۵۳۶۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گازوئیل در مرزهای ایران ۲۳۰۰ تومان شد!

ایران به منظور مقابله با قاچاق گازوئیل و افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی در منطقه، نخستین بازارچه مرزی فروش گازوئیل را در مرز افغانستان و پاکستان راه انداخت که قیمت این فرآورده به ازای هر لیتر ۲۳۰۰ تومان و برای هر مرزنشین روزانه ۵۰۰ لیتر سهمیه در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری مهر: ایران به منظور مقابله با قاچاق گازوئیل و افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی در منطقه، نخستین بازارچه مرزی فروش گازوئیل را در مرز افغانستان و پاکستان راه انداخت که قیمت این فرآورده به ازای هر لیتر ۲۳۰۰ تومان و برای هر مرزنشین روزانه ۵۰۰ لیتر سهمیه در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری مهر فروردین ماه امسال با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: همزمان با افزایش چشمگیری قاچاق فرآورده‌های نفتی از ایران، حاشیه بالای قاچاق سوخت در حالی که قاچاق مواد مخدر را به حالت نیمه تعطیل درآورده که مجلس و دولت اوایل سالجاری برای افزایش قیمت گازوئیل در مرزها به توافق‌های اولیه دست یافتند.

بر این اساس با مصوبه دولت قیمت گازوئیل در مبادی مرزی به صورت قیمت تعادلی و شناور متناسب با فوب خلیج فارس عرضه می شود که بهای این فرآورده نفتی به مراتب بالاتر از قیمت آن در جایگاه‌های سوخت داخل کشور است و پیش بینی می شود با اجرای این طرح حجم قاچاق گازوئیل به حداقل کاهش یابد.

از این رو با حضور مسئولان وزارت نفت هفته‌جاری به منظور توسعه صادرات فرآورده‌هاي نفتي و تامين معيشت مرزنشينان، نخستین مركز فروش سوخت به مرزنشينان در بازارچه مرزي ميلك در سيستان و بلوچستان و در مرز مشترک با پاکستان به طور رسمی افتتاح شده است.

مصطفی کشکولی مهمترین هدف راه اندازی این مرکز فروش مرزی گازوئیل را کاهش قاچاق سوخت از کشور عنوان کرد و گفت: در مجموع ۳۴ مرکز فروش گازوئیل در مبادی مرزی کشور راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قيمت فروش سوخت در بازارچه‌هاي مرزي را كمتراز قيمت فروش این فرآورده نفتی در كشورهاي همسایه اعلام کرد و افزود: این کاهش یمت منجر به ایجاد حاشیه سود منطقی برای مرزنشینان خواهد شد.

این مقام مسئول قیمت فروش گازوئیل به قيمت فروش مرزي را مخصوص مرزنشينان عنوان كرد و اظهار داشت: سوخت تحویلی به مرزنشینان ۵۰۰ لیتر و به قیمت ۲۳۰۰ تومان ( ساكنان تاشعاع ۲۰كيلومتري مرز) خواهد بود.

از این پس از اجرای راه اندازی این مرکز فروش در مرز مشترک با پاکستان، اولين محموله سوخت مرزي كشور از جايگاه بازارچه مرزي ميلك زابل به كشور افغانستان صادر شد.

از سوی دیگر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده است: سيستان و بلوچستان به دليل وسعت مرزمشترك به طول ۱۵۰۰كيلومتر باك شورهاي همجوار همچون افغانستان، پاكستان و مرزآبي درياي عمان استعداد بالقوه اي در افزايش صادرات فرآورده هاي نفتي و رشداقتصادي كشور دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج