جاباما
۵۳۷۷۷۷
۵۱۲۲
۵۱۲۲
پ

چارلی هانام، موتورسوار قانون‌شکن «فرزندان آشوب»

شما او را به اسم جکس همان موتور سوار شکست ناپذیر سریال «فرزندان آشوب»، سریال تلویزیونی پرطرفدار گانگستری که در ایالات متحده آمریکا پخش می شود، می شناسید. او در نقش یکی از اعضای باند خیابانی که در کار قاچاق اسلحه هستند برای ۷ سال پی در پی بازی کرده است.

برترین ها: دنیل بکر از مجله سلامت مردان (Men's Health) ساعت ۷:۳۰ صبح یک روز ملال آور در بورلی هیلز است تا با چارلی هانام مصاحبه کند که با آئودی مشکی خود به مکان مورد علاقه اش یعنی دوجو (باشگاه ورزش های رزمی ) رسیده است.
شما او را به اسم جکس همان موتور سوار شکست ناپذیر سریال «فرزندان آشوب»، سریال تلویزیونی پرطرفدار گانگستری که در ایالات متحده آمریکا پخش می شود، می شناسید. او در نقش یکی از اعضای باند خیابانی که در کار قاچاق اسلحه هستند برای ۷ سال پی در پی بازی کرده است. هانام از من پرسید:" برای مبارزه هیجان زده ای؟". "من خیلی از جیوجیتسو سر در نمیارم. ولی بیا شروع کنیم." هانام سی و شش ساله از کشور بریتانیا بیشتر از یک سال است که در رشته جیوجیتسو در حال آموزش است. با دیدن مسابقات UFC، سازمان برگزاری مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده، اسیر این ورزش رزمی شد. هانام در چند ماه آینده برای آزمون کمربند سفید امتحان خواهد داد. او با قد ۶ فوتی و با ۱۹۵ پوند وزن در مقابل من ایستاده است. من کمی از هانام ریز نقش ترم و چند سال پیش کمربند مشکی خود را در رشته موای تای دریافت کرده ام. خیلی کنجکاوم تا ببینم هانام واقعاً می تواند مبارزه کند و یا فقط ادعا می کند.

با یک گرم کردن سی دقیقه ای کار خود را شروع کردیم. اول خیلی نرم دویدیم پس از آن حرکات زانو بلند، حرکت پاشنه به لگن و پروانه را انجام دادیم. بلافاصله به روی تاتومی رفتیم و مشغول حرکات کششی دو طرف، حرکات مربوط به کشاله ران ها و زانوها، شنای سوئدی و بارفیکس شدیم. هانام بر روی مانکی بار پرید و تا انتهای مسیر مانکی بار را تاب خورد. قطرات عرق بر روی تاتومی می ریخت. او دوباره و دوباره مسیر مانکی بار را از ابتدا تا انتها رفت. بعداً متوجه شدم که هانام روزی 5 مایل می دود، 300 تا شنای سوئدی می رود و 100 تا بارفیکس می زند و همه این ها جزء تمرینات همیشگی او است. به نظر من او آماده شرکت در مسابقات نینجای آمریکا است. این جلسه آموزشی به شدت فشرده خواهد بود.

جای تعجب نیست که هانام تا این اندازه نسبت به تمرینات بدنسازی از خود سختگیری نشان می دهد. برای برخورداری از استانداردهای فیزیکی کاراکتر "مردان عضلانی" که در آنها ایفای نقش می کند باید هم اینگونه به تمرینات خود اهمیت بدهد. او که سریال «فرزندان آشوب» را در دست کار دارد تمرکز خود را بر روی فیلم های بزرگتری متمرکز کرده و پشت سر هم در سه فیلم سینمایی بزرگ بازی کرده است. مهم ترین آنها «شاه آرتور: افسانه شمشیر» ، فیلم حماسی فانتزی به کارگردانی گای ریچی است که در ماه می اولین اکران خود را خواهد داشت. فیلم دیگر او «شهر گمشده زی» نام دارد که در ۲۱ آوریل اکران شد. موضوع فیلم در مورد مکتشفی است که در سال ۱۹۲۵ در جنگل های آمازون ناپدید شده است. سومین فیلمی که هانام در آن بازی خواهد کرد ورژن جدیدی از فیلم «پاپیون» (۱۹۷۳) خواهد بود. هانام در این فیلم در نقش استیو مک کوئین بازی خواهد کرد.
چارلی هانام، موتورسوار قانون‌شکن «فرزندان آشوب»

انگیزه هانام برای داشتن بدنی آماده و عضلانی محدود به ظاهر نمی شود. او می گوید:"دوست دارم بالاترین سطح آمادگی جسمانی را در کل کشور داشته باشم. دویدن، شنا کردن، طناب بازی، پیاده روی، جیوجیتسو، تمریناتی است که تلاش می کنم همه آنها را انجام دهم. من تمام تلاشم را می کنم که سر پا بمانم. هیچ دلیلی ندارد که انسان در سن ۷۰ سالگی از پا بیافتد. من میخواهم در سن ۷۰ سالگی در سراشیبی کوه بدوم."
منحنی نمودار در پروسه آموزش ما در کلاس جیوجیتسو شیب تندی دارد. در اولین بخش کلاس سِنسی (استاد جیوجیتسو) حرکات جدید را به ما آموزش می دهد. سنسی با حرکات دست شروع می کند و حرکات خفه کننده یا چوک هولدز را آموزش می دهد. من بر روی تاتومی زانو زده ام و بازوی هانام دور گلوی من حلقه شده است.
فشاری که بر گلوی من می آید بیش از اندازه است با این حال به طور عجیبی احساس امنیت می کنم. هانام بسیار قوی است در عین حال کنترل خوبی بر روی حرکات خود دارد. اگرچه وحشیانه بنظر می رسد ولی هنر و مهارتی خاص در قطع کردن ذخیره هوایی یک انسان وجود دارد. به نشانه تسلیم دو بار به بازوی هانام ضربه می زنم. سنسی ما ریگان ماکادو است که کمربند مشکی درجه 8 دارد و یکی از اعضای موسسه جیوجیتسو خانواده ِگرجسی می باشد. ماکادو معتقد است که هانام یک حرفه ای است. اولین باری که با هانام تمرین کرده به استعداد او پی برده، وی اشاره می کند که در تمرین های ادامه دارشان هانام در حرکات خفه کننده بسیار ماهرانه عمل کرده است. در حال حاضر هیچ چیز بیش از اینکه قادر به نفس کشیدن نباشی تو را به زمین نخواهد زد. آموزش جیوجیتسو مستلزم داشتتن تمرکز و نظم فراوان است.

شکیبایی و بردباری هانام در فیلم «شاه آرتور» مورد بررسی قرار گرفت. برای به دست آوردن صلاحیت ها و آمادگی های لازم هانام به طرز وحشتناکی تمرینات خود را پیگیری کرد. او با تمرینات بدنساری ۲۰ پوند ماهیچه به بافت عضلانی خود اضافه کرد و ساعت های متمادی را صرف آموختن مبارزه با شمشیرو بوکس نمود. صحنه نهایی این فیلم که تنها شامل ۵ دقیقه مبارزه نفس گیر است در واقع ۵ روز کامل به طول کشیده است تا فیلمبرداری شود." فیلمبرداری از ۷ صبح شروع می شود و تا ۶ عصر ادامه دارد." هانام می گوید:"مزایای این آموزش ها فقط جسمانی نیست، این آموزش ها بر روی ذهن نیز اثرات مثبت خود را می گذارد. زمانی که هر روز بر اساس آموزه های مبارزه تعلیم هستی چشمان تو مانند ببر تیزبین می شوند. اگر کسی با خشونت به سمت من بیاید، می توانم تمام سناریوهای احتمالی را از ذهنم بگذارنم. یکی از سناریوها می تواند این باشد که یک قدم کنار بروم و آرنجم را روی صورتش قرار دهم."

برای به تصویر کشیدن قهرمان فیلم «شاه آرتور» هانام تصمیم گرفت با ریچی که کمربند مشکی جیوجیتسو را دارد این کار را انجام دهد. او می گوید: "می خواستیم مبارزه خشن تری را به نمایش بگذاریم، در عین حال تلاش کردیم تا جنبه های غنی اساطیر دوره آرتور را حفظ کنیم."

بعد از فیلمبرداری فیلم «آرتور شاه» هانام تنها ۱۰ روز وقت داشت تا استراحت کند. او حدود ۴۰ پوند از وزن خود را در مدت ۸ هفته از دست داد تا برای فیلم بعدی خود در نقش کلنل پرسی فاست، یک مکتشف بریتانیایی، در فیلم «شهر گمشده زی» بازی کند. هانام لبنیات، کربوهیدرات و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کرد. سپس گیاهخواری را شروع کرد. فیلمبرداری در منطقه ای شرجی در جنگل های کلمبیا انجام شد. بر اساس گفته های هانام بزرگترین سختی این فیلم تنهایی بود. او به مدت چهار ماه با هیچ شخصی خارج از گروه فیلمبرداری و حتی با نامزد خود صحبت نکرد.

"شاید مردم با خودشان بگویند که بودن در چنین شرایطی روش توست. ممکن است که این سبک من باشد، ولی در مورد وسعت احساساتی که باید به تصویر می کشیدم بسیار دلواپس بودم. برای رسیدن به این استاندارد باید روز به روز در مسیر رسیدن به هدف حرکت می کردم. خودم را در جایگاهی قرار دادم تا بتوانم به جای بازی کردن، نقشم را زندگی کنم. من ترس و تنهایی را با تمام وجودم احساس کردم." حشرات موذی پیوسته حمله می کردند، حتی یکی از آنها در گوش هانام جا خوش کرده بود. یک بار رعد و برق به هانام اصابت کرد و او را به زمین انداخت. فیلمبرداری پشت سر هم انجام می شد و در پایان فیلمبرداری همه عوامل فیلم تا حدی دیوانه شده بودند. جیمز گری کارگردان این فیلم می گوید:" چارلی به شدت گرسنه و غمگین بود. میتوانستی ناامیدی را در چشمان او ببینی. ولی چارلی لحظه ای کم نیاورد. او گوش می کرد، بازی می کرد و به خوبی از خود واکنش نشان می داد."
چارلی هانام، موتورسوار قانون‌شکن «فرزندان آشوب»

تحولات جسمانی هانام با بازی در «پاپیون» ادامه داشت. در حال حاضر «پاپیون» آخرین فیلمی است که او در آن ظاهر شده است. او که مقداری به وزنش اضافه شده بود مجبور شد 30 پوند از وزن خود را کم کند. او می گوید:" بدنم در مقابل کاهش وزن مقاومت نشان می داد." او همان رژیم گیاهخواری را امتحان کرد علاوه بر این از عادت زشت سیگار کشیدن کاراکترش که یک جنایتکار و زندانی فراری بود، بهره جست. هانام دیوانه وار سیگار می کشید و به مدت سه ماه تمام به مصرف قهوه و نیکوتین ادامه داد. هانام می گوید: "بدنم به هم ریخته بود. ترک سیگار کار ساده ای نبود." او در حال حاضر از سیگار الکتریکی استفاده می کند تا دوره ترک را تمام کند. کار دیگری که او برای کم کردن وزنش انجام داد مصرف وید بود.
با مصرف وید هفته ای یک اونس کم می کرد ولی خیلی زود مصرف وید را متوقف کرد. او می گوید: "با روش های احمقانه ای که برای کم کردن وزن پیدا می کردم احساس می کردم که یک راستا هستم. (راستا: پیروان جنبشِ راستافار یا راستافاری که یک ایدئولوژیِ معنوی (از دین ابراهیمی) بر پایه دیدگاه‌های آفریقایی است که بدنبالِ تاج‌گذاریِ هایله سلاسی در سال ۱۹۳۰ در جامائیکا پایه ریزی شد. گاهی این جنبش به شکلِ یک دین نیز توصیف شده است اما از سویِ بسیاری از پیروانش به عنوانِ یک راه زندگی شرح داده شده است). به استعداد فوق العاده خود در کشیدن وید افتخار می کردم ولی متوجه شدم به هیچ وجه علاقه ندارم زندگی خود را مثل یک سنگ بی حرکت بگذرانم."

در حال حاضر هانام هوشیار و پر انرژی به نظر می رسد. ما در حال تمرین بر روی حرکت هایی هستیم که هانام بر روی آنها تسلط دارد. بر روی تاتامی ایستاده ایم و او سعی دارد طریقه خاک کردن حریف از ناحیه دو پا را آموزش بدهد. او می گوید: "اگر در خیابان مورد حمله کسی قرار گرفتی به جای دور شدن تا جایی که می توانی به فرد حمله کننده نزدیک شو و گارد او را خنثی کن.." او اضافه می کند:" اگر من مشتم را به سمت تو پرتاب کنم تو باید جاخالی بدهی، درست زمانی که حس کردی که بی حرکت شده ام باید رو به جلو حرکت کنی و شانه ات را بر روی کفلم بگذاری و با حرکتی سریع زیر پایم را خالی کنی." برای لحظاتی به صورت نمایشی این حرکت را تمرین کردیم. سپس به طرف هانام شیرجه رفتم. سر و کتفم بر روی کفل هانام فشرده می شد و با بازوهایم به دور تنه او گره خورده بود. در یک چشم بهم زدن پاهای هانام در هوا به پرواز درآمدند و با یک حرکت هانام پخش تاتامی شد. او فریاد زد: "عالیه! فقط کمی بیشتر فشار بیار!" من باز هم این حرکت را امتحان کردم و ۷ بار دیگر هانام را به سختی به خاک زدم. "یاد گرفتی که چیکار باید بکنی حالا من حسابی تو دردسر افتادم." هانام واقعاً به تمرین و یاد گرفتن عشق می ورزد.

بعد از کلاس آموزشی به یک رستوران رفتیم با این حال حواسمان را بر روی مبارزه و آموزش متمرکز کردیم. چارلی از دوران کودکی خود در حوالی نیوکاسل در شمال انگلستان گفت. او می گوید: "اونجا جای خیلی جالبی نبود. بچه ها به درستی تربیت نمی شدن و اوضاع خوبی نداشتن. من از نظر جسمانی قوی بودم و همیشه یک قربانی برای شروع یک دعوای حسابی وجود داشت." هانام در دوران کودکی به نقاشی، عکاسی و ورزش راگبی علاقمند بود و دوستان زیادی داشت.

زمانی که هانام ۱۲ ساله بود مادرش او و برادرش را با خود به شهر کوچکی در ولز می برد. زمانی که هانام تنها ۲ سال داشت والدینش از هم جدا شده بودند و او خود را مطرود شده احساس می کرد و تمام وقت خود را تنها می ماند و مغز خود را با تماشای فیلم هایی همچون«اکس کالیبور» به کارگردانی جان بورمن منفجر می کرد. پدر هانام یک دلال آهن قراضه بود. او رابطه عمیقی با پدرش داشت. در حالیکه پدرش ۴ سال است که از دنیا رفته است هانام معتقد است که روح پدرش در کنار اوست. او می گوید: "پدر من یکی از استوارترین آدم هایی بود که تا بحال دیده بودم. یه جورایی میشه گفت من در شخصیت هایی که بازی می کنم در واقع شخصیت پدرم را بازی می کنم."

هانام بدون داشتن هیچ آموزش آکادمیک در زمینه هنرپیشگی و با رویایی روشن و عزمی راسخ در سن 18 سالگی وارد شهر لس آنجلس شد. در تلویزیون و کارهای مدلینگ خوش درخشید و اینگونه بود که موفق به بازی در سریال «فرزندان آشوب» شد. بازی در این سریال همانند تحصیل در آیوی لیگ، بود. "سرعت کار کردن بسیار بالاست و تو مجبوری مسائل و مشکلات روزانه را حل و فصل کنی، همه این ها باعث تکمیل و تجهیز روز به روز جعبه ابزار احساسی تو می شود." کار سخت و طاقت فرسا، باور به توانایی های خویشتن را در هانام بیش از پیش قوی کرده است. او این جریان را با آغوش باز پذیرفته و سعی در بهره وری از آن در جنبه های مختلف زندگی خویش دارد. او قصد دارد زبان اسپانیایی را سلیس و روان صحبت کند، به همین دلیل بخشی از وقت خود را صرف رفتن به کلاس اسپانیایی می کند. او علاقمند به حرفه آشپزی است و تمام برنامه های آموزش آشپزی را دنبال می کند. علاوه بر اینها مصمم است که تا سن 45 سالگی کمربند مشکی خود را در رشته جیوجیتسو برزیلی دریافت کند.
چارلی هانام، موتورسوار قانون‌شکن «فرزندان آشوب»

هانام یک زندگی رویایی نمی خواهد. او 14 سال است که همان کادیلاک قدیمی و قراضه خود را سوار می شود و شهرت هیچ تاثیری بر روی رویه زندگی او نگذاشته است. او می گوید: "گمان کنم سقراط بود یا یکی از همون فیلسوف ها که می گفت: شهرت عطر کارهای قهرمانانه می باشد. به نظر من اصلا معنی ندارد." او رویای گم شدن در طبیعت بکر و زندگی در طبیعت را با عشق زندگی اش دارد. زمانی که نامزد هانام به صورت سایبری مورد تهدید و آزار قرار گرفت او ویدیوئی منتشر کرد و در آن از عاملین تهدید سایبری خواست که دست از این کار بردارند." اگر می خواهید حرف ناجوری به کسی بزنید در مقابلش بایستید و رو در رو با او صحبت کنید و آماده مبارزه باشید. من با این روش بزرگ شده ام." به نظر او شبکه های اجتماعی جامعه را در گروه های متفاوت تقسیم کرده است. او از این موضوع مأیوس شده است. بعضی اوقات بعد از فیلم برداری او با حالتی افسرده به لاک خودش فرو می رود.

هانام برای مبارزه با افسردگی و دلمردگی به تمرینات ورزشی پناه آورده است. "از اول آفرینش هم قرار بود که ما حیوانات فعالی باشیم. ژنتیک ما اینطور است. هانام ثبات عاطفی و وضوح ذهن را به تمرینات آمادگی جسمانی خود مدیون است." عرق کردن روشی است که من برای دفع مواد زائد از آن استفاده می کنم. اگر ورزش کنم آن روز خوشحال تر هستم، مثبت فکر می کنم و سرشار از انرژی هستم و اگر تمرین کنم در کارم تمرکز لازم را دارم." هانام در انتها اضافه می کند که: "من هر روز حسابی تمرین می کنم چون من دیوونه این کار هستم."

برای خواندن مصاحبه های بیشتر با چارلی هانام به مجله اینترنتی سلامت مردان مراجعه نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج