جاباما
۵۳۶۴۴۹
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

اگر این ۱۰ نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

اگر در منطقه امن خود نشسته‌اید، هرگز ثروتمند نمی‌شوید. برخلاف باور عمومی، استیو سیبولد که یک میلیونر خودساخته است می‌گوید: «همه آدم‌ها فرصت‌هایی برابر برای ثروتمند شدن دارند.»

وب‌سایت شبکه - مهسا قنبری: اگر در منطقه امن خود نشسته‌اید، هرگز ثروتمند نمی‌شوید. برخلاف باور عمومی، استیو سیبولد که یک میلیونر خودساخته است می‌گوید: «همه آدم‌ها فرصت‌هایی برابر برای ثروتمند شدن دارند.»

اما همه افراد این فرصت را غنیمت نمی‌شمارند. برای این که بفهمید از تمام فرصت‌ها برای ثروتمند شدن در آینده استفاده کرده‌اید، ما ۱۰ نشانه را به شما می‌گوییم تا مطمئن شوید که راه را اشتباه نرفته‌اید.
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

اگر پا از گلیم‌تان فراتر گذاشته‌اید یا این که از رسیدن به اهداف‌ مالیتان باز مانده‌اید؛ به این 10 نشانه توجه کنید:

1- فقط سخت کار می‌کنید نه هوشمندانه

در مدرسه، یاد می‌گیریم که سخت کار کردن موجب پیشرفت ما در زندگی می‌شود. اما این فقط نیمی از ماجرا است. اگر در زندگی فقط سخت کار می‌کنید، هرگز ثروتمند نخواهید شد. چرا که با سخت کار کردن آنقدر پول در نمی‌آوریم که بخشی از آن را پس‌انداز کنیم. برای اطمینان از ثروت آینده خود، علاوه بر سخت کار کردن باید هوشمندانه هم کار کنید. به نظر مشاوران ارشد مالی، یک روش برای هوشمندانه کار این است که روی پولتان در بازار سهام یا در صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنید، یعنی از سود مرکب بهره‌مند شوید. این گونه است که می‌توانید از پول‌تان پول در بیاورید. شما می‌توانید این کار را انجام دهید بدون آن که ریسک زیادی داشته باشد یا نیرو و وقت زیادی از شما بگیرد."
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

2- بیشتر روی پس‌انداز تاکید دارید تا روی درآمد کافی

راه دیگر هوشمندانه کار کردن؟ درآمد خود را افزایش دهید نه پس‌اندازتان. پس‌انداز در تولید ثروت بسیار حائز اهمیت است، اما نباید آنقدر روی پس‌انداز تمرکز کنید که از درآمد غافل شوید، یعنی همان چیزی که ثروتمندان روی آن تمرکز می‌کنند. آدم‌هایی که روی زندگی کوپنی تمرکز می‌کنند و دائم به دنبال تخفیف‌ها هستند و با امساک زندگی می‌کنند، فرصت‌های بیشتری را از دست می‌دهند. لازم نیست که استراتژی‌های عملی صرفه‌جویی را رها کنید. به‌هرحال، اگر می‌خواهید همانند ثروتمندان فکر کنید، نگران بی‌پول شدن خود نباشید، بلکه بیشتر روی این موضوع تمرکز کنید که چگونه پول بیشتری دربیاورید. یک صفت مشترک میان میلیونرها این است که آن‌ها چندین جریان درآمدی دارند و رفتارهای هوشمندانه صرفه‌جویی و پس‌انداز را می‌پذیرند.

3- چیزهایی می‌خرید که از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیید

اگر پا از گلیم خود فراتر بگذارید، ثروتمند نخواهید شد. حتی اگر درآمد خود را بیشتر می‌کنید، از آن به عنوان توجیهی برای بیشتر خرج کردن و تغییر سبک زندگی خود استفاده نکنید.
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

4- حقوق‌های ثابت ماهیانه شما را راضی می‌کند

میانگین افراد یک جامعه دریافت حقوق‌های ماهیانه و ثابت را ترجیح می‌دهند، در حالی که افراد ثروتمند دریافت دستمزد بر پایه نتیجه را ترجیح می‌دهند و معمولاً خود اشتغالی دارند. البته در میان ثروتمندان کسانی هم هستند که برای دریافت حقوق ماهیانه هر روز کارت ورود و خروج می‌زنند، اما برای اکثر آن‌ها این کندترین و البته ایمن‌ترین مسیر است و برجسته‌ترین افراد خود اشتغالی را سریع‌ترین جاده برای رسیدن به ثروت می‌دانند. در حالی‌که در سطح جهان کسب و کارهایی راه‌ندازی می‌شوند که ثروت‌سازی می‌کنند، عده زیادی زندگی بخور و نمیر خود را با ماندن در شغلی که حقوق متوسط با افزایش‌های سالیانه دارند، تضمین می‌کنند.

5- شروع به سرمایه‌گذاری نمی‌کنید

یکی از موثرترین روش‌های کسب درآمد بیشتر با گذر زمان، سرمایه‌گذاری است و هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است.

به طور متوسط میلیونرها 20 درصد درآمد خانواده خود را هر سال سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آن‌ها با مقدار پولی که هر سال در می‌آورند اندازه‌گیری نمی‌شود؛ بلکه ثروت آنان با توجه به آنچه که با گذشت زمان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سنجیده می‌شود. برای سرمایه‌گذاری لازم نیست یک متخصص در امور مالی باشید یا اصطلاحات اقتصادی بدانید. لازم نیست از یک خانواده مرفه باشید یا این که چک‌های زیادی داشته باشید. با سرمایه‌گذاری‌های اندک شروع کنید تا نتیجه آن را در دراز مدت ببینید.
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

6- رویاهای دیگران را دنبال می‌کنید نه رویاهای خودتان را

اگر می‌خواهید موفق باشید، باید کاری که دوست دارید انجام دهید- یعنی علاقمندی‌های خود را تعیین و دنبال کنید. اشتباه اکثر افراد این است که آرزوهای دیگران را دنبال می‌کنند، مثلاً آرزوهای والدین‌شان را. وقتی اهداف و رویاهای دیگران را دنبال می‌کنید، ممکن است در نهایت از شغلی که انتخاب کرده‌اید، ناراضی باشید. عملکرد شما بازتاب‌ دهنده علاقه شما به حرفه‌ شما است. تلاش مالی شما فقط به اندازه گذران زندگی‌تان خواهد بود و آن شور و اشتیاقی که برای موفقیت لازم است را ندارید.

7- به ندرت از منطقه امن خود خارج می‌شوید

اگر به دنبال ثروت، موفقیت یا پیشرفت در زندگی هستید، باید به بلاتکلیفی و آسوده نبودن عادت کنید. افراد ثروتمند، راحتی را در بلاتکلیفی و عدم قطعیت می‌دانند. آسایش فیزیکی، روانی و احساسی هدف اصلی طرز فکر طبقه متوسط جامعه است، متفکران در سطح جهانی خیلی زود یاد می‌گیرند که میلیونر شدن کار آسانی نیست و نیاز به آسودگی می‌تواند ویرانگر باشد. آن‌ها یاد می‌گیرند زمانی آسوده باشند که در یک فضای بلاتکلیفی کار کنند. افراد ثروتمند یاد گرفته‌اند که غلبه بر ترس و پذیرفتن ریسک‌های محاسبه شده عوامل کلیدی در دستیافتن به موفقیت هستند.
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

8- هدفی برای پول‌های خود ندارید

اگر قبل از تشکیل یک طرح مالی، هدف مشخص و معینی برای ایجاد ثروت داشته باشید، این فرایند آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. آیا می‌خواهید خانه بخرید؟ خارج از کشور زندگی کنید؟ ماهی یکبار به مسافرت بروید؟ از بازنشستگی خود لذت ببرید؟ پس این اهداف را یادداشت کنید. افراد ثروتمند خود را متعهد به کسب ثروت می‌کنند. این کار تمرکز، شجاعت، دانش و تلاش زیادی می‌طلبد- اما اگر اهداف دقیق و دیدگاه مشخصی داشته باشید این کار عملی است. اولین علتی که اکثر آدم‌‌ها به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند. افراد ثروتمند به وضوح می‌داند که ثروت می‌خواهند.

9- اول خرج می‌کنید اگر چیزی باقی‌ ماند پس‌انداز

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید؛ اول پول خودتان را پرداخت کنید. کاری که اکثر آدم‌ها پس از کسب درآمد خود انجام می‌دهند، این است که اول پول دیگران را پرداخت می‌کنند. اجاره خانه را می‌دهند، پول تلفن را می‌دهند، اقساط را پرداخت می‌کنند و غیره و غیره. به جای این که اول خرج کنید و بعد هر آنچه باقی ماند را پس‌انداز کنید، اول پس‌انداز کنید. درآمد یک ساعت از روز خود را در صندوق اضطراری یا حساب پس‌انداز خود قرار دهید، کاری کنید که این فرایند به شکل خودکار انجام شود. با این کار دیگر نیازی به پس‌اندازهای دستی نیست و مطمئن می‌شوید که پس از یک مدت پول شما چندبرابر خواهد شد البته به برکت بهره مرکب.
اگر این 10 نشانه را دارید؛ هرگز ثروتمند نمی‌شوید!

10- فکر می‌کنید ثروتمند شدن از دسترس شما خارج است

افراد طبقه متوسط بر این باوراند که ثروتمند شدن حق امتیازی است که فقط به افراد خوش‌شانس داده می‌شود. حقیقت این است که در یک کشور سرمایه‌داری شما حق ثروتمند شدن را دارید، اگر بخواهید خدمات موثری را برای دیگران فراهم نمایید. از خودتان بپرسید " چرا من نه؟" بعد هم فکرهای بزرگ در سر بپرورانید. افراد ثروتمند توقعات و انتظارات بزرگی از خودشان دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسمینا

      من هیچ کدوم و ندارم
      وای خدا .من از بنده های برگزیده خدا هستم
      سکته .سکته

    • بدون نام

      عالی

    • terie

      هعی

    • بدون نام

      سلام یه مشاوره ازتون میخوام یه مبلغی دارم میخوام مسکن بخرم بااین توضیحی که شمادادین بنده بجای خریدن مسکن رهن بشینم ازپولم سرمایه گذاری کنم ایابااین تورم میتونم بعداصاحب یه خونه بشم

    • بدون نام

      سلام منم همینطور بحای خریدن خونه سرمایه گذاری کنم بعدا صاحب خونه میشم

    • محمد شهریاری

      منم یه مقدار پول دارم میخوام باهاش یه مسکن بخرم اگه رهن کنم با بقیه پولم میشه سرمايه گذاري کنم که آینده بتونم مسکن بخرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج