۵۳۶۵۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درخشش ووشوکاران ایران در باکو با ۶ طلا

تیم ملی ووشوی ایران که با ترکیب شش نفره در رقابتهای ووشو بازیهای کشورهای اسلامی حضور داشت به شش مدال طلا دست یافت.

ایسنا: امروز (دوشنبه) در آخرین روز رقابت های ووشوی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان، مبارزات فینال اوزان مختلف (هفت وزن) برگزار شد که هر شش نماینده ایران به مبارزه پرداختند و در پایان کار مقتدرانه به شش مدال طلا دست یافتند.

امروز و در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم، معین حاجی زاده که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود و سپس با عبور از سد علی زید یمنی به فینال رسید، برای کسب مدال طلا با سادیک پهلوان از ترکیه روبرو شد. حاجی زاده با پیروزی در دو راند متوالی به نشان طلا دست یابد.

دومین نماینده ایران در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم، مهدی محمدی که در مرحله یک چهارم نهایی محمد دومبیا از ساحل عاج را شکست داده بود در نیمه نهایی «آگامی رادوف» از ترکمنستان را هم شکست داد و فینایست شد. او برای کسب مدال طلا با الچین امین اوف از کشور میزبان مبارزه کرد و به پیروزی رسید تا دومین طلایی ووشوی ایران شود.

در ادامه و در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، عرفان آهنگریان که در دور نخست رستم ابراگیموف از قرقیزستان و در یک چهارم نهایی از سد زچیل آندانهاز بنین گذشته بود در نیمه نهایی روسلم پیرعلی اوف از جمهوری آذربایجان را برد. او برای کسب مدال طلای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم به مصاف یاسین محمد از تونس رفت و با کسب پی روزی به مدال طلا رسید.

چهارمین نماینده ووشو کشورمان در زن منهای ۶۵ کیلوگرم، فرود ظفری که در ابتدا طارق هندریک از اندونزی را با اقتدار شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی نیز عبداله عبید از پاکستان را از پیش روی برداشت و به فینال رسید.ظفری که نخستین حضورش در تیم ملی ووشوی ایران را تجربه می کند، در فینال با بایرام شامادوفاز جمهوری آذربایجان مبارزه کرد و در نهایت با برتری به کار خود پایان داد و به مدال طلا رسید.

در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، سعید فاضلی که پیش از این دائو کادر از ساحل عاج ، علی قیاسی نفر سوم جهان از اردن و بکار ساواس نایب قهرمان جهان از ترکیه را شکست داده بود در فینال با ووگار کرم اوف از کشور میزبان رقابت کرد. فاضلی در مبارزه پایانی نیز با اقتدار ووشوکار میزبان را با شکست بدرقه کرد و پنجمین طلایی تیم ایران لقب گرفت.

آخرین نماینده ووشو کشورمان در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، یزدان میرزایی بود که در دور نخست مبارزه برابر حریف اهل اندونزی را در پنج ثانیه با ناک اوت به سود خود پایان داده بود و در مرحله نیمه نهایی پرویز عبدالله‌یف از کشور میزبان را شکست داد. ملی پوش ایران، در فینال و برای کسب مدال طلا با آیمان محمد از مصر رقابت کرد و در پایان مبارزه ای سخت به برتری دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در پایان این مسابقات، تیم ۶ نفره ووشوی ایران با ۶ طلای معین حاجی زاده، مهدی محمدی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری، سعید فاضلی و یزدان میرزایی به کار خود پایان داد تا بهترین عملکرد را در بین تمامی رشته های اعزامی ایران به بازی های کشورهای اسلامی داشته باشد.

حسین اوجاقی و کیوان شیرآقایی هدایت تیم ملی ووشوی ایران را برعهده داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج