۵۳۷۲۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

استان‌های دارای بالاترین نرخ باسوادی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هم‌اکنون استان‌های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با ۹۷ درصد باسوادی در صدر استان‌های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده‌های پایین باسوادی قرار دارند.

خبرگزاری میزان: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هم‌اکنون استان‌های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با ۹۷ درصد باسوادی در صدر استان‌های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده‌های پایین باسوادی قرار دارند.

علی باقرزاده در حاشیه جلسه نهضت سوادآموزی بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان اظهار داشت: طی چهار سال اخیر، رشد سوادآموزی هر سال ۲. ۷۵ درصد بوده است.

وی افزود: این میزان رشد سوادآموزی در کشور، ۲. ۸ درصد میانگین جهانی است و همین رشد سبب شد تا فعالیت‌های سوادآموزی ایران مورد تقدیر سازمان فرهنگی یونسکو قرار گیرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: موفقیت‌های سوادآموزی در سایه تلاش مراکز یادگیری محلی، بسیج امکانات و نیرو‌ها و همکاری و تعامل دهیاران، شوراها، علما و روحانیون با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ نرخ باسوادی کشور به ۹۴. ۷ درصد رسیده است و بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، هم‌اینک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی‌سواد در کشور وجود دارد که شامل اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر و بخشی نیز افراد بی‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: از مجموع بی‌سوادان مطلق کشور پیش‌بینی می‌شود یک تا یک و نیم میلیون بی‌سواد بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باشند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون استان‌های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با ۹۷ درصد باسوادی در صدر استان‌های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده‌های پایین باسوادی قرار دارند.

باقرزاده تن‌ها راه باسوادی را همکاری و تعامل نیروهای بومی و محلی با مراکز یادگیری در سراسرکشور دانست و تصریح کرد: دولت حمایت‌های مادی و لوازم‌التحریر رایگان در اختیار آموزش‌دهندگان و سوادآموزان قرار می‌دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: به طور میانگین سالانه ۲ درصد دانش‌آموزان ورودی به مقطع ابتدایی به دلایل مختلف امکان ثبت‌نام ندارند که باید با بسیج همه نیرو‌ها و امکانات در ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج