۵۳۷۸۲۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس ۸ فریب خورد!

با پیشرفت علم بیومتریک، روز به روز شاهد استفاده بیشتر از آن برای افزایش امنیت و جایگزینی آن‌ها با پسوردهایی هستیم که هر لحظه امکان فراموش کردن آن‌ها وجود دارد. امّا آیا واقعاً می‌توان آن‌گونه که ادعا می‌شود، به بیومتریک اطمینان داشت؟

وب سایت فارنت - روزبه رضوی: با پیشرفت علم بیومتریک، روز به روز شاهد استفاده بیشتر از آن برای افزایش امنیت و جایگزینی آن‌ها با پسوردهایی هستیم که هر لحظه امکان فراموش کردن آن‌ها وجود دارد. امّا آیا واقعاً می‌توان آن‌گونه که ادعا می‌شود، به بیومتریک اطمینان داشت؟
اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 فریب خورد!

قسمت ناامیدکننده‌ی قضیه این‌جاست که برای فریب دادن اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس ۸، تنها چیزهایی که نیاز دارید یک دوربین، پرینتر لیزری و لنز تماسی می‌باشد. شرکت آلمانی Chaos Computer Club که اقدام به فریب دادن اسکنر عنبیه گلکسی اس ۸ کرده می‌گوید در واقع سخت‌ترین قسمت کار، خریدن خود گوشی بود!

آن‌ها با استفاده از یک دوربین، از فاصله حدوداً ۵ متری از سوژه‌ی خود عکس گرفته‌اند و سپس قسمت چشم را با استفاده از یک پرینتر لیزری، که اتفاقاً ساخته‌ی خود سامسونگ بود، چاپ کرده‌اند. البته از آنجا که اسکنر عنبیه از مادون قرمز برای تصویربرداری استفاده می‌کند، دوربین مورد استفاده نیز در حالت دید در شب قرار گرفته است. سپس برای شبیه‌سازی حالت کره‌ای و انحنای طبیعی چشم، از یک لنز تماسی ساده استفاده کرده و آن را روی چشم پرینت شده قرار دادند. به همین سادگی اس ۸ گول خورد!

این شرکت می‌گوید خطر استفاده از تشخیص عنبیه برای باز کردن قفل دستگاه‌ها حتی از استفاده از اثر انگشت نیز بیشتر است. همین گروه قبلاً به کمک تصاویری از اثر انگشت روی شیشه توانسته بود حسگر اثر انگشت آیفون ۵اس را فریب دهد. در بعضی شرایط داشتن یک تصویر با کیفیت بالا که از پروفایل شبکه‌های اجتماعی قربانی ذخیره شده، برای دستیابی به اطلاعات تلفن همراهش کافی‌ست!

استفاده از بیومتریک برای شناسایی افراد روز به روز در حال گسترش یافتن است. به عنوان مثال مسترکارت حالا پروژه‌ی Selfie Pay را در اروپا کلید زده و استرالیا هم از تشخیص چهره به جای استفاده از گذرنامه در فرودگاه‌های خود بهره می‌برد. قبلاً این طور تصور می‌شد که برای باز کردن قفل گوشی، تنها راه بیرون آوردن چشم قربانی از حدقه بود، امّا ظاهراً اصلاً چنین نیست و داستان بسیار ساده‌تر از این حرف‌هاست!
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 فریب خورد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج