جاباما
۵۳۵۸۲۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چشمه های تاریخی آبگرم کوبا

در متنزس در کوبا، چشمه های آبگرم با خاصیت درمانی خود ثروتمندان زیادی را از سراسر ایالات متحده و اروپا به خود جلب می کردند.

برترین ها: در متنزس در کوبا، چشمه های آبگرم با خاصیت درمانی خود ثروتمندان زیادی را از سراسر ایالات متحده و اروپا به خود جلب می کردند. در اواخر قرن نوزدهم مشخص شد که آب این شهر غنی از مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم و گوگرد است. کشف خواص مفید آب محلی باعث توسعه و ساخت و ساز چشمه های تفریحی آبگرم در سال ۱۹۳۰ شد. معماری این ساختمان ها خیره کننده است و اهمیت آن ها در شخصیت تاریخی شهر بسیار مهم است. ساختمان های آبگرم بسیار بزرگ با بالکون ها و طبقات متعدد و هم چنین باغ ها و چشمه هایی در سراسر مجموعه هستند. این مجتمع ها در نقطه اوج خود، ۴۴ اتاق، یک رستوران و منطقه ورزشی برای مهمانان داشتند. باتوجه به محبوبیت و تقاضای فراوانی که برای این چشمه ها بود، منظره شهر به سرعت با ساخت ویلاهای مجلل تغییر می کرد.
سال های 1930 و اوایل 1940 دوره رونق شهر بود و مردم از سراسر کوبا و خارج از کشور به این چشمه ها هجوم می آوردند. اما پس از آن رونق و ثروتی که این چشمه ها همراه آورده بود به طور ناگهانی کاهش یافت. چند سال قبل از انقلاب کوبا، آلودگی از یک آسیاب شکر محلی به منبع آب نفوذ کرد و باعث کاهش رفت و آمد به این چشمه ها شد. در عرض چند سال بیشتر مغازه ها و هتل های محلی ورشکست شدند و محبوبیت شهر کاهش یافت. امروزه این منطقه به عنوان یک کپسول زمان برای دوران پیش از انقلاب کوبا عمل می کند که بهشت و مقصد تعطیلات ثروتمندان به شمار می رفت. امروزه دیوارها و کف که زمانی با سنگ مرمر و چوب پوشیده شده بود به دلیل غارت و چپاول در این سال ها برهنه شده است.
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
چشمه های تاریخی آبگرم کوبا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج