جاباما
۵۳۷۳۱۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تحویل ۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۵ درصد واحدهای مسکونی مهر در دولت یازدهم تحویل داده شده است.

خبرگزاری ایسنا: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۵ درصد واحدهای مسکونی مهر در دولت یازدهم تحویل داده شده است.

احمد اصغری‌مهرآبادی ظهر امروز در جشن اختتامیه مسکن مهر استان زنجان به عنوان اولین استان کشور، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تامین مسکن به عنوان سیاست محوری جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفته است و تاکید امام راحل نیز بر این بوده که هر فرد ایرانی حداقل یک خانه داشته باشد و اصل ۳۱‌ ام قانون اساسی نیز دولت را مکلف به خانه‌دار کردن مردم کرده است.

این مسئول ادامه داد: دولت و مجلس قوانین زیادی را در جهت تحقق منویات امام و دستورات قانون اساسی به تصویب رساند که عمر برخی از این قوانین کمتر از دو سال بوده و پس از مدتی از رده خارج شده است.

وی با اشاره به قانون اراضی شهری، افزود: این قانون به دلیل ضرورتی که در آن زمان داشت در مجلس شورای اسلامی با دوسوم آرا به تصویب رسید و دولت بر اساس این قانون دولت می‌توانست اراضی بایر را به تملک خود درآورده و برای ساخت مسکن در اختیار مردم مستضعف قرار دهد.

اصغری‌مهرآبادی با اشاره به برنامه اجرا شده در دولت هفتم و هشتم، یادآور شد: طرح فروش زمین به قیمت روز جهت اجاره به شرط تملیک که طرح خوبی بود ولی هنوز احداث همه واحدهای آن به پایان نرسیده و پس از سال ۸۴ باقی‌مانده‌های این طرح به عنوان مسکن‌مهر ادامه فعالیت دادند و به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجدین مسکن واگذار شد و به ۲۰۰ هزار واحد نیز در قالب مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و نیز مسکن مشارکتی تحویل داده شد و به مابقی متقاضیان زمین واگذار گردید.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره پروژه مسکن‌مهر، تصریح کرد: این طرح فی‌نفسه قانون خوبی بود که از اقشار کم‌درآمد حمایت می‌کرد ولی در اجرا مشکلاتی را داشت و مشکل دیگری که این طرح داشت حجم بالایی بود که طرح داشت، به طوری که در مرحله اول یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توزیع استانی داشت و این در حالی بود که بر اساس طرح مطالعاتی اولیه ۴۰۰ هزار واحد بود که بسیار بیشتر از طرح مطالعاتی بود. همچنین بر اساس مطالعات برای ۷۰۰ هزار واحد زمین در محدوده بود که در طول اجرای این پروژه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ساخته شد که بیش از تعداد واحدهای در محدوده بود.

اصغری‌مهرآبادی یادآور شد: نبود فرصت برای فکر و شتاب‌زدگی در عمل موجب بروز برخی مشکلات در اجرای این طرح شده ولی در هر صورت خدمات زیربنایی باید برای همه مساکن مهر ارائه شود.

این مسئول اظهار کرد: در دولت دهم ۶۹۰ هزار واحد مسکونی مهر در سراسر کشور تحویل شده بود و در این دولت نیز ۸۶۰ هزار واحد تحویل شده که ۵۵ درصد کل واحدهای تحویل داده شده در این دولت است.

وی افزود: بزرگ‌ترین حسن مساکن مهر استان زنجان این است که این واحدهای همه در محدوده شهری بوده و همه آنان واگذار شده است.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان گفت: حجم بالای کار در مسکن مهر انجام شده ولی متاسفانه گزارش و اطلاع‌رسانی در این زمینه ناکافی بود.

وی افزود: برخی راجع به سند ۲۰۳۰ بین روستاییان اطلاعات نادرست پخش کرده و آنان را نگران کردند و عده‌ای نیز نان و نمک دولت را خوردند ولی نمکدان را شکستند و با اعتبار دولت، او را تخریب کردند و جملاتی که بین روستاییان و فضای مجازی پخش شد، در متن سند ۲۰۳۰ نیامده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: زمین و مسکن سرمایه ملی است و هم بخش دولتی و هم خصوصی باید از این ثروت عظیم ملی حمایت کند و نگذارد که این ثروت به هدر برود.

درویش‌امیری با اشاره به کیفیت بالای واحدهای مسکونی شهرک اکباتان، یادآور شد: شهرک اکباتان پس از ۵۰ سال مورد استقبال است و ای کاش در پروژه مسکن مهر از این تجربه و الگو استفاده می‌شد. شورای عالی شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی مسکن و وزارت راه و شهرسازی مسئولیت بزرگی در استفاده از ثروت دارند و نباید اجازه داد هر کسی تیشه به ریشه این ثروت عظیم بزند.

این مسئول تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شهرهای‌مان بر اساس روح مهندسی و معماری باشد همه باید بر اجرای طرح جامع و تفصیلی تاکید کنند که اگر این مهم اتفاق نیافتد مشکلات مسکن مهر دوباره بروز خواهد یافت. باید شهرها را به گونه‌ای بسازیم که ده‌ها نسل در آن زندگی کنند و نظام شهرسازی این‌گونه پایه‌گذاری شود.

درویش‌امیری یادآور شد: مردم و ساکنین مسکن مهر در خانه‌های‌شان ساکن شدند و مسکن مهر در این استان خوب جانمایی شده و کمترین مشکل در بین ۳۱ استان کشور دارد اما ساکنین این مناطق مورد حمایت دستگاه‌های خدماتی قرار گیرند و البته باید ساکنین در تامین و استقرار مراکز خدماتی باید با دولت مشارکت کنند. بسیاری از مساکن مهر فاقد زیرساخت‌های خدماتی هستند؛ چرا که در ابتدا برای آن زیرساخت‌هایی را در نظر نگرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب مهر ابادی من که چیزی در رابطه با این نشست خبری شما متوجه نشدم اما شما را قسم میدم به خدا هر چه زودتر مارا نجات بدهید تنها سرمایه ما در این چهل وچهار سال همان پول پیش بود که شش سال پیش دودستی تقدیم عمران پردیس کردیم بخدا باور کنید اوره شدیم سرگرانیم مجبوریم در یک اتاق بدون امکانات زندگی کنیم خودم بیما واز کار افتاده ام همسرم بیمار وبیکار است بخدا منبع در امدی هم نداریم هراز گاهی بچه ها که خوشان هم مشکلات دارند به ما سر میزنند فکر کنید ببنید چقدر باید خجالت یکشیم ما هم بهر امیدی در زو ثبت نام کردیم جناب باور کنید توان اسباب کشی نداریم روزگارمان سخت شده حتی گفتم همسرم پیمانکار است ولی بیکار از ان واحدهای که به ترکها داده اید اگر دست او بود الان تمام میشد مگر چه میشود که از امثال همسر من استفاده کنید هم لقمه نانی در میاورد هم خیلی وا رد تر از این ترکها بود ولی خوب خودتان میدانید این کارها را ان سازمان ویا ارگان که به دست گرفته هرگز چنین کاری نمیکند بخدا مانند کلاف سر در گم شده ایم نگذارید بیشتر ازاین از پا در بیایم خدا را خوش نمیاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج