جاباما
۵۳۷۸۶۵
۲۲ نظر
۵۰۵۴
۲۲ نظر
۵۰۵۴
پ

بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

حرف و قصه «دیوار به دیوار» نه پیچیده است و نه حتی سازندگان موقعیتی خلق کرده اند و هر بار اتفاقی رخ می دهد. این مدل غالبا جواب داده و سریال های زیادی بر اساس این الگو ساخته شده است.

روزنامه هفت صبح: درباره نقش و میزان موفقیت بازیگران «دیوار به دیوار»، کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

حرف و قصه «دیوار به دیوار» نه پیچیده است و نه حتی سازندگان موقعیتی خلق کرده اند و هر بار اتفاقی رخ می دهد. این مدل غالبا جواب داده و سریال های زیادی بر اساس این الگو ساخته شده است. اتکای مهم سریال هایی در این اشل، تکیه بر شخصیت ها است. یعنی نویسنده کاراکترهایی خلق می کند که بیننده بتواند به سرعت آنها را بپذیرد و مدت ها با داستان شان همراه باشد. شرط مهم همراهی نیز استفاده از بازیگران محبوب و کار بلد است.

این اتفاق در «دیوار به دیوار» افتاده و در مجموع می توان به نتیجه کلی نمره قبولی داد. با این حال نقش ها در کارنامه بازیگران ماندگار نیستند، چرا که غالب نقش ها آشنا و بازی ها آشناتر بود. در این دایره برخی به نقش شان رنگ و لعاب بیشتری دادند و طبعا میزان ماندگاری شخصیت شان در ذهن بیننده بیشتر است. نام حسن زارعی هم به این دلیل به «دیوار به دیوار» گره خورده که بیننده سابقه ذهنی از او نداشت و بعید نیست خلیل زاده شناسنامه اش شود. همان طور که شکور «شمس العماره» برای امیرحسین رستمی همچنان محل اشاره است.

ویشکا آسایش

* کاراکتر: خاور (پارمیدا)

* درباره نقش: خاور خواهر زامیاد است و یکی از مالباختگان تعداد واحدهای ساختمانی اش بیش از دیگران است و همین وسیله فخرفروشی اش شده. تازه به دوران رسیده است و به هر بهانه جلوه گری می کند.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: خاور یکی دو قسمت دیرتر از دیگر شخصیت های اصلی به «دیوار به دیوار» آمد اما طولی نکشید که مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به یکی از بهترین شخصیت ها شد. ویشکا آسایش نقشی را بازی کرده که مشابه اش را پیش تر زیاد دیده بودیم؛ آدم های نوکیسه. اینها مختصاتی واحد در سریال ها دارند و تبدیل به تیپ شده اند. آسایش باید این تیپ را طوری بازی می کرد که هجو آن دسته از سریال ها باشد و البته رفتارش از چهارچوب کمیک شخصیت بیرون نزند. رسیدن به این نقطه نیازمند رنگ و لعاب و ملاحت رفتاری است که آسایش با نوع بیان، میمیک و حرکات، خاور را دوست داشتنی کرد.

حسن زارعی

* کاراکتر: شاهرخ

* درباره نقش: دارایی اش را از دست داده و به همراه همسر و دو فرزندش با سختی ها دست و پنجه نرم می کند. پسری پر توقع دارد و خرج دختر هم هست. از علاقه مندی اش به همسر در عین غرغرو بودن و گلایه های ناتمام کم نمی شود. این مرد میانسال مبادی آداب است و سعی می کند با همسایه ها به نیکی رفتار کند. اهل شیراز است و با لهجه این خطه صحبت می کند.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: حسن زارعی پدیده «دیوار به دیوار» است و نامش به این سریال پیوند خورده. او بدون افتادن در دام اغراق، مردی میانسال و دغدغه مند را خلق کرده که رفتارش به دل می نشیند و مواجهه اش با دیگران و به ویژه همسر و فرزندان «شیرین» است. ظرافت لهجه و خصلت های شیرازی را به خدمت نقش در آورده و حالا به جرأت می توان نمره قبولی پای کارنامه اش در دیوار به دیوار گذاشت.

رویا تیموریان

* کاراکتر: پوران

* درباره نقش: پوران ابریشمی زنی است با شرایط مالی خوب و نیز عقبه اجتماعی اش بالاتر از دیگر ساکنان «دیوار به دیوار» است. همسر مرحومش کارخانه دار بوده که بعد از فوت کاو پوران اختلال روانی پیدا می کند و مدتی بعد از پایان دوران بیماری به جمع ساکنان خانه اضافه می شود. شخصیت مرموزی است که احتمالا در قسمت پایانی نسبتش با نادر مشخص می شود.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: رویا تیموریان کار سختی برای این نقش داشته چون در روزهای ابتدایی بیننده یاد کاراکتر او در «شمس العماره» می افتاد. تلاش او و کارگردان خیلی زود بیننده را با کاراکتری دیگر آشنا کرد که رفتارش مختص خود اوست. توی گلو می خندد، آرام حرف می زند، سرش را آرام تکان می دهد و کلا روی یک خط در حرکت است. خانم تیموریان نمره قبولی می گیرد و موفق شده یک شخصیت مرموز را دوست داشتنی نشان دهد اما در کارنامه اش مانگار نخواهد شد.

فرهاد آئیش

* کاراکتر: سرهنگ اردشیر دلپاک

* درباره نقش: به حکم سابقه شغلی اش، انسانی منظم، دقیق و در عین حال وسواسی و شکاک است. حرفش این بوده که کسی جز او نمی تواند مشکلات ساکنان را رفع و رجوع کند و مدیر ساختمان شده. نیمچه عشقی به پوران دارد اما عیانش نکرده. دایره ضرب المثل هایش بالا است و در هر موقعیتی از آنها شاهد می آورد.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: فرهاد آئیش در خلق شخصیت سرهنگ موفق بوده است و توانسته تضادهای سرهنگ را به خدمت خلق موقعیت های کمیک دربیاورد اما نمی توان این نقش را در کارنامه اش یگانه دانست. او پیش تر نقش هایی بازی کرده که سرهنگ را زیر سایه قرار می دهد. در کارنامه آئیش شخصیت های جدی آغشته به طنز کم نیست ولی جالب آن که سرهنگ شخصیت روحانی «پرده نشین» را تداعی می کند. لحن بیان و مکث های او هنگام حرف زدن دلیل این رجوع ذهنی است.

گوهر خیراندیش

* کاراکتر: مهری

* درباره نقش: زنی خانه دار است که برای رهایی از شرایط دشوار، همراه با شوهر کترینگ راه انداخته، کم غر نمی زند و گاه و بی گاه به شوهرش گیر می دهد. متلک هایش اما چیزی از عشق شاهرخ کم نمی کند. ارتباط این زوج یادآور خیلی از زندگی هایی است که دور و برمان می بینیم. پسردوست است و به وضوح این علاقه مندی را در مقابل دخترش به او نشان می دهد.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: گوهر خیراندیش نقش را باورپذیر بازی کرده اما مهری هم می رود کنار شخصیت های متعددی که پیش تر از او دیده ایم. همان هایی که خانم خیراندیش با لهجه شیرازی و گاهی توأم با پرخاش بازی کرده است. نقطه قوت نقش او در «دیوار به دیوار» بده بستان هایش با حسن زارعی (شاهرخ) است که این کل کل باعث شده کاراکتر مهری جذاب باشد. چند وقت که بگذرد کسی برای معرفی خانم خیراندیش نشانی این نقش را نمی دهد.

پژمان جمشیدی

* کاراکتر: بهرام

* درباره نقش: بهرام رضایی مردی است از طبقه پایین جامعه که برای بهتر شدن شرایط زندگی خود را به آب و آتش زده اما در بزنگاه مالباخته می شود. بهرام عاشق همسرش است اما ذاتا نوعی از خودخواهی در او وجود دارد. یادآور مردانی است که مثلا زرنگ هستند و با سروصدا و شاخ و شانه کشیدن، اجازه تعرض دیگران به حریم خود را نمی دهند.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: پژمان جمشیدی نقاب فوتبالیست بودن را دور انداخته و دیگر باید او را یک بازیگر حرفه ای دانست. «دیوار به دیوار» گل طلایی اوست که بدانیم با یک بازیگر روبرو هستیم. اگرچه بهرام در کارنامه اش ممتاز نیست و همچنان با نقش پژمان شناخته می شود اما این یکی محک خوبی برای توانایی اوست. جمشیدی در نشان دادن زیر و بم نقش موفق بوده اما برای آنها که «خوب، بد، جلف» را دیده اند، گاهی اکت و بیانش یادآور آن فیلم است.

آزاده صمدی

* کاراکتر: مهناز

* درباره نقش: پایگاه اجتماعی مهناز هم مثل بهرام از طبقه پایین جامعه است. ادبیات کلامی و رفتارش با این طبقه همخوانی دارد و به مرور رنگ عوض می کند. باردار است و شرایطش بر افاده های او اضافه کرده! لحنش توأم با عشوه (از نوع کمیکش) است و به خود حق می دهد همسرش حلقه به گوش او باشد. نوعی از بلاهت در شخصیت اوست که در مواجهه با دیگران به چشم می آید.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: انتخاب های تلویزیونی آزاده صمدی همه سریال های جدی بوده اند. او برای نشان دادن وجهی دیگر از بازیگری خود نیاز به «دیوار به دیوار» داشت. لوس بودن مهناز و چند ویژگی فرعی دیگر نقش اما نمی تواند نام صمدی را در سریالی کمدی ماندگار کند و همچنان ارجاعات به نقش های جدی او است. خانم صمدی مختصات نقش را بدون زیاده روی نشان داده اما در طول پخش، کاراکتر نیازمند تغییرات محسوس تری بوده تا گرفتار یکنواختی نشود.

علی شادمان

* کاراکتر: آرمان خلیل زاده

* درباره نقش: دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته و مثل خیلی از همسالانش دنیای خود را دارد. برایش مهم نیست پدر گرفتار مشکلات مالی شده و اهمیت نمی دهد خانواده توی چه شرایطی گیر کرده. اولویتش پول است و سامان دادن خواسته های خود. حاضر است حق خواهرش (آتوسا با بازی یاسمینا باهر) را مال خود کند. کله شق است و با مردان ساختمان رفیق است و البته کل کل دارد.
بازیگران «دیوار به دیوار»؛ کدامیک بهتر از دیگران بوده اند؟

* میزان موفقیت بازیگر: «دیوار به دیوار» یکی از آزمون های جدی برای علی شادمان است تا خود را در نقشی متفاوت محک بزند. متفاوت از این منظر که سریال و موقعیت شخصیت ها کمدی است و شادمان بخشی از همسالان را نمایندگی می کند. در مجموع اما نمره قبولی نمی گیرد که دلیل اصلی تخت بودن شخصیتی است که بازی کرده. عادات و رفتارهای او مثل متورم کردن رگ گردن، ناز برای مادر، لج با مردان، خودنمایی و ... خیلی زود تکراری شد. شادمان هم افزوده تازه ای ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط علی شادمان

    • بدون نام

      این پسره شادمان اصلا خوب نیس

    • بدون نام

      به نظر من آقای علی شادمان خیلی دراین نقش درخشیدند و خیلی خوب بازی کردند.

    • بدون نام

      خيلي سريال خوبي بود ما از اينجا دنبال ميكرديم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا؟:)

      • بدون نام

        راست میگه از کجا

    • بدون نام

      پس کیان چی؟؟؟؟
      به نظرم خاور از همشون بهتر بود @^_^@

    • بدون نام

      این شاهرخ عالی بود.کجا بودن ایشون تاحالا.چقدر باورپذیر چقدر شیرین و بی اغراق و صحیح بازی کردن

    • روناک

      واقعا پژمان ازهمشون قشنگتر بازی میکردکه نقش بهرام رو داشت

    • بدون نام

      فقط جمشیدی

    • بدون نام

      سریال فوق العاده ای بود
      کاش فصل دومش رو هم بسازن

    • بدون نام

      پژمان
      خلیل زاده
      خاور

    • نازی

      پس مشیری چیییییییی؟؟؟؟:-(:-(:-(

    • بدون نام

      فقط ازاده صمدی لایک داره

    • بدون نام

      فقط ازاده صمدی لایک داره

    • بدون نام

      فقط ژوله

    • مهشید

      زامیاد و کیان و بهرام و مهناز عالی بودن

    • ناشناس

      به نظرم بهتر از على شادمان نيست و بعد ازاده صمدى بعد كيان و خاور و مهرى و زامياد و بهرام ووووووو






      اول على شادمان

    • سحر

      بنظرم هر کدوم به نحوی درخشیدن ولی خنده های شادمان در فاز 2 سریال عالییی است. شوخی های جمشیدی عم فوق العادست و خلیل زاده هم خیلی مهارت دارد و مشیری هم خوب بازی می کند
      بازیگران خانم هم که همانطور که همه می دانند مثل همیشه عالی اند
      به عنوان یک بازیگر به همه ی شما عزیزان با بازی فوق العاده تا تبریک می گویم

    • بدون نام

      خانم مهساطهماسبی بااینکه سریال اول شون بودخوش درخشیدندوبازی شون فوق العاده بود.امیدوارم هرجاکه هستندسالم وشادوتندرست باشند دبهترین هاروبراشون آرزومیکنم ومنتظرموفقیت های بیشتروروزافزون شون هستم.

    • م

      خانم مهساطهماسبی عالی بودن.بهترین هاروبراشون آرزودارم.
      مهساجان امیدوارم به تمام آرزوهات برسی.خیلی دوست دارم ازنزدیک ببینمت

    • مهلا

      به نظرم علی شادمان و مهسا طهماسبی قشنگ تر از همه بازی کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج