۵۳۷۴۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شکایت ۲۰۰ نامزد شورای شهر به فرمانداری

رئیس ستاد انتخابات شورای شهر تهران از ارائه حدود ۲۰۰ شکایت نامزدهای شورای شهر تهران به دفتر هیئت اجرایی مستقر در فرمانداری خبرداد و گفت: شکایتهای مطرح شده تا پنج روز آینده بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: علی‌اصغر ناصربخت در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اعتراضات برخی از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران نسبت به مسئله تجمیع آرا در وزارت کشور و بعضی دغدغه‌های مطرح شده در شمارش آرا اظهار کرد: بحث تجمیع آرا در روز رای گیری و در محل شعبه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روز اخد رای گیری بعد از شمارش آرا، نتیجه وارد سامانه‌ جامع کشوری شده و این سامانه نیز کار تجمیع را انجام داده است؛ دیگر از روشهای دستی کمتر بهره گرفته می‌شود و البته تمامی صورتجلسات فرآیند انجام شده نیز به فرمانداری انتقال یافته است.

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران با بیان اینکه نامزدهای معترض فرصت طرح شکایت را تا آخر وقت روز سه‌شنبه دوم خرداد داشته‌اند، گفت: ما واحدی را برای شکایت نامزدهای انتخابات طراحی کردیم و تا آخر وقت سه‌شنبه دوم خرداد در حدود ۲۰۰ نفر از کاندیداها شکایت خود را انجام داده‌اند و هیئت اجرایی نیز اعتراض وارد شده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ناصربخت درباره علت غالب شکایات و حضور نامزدهای مطرح در دو روز زمان شکایتها گفت: اکثر نامزدهایی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند نسبت به خوانش آرا اعتراض کرده‌اند و درخواست خوانده شدن مجدد آرا را دارند که بررسیهای قانونی انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان پذیرش شکایتهای نامزدها غالباً کاندیداهای غیر شاخص حضور یافتند، توضیح داد: در طی دو روز فرصت شکایتها از میان کاندیداهای شاخص فقط آقایان تقی‌پور، سرخو و قناعتی در دفتر شکایات حاضر شدند و روند قانونی را انجام دادند.

معاون فرماندار تهران درباره شکایت لیست خدمت نسبت به برخی دغدغه‌های مطرح شده از سوی آنان عنوان کرد: اکثریت نامزدهای این لیست درخواست و اعتراض خود را به وزارت کشور ارائه دادند که البته باید این درخواست همانند ۲۰۰ نفر مطرح شده در دفتر شکایات و فرمانداری انجام می‌گرفت.

ناصربخت درباره این پرسش که برخی اعتراضات نامزدها نسبت مورد تایید نبودن سامانه مذکور در انتخابات وجود داشته است، گفت: این سامانه برای تمام کشور طراحی شده و نتایج انتخابات نیز در هر شعبه بعد از صورتجلسه شدن وارد سامانه می‌شود و البته صورتجلسات نیز به فرمانداری ارائه خواهد شد.

وی افزود: ضمناً قانون پیش‌بینی کرده که محل اعتراض در این موارد وزارت کشور نیست و اعلام شکایات تحت نظر هیئت اجرایی است که باید بعد از ارائه درخواست مورد بررسی قرار گیرد.

معاون فرماندار تهران با بیان اینکه هیئت نظارت نیز نسبت به تجمیع آرا آگاهی داشته است، گفت: برخی نامزدها که احساس کرده‌اند حقی نسبت به آنها ضایع شده است شکایت و اعتراض خود را به طور قانونی ابراز کرده‌اند که هیئت اجرایی و هیئت نظارت آن را مورد توجه و بررسی قرارمی‌دهند.

به گفته ناصربخت، هیئت اجرایی و همچنین هیئت نظارت حدود ۲۰۰ درخواست اعتراض و شکایت ثبت شده را در صورت وارد بودن مورد بررسی کامل قرار می‌دهند و ظرف پنج روز آینده نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند.

وی افزود: به‌طور حتم اگر مستندات تخلف وجود داشته باشد باید از سوی افراد مطرح کننده ارائه شود تا هیئت اجرایی و هیئت نظارت نیز آنها را مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران درباره اینکه آیا در صورت اعتراض جدی کاندیداهای شورای شهر بازشماری آرا نیز انجام خواهد گرفت یا خیر گفت: این مهم در حوزه صلاحیت هیئتهای اجرایی و نظارت است و در حیطه وظایف فرمانداری محسوب نمی‌شود؛ از نظر ما انتخابات با توجه به راهکارهای قانونی برگزار شده و در هر صندوق نیز هیئت نظارت، بازرسان و سایر متولیان ذیربط وجود داشته‌اند.

ناصربخت تصریح کرد: در هر صورت برای بازشماری آرا باید دلیلی متقن و موجه از سوی نامزد اعتراض کننده ارائه شود تا هیئت اجرایی و نظارت از اختیارات خود در این زمینه بهره بگیرند.

وی افزود: این نکته ضروری است که صرف درخواست یک داوطلب برای بازشماری آرا این کار انجام نمی‌گیرد بلکه همه مستندات نیز باید ارائه شود تا هیئت اجرایی و نظارت به بازشماری آرا قانع شوند و اقتاع صورت پذیرد؛ البته به ندرت این مهم انجام می‌پذیرد و باید مستندات برای آن ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج