۵۳۵۷۵۶
۱ نظر
۵۷۶۸
۱ نظر
۵۷۶۸
پ

آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی

آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی، یکی از چهره‌های نادر تاریخ هنر بود که در زمان حیات به اوج شهرت و محبوبیت رسید. نام و آوازه‌ی او در اروپای قرن شانزدهم پیچیده بود و آثار او در هر کاخ و سرایی دیده می‌شد.

برترین ها: آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی، یکی از چهره‌های نادر تاریخ هنر بود که در زمان حیات به اوج شهرت و محبوبیت رسید. نام و آوازه‌ی او در اروپای قرن شانزدهم پیچیده بود و آثار او در هر کاخ و سرایی دیده می‌شد.
نقاش دوره رنسانس
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
آلبرشت دورر مشهورترین نقاش آلمانی در دوره رنسانس است. او در زمان زندگی از شهرت به سزایی برخوردار بود. دستان دعاگوی او از مشهورترین آثار هنری تاریخ هنر جهان به حساب می‌آیند. او پرتره‌های بسیاری از چهره خود کشیده است
طلاسازی در نورنبرگ

دورر در ۲۱ مه سال ۱۴۷۱ در شهر نورنبرگ آلمان به دنیا آمد. پدرش طلاساز بود و او نزد پدر طلاسازی آموخت و تا پایان عمر از این امر در خلق آثار هنری خود بهره جست. او پس از یادگیری اصول نقاشی نزد یکی از نقاشان محلی به کشورهای دیگر رفت، اما سرزمین مادری خود را هرگز فراموش نکرد و همواره به خانه خود در نورنبرگ بازمی‌گشت. دورر از ۱۵۰۹ تا پایان زندگی‌اش در سال ۱۵۲۸ در نورنبرگ فعالیت می‌کرد.
دستان دعاگو
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
آلبرشت دورر، استادی بود که در زمینه‌های مختلف هنری و علمی فعالیت می‌کرد. نقاشی، گراورسازی و حکاکی روی چوب و فلزات زمینه‌های اصلی فعالیت هنری‌اش را تشکیل می‌دادند. او که تحصیلات دانشگاهی نداشت معتقد بود هندسه و ریاضی کلید درک هنر است. دورر موضوع آثار هنری خود را از افسانه‌ها و سنت‌های مسیحی دوره قرون وسطی انتخاب می‌کرد. دستان دعاگو یکی از این آثار است که در سال ۱۵۰۸ خلق شد.
نقاشی‌های کلیسایی

دستان دعاگو مقدمه‌‌ای بود برای خلق آثاری برای محراب کلیسا با رنگ‌های مختلف در زمینه سنت‌های دین مسیح. آلبرشت دورر در این بخش فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و نقاشی‌های او در محراب بسیاری از کلیساهای جهان هنوز وجود دارند.
استاد بزرگ طراحی

آلبرشت دورر با طرح‌های قلمی و کارهای گرافیک خود تا امروز یکی از برجسته‌ترین طراحان شناخته می‌شود که تنها با خط‌زنی‌های استادانه تابلوهای کاملی عرضه کرده است. برخی از طرح‌های او، بدون هرگونه آرایش و رنگ و لعاب اضافی، دنیایی کامل از مناظر طبیعی یا چهره‌های انسانی ارائه می‌دهند.
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی

دورر هنرمندی نوجو بود و آخرین دستاوردهای بازنمایی تصویری را دنبال می‌کرد. او با تکمیل فنونی مانند نقره و کنده‌کاری روی فلز یا چوب، از پیشگامان هنر گراورسازی به شمار می‌رود که با تکثیر آثار خود، افراد هرچه بیشتری را به بازار هنر دعوت کرد.

او به خوبی دریافته بود که عصر تازه‌ای برای هنر فرا رسیده که اجازه می‌دهد مردم عادی نیز بتوانند، اگر نه اصل آثار هنری، دست کم کپی‌هایی از آنها را در خانه‌های خود داشته باشند.

دورر از نخستین هنرمندانی بود که آرمان‌های روشنگری را که با جنبش نوزایی در افق فرهنگی اروپا دیده شده بود، درک کرد و آن را با قدرت در آثار خود بازتاب داد.

روح و پیام "عصر نو"، با گرایش به خردگرایی و انسان‌دوستی، به روشنی در هنر دورر دیده می‌شود. هم در توجه دقیق او به موازین علمی و "آکادمیک" نقاشی، مانند پرسپکتیو و آناتومی و رنگ‌شناسی، هم در توجه به زندگی مردم عادی و هم در گرایش به ترسیم موشکافانه و استادانه‌ی پدیده‌های طبیعی. طرح‌های ظریف و زیبای دورر از دنیای گیاهی و عالم جانوران تا امروز ذره‌ای از اعتبار و شادابی خود را از دست نداده است.
خرگوش ِ دورر
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
آلبرشت دورر فقط به هنر و دین علاقمند نبود، او با بهره‌گیری از علوم، پرسش‌های بسیاری را در زمینه طبیعت و انسان مطرح می‌کرد. او می‌توانست موجودات مختلف طبیعت را به طور بسیار دقیقی ترسیم کند. نقاشی خرگوش او یکی از نمونه‌های مشهور در این زمینه است. این اثر در سال ۱۵۰۲ بوجود آمد. تابلوی خرگوش دورر در موزه آلبرتینا در شهر وین نگهداری می‌شود.
کرگدن رنسانس
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
اولین کرگدن اروپا یک گراور چوبی است که دورر در سال ۱۵۱۵ خلق کرد. این کرگدن از هند به لیسبون ، پایتخت پرتغال و از آنجا به رم منتقل شده بود. البته دورر این حیوان را ندیده بود و این اثر را بر مبنای آنچه برای او تعریف کرده و کشیده بودند خلق کرد. این اثر اکنون در موزه بریتانیا قرار دارد.
بازاریابی برای آثار خود
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
از دیگر ویژگی‌های دورر توانایی بازاریابی او برای فروش آثارش است. او همواره به فکر عرضه آثار خود به بازار بود. مطالعات امروزه او را پیشگام بازاریابی معرفی می‌کنند. همسر دورر و مادرش او را در فروش آثارش حمایت می‌کردند. کارگاه شخصی او و فعالیت‌اش در زمینه توسعه باسمه‌سازی در صنعت چاپ امکان تهیه انبوه آثار گرافیک را فراهم می‌کرد.
آغازگر ثبت حقوق هنرمندان
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
دورر اولین هنرمندی بود که حق صاحب اثر هنری را برای خود ثبت کرد. او آثار هنری‌اش را که با علامت تجاری "AD" مشخص بودند، در دادگاهی در ونیز به ثبت رساند. او در پی پیشرفت و به رسمیت شناخته شدن خود بود. دورر در این امر بسیار موفق بود و در دوران زندگی‌اش شهرت به سزایی یافت و درآمد خوبی داشت. او برای خود آرمی بوجود آورده بود.
سفرها برای فروش آثار هنری

دورر طی سفرهایش به شمال ایتالیا و هلند برای آثارش بازار فروش برپا می‌کرد. این کار نتایج خوبی داشت و از او استقبال به سزایی می‌شد. دورر حتی تحت حمایت کارل پنجم، امپراطور آلمان نیز قرار گرفت. او سرگرمی دیگری هم داشت و آن تئوری هنر بود.
آلبرشت دورر، نقاش بزرگ آلمانی
دورر تا پایان عمرش ، نزدیک به ۱۲۰۰ اثر خلق کرد. نقاشی‌ها و کنده‌کاری‌های روی چوب و مس او در موزه‌های بزرگ سراسر جهان در معرض نمایش هستند. هنر او حتی تا روی اسکناس‌های پنج مارکی جمهوری فدرال آلمان هم رفت. او روز ۶ آوریل ۱۵۲۸ در نورنبرگ بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب و عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج