جاباما
۵۳۷۵۲۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

۲ میلیارد تومان برای بخشش قاتل

پس از ۱۳ سال از مرگ پسر نوجوان کرجی در نزاع خیابانی، عامل جنایت با وجود پرداخت دیه به پدر مقتول، با درخواست ۲ میلیارد تومانی مادر او در دوراهی مرگ و زندگی قرار گرفته است.

روزنامه ایران: پس از ۱۳ سال از مرگ پسر نوجوان کرجی در نزاع خیابانی، عامل جنایت با وجود پرداخت دیه به پدر مقتول، با درخواست ۲ میلیارد تومانی مادر او در دوراهی مرگ و زندگی قرار گرفته است.
۱۳ سال پیش، «سیامک» ۱۵ ساله در جریان یک درگیری خیابانی در کرج با ضربات چاقو به قتل رسید. تحقیقات میدانی پلیس مشخص کرد قاتل جوان ۲۱ ساله‌ای به نام «طاها» است که پس از این جنایت متواری شده بود؛ با دستگیری متهم و انتقال پرونده به دادگاه با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.درحالی که این متهم در زندان به انتظار اجرای حکم بود خانواده او با پرداخت دیه رضایت پدر مقتول را گرفتند اما مادر «سیامک» وقتی از این اقدام همسرش آگاه شد، او را از خانه بیرون کرد و مدعی شد هرگز حاضر به بخشش قاتل پسرش نیست.
۱۳ سال از محکومیت «طاها» در زندان می‌گذشت تا اینکه صبح دیروز در جریان محاکمه متهم درشعبه دوم دادگاه کیفری به ریاست قاضی زالی و با حضور مستشار اسلامی، مادر مقتول در برابر قاضی ایستاد و گفت: «گذشت می‌کنم به شرطی که خانواده قاتل ۲ میلیارد تومان به حسابم واریز کنند.» با طرح این پیشنهاد قضات سعی کردند این زن را راضی کنند که از قصاص قاتل فرزندش گذشت کند. در این هنگام پدر و مادر قاتل نیز در مقابل قضات ایستاد و گفتند: ما برای نجات پسرمان از اعدام دیه‌ای که تعیین شده بود به پدر این خانواده پرداخته‌ایم اما حالا مادر مقتول برای گذشت خود ۲ میلیارد تومان پول نقد می‌خواهد درحالی که ما با فروش خانه و تمام وسایل زندگی‌مان فقط ۱۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرده‌ایم و قادر به پرداخت ۲ میلیارد تومان به مادر نوجوان مقتول نیستیم.
متهم نیزدر برابر قضات ایستاد و گفت: من سیزده سال است زندانی‌ام و در این مدت شب و روزم با کابوس سیاه مرگ همراه است. من بشدت پشیمانم و از مادر سیامک هم می‌خواهم به خاطر خدا مرا ببخشد و به‌جوانی‌ام رحم کند.

در پایان محاکمه، قضات دادگاه به مادر مقتول فرصت دادند تا درباره میزان دیه‌ای که مطرح کرده است فکر کند و پیشنهادش را به دادگاه ارائه دهد تا براساس تصمیم او درباره متهم رأی صادر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      وقتی قانون مبلغ دیه رو مشخص کرده گرفتن یک میلیارد ودو میلیار د یا طمع یاتجارت باخون مقتول قوه قضاییه بایددر این موارد ورود کنه وقانون تصویب کنه

    • داریوش

      به نظرم باید اعدامش کنه تا درس عبرت برای پولدارها بشه که همه چیز با پول حل شدنی نیست وفک نکنن چون پول دارن میتونن ادم بکشن....حق با مادر مقتول هست ..وچرا قانون باید یک قاتل را 13 سال نگه داره حتما پارتی داشتن و پول های کلان به حساب اقایان واریز کرده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج