۵۳۷۴۸۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پخش ۲۴ ویژه برنامه در ماه رمضان از شبکه قرآن

مدیر شبکه قرآن سیما از اجرای طرح بشارت ۱۴۵۱ در دومین روز ماه مبارک رمضان خبرداد و به تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه قرآن در ماه میهمانی خدا پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری آغاز طرح ملی بشارت ۱۴۵۱ و همچنین برنامه‌های شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان ساعتی پیش با حضور محمد‌حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما و معارف و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان شبکه برگزار شد.

محمدزاده با بیان اینکه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ یک دهه را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: سطح فراگیری این طرح به دلیل مشارکت شبکه‌های استانی و همکاری نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه از اجرای این طرح قرآنی در کشورهای اسلامی خبرداد و گفت: به پیشنهاد جامعه قرآنی، در تلاش هستیم تا این طرح با مشارکت برخی از کشورهای جبهه مقاومت همچون عراق، سوریه و لبنان و بحرین در عرصه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

محمدزاده به برخی ویژگی‌های این طرح قرآنی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح این است که رشته‌های متنوع قرآنی در آن لحاظ شده است و علاوه بر سوره‌های محوری که برای این طرح در نظر گرفته شده است، سعی شده تا با افزایش رشته‌های قرآنی به موضوع هنرهای قرآنی نظیر نقاشی، وبلاگ‌نویسی و غیره توجه داده شود.

مدیر شبکه قرآن سیما با اعلام آمادگی شبکه‌های ملی از پوشش رسانه‌ای طرح گفت: به همین منظور، بهترین زمان‌های پخش از سوی شبکه‌ها به پوشش این طرح ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: جلسات و کلاس‌هایی که در خصوص طرح ۱۴۵۱ در نهادهای قرآنی و موسسات برگزار خواهد شد، به این طرح رونق ویژه‌ای بخشیده است.

محمدزاده درباره اضافه کردن عنوان بشارت در نام گذاری طرح گفت: به جهت اینکه عنصر ثابتی برای این طرح نامگذاری شده است و آن عنوان بر اساس سال نزول قرآن نامگذاری شده و هر سال به عنوان آن افزوده می‌شود، نام بشارت به عنوان طرح اضافه شد.

وی همچنین در ادامه به سوره‌های محوری این طرح اشاره کرد و گفت: طرح بشارت ۱۴۵۱ در دو مرحله ماه مبارک رمضان و فصل تابستان با دو سوره محوری ملک و واقعه برگزار خواهد شد.

محمدزاده درباره تولیدات و ویژه‌برنامه‌های شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: ۲۴ عنوان ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان تولید و تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

وی در این باره به برنامه‌های اذانگاهی اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین لحظات ماه مبارک رمضان، لحظات اذانگاهی است و سعی شده تا برنامه مربوط به این موضوع در وقت مناسب و در مکان مناسبی تهیه شود؛ بر این اساس ویژه‌برنامه صبحگاهی تحت عنوان «خلوت انس» به تهیه‌کنندگی رنگینی از بارگاه منور رضوی پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن سیما اظهار کرد: ویژه‌برنامه اذانگاهی ظهر با عنوان «یاد خدا» با تهیه‌کنندگی حسینی‌زاده در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز اجرا خواهد شد و همچنین برنامه ویژه افطار و اذانگاهی مغرب با نام «ضیافت‌ الهی» به تهیه‌کنندگی میرلوحی از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) شهر قم تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که در این برنامه علاوه بر ارائه آداب و رسوم روزه‌داری به زندگی‌نامه علمای معاصر پرداخته شده است.

وی به دیگر برنامه‌های شبکه پرداخت و یادآور شد: ویژه‌برنامه شبانه «ماه نشان» به معرفی قرآنیان در عرصه تلاوت، حفظ و هنرهای قرآنی می‌پردازد.

محمدزاده اظهار کرد: ویژه‌برنامه نمایشگاه قرآن با حضور عوامل برنامه رصد از آغاز بیست‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به صورت زنده و به میریوقایع و رویدادهای نمایشگاه خواهد پرداخت.

مدیر شبکه قرآن سیما پخش تلاوت‌های ناب و جذاب قاریان را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و افزود: تلاوتهای ترتیل، تحقیق و تصویری در طول ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. یکی از این تلاوت‌ها، تلاوت صبحگاهی است که از امامزاده هلال (ع) از کاشان تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد. ترتیل دوم نیز ۳۰ دقیقه بامداد از حرم مطهر رضوی با تلاوت قاریان ممتاز کشورمان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مورد استقبال مخاطبان، بخش سخنرانی کارشناسان مذهبی است، افزود: بیشترین زمان اختصاص یافته در شبکه قرآن مربوط به سخنرانی کارشناسان مذهبی است که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که در آن سخنرانی کارشناسانی همچون حجج‌اسلام رفیعی، ناصری، آیت‌الله مصباح یزدی و مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن سیما افزود: به جهت مقارنت ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با ماه مبارک رمضان، تفسیر سوره مبارکه حمد امام راحل در برنامه تفسیر آفتاب روی آنتن می‌رود.

وی به برنامه‌های آموزشی شبکه در این ایام اشاره کرد و گفت: در بخش‌های آموزشی که البته مورد توجه مخاطبان نیز قرار دارد برنامه‌هایی با سر فصل‌های متنوعی نظیر آموزش سبک ترتیل‌خوانی به تهیه‌کنندگی امیری همه روزه در ساعت ۱۵ پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن سیما از پخش محافل قرآنی خبرداد و بیان کرد: در ساعت ۹:۱۵ گلچین محافل قرآنی و در ساعت ۱۵ محفل قرآنی مصلای امام راحل(ره) پخش می‌شود.

وی درباره برنامه پرسمان و زمان پخش آن در ایام رمضان اظهار کرد: برنامه پرسمان در تابستان ۹۵ آغاز شد و مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت که با موضوعات پرسش به سوالات اعتقادی و تربیتی تولید شده است که به جهت نیازسنجی مخاطبان این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به طرح مباحث خداشناسی توسط حجت‌الاسلام محمدی پرداخته خواهد شد.

محمدزاده در پایان اظهار کرد: به دلیل دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب، طرح بشارت ۱۴۵۱ از دومین روز مامه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج