جاباما
۵۳۷۵۴۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی با جعل اسناد

جاعل ۲۸ ساله ای که با هوشیاری ماموران حفاظت اطلاعات خراسان رضوی و با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شد درحالی به ترخیص بیش از ۴۰ دستگاه موتورسیکلت توقیفی با اسناد و مهر و امضای جعلی اعتراف کرد که بررسی ها نشان می دهد وی مهر و امضای پزشکان معتمد نیرو برای معاینات پزشکی را نیز جعل کرده است.

روزنامه خراسان: جاعل ۲۸ ساله ای که با هوشیاری ماموران حفاظت اطلاعات خراسان رضوی و با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شد درحالی به ترخیص بیش از ۴۰ دستگاه موتورسیکلت توقیفی با اسناد و مهر و امضای جعلی اعتراف کرد که بررسی ها نشان می دهد وی مهر و امضای پزشکان معتمد نیرو برای معاینات پزشکی را نیز جعل کرده است.

ماجرای این پرونده حساس از آن جا لو رفت که ماموران حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی خراسان رضوی با انجام یک سری فعالیت ها و رصدهای اطلاعاتی، به سرنخ هایی از مدارک جعلی برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ ها رسیدند و موضوع را طی گزارشی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کردند.

با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده به طور ویژه در شعبه ۲۱۷ دادسرای عمومی و انقلاب، زیرنظر قاضی «سیدهادی سبحانی» مورد رسیدگی قرار گرفت. قاضی با تجربه دادسرا که با مطالعه گزارش مقدماتی ماموران حفاظت، پی به عمق ماجرای جعل اسناد دولتی برده بود، دستور ویژه ای برای تحقیق نامحسوس و گسترده درباره این پرونده صادر کرد.گزارش خراسان حاکی است: پس از آن نیروهای حفاظت اطلاعات با به کارگیری شیوه های اطلاعاتی وارد عمل شدند. تحقیقات مقدماتی آنان که با نظارت مستقیم مقام قضایی همراه بود، نشان می داد که فردی با به دست آوردن اسناد و جعل مهر کلانتری ها و امضاهای برخی از نیروهای انتظامی و دست اندرکاران ترخیص موتورسیکلت های توقیفی و با گرفتن مبالغی از متخلفان، اقدام به صدور برگه ترخیص موتورسیکلت می کند و به این شیوه تعداد زیادی از موتورسیکلت های توقیفی را آزاد کرده است. با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات با دستور قاضی سبحانی وارد مرحله دیگری شد.

ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که جاعل اسناد دارای مغازه تابلوسازی در اطراف خیابان آیت ا... عبادی است و تقدیر نامه های متعددی را نیز به نام خودش جعل و آن ها را درون قاب هایی زیبا به دیوار آویزان کرده است.این گونه بود که پس از انجام تحقیقات کافی، جوان ۲۸ ساله پس از درگیری با نیروهای انتظامی و مقاومت در برابر قانون، دستگیر شد و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت. در بازرسی از مخفیگاه این فرد، تعداد زیادی اوراق ، اسناد و مدارک به همراه ۳۷ مهر جعلی کلانتری های مشهد و انواع مهرهای مشخصات افراد دارای سمت در کلانتری ها و برخی پزشکان معتمد کشف و ضبط شد.

متهم این پرونده که به شعبه ۲۱۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معرفی شده بود، ابتدا سعی کرد مقابل قاضی سبحانی، حقیقت موضوع را انکار کند اما وقتی اسناد و مدارک انکارناپذیر را روبه روی خود دید به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: مهرها را خودم جعل کردم و برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی از آنان استفاده می کردم. وی اضافه کرد: برای ترخیص هر موتورسیکلت توقیفی مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و گاهی نیز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کردم که بستگی به وضعیت مالی طرف مقابل داشت. این جاعل حرفه ای که در برابر سوالات فنی و تخصصی قاضی پرونده عاجز مانده بود، در پاسخ به این سوال که فرم های ترخیص موتورسیکلت را چگونه جعل کردی؟ گفت: فرم های مذکور را از یک کلانتری در مشهد سرقت کردم. یک بار که به کلانتری رفته بودم، مامور داخل اتاق برای بردن یک متهم، اتاق محل خدمتش را ترک کرد که من هم در یک لحظه فرم ها را سرقت و از روی آن ها جعل کردم.

بنابر گزارش خراسان، متهم مذکور همچنین یکی از همدستانش را نیز لو داد و گفت: فردی که نمایشگاه فروش موتورسیکلت دارد، مشتریانی را برایم می فرستاد و من که به او بدهکار بودم پس از جعل برگه ترخیص موتورسیکلت ، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به او می دادم!! با اعترافات این جوان ۲۸ ساله، مرد نمایشگاه دار نیز دستگیر و مدعی شد که ۲ دستگاه موتورسیکلت به متهم فروخته و او در قبال معرفی مشتریانی برای ترخیص خودرو، مبلغ ۱۰۰هزار تومان بابت بدهکاری به او می پرداخته است. گزارش خراسان حاکی است : قاضی «سید هادی سبحانی» با تایید دستگیری جاعل حرفه ای گفت: این متهم، سابقه کلاهبرداری نیز در پرونده خود دارد و تاکنون به بیش از ۴۰ مورد ترخیص موتورسیکلت با مدارک و مهر و امضای کلانتری ها اعتراف کرده است اما بررسی های مقدماتی نشان می دهد که وی جرایم بیشتری نیز مرتکب شده بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، دستور تحقیقات بیشتر در این باره صادر شده است تا چنانچه افراد دیگری نیز در این پرونده نقش دارند، شناسایی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسر

      دمش گرم
      موتور های مردم رو آزاد میکرده.

    • بدون نام

      دست شیطان از پشت بسته این مردک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج