریخی که دبیرش شمایی .

    • منصوری

      تموم زورتون رو زدید آقای شریعتمداری،با همه امکاناتی که داشتید روحانی رو تخریب کردید،سه تا نامزد آوردین،"جمعا" 16 میلیون رای آوردید،بس کنید این حرف های خنده دارو، اجازه بدید مردم زندگیشونو بکنن.

    • نیما انزلی

      یعنی کی تخلیل های اینو میخونه!


      اما نهایت رایتون همینه
      مثلا این اقا انتظار داره رای های خاموش هم طرفدار رییسی هستن
      جک باحالی بود

    • بدون نام

      آخی...من فقط دلم براش میسوزه ، دوست داره مردم بهش توجه کنن ولی نمیدونه که اول باید در کنار مردم بمونی و بعد انتظار داشته باشی .
      حسین جان اگر شما و ایل طائفه شما تئوریتونو تغییر ندین باید منتظر روزهای سختری باشین .

    • انقلابی

      ایران تسلیت
      دورود بر شریعتمداری وجناب رئیسی

    • یه دوست

      شما میگید آقای روحانی در 1440روز خودش را تبلیغ کرد و رییسی در 40روز .ولی شما در این 1440 روز چنان دولت را تخریب کردید که وقتی برای تبلیغش نذاشتید.و شاید بازهم آمارشون بیش از اینها بود.

    • بهنام

      رئیسی در بهترین حالت 6 میلیون رای داره

    • مهندس بیکار

      اونایی که میگن آب رو بریز اونایی که میسوزه!
      فارغ از طرفداری از هر حزب و جناحی باید گفت پدر و مادرشون خیلی با معرفتند که چنین بچه ای بزرگ کردن احسنت و تشکر ویژه از پدر و مادراشون احتمالا بعضا هم کارمند باشن بازم تبریک دو برابر به ملت فهیم و با تربیت و با شعور ایران!
      وجدان و شعور اونا منفی 20 هستش

    • بدون نام

      تو که راست میگی ......

    • بدون نام

      درست نمیگویی.
      اولا ملت از روحانی راضی کامل نبودند و رای ایشان بیشتر در مخالفت با رقیب بود.

    • تیرداد مهراد

      نمی خواهم بی ادبی کرده باشم وبه شیوه احمدی نژاد بگویم"بریز آب را آنجا!! که می سوزد!!" بلکه میگویم آقای شریعتمداری با شنیدن پیام روشن مردم در رویه تان تجدید نظر کنید وطوری عمل نکنید که از شما بعنوان ورشکستگان اخلاقی وفرهنگی یادشود تلاش نمایید فرهیخته تر گردید وتیترهای جنجالی روزنامه خودرا اصلاح واز روش متین وسنگین آقای دعائی پیروی فرمایید.

    • رضا

      برو بابا دلت خوشه ها

    • رؤیا ساز

      شریعت مداری چیکار کنم برات؟؟؟؟؟خیلی بده آره؟؟؟؟از صمیم قلب از خدا میخوام شفات بده

    • بدون نام

      ابو بریزید همونجا که میسوزه
      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      اوه اوه چه بوی سوزی میاد

    • هادی

      بچه ها هیییییییس شریعتمداری خوابه حالش خوب نیست بیدارش نکنید

    • sسادی

      ... ارای واقعی اصولگرایان در همین حده یعنی اگه یه تیکه چوب هم از طرف اونا ثبت نام کنه تقریبا همین اندازه رای داره..

    • بدون نام

      میگم چرا دولت این روزنامه رو نمیبنده....

    • زنبق دره

      شصت درصد مردم ایران اصلاح طلب و حامی حاج آقا روحانی هستند آقای شریعتمداری میدونم خیلی ناراحتی که مردم اصول گرا نیستند زنده باد آزادی زنده باد اصلاحات زنده باد عشق و شادی و لبخند زنده باد حاج آقا روحانی شصت درصد مردم ایران طرفدار روحانی هستند با تبریکات صمیمانه به اصلاح طلبان

    • زنبق دره

      10؛01 بنظر تو 24 میلیون رای و شصت درصد مردم ایران جاهلند و ده درصد اصولگرا عاقلند جوک میگی مرد مومن؟؟؟

    • محب

      خییییییییلی روت زیاد خیییییییییلی

    • محمد قوچان

      خداروشکر که یکبار توزندگیم روزنامه کیهان را نخوندم جون گناه بزرگی مرتکب میشدم ومنم میشدم مثل اونا

    • دکتر

      اقای مهندس بیکار عزیز ما این واژه رو از عالی ترین مقام اجرایی کشور یاد گرفتیم

    • یاس

      وای از دستت شریعتمداری خسته نمیشه از بس تهمت میزنه و خیالبافی میکنه زمانی ک احمدی نژاد دور دوم انتخاب شد از این تزا بیرون میداد?

    • بدون نام

      چشم ها را باید شست
      جور دیگر باید دید

    • بدون نام

      محبوبیتت بین اقشار جامعه تو حلقم خخخخخخخخ

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری اگر جرات داری برای ریاست جمهوری و یا مجلس کاندیدا شو تا ببینی چقدر محبوب مردم هستی

    • تژخاژکتژ

      به قول بزرگمرد تاریخ بشریت چه در این زمان چه در اون زمان . آب رو بریز اونجایی که میسوزه

    • بدون نام

      خخخخخخخخ خوب سوختی تو ومموتی

    • مهدی عبادی

      حسین جان هر کس جای تو بود سکوت اختیار میکرد سکوؤوووت

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری سلام علیکم والا شما با این تفکرات اکثر جوانان را به خود ودیگر عزیزان انقلابی ودلسوز بد بین میکنید لطفا کمی بیشتر به گفته ها و مقالات خود دقت کنید

    • محمد

      برو آقا نصف اینم زیادیه

    • بدون نام

      مموتی میگه آبو بریز اونجا که میسوزه

    • بدون نام

      بابا تو دیگه کی هستی....
      اکثر طرفدارای رئیسی همینطورین...دست پیش میگرن

    • بدون نام

      از این که مملکت را دادید دست روحانی خوشحال هستید.
      امیدوارم در پایان این چهار سال از شدت پشیمانی دق نکنید.
      والسلام علیکم و رحمه‌الله

    • ممنوع النظر

      اقاى برترينها مگه من چى گفتم كه ميگى نظر شما غير قابل انتشار است ؟حرف بدى زدم ؟توهين كردم همه كسانى كه نظر دادن مثل من فكر ميكنن ديگه ، فقط من راست و پوست كنده اش رو گفتم تو رو خدا ملت اين حرف بديه ؟ چاپ كن جون من بابا چاپ كن ديگه !!!

    • مریم

      آقای شریعتمداری واقعا که گل گفتی آقای رییسی به 40روز ترکوند.. چه لیاقتی بهتر ازخادم امام رضا بودن این مهمه

    • بدون نام

      من واقعا نمیدونم این شریعتمداری چرا در مقابل فهمیدن مقاومت میکنه؟؟ فازش چیه؟؟ نمیفهمه یا نمیخاد بفهمه؟؟ وجدانا کسی هست بمن بگه این آقا چرا نمیفهمه؟؟

    • بدون نام

      اونقدر که ازین بدم میاد دلم میخاد یبار دیگه انتخابات بشه برم ۳ساعت تو صف وایسم به روحانی رای بدن که این بیشتر بسوزه

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری جطوراعداد را گرد میکنید
      بیشتر از23میلیون میشه23000000
      بیشتر از۱۵میلیون میشه16000000
      نمره ریاضیات (۰)

    • rasul

      این بابا کیه اینقد ب خودش میباله؟!!....

    • بهمن

      جناب آقای شریعتمداری نمی دانم چرا همیشه خلاف جهت آب شنا میکنی ...

    • بی نام

      رای رئیسی ۱۵ ملیون و خرده ای و رای جناب روحانی ۲۳ ملیون و خرده ای بود.نمیدونم چرا به تعداد رای اون رئیسی اضافه میکنین و از تعداد رای روحانی کم میکنی؟اگه رئیسی ۱۶ ملیون بوده روحان عزیز هم ۲۴ ملیون رای داشته اند.به کوری چشم دشمنان

    • مسعود

      به نام خدا
      درود
      یه سوال:
      اونوقت این تحلیل شما،در باره انتخابات شورای شهر تهران و مشهد و خیلی شهرهای دیگه چطوری صدق میكنه؟.

    • فاطمه

      متاسفم براتون.که حتی شنیدن واقعیات چقدر براتون سخته و تلخه. خلایق هر چه لایق. رای دادید که دوباره تو فقر و بدبختی و بیکاری دست و پا بزنیم.شرایط بغرنج کشور مبارکتون باشه.

    • امیر

      باز این کیهان حرف زدا !!!!آقا تو رو به قرآن این یارانه کاغذ اینارو قطع کنید ببینیم چن روز دوام میارن

    • بدون نام

      کسی که خواب باشه رو ميشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خوابی هرگز. بسه بخدا شريعتمداری بسه

    • بدون نام

      آمار طرفداران روحانی رو از همین لایکها بسنج برادر! که چقدر بیشتر هستن

    • عباس

      سلام واقعاً آقای شریعتمداری شما سوتد سیاسی دارید؟؟؟!!!

    • مردم

      آقای شریعتمداری لطفا آب رو بریزین همانجایی که میسوزد و انقدر اراجیف نبافید و کاغذ روزنامه حرام نکنید.باتشکر.

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری از این ۱۵.۵ میلیون ۳ الی ۴ میلیونو بزن بحساب تتلو
      #آقای رییسی ۶۰ روز وقت داشت اونو رو کرد اگه ۴ سال وقت داشت کیو میاورد؟
      شماها که تمام وقت این چند سالی رو منحصر بخودتون کردین تمام رسانه ها بالاخص صدا و سیما .
      صحبت از محدودیت زمان نکنید که بیشتر شبیه قصه میمونه.

    • سارا

      چهار رسال پیش هم که دولت اصولگرا بود چرا اصولگراها رای نیاوردند چرا رای تمام نامزدهای اصولگرا در حد همین 15 یل 16 میلیون رای موند.عزیزم نتیجه میگیرم حامیان اصولگراها و کسانی که بخاطر تعصبات شدید خواهان ضرر کشور و فقط دنبال تنشهای کشور هستند هیچوقت حامیانشون بیشتر از این حد نمیشه.

    • بدون نام

      یک پیشنهاد جهت سایت برترین ها:
      آمار تعداد بازدید کنندگان مشخص است ، لطفا آمار تعداد نظرات هم منعکس فرمایید. موجب تشکر است نتیجه بررسی و اقدام شود

    • رضا

      اقای شریعتمداری من فکر میکنم 1440 روزمیشد صد سال بجای رای بیشتر کمتر می اورد چون همنشین ایشان وقتی تتلو باشد.و...تامرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد.

    • بی نامو

      بس کن دیگه خاموش کیهان شیطان

    • بی نام

      لطفا به رای مردم.احترام بزارین اکثریتو قبول کنید واینقد نسوزیرهرچقد بسوزید بازملت به شماافراطی ها نه خواهن گفت هرچقد بخواهید بگید فقطما مردم.دست رد بهتون خواهن زد باحذف وشعارهای فریبکانرانه هم بجایی نمی رسید مردم.اکثرا بیدارن

    • بدون نام

      نظر اولی و اونی که به اسم کامی نظر گذاشته خیلی چیپه .....متاسفانه

    • بدون نام

      جناب شریعتمداری چه تحلیلی تخیلی کردی ای کاش اعتراف به شکست میکردی ....با همین تحلیل هاست که اصولگرها دیگه مورد قبول جامعه نیستن اگه قالیباف انصراف نمیداد رای جناب رئیسی شاید از هفت میلیون بیشتر نمیشد

    • بدون نام

      فعلاً شکست را بپذیر شاید صبحدم فرجی حاصل شود.
      بابا آخر عمری بس کن کمی به نظر اکثریت احترام بگذار اگر میخواهی ارزشی داشته باشی.در ضمن بهتر است روزنامه کیهان را پیپرلس کنید حداقل اینقدر به مردم و محیط زیست صدمه وارد نشود.

    • shahab

      اين حرفا نشان از شدت سيلي مردم ايران به گوش تندروي و افراطي گرايي بود. من به ايشون توصيه ميكنم آبو بريز اونجات كه ميسوزه چرا جاي ديگه مي ريزي.

    • اعزائیل

      شریعتمداری بیا برای دولت سیزدهم کاندید شو همه مردم ایران به شما رای میدهند بیا داداش شما اصلح و پاک و راستگو و توانمند و.... منتظریم حتما بیا

    • بدون نام

      برو بابا .تو که تا دیروز از رییسی بابت ملاقات با تتلو انتقاد میکردی.حالا چی شد مدافع رییسی شدی؟والله

    • منصوری کیا

      احسنت بر آقای شریعتمداری تحلیل کاملا مستدل و منطقی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج