۵۳۷۴۷۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نقش آمریکا در حمله به شیخ عیسی قاسم

«یوسف ربیع» با اعلام اینکه سلامت آیت الله قاسم در اولویت است اعلام کرد که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تحولاتی که علیه ایشان و مردم بحرین رخ می دهد، نقش دارند.

خبرگزاری مهر: پس از حدود یک سال از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و به تعویق انداختن دادگاه های محاکمه ایشان سرانجام روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شده است.

دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است. این در حالی است که نظامیان رژیم آل خلیفه از صبح سه شنبه به صورت ناگهانی به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده و تعداد زیادی را مجروح کردند و هنوز هیچ خبری از وضعیت رهبر شیعیان بحرین نیست.

«یوسف ربیع» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان به خبرنگار مهر گفت: حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان دیدار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست سران عرب در ریاض از وی برای حمله به الدراز و منزل شیخ عیسی مجوز گرفت و موافقت دولت آمریکا را جلب کرد.

وی افزود: پادشاه بحرین پس از جلب موافقت آمریکا، دست به این حمله زد و در طول فقط ۲۴ ساعت عناصر رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم هجوم برده و ایشان را در حالت اقامت جبری قرار دادند. ما معتقدیم که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تحولاتی که علیه شیخ عیسی قاسم و شهروندان بحرینی رخ می دهد، نقش دارند. امروز حکومت بحرین دومین نفر را پس از مصطفی حمدان به شهادت رساند و رژیم حاکم بر بحرین در ارتکاب جنایتی عظیم علیه شهروندان بحرینی دست دارد.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در ادامه در خصوص حکم صادر شده از وزارت کشور بحرین مبنی بر اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم و واکنش مردم و انقلابیون بحرین به این حکم بیان داشت: اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم که توسط وزارت کشور بحرین اعلام شده، پیش از این هم وجود داشته منتها در گذشته تمام ساکنان منطقه الدراز در اقامتی اجباری بودند ولی اکنون این حکم به منزل شیخ عیسی قاسم منتقل شده و ایشان محکوم به اقامت اجباری هستند.

وی در همین رابطه افزود: بحرینی ها لغو این حکم را خواستار خواهند شد. زیرا حکمی غیرقانونی است. تا ساعات آینده ما شاهد مواضعی از سوی مردم و تجمعات شهروندان در نقاط مختلف کشور هستیم. زیرا این مردم و افراد به دعوت علما برای برگزاری تظاهرات و راهپیمایی از منازل خود خارج شده و به خیابان ها آمده اند.

یوسف ربیع در ادامه در رابطه با امکان تغییر گزینه مردم و شیعیان بحرین از حرکت مسالمت آمیز به مبارزه مسلحانه در برهه کنونی نیز تاکید کرد: سلامت آیت الله عیسی قاسم در این زمینه اولویت اول و هدف نخست ما است. حکومت بحرین نیز باید در قبال این موضوع هوشیار و آگاه باشد.

وی در پایان درباره حمایت سعودی ها از نظامیان آل خلیفه و سرکوب مردم توسط نظامیان رژیم سعودی که در بحرین حضور دارند، تصریح کرد: غیر از سعودی ها باید بگویم که کشورهای حوزه خلیج فارس و نه فقط یک حکومت از رژیم حاکم بر بحرین حمایت می کنند. حکومت بحرین با خواسته ها مبنی بر انجام اصلاحات در کشور مخالفت و در برابر دموکراسی ایستادگی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج