جاباما
۵۳۶۶۴۲
۲ نظر
۵۰۳۰
۲ نظر
۵۰۳۰
پ

بهترین سریال های غیرآمریکایی

گاهی مجموعه های تلویزیونی، خسته کننده و روتین می شوند و ترجیح می دهیم به جای دنبال کردن فصل های جدید «بازی تاج و تخت» یا «خانه پوشالی»، مجموعه های تازه و کمتر دیده شده ای را امتحان کنیم.

هفته نامه چلچراغ - الهام مشعوف: گاهی مجموعه های تلویزیونی، خسته کننده و روتین می شوند و ترجیح می دهیم به جای دنبال کردن فصل های جدید «بازی تاج و تخت» یا «خانه پوشالی»، مجموعه های تازه و کمتر دیده شده ای را امتحان کنیم. ما این جا هستیم تا به شما کمک کنیم. آیا تنوع و تازگی می خواهید باید جایی خارج از آمریکای شمالی به دنبال آن بگردید. شاید کشوری مثل دانمارک، استرالیا یا حتی ایسلند، بتواند این تازگی و تنوع را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مطلب، مجموعه هایی را معرفی خواهیم کرد که حال و هوای متفاوتی را به شما ارائه می کند.

۱. پل (سوئد- دانمارک)

عنوان سریال بر می گردد به پل ارساند، که بین دو شهر کپنهاگ و ملمو ساخته شده و دو کشور سوئد و دانمارک را به یکدیگر پیوند می دهد. داستان روی همین پل و با پیدا شدن جسد فردی که نیمی از آن در دانمارک و نیمی دیگر در سوئد قرار گرفته، آغاز می شود. وظیفه رسیدگی به این پرونده به عهده پلیس هر دو کشور قرار گرفته می شود و از دو کارآگاه ویژه قتل به نام های نورن و رود کمک گرفته می شود.
بهترین سریال های غیرآمریکایی

هر دو کارآگاه انسان های جذابی هستند. نورن زن آشفته ای به نظر می رسد و زخمی بزرگ روی صورتش دارد، او اکثرا بی حوصله است و تقریبا همیشه یک دست لباس بر تن می کند. در مقابل او، رود مرتب تر و در عین حال عصبی مزاج تر است، اما آن ها در کنار یکدیگر تیم فوق العاده ای تشکیل می دهند. سایر بازیگران این مجموعه نیز بازی بی نظیری ارائه می کنند.

خط داستان این مجموعه گیرا و کاملا غیرقابل انتظار بوده و موضوعات سیاسی، مشکلات اجتماعی، خیانت، روابط خانوادگی و غیره را به خوبی در کنار هم قرار می دهد. از میان مجموعه های جنایی ساخته شده در منطقه اسکاندیناوی، «پل» برتری خود را از شخصیت هایی به دست آورده که پیچیدگی و مشکلات روانی آن ها، نسبت به کاراکترهای سایر مجموعه های تولیدشده در این ژانر، قابل توجه تر است. ممکن است موضوع این مجموعه در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما بدون شک با تماشای «پل» آن قدر هیجان زده می شوید که بی صبرانه منتظر تماشای قسمت های بعدی آن خواهید شد.

۲. آلمان ۸۳ (آلمان)

این مجموعه توسط یک زوج کارگردانی آلمانی- آمریکایی به نام های آنا و یورگ وینگر برای شبکه محلی آر.تی.اِل ساخته شده. «آلمان 83» یک مینی سریال هشت قسمتی است و دوره سرنوشت سازی را روایت می کند که طی آن آلمان، عامل پیشرفت برنامه های هسته ای میان ناتو و اتحاد جماهیر شوروی شده بود. اگرچه سوژه این مجموعه جدی به نظر می رسد، اما شیوه بیان ملایمی داشته و به موضوعات فرهنگی و سیاسی دوران جنگ سرد اروپا می پردازد.
بهترین سریال های غیرآمریکایی

این مجموعه با سخنرانی تاریخ رونالد ریگان در سال 1983، آغاز می شود که طی آن ریگان، از حکومت شوروی به عنوان امپراتوری شرارت یاد می کند، و با این گفته، صراحتا آغاز جنگ سرد برای مقابله با کمونیسم را اعلام می کند. مانند مجموعه «آمریکایی ها»، «آلمان 83» ما را به آن سوی جنگ سرد، اما این بار نزدیک تر به پرده آهنین در شرق آلمان خواهدبرد، سفری که قطعا ارزش وقت گذاشتن دارد.

در دل یک واقعه تاریخی، داستان ساختگی و مهیجی را شاهد خواهیم بود که طی آن، یک سرباز جوان کمونیست از آلمان شرقی، سعی دارد به شکل غیرقانونی و با هویتی تقلبی، از مرزها رد شود و خود را به پایتخت آلمان غربی، بن، برساند. او قصد دارد با نزدیک شدن به ارتش آلمان غربی، به اسرار هسته ای ناتو پی ببرد. موسیقی زیبای دهه هشتادی این مجموعه نیز جذابیت آن را دوچندان کرده است.

۳. در دام افتاده (ایسلند)

اولین سریال ایسلندی که توسط بی.بی.سی خریداری شد و میلیون ها طرفدار پر و پا قرص در سرتاسر دنیا پیدا کرد. «در دام افتاده»، تمام ویژگی های یک درام نوآر را داراست. در میان سرمای استخوان سوز و مناظر بکر ایسلند، شاهد ماجرای جنایی و غیرمعمولی خواهیم بود که کارآگاهی کاریزمایتک مسئول رسیدگی به آن می شود.
بهترین سریال های غیرآمریکایی

کارگردان مجموعه پرخرج «اورست» بالتازار کورماکور، به خوبی توانسته فضای دراماتیکی را در یک سرزمین یخ زده به تصویر بکشد. هنرپیشه نقش اول این مجموعه، آندری اُلافسون، پلیسی محلی است که سعی دارد با شرایط نابسامان زندگی شخصی اش کنار بیاید، و در این بین، ناگهان سر و کله یک جسد پیدا می شود و درگیری های او را چند برابر می کند.

منتقدان این دارم جنایی را هم تراز داستان های رازآلود آگاتا کریستی می دانند؛ یک جسد، تعدادی مظنون و منطقه ای دورافتاده که هیچ شخصی امکان گریز از آن را ندارد. اما در این مجموعه، اتاق، کوپه یا هتلی در کار نیست، بلکه داستان در شهری ساحلی واقع در شرق یک کشور دورافتاده، اتفاق می افتد که به دلیل کولاکی بودن آن، به سختی می توان تصور کرد که کسی به راحتی بتواند به آن وارد یا از آن خارج شود. در این مجموعه با مضامینی همچون قاچاق انسان، قتل، خشونت های خانگی و فسادهای سیاسی رو به رو خواهیم شد.

۴. ونت ورت (استرالیا)

درامی تلخ از کشور استرالیا، که نسخه بازسازی شده مجموع کالت استرالیایی «زندانیان» است که بین دهه های 70 تا 80 میلادی ساخته شده بود. داستان این مجموعه حول نمایش قدرت زنان زندانی یک زندان واقع در ملبورن استرالیا، می چرخد. این مجموعه به دلیل بودجه بسیار کم و خشونت هایی که میان زنان زندانی بر سر کسب مقام بانوی اولی زندان اتفاق می افتد، در بیشتر کشورهای دنیا با استقبال رو به رو شد.
بهترین سریال های غیرآمریکایی

در هر قسمت با پیشینه هر یک از زندانیان آشنا خواهیم شد. در طول فلش بک ها، به دلایل و اتفاقاتی که باعث زندانی شدن آن ها شده پی می بریم. هرچه بیشتر با این زنان آشنا می شویم، بهتر آن ها را درک می کنیم و خواهیم فهمید که شخصیت بیرون از زندان آنان با شخصیت داخل زندانشان، کاملا در تضاد است. با وجود این که وضعیت حال حاضر آن ها ناشی از تصمیمات اشتباهشان بوده، اما شرایط نامطلوب و جبر زمانه نیز در بروز این پیامدها بی تاثیر نبوده.

کمتر مجموعه ای با حذف شخصیت های کلیدی خود در طول داستان دوام آورده، اما «ونت ورت» نه تنها به خوبی از پس این کار بر می آید، بلکه با پیشرفت سریال، شاهد بهتر شدن آن نیز خواهیم بود. می توان گفت «ونت ورت» بهترین درامی است که اخیرا در استرالیا ساخته شده و رویکرد خلاقانه آن، این شوی تلویزیونی را به مجموعه ای پیش رو تبدیل کرده است.

۵. پابلو اسکوبار، خداوندگار شرارت (کلمبیا)

این مجموعه، زندگی بدنام ترین فروشنده کوکایین تاریخ، پابلو اسکوبار را به تصویر می کشد که از روی کتابی نوشته آلفونزو سالازار ساخته شده. جنایات نفرت انگیزش، زندگی غیرعادی و تبدیل شدن اسکوبار به غول تجارت مواد مخدر کلمبیا در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، در این مجموعه 63 قسمتی نمایش داده شده است. او به عنوان رییس یک کارتل بسیار عظیم، مسئول قتل بیش از 4000 انسان شناخته شده است.
بهترین سریال های غیرآمریکایی

«پابلو اسکوبار، خداوندگار شرارت» توسط یک شبکه تلویزیونی بین المللی کلمبیایی ساخته شده و بیش از 1300 هنرپیشه زن و مرد در آن نقش آفرینی کرده اند. این مجموعه در 500 منطقه متفاوت فیلم برداری شده و پرخرج ترین سریال تلویزیونی کلمبیا به شمار می رود. سازندگان این مجموعه، کامیلو کانو و جوانا اوریب، فرزندان افرادی هستند که قربانی خشونت اسکوبار شده بودند.

این مجموعه دیدنی، چگونگی به قدرت رسیدن اسکوبار و علل تبدیل شدن او به فردی شریر و بی رحم را نشان می دهد. اگرچه این مجموعه جنبه سرگرمی دارد، اما در عین حال واقعیت های دردناکی را بیان می کند؛ زخم هایی که هنوز درمان نشده و نخواهندشد. در آغاز نمایش مجموعه این جمله نمایش داده می شود: «هرکس که تاریخ را مطالعه نکند، محکوم به تکرار آن است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم بذارید

    • صبا

      خیلی جذاب به نظر میان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج