۵۳۶۱۰۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

درخواست ۵۰۰ روزنامه نگار و خبرنگار از روحانی

بیش از ۵۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار در نامه ای خطاب به حسن روحانی ضمن تبریک انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهوری، خواستار فک پلمب انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و رفع موانع ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران شدند.

خبرگزاری ایرنا: بیش از ۵۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار در نامه ای خطاب به حسن روحانی ضمن تبریک انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهوری، خواستار فک پلمب انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و رفع موانع ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران شدند.

به گزارش کانال تلگرام انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، متن این نامه که امضاهای آن مرتبا در حال افزایش است به شرح زیر است:

جناب آقای دکترحسن روحانی

رئیس محترم و منتخب جمهوری

با سلام

کسب آرای چشمگیر مردم قدرشناس و وفادار ایران زمین در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط جنابعالی که با مشارکت و حمایت آحاد مردم و اقشار و طبقات مختلف اجتماعی از جمله اهالی قلم و روزنامه نگاران امکان پذیر شد، اگرچه به منزله افزایش مشروعیت و اقتدار رئیس دولت تلقی می شود اما از دیگر سوی، مسئولیت شما و دولت تحت مدیریتتان را نسبت به صاحبان اصلی کشور که همانا مردم و شهروندان ایرانی هستند، صدچندان می کند.

اگر در دوره اول دولت « تدبیر و امید» بسیاری از وعده های انتخاباتی و برنامه های اعلامی شما محقق و یا شرایط تحقق آنها فراهم نشد، اکنون به پشتوانه حماسه ای که مردم آفریدند، انتظار همگان این است که مطالبات بر زمین مانده مردم به خصوص در حیطه حقوق شهروندی و اقتصاد، در دومین و آخرین دوره دولتتان پاسخ داده شود.

در این میان اما هنوز مطالبات اهالی قلم و مطبوعات که همواره در انعکاس مشکلات و نیازهای مردم، شفاف سازی و آگاهی بخشی به آنان پیشگام بوده و شرایط و بسترهای حضورگسترده، فعال و آگاهانه آنها را در عرصه های انتخاباتی فراهم کرده اند، برآورده نشده است.

اگر به خاطر داشته باشید در اولین کنفرانس مطبوعاتی پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، در برابر دیدگان ده ها روزنامه نگار و نمایندگان رسانه ها، وعده دادید که «انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» به عنوان تنها تشکل مستقل و فراگیر مطبوعاتی درکشور، بازگشایی شده و موانع غیرقانونی که باعث تعلیق فعالیت های آن شده است مرتفع و ساختمان انجمن فک پلمب شود.

مسئولان مرتبط با دولت شما به این وعده روی خوش نشان نداده و بعضا اقداماتی در جهت ایجاد انجمن های موازی و دولت ساخته در بدنه دولت تدبیر و امید صورت گرفت که به دلیل عدم اقبال قاطبه روزنامه نگاران بی نتیجه ماند. حتی در غیاب انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و بدون مشورت با پیش کسوتان و صاحبنظران مطبوعاتی، لایحه ای تحت عنوان«لایحه نظام جامع رسانه» تهیه و تلاش شد فعالیت روزنامه نگاران وکارکنان رسانه ها، محدود و مقید به دخالت نهادهای دولتی شود.

به همین منظور و از آنجایی که چنین عنوان می شد که بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران اراده ای خارج از مجموعه دولت را می طلبد، جمعی از روزنامه نگاران پیش کسوت بر آن شدند که برای پر کردن بخشی از خلا موجود و تا زمان بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، انجمنی را تحت عنوان« انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» راه اندازی کنند تا شاید بتوانند حداقل قسمتی از مطالبات بر زمین مانده روزنامه نگاران استان تهران را پیگیری کنند. متاسفانه علی رغم برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره و بازرسان که با رعایت تمامی موازین قانونی و با حضور بازرسان و ناظران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صورت گرفت، اداره کل مذکور و وزارتخانه مربوطه از اقدام به ثبت قانونی این تشکل خودداری کرده و از ارائه هرگونه پاسخ حقوقی و قانونی در این رابطه خودداری می کنند.

اگر قرار باشد وزرا، مدیران یا کارشناسان یک اداره کل، دستور و وعده یک رئیس جمهور را معطل نگه دارند و حقوق شهروندان را نادیده بگیرند، اصل تمرکز گرایی و تفکیک قوا و اقتدار شخص رئیس جمهور مخدوش و در واقع به آرای میلیونی ملت اهانت شده است.

جناب آقای رئیس جمهور در این روزهای جشن و پایکوپی که ثمره مشارکت و وفاداری آحاد مردم است، وظیفه خود می دانیم ضمن تبریک به قهرمانان واقعی این انتخابات و جنابعالی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران، به عنوان نمایندگان افکار عمومی، وعده های انتخاباتی شما را گوشزد کرده و از دولت دوازدهم که تداوم دولت تدبیر و امید است، بخواهیم که با ابرام بر قانون و استوار کردن نظم در دستگاه های اجرایی، زمینه تحقق وعده های شما را فراهم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 1400

      بنده بعنوان یک فرد ایرانی نیز همراه این (صنف قلم بدست..روزنامه نگاران) ..حقگو..(خواهان تحقق این خواسته ..به.حق.هستم..) چون این صنف محترم آینه شفاف منعکس کننده عملکرد دولت انتخابی ..مردم ایران هستند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج