جاباما
۵۳۷۹۳۹
۳ نظر
۵۰۴۱
۳ نظر
۵۰۴۱
پ

تمام ویژه برنامه های تلویزیونی ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان دکتر میرباقری معاون سیما از تولید و پخش برنامه هایی متناسب با این ماه در شبکه‌های تلویزیونی خبر داد.

خبرگزاری فارس: در آستانه ماه مبارک رمضان دکتر میرباقری معاون سیما از تولید و پخش برنامه هایی متناسب با این ماه در شبکه‌های تلویزیونی خبر داد.

میرباقری در ابتدا با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از تلاش همکارانش در ایجاد فضای پر نشاط و شورآفرین در میان آحاد مردم قدردانی کرد و گفت: در طول این انتخابات رسانه ملی توانست شرایطی را فراهم آورد تا نامزدها در فرصتی برابر به تبلیغ برنامه های خود بپردازند. با توجه به نظرسنجی های وجود قریب به ۸۰ درصد مردم موضوعات مربوط به انتخابات را از رسانه ملی دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: در تمامی آئین ها و مراسم ملی و مذهبی تلویزیون نشان داده در جایگاه مناسبی قرار گرفته و قادر است در تمامی زمینه ها نقش موثری ایفا کرده و جریان سازی کند.

معاون سیما در ادامه افزود: از آنجا که صداوسیمای جمهوری اسلامی در قانون اساسی به عنوان سازمانی فراجناحی تعریف شده است در بحران ها و شرایط مناسب این سازمان توانسته رضایت آحاد مردم ایران را جلب نماید.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از برنامه گسترده شبکه های تلویزیونی خبر داد و گفت: در طول این ماه ۴ مجموعه تلویزیونی به نام «زیر پای مادر»، «رستاخیز تفنگ ها»، «نفس» و «افسانه سامبونگ» به ترتیب از شبکه های یک، دو، سه و پنج پخش می شود.

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش شود.

میرباقری با اشاره به سه گانه جلیل سامان گفت: مجموعه تلویزیونی «نفس» داستان جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب است. این سریال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد به نوعی این مناسبت ها را نیز شامل می شود.

«رستاخیز تفنگ ها» مجموعه دیگری بود که معاون سیما به آن اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی از اصلی ترین بازیگران منطقه به شمار می رود. سریال «رستاخیز تفنگ ها» محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ است. در این فیلم می توان سال ها ظلم به مسلمانان و مبارزات طولانی آنها را در برابر استعمار لمس کرد.

دکتر میرباقری سحرگاهان را از عرفانی ترین ساعات ماه مبارک رمضان خواند و اضافه کرد: تقریبا همه شبکه های تلویزیونی برای این لحظات ملکوتی برنامه ای ویژه خواهند داشت. به عنوان مثال «ماه خدا» از شبکه یک، «خلوتگه عارفان» از شبکه پنج و «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. از آنجا که همواره در دین ما توجه به کودکان و نوجوانان تاکید شده است. برنامه های «نوسفران» برای روزه اولی ها تدارک دیده شده که از شبکه دو سیما پخش می شود. «سحرگاهان حرم» با همکاری مرکز قم (سیمای نور) از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از شبکه سه روی آنتن می رود.

وی اضافه کرد: برای لحظات ملکوتی اذان مغرب و عشاء نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت تا انشالله برکت سفره های روزه داران گردد. این برنامه های شامل «شهر یکتایی»، «شهر عزیز»، «ضیافت الهی»، «ماه ماه» و «به توان خدا» است که به ترتیب از شبکه های یک، پنج، قرآن، نهال و امید پخش می شود. برنامه پربیننده «ماه عسل» نیز همچنان با حضور احسان علیخانی از شبکه سه پخش می شود.

وی در پایان پخش سخرانی های مذهبی، ترتیل خوانی، برنامه های ترکیبی ویژه ماه مبارک را از دیگر تولیدات شبکه های تلویزیونی در این ماه خواند و اضافه کرد: به طور کلی تمامی شبکه ها براساس تعریف و اهداف خود برنامه هایی با موضوع ماه مبارک رمضان روی آنتن می برند و بینندگان هر شبکه با توجه به علایق و سلایق خود می توانند برنامه هایی متناسب با خواست خود در شبکه های تلویزیونی پیدا کنند.

با توجه به کثرت و تنوع برنامه های ماه مبارک رمضان، در تمامی شبکه های تلویزیونی، ""روابط عمومی سیما"" گزارش کاملی از این برنامه ها به شرح زیر آورده است.

مجموعه های نمایشی

امسال شاهد پخش مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» از شبکه یک سیما، «رستاخیز تفنگ ها» از شبکه دو سیما، «نفس» از شبکه سه سیما و «افسانه سامبونگ» از شبکه پنج سیما خواهیم بود .

*** سریال «زیر پای مادر»

مجموعه تلویزیونی«زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ششم خرداد و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد.

داستان روایتگر زندگی خلیل پیرمردی اهل مشهد است که فرزند خودش را عاشقانه دوست دارد ولی در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته است ترس و واهمه دارد . همسر این مرد در سال های اول زندگی بنا به دلایلی جدا می شود و خلیل به پسرش به رستوران داری ادامه می دهد و در روز های آخر هفته به مسافران امام رضا (ع) نذری می دهد تا اینکه پسرش در یکی از دانشگاه های تهران پذیرفته می شود و به دختری با نام رخساره علاقمند می گردد که با ورود رخساره و مادرش به داستان موقعیت های عاطفی شکل خواهد گرفت. مفهوم کلی قصه در مذمت دروغ است و لذت بخشش و ایثار برای یک خانواده ای که با عشق پشت هم ایستاده اند تا بر مشکلات فائق آیند.

کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، حمیدرضا هدایتی، درسا بختیاری و علیرضا آرا از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» هستند.

*** «رستاخیز تفنگ‌ها»

«رستاخیز تفنگ ها» محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ است.

داستان این سریال تلویزیونی روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام (المالکیه) در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می کند.

این مجموعه تلویزیونی را محمد النابلسی، فیلمساز معروف لبنانی کارگردانی کرده و هنرپیشه های مشهوری مانند احمدالزین و باسم مغنیه درآن حضور دارند.

سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

*** سریال «نفس»

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش شود.

داستان سریال «نفس» در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

بازیگران این سریال عبارتند از: مسعود رایگان، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.

پخش سریال تلویزیونی «نفس» از شنبه ۶ خرداد از ساعت ۲۱ آغاز می شود و بازپخش آن،۰۰:۳۰ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶ بعد از ظهر می باشد .

*** «افسانه سامبونگ»

سریال کره ای «افسانه سامبونگ» از شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ بر روی آنتن شبکه پنج می رود.

این سریال محصول سال ۲۰۱۴ کره جنوبی به کارگردانی کانگ بیونگ تایک است که زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ژانر تاریخی ـ سیاسی است و هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده (جونگ سامبونگ)، ابوالفضل شاه‌بهرامی ( فرمانده لیس لی سانگ ای)، علی همت مومیوند (این ایم)، محمود اسماعیلیان (چویونگ)، بابک پاییزان (امپراطور)، حسین سرآبادانی(مونگ جو)،.... از صداپیشگان اصلی سریال «افسانه سامبونگ» هستند

در خلاصه داستان مجموعه «افسانه سامبونگ» آمده است: امپراطور قصد دارد برای یاد بود مرگ ملکه اش معبدی بزرگ بنا کند. ساخت معبد بسیار دشوار است و باعث کشته شدن و از بین رفتن تعداد زیادی از مردم فقیر و بیچارۀ کارگر می شود. سامبونگ جونگ دوجون، محقق جوانی است که نسبت به اطرافیانش اندیشمند و باتدبیر است. سامبونگ که وضعیت معیشتی مردم را می بیند؛ تصمیم می گیرد به فریاد مردم برسد. او با امپراطور صحبت می کند تا بتواند وی را از ساخت معبد منصرف نماید. امپراطور که این جسارت و گستاخی را مییند، سامبونگ را زندانی می کند و ...

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ۵۰ قسمت ۵۵ دقیقه هر شب ساعت ۱۹ پخش و تکرار آن ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه و ۱۰ صبح است. این مجموعه از پرطرفدار ترین سریال های تاریخی شبکه KBS کره جنوبی است.

برنامه های سحرگاهی

*** «ماه خدا» برنامه سحرگاهی شبکه یک است که به صورت زنده هر شب حوالی ساعت ۲ بامداد به مدت تقریبی ۱۴۰ دقیقه با اجرای حسن سلطانی آغاز می شود.

شکل اجرای برنامه «ماه خدا» بدین صورت است که ۶۰ درصد برنامه در استودیو و به صورت زنده و ۴۰ درصد دیگر پلی بک هایی است که محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی دارد. در استودیو سه مجری هستند که سلطانی مجری اصلی و امیری اسفندقه به عنوان ادیب و شاعر و هنرمند در کنار سلطانی خواهد بود. در این برنامه هر شب یک مهمان مولفی خواهد بود که بحث های کارشناسی را اسفندقه بر عهده خواهد داشت.

در بخش پلی بک ها، بیشتر مناجات ها و آوازهای عرفانی با اجرای هنرمندانی مانند حسام الدین سراج خواهیم بود و به مرور هنرمندان دیگری نیز به برنامه اضافه خواهند شد. در بخش ادعیه هم سعی شده بهترین ادعیه که دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی هست را به بهترین نحو پخش کنیم.

هر شب مفسر فرزانه، حضرت آیت الله جوادی آملی، یک آیه از سوره دخان را برای مخاطبان تفسیر خواهند کرد. پس از اذان صبح هم روزانه یک جزء از قرآن کریم از مشهد مقدس پخش خواهد شد.

*** «نوسفران» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو کاری است از گروه کودک و نوجوان که به صورت زنده روی آنتن می رود. این برنامه به تهیه کنندگی محمد مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ بامداد همراه سحرخیزان نوجوان و خانواده های آنان خواهد بود.

بیانیه «نوسفران»، دورهمی های نوجوانانه، قصه گویی توسط گیتی خامنه، نیایش و مناجات خوانی امیرحسین مدرس، نمایش رادیویی، حکایت امروز؛ بیان ماجراها و قصه های اتفاق افتاده معاصر، فرازهایی از دعای صحیفه، دوچرخه؛ مصاحبه با نوجوانان، گفت و گو با خانواده شهدای مدافع حرم، روزشمار ماه رمضان، پیامی برای آسمان همچنین مجموعه بیانات مقام معظم رهبری برای کودکان و نوجوانان از بخش های مختلف برنامه است که در تجربه روزه داری همراه نوجوانان و خانواده های آنان است.

*** «سحرگاهان حرم»، ویژه برنامه سحرگاهی شبکه سه است از حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری و تولید مرکز سیمای نور ـ قم ـ تهیه شده است .

*** «خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که هر شب ۴۰ دقیقه مانده به اذان صبح بر روی آنتن می رود. این ویژه برنامه تولیدی به تهیه کنندگی توحید عرب و اجرای مجید یراق بافان تهیه و تولید شده است و دارای آیتم هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، توسل به ائمه معصومین، درس زندگی بزرگان، دعای سحر و..... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای برای مخاطبان تولید شده است.

*** «خلوت انس» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما به تهیه‌کنندگی رنگینی است که از مشهد مقدس پخش می‌شود.

*** برنامه سحرگاهی محبوب «سر سفره خدا» مهمان خانه‌های کودکان روزه‌دار از طریق شبکه کودک خواهد شد تا در کنار خانواده خود، آماده روزه گرفتن شوند.

*** شبکه افق امسال برای نخستین بار ویژه برنامه سحرگاهی نیز خواهد داشت؛ این برنامه ترکیبی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان هر روز ساعت ۳:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

برنامه های افطاری

*** هر شب و بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ تا هنگام اذان مغرب، برنامه افطاری «شهر یکتایی» به مدت تقریبی ۷۰ دقیقه به طور زنده از شبکه یک پخش می شود.

در این برنامه سعی می شود برخی از مباحث مهم حوزه های معارفی و اعتقادی برای بینندگان عرضه می شود.

*** «ماه عسل» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است که در ۳۰ قسمت ۷۰ دقیقه ای ویژه افطار به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد. این ویژه برنامه گفتگو محور با تمرکز بر مقولاتی چون ایثار، از خود گذشتگی و بخشش، داستان های جذاب زندگی افرادی که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و علمی در شرایط خاص قرار دارند را به مخاطبین ارائه می نماید. این برنامه از جمعه ۵ خرداد، هر شب ساعت ۱۹روی آنتن شبکه قرار می گیرد.

*** ویژه برنامه افطار شبکه پنج سیما با عنوان «شهر عزیز» از سفره هاى افطار حرم رضوى با اجراى سیدکاظم احمدزاده و تهیه کنندگی محمد حسین رضوی هر شب ساعتی قبل از لحظات ملکوتی افطار از شهر مشهد مقدس به طور زنده دل های مخاطبان شبکه پنج را زائر حرم رضوی می کند و گوشه هایی از سفره پر شکوه افطار در حرم رضوی را برای مناسک سازی سفره های ساده افطاری به تصویر می کشد.

*** ویژه‌برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما تحت عنوان «ضیافت الهی» خواهد بود و تهیه‌کنندگی آن را سید افضل میرلوحی بر عهده دارد.

ویژه‌برنامه «ضیافت الهی» به صورت زنده از حرم حضرت معصومه(ع) روی آنتن می‌رود و محوریت این برنامه نیز معرفی علمای برجسته است. همچنین مقرر شده از کلیه علمایی که در این چند سال برنامه ارائه شده، آلبومی تحت عنوان «ضیافت» تهیه شود و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن از آن رونمایی به عمل آید.

*** «ماه ماه» ویژه برنامه افطار شبکه نهال است که مهمان بچه های روزه دار می شود.

*** «به توان خدا» ویژه برنامه افطاری شبکه امید است که هر روز پخش می شود.

سخنرانی های مذهبی

شبکه یک سیما با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، هر روز ساعت ۸:۳۰، شبکه دو سیما با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، هر روز ساعت ۱۳:۳۰ و شبکه سه سیما مجموعه سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین رفیعی را در ساعت ۱۲ پخش می کند.

همچنین شبکه چهار سیما در ساعت ۱۱سخنرانی های آیت الله جوادی آملی و شبکه پنجم سیما سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین پناهیان را در ساعت ۱۵به روی آنتن می برد.

شبکه قرآن سیما با سخنرانی های آیت الله ناصری و آیت الله مصباح یزدی در ساعت۷:۳۰ و ۱۴ و شبکه آموزش سیما سخنرانی های مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی در ساعت ۱۲:۳۰ با بینندگان همراه هستند.

ترتیل خوانی

*** شبکه یک سیما بعد از نماز صبح از حرم مطهر امام رضا (ع)، صحن انقلاب مراسم ترتیل را پخش می کند.

*** شبکه دو سیما ساعت ۶ صبح از استان یزد آستان مقدس امامزده سید جعفر و ساعت ۱۱ از حرم حضرت معصومه (س) که ویژه نوجوانان است روی آنتن می رود.

*** شبکه سه سیما ساعت ۱۴:۴۵ از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ۲ بامداد از استان آذربایجان شرقی پخش می شود.

*** شبکه چهار سیما ساعت ۱۱:۴۵ از حرم مطهر احمد ابن موسی (ع)(شاهچراغ) و ساعت ۱:۳۰ بامداد از استان های گلستان و کردستان تقدیم بینندگان می شود.

*** شبکه پنج سیما از حرم مطهر عبدالعظیم (ع) در ساعت ۱۳:۴۵ و امامزاده علی بن امام باقر (ع) (مشهد و اردهال) ۲:۴۵ بامداد پخش می شود.

*** شبکه آموزش سیما ساعت ۱۷ مراسم ترتیل خوانی را از امامزاده آقا علی عباس بادرود پخش می کند.

*** شبکه قرآن ۴۵ دقیقه بعد از نماز صبح از آران و بیدگل، حرم هلال ابن علی (ع)، ساعت ۱۷:۴۵ و ۱ بامداد از حرم مطهر امام رضا (ع) روی آنتن می رود.

*** شبکه جام جم، ساعت ۸:۳۰ از حرم مطهر امام رضا (ع) مراسم ترتیل خوانی را پخش می کند.

*** شبکه افق هر روز ساعت ۱۸ مراسم ترتیل خوانی را به نام یکی از شهدای حرم و شهدای لبنان و عراق در از مسجد گوهرشاد روی آنتن می برد.

*** شبکه مستند در ساعت ۱۳:۱۵ از حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) مراسم ترتیل خوانی را پخش می کند.

برنامه های ترکیبی

شبکه یک سیما

*** برنامه های شبکه یک از سحر ماه مبارک با پخش برنامه«ماه خدا» آغاز می شود. این برنامه زنده هر شب حوالی ساعت ۲ بامداد به مدت تقریبی ۱۴۰ دقیقه با اجرای حسن سلطانی آغاز می شود.

شکل اجرای برنامه «ماه خدا» بدین صورت است که ۶۰ درصد برنامه در استودیو و به صورت زنده و ۴۰ درصد دیگر پلی بک هایی است که محتوای ادعیه و مباحث کارشناسی دارد. در استودیو سه مجری هستند که سلطانی مجری اصلی و امیری اسفندقه به عنوان ادیب و شاعر و هنرمند در کنار سلطانی خواهد بود. در این برنامه هر شب یک مهمان مولفی خواهد بود که بحث های کارشناسی را اسفندقه بر عهده خواهد داشت.

در بخش پلی بک ها، بیشتر مناجات ها و آوازهای عرفانی با اجرای هنرمندانی مانند حسام الدین سراج خواهیم بود و به مرور هنرمندان دیگری نیز به برنامه اضافه خواهند شد. در بخش ادعیه هم سعی شده بهترین ادعیه که دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی هست را به بهترین نحو پخش کنیم.

هر شب مفسر فرزانه، حضرت آیت الله جوادی آملی، یک آیه از سوره دخان را برای مخاطبان تفسیر خواهند کرد. پس از اذان صبح هم روزانه یک جزء از قرآن کریم از مشهد مقدس پخش خواهد شد.

*** هر روز پس از پخش برنامه «فرمول یک» به مدت یک ماه سخنرانی مذهبی را روی آنتن می رود. ۱۰ روز اول حجت الاسلام والمسلمین خاتمی و ۲۰ روز بعد هم سخنرانی مرحوم آیت الله خوشوقت پخش می شود.

در این ایام ویژه برنامه «آفتاب شرقی» با مباحث دینی و مذهبی و مرتبط با این ماه عزیز از قبل از اذان ظهر آغاز و تا دقایقی بعد از اذان ظهر ادامه خواهد داشت.

*** هر شب و بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ تا هنگام اذان مغرب، برنامه افطاری «شهر یکتایی» به مدت تقریبی ۷۰ دقیقه به طور زنده از شبکه یک پخش می شود.

در این برنامه سعی می شود برخی از مباحث مهم حوزه های معارفی و اعتقادی برای بینندگان عرضه می شود.

همچنین در طول روز گزیده هایی از برنامه سحرگاهی «ماه خدا» نیز بازپخش می شود.

*** سایر برنامه های شبکه یک هم مثل «فرمول یک» و «خانواده یک»، به تناسب ماه رمضان، برنامه هایی را پخش کنند.

*** همچنین سری جدید برنامه «دعوت» با رویکردی متفاوت و با محتوایی جدید در ماه مبارک رمضان امسال از شبکه یک به روی آنتن می‌رود.

بستر اصلی برنامه «دعوت» روی حال خوب با خدا بودن و فضای شادی مومنان در ماه مبارک رمضان بنا شده است و در آن تلاش می‌شود که حال خوب تقرب به درگاه خداوند به تصویر کشیده شود. این برنامه امسال یکی از محورهای اصلی خود را به در دسترس بودن خانواده اختصاص داده است و سعی دارد به نقش ماه رمضان در گرد هم آوردن اعضای خانواده، اشاره داشته باشد. در برنامه که با حضور هموطنان همراه خواهد بود، از حضور تماشاگران در قالب یک آیتم استفاده می شود. تیتراژ این برنامه را هم حامد همایون خوانده است.
ویژه برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که در ماه مبارک رمضان هر شب حوالی ساعت 23:15 با اجرای نیما کرمی و زینب زارع به صورت زنده از برج میلاد به روی آنتن خواهد رفت.

*******************************************
شبکه دو سیما

*** شبکه دو سیما برنامه زنده «بهترین شکل ممکن» را در ایام ماه مبارک روانه آنتن می کند. این برنامه به معرفی مردان و زنان آینده ساز از طریق توجه به نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان موفق و موثر به ویژه در عرصه اولویت های علمی و اقتصادی کشور می پردازد.

«بهترین شکل ممکن » شامل بخش های متنوعی چون گزارش، گفت و گو، پخش ویدئو و عکس های ارسالی و ... است.

این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی محمد سلوکی و اجرای مژده لواسانی که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

*** گروه کودک و نوجوان با دو مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» و «فیتیله» در ماه مبارک رمضان همراه مخاطبان این شبکه خواهد بود.

«فیتیله» با رویکردی آموزشی، تربیتی، تفریحی و سرگرم کننده با حضور عموهای فیتیله ای و به تهیه کنندگی علیرضا آقایی و کارگردانى محمد مسلمى از رمضان ۹۶ در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار می گیرد. این مجموعه نمایشی از شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

همچنین «محله گل و بلبل» به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده، اجرای داریوش فرضایی و کارگردانى احمد درویش علیپور از سه شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ روانه آنتن خواهد شد.

*** جُنگ شبانگاهی «ماه تمام» کاری از گروه خانواده و به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی که شنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.

این برنامه ترکیبی در کنار ایجاد فضایی معنوی تلاش می کند تا حالی خوب را به مخاطبان خود هدیه کند. «ماه تمام» با اجرای عبدالله روا شب های ماه مبارک رمضان از پارک ارم روانه آنتن می شود. بخش ویژه ایرانگردی با عنوان «همسفر»، گفت و گو با مهمانان، هنرمندان محبوب و کارشناسان مختلف، گزارش مردمی به نام «این مردم نازنین» و ... از جمله بخش های این برنامه است.

همچنین «ماه تمام» علاوه بر میزبانی هنرمندان، بازیگران و خوانندگان مختلف در بخش «جاودانه ها» به تجلیل از چهره های ماندگار در حوزه های گوناگون می پردازد.

*** برنامه «چهل کیمیا» تلاش می کند تا در چهل قسمت، زندگی چهل شخصیت و عالم و متفکر اسلامی در حوزه های فقه، عرفان و ... را برای بینندگان شبکه دو سیما به تصویر کشد.

این برنامه با ساختاری مستند دارای دو بخش است که شامل گفت و گو و بازسازی صحنه هایی از زندگی علما و عرفای صاحب نام در مقاطع گوناگون از کودکی تا تحصیل، زعامت، تدریس و ... می شود. آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله انصاری همدانی، آیت الله کشمیری و ... از جمله بزرگانی هستند که زندگی شان در این مستند روایت می شود.

«چهل کیمیا» کاری است از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی حجت عیدی و محمد کریمی دونا که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن می شود.

*** سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی ها به تهیه کنندگی سعید پورفرج، کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که ساعت ۱۳:۳۰ در روزهای ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده است.

*** همچنین طرح قرآنی ۱۴۵۰ تحت عنوان برنامه «ترنم باران» به تهیه کنندگی محمد تربتی با محوریت سوره ملک هر روز ساعت ۱۲:۵۰ نیز برای مومنان روزه دار در نظر گرفته شده است.

*** رمضان ستایان و شعرای فارسی زبان که از گذشته تا امروز پیرامون ماه مبارک رمضان به سرودن اشعار و قطعات ادبی پرداخته اند در برنامه «این شرحِ شرحه شرحه» با اجرای مرتضی امیری اسفندقه معرفی و بررسی می شوند.

این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سعید پورفرج که هر شب ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می شود.

*** جزخوانی قرآن کریم از یزد هر روز ساعت:۰۰ و ترتیل خوانی قرآن نوجوانان از قم هر روز ساعت ۱۱ در جدول پخش برنامه های شبکه دو قرار دارد.

*** مستند «از لاک جیغ تا خدا » که قسمت های گذشته آن مورد تحسین و استقبال گسترده مخاطبان خاص و عام قرار گرفته بود در فصل جدید خود هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

این برنامه کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی و با محوریت تکریم حجاب و بانوان محجبه که همراه با روایت هایی از بانوانی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند، روایت می شود. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.

*** همچنین برنامه های «کام شیرین» و «عصر خانواده» با توجه به قرار گرفتن در ماه مهمانی خدا با تدارک بخش هایی متناسب با این ایام روانه خواهند شد و انعکاس نمایشگاه قرآن کریم به صورت زنده حوالی ساعت ۲۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

*******************************************
شبکه سه سیما

*** «سمت خدا» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی است . برنامه «سمت خدا» در ماه مبارک رمضان به طور ویژه به آموزش و ترویج احکام خواهد پرداخت. این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی هر روز بجز جمعه ها از ساعت 13:30 روانه آنتن خواهد شد. در این ایام شنبه ها و یکشنبه ها حجج اسلام قرائتی و عابدینی به بیان نکاتی از قرآن کریم خواهند پرداخت. دوشنبه ها حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد به بیان مسائل و احکام وسواس فکری و عملی می پرداز ند. حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی علاوه بر روزهای سه شنبه، در روزهای پنجشنبه نیز به منظور بیان احکام و آشنایی و انس عموم مخاطبان در برنامه حضور خواهند یافت. چهارشنبه ها حجت الاسلام ماندگاری نیز پاسخگوی پرسش های بینندگان برنامه خواهند بود.

*** در بخش تلاوت قران، مخاطبان برنامه هر هفته میهمان یکی از مشاهد مشرفه و مکان های مقدس خواهند بود. هفته اول تلاوت های قرآن کریم برنامه از مشهد مقدس، هفته دوم از کربلای معلی، هفته سوم از حرم امیرالمومنین علی علیه السلام و هفته پایانی از مسجد مقدس جمکران پخش خواهد شد.

*** مجموعه مستند «یک کار قشنگ» به تهیه کنندگی هادی پورحامدی با هدف تبیین و ساده سازی مفاهیم دینی و تغییر در نگرش مخاطبان نسبت به عمل صالح، شیوه زیست مومنانه افرادی که تجربه های واقعی از زندگی دارند را به تصویر می کشد. این برنامه در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما در 30 قسمت 20 دقیقه ای تهیه شده است . کارگردان این برنامه را حامد پورحامدی برعهده دارد . این برنامه هر روز از ساعت 17 روانه آنتن خواهد شد .

*** «مخاطب خاص» با اجرای رسالت بوذری و حضور کارشناسانی چون حجج اسلام دکتر رفیعی ، فرحزاد و سید مهدی میر باقری با موضوع "تربیت دینی در پرتو خانواده رمضانی"، پنجشنبه های ماه مبارک از ساعت 22:30 از کربلای معلی، به صورت زنده و مستقیم روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد .

*** مجموعه برنامه «ساحل آرامش» در 60 قسمت 10 دقیقه ای در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه تولید شده است . این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نوری تاجر، برنامه ای است مستند ترکیبی که به فلسفه دعا و مناجات می پردازد .

در این برنامه مباحثی چون: دعا چیست، شکل گیری هر دعا، فرازهای اصلی هر دعا، دعا از دیدگاه فقهی اسلام و شیعیان ، تاثیر هر دعا، چگونگی قبولی دعا، زمان مناسب برای خواندن دعا و دعاهای معثوره و... مطرح و پاسخ داده می شود . این برنامه هر روز قبل از اذان ظهر پخش می شود .

فاز اول مجموعه برنامه «ساحل آرامش» با شروع ماه مبارک رمضان بر روی انتن شبکه سه قرار می گیرد و بعد از ماه مبارک به پخش خود ادامه می دهد.

عوامل تولید عبارتند از: طراح: مهدی نوری تاجر، کارشناس برنامه: استاد رضا بکایی، نویسندگان : فرح فرازنده پور، مجید رسولی و احمد شاه حسینی ،گرافیست: ندا کیایی، محسن روشن، گوینده : مرحوم مهران دوستی ، تصویر برداران : منوچهر کولی وند و حسن باقری، دستیار تهیه: فربد نوری تاجر و تدوین : محمد جواد اشنا، علی مهاجر

*** «ماه سپید» عنوان جنگی شبانه است که با حضور هنرمندان و ورزشکاران و تهییج مردم در امر خداپسندانه کمک به مستمندان و ایتام تهیه شده است. این برنامه هر شب از ساعت 22:15 روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد .

*** ترتیل خوانی قرآن کریم نیز به تهیه کنندگی سید مصعب لواسانی در 30 برنامه 75دقیقه ای به صورت زنده و از ساعت 14:45 با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی به عنوان کارشناس از این شبکه پخش می شود. این برنامه جزخوانی دسته جمعی قرآن مجید را از حرم حضرت معصومه (س) پوشش می دهد.

*** «سفره های آسمانی» در 30 قسمت 15 دقیقه ای مجموعه مستندی به تهیه کنندگی رهبر قنبری است که در خصوص غذاهای آئینی است که میان اقوام ایرانی مرسوم می باشد . ضمنا در این مجموعه به شیوه های تهیه این گونه غذاها می پردازد. پوشش،گویش، آداب، رسوم، کار و جغرافیای اقوام ایرانی نیز مد نظر می باشد. این برنامه، هرروز ساعت 18 روانه آنتن شبکه سه می شود .

*** «مناجات صحیفه سجادیه» با نوای حاج میثم مطیعی و حاج مهدی رسولی در 30 قسمت 10 دقیقه ای که به صورت موشن گرافیک تهیه شده است در ویژه سحر پخش می شود .

*** «نجوای سحر» از بخش های دیگر ویژه برنامه سحر است که شامل آیه های نور، مناجات رمضان، شعر آیینی، کلام علما، دعای سحر ماه رمضان، دعای بزرگان، دعای ابوحمزه ثمالی و ... همزمان با برپایی نمایشگاه قران کریم، ارتباط با نمایشگاه هر روز در 10 قسمت 15 دقیقه ای از ساعت 18:45 روانه آنتن می شود.

*** پخش سخنرانی های مذهبی حجج اسلام حمید میر باقری، مهدی میر باقری، پناهیان، صدیقی، عالی و .. در 30 قسمت 35 دقیقه ای به تهیه کنندگی هادی آشتیانی هر روز از 6:15 بامداد روی آنتن می رود.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در 30 قسمت 35 دقیقه ای هر روز از ساعت 12 به تفسیر قرآن با رویکرد جوانان به تهیه کنندگی هادی حجتی پخش می شود.

*** «زلال احکام» ویژه ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 10 دقیقه ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمدرضا عطارد است. این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده به سوالات مردم و مخاطبان، پاسخ می دهد. این برنامه از اول تا پایان ماه مبارک رمضان قبل از اذان ظهر روانه آنتن شبکه سه خواهد شد .

*** برنامه «ادب حضور» که به معرفی هیئت فاطمیون گنبد کاووس و فعالیت های فرهنگی اجتماعی این هیئت در آن منطقه می پردازد، در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قالب یک برنامه 30 دقیقه ای پخش می شود.

*** معرفی هیئات کریم اهل بیت روضه الزهرای اهواز، فاطمیون بندر امام خمینی ره و رهپویان وصال شیراز در 5 قسمت 30 دقیقه ای در شب های قدر پخش می شود که شامل معرفی عوامل، اهداف هیئات و همچنین فعالیت های فرهنگی ـ اجتماعی آنان است.

*** همچنین در ایام و لیالی قدر و شهادت امیر مومنان علی علیه السلام عزاداری هیئت ثارالله زنجان با مداحی حاج مهدی رسولی در 5 قسمت 15 دقیقه ای تولید و پخش خواهد شد.

*** «سرتون سلامت» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی علی زاهدی است که در 60 قسمت 5 دقیقه ای در خصوص طب سنتی و کارکرد آن در ایام ماه مبارک رمضان از زبان کارشناسان بیان می شود.

*** مسابقه «جدول» به تهیه کنندگی فرهاد ابتدایی نیز هر روز از ساعت 17:30 با طرح سوالات مناسبتی به پیشواز ماه مبارک رمضان خواهد رفت .

*** ویژه برنامه شب های قدر به تهیه کنندگی مجید خواجه نژاد در 3 قسمت 70 دقیقه ای که شامل قرائت دعای جوشن کبیر، شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)، مهدیه تهران و... ، همچنین با حضور حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان از حسینیه همدانی ها و بجا آوردن مراسم احیا برای شب های نوزدهم ، بیست یکم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان ( شب های قدر) به صورت زنده از ساعت 23:30 پوشش می دهد.

*** «طرح بزرگ قرآنی 1451» در ماه مبارک رمضان با رویکردی جدید و با محوریت سوره‌های ملک و واقعه به روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، تفسیر و موضوعات کاربردی اجتماعی، از شنبه 6 خرداد هر روز از ساعت 9:30 بامداد پخش خواهد شد.

*******************************************
شبکه چهار سیما

*** سری هفتم از برنامه تلویزیونی «راز» با اجرای نادر طالب زاده در شب های ماه مبارک رمضان به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

تهیه کنندگی سری هفتم از برنامه «راز» بر عهده محمدرضا محمدی نجات می باشد و قرار است در سری جدید موضوعات مرتبط با جنگ نرم و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

جذابیت موضوعات و میهمانان در عرصه های مختلف که حرفی نو داشتند از جدی ترین مولفه های موفقیت مجموعه «راز» در سال های گذشته بوده که در سری جدید این برنامه هم همین اصول حفظ و البته تقویت خواهد شد.

برنامه «راز» در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تهیه و تولید می‌شود و قرار است در ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ به صورت زنده در کنداکتور شبکه چهار سیما قرار گیرد.

*** «رهیافت» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهار سیما است که قرار است در آن شبهات دینی طرح و به آن پاسخ داده شود.

این برنامه به تهیه کنندگی محسن کرمی و با اجرای مشترک دکتر محمدتقی موحد ابطحی و محسن سُلگی در مدت زمان ۴۵ دقیقه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

*** مستند «محمد (ص) از نگاه غرب» عنوان ویژه برنامه دیگری از شبکه دانایی ویژه ماه مبارک است که هر شب بعد از اذان مغرب پخش می شود.

*** برنامه «گنبد مینا» با نمایش و تحلیل ۱۷ سریال شاخص رمضانی به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این برنامه به تهیه کنندگی ملک ملکی در ۳۰ قسمت در مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ویژه ماه مبارک رمضان تهیه می شود و در آن قرار است ۱۷ سریال شاخص رمضانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ پخش و بررسی شود.

در این برنامه هر سریال در دو قسمت پخش می شود و نکات اخلاقی و دینی موجود در آن توسط یک تیم نویسندگی هفت نفره به سرپرستی مهدی مافی استخراج و در قالب نریشن در برنامه خوانده می شود.

گفتنی است در ابتدای برنامه «گنبد مینا» کارگردان، بازیگران و داستان سریال معرفی می شود و بعد از آن بخش هایی از سریال پخش و نکات دینی و اخلاقی آن در قالب نریشن توسط علیرضا باشکندی یکی از دوبلورهای مطرح خوانده می شود.

«پادری»، «پایتخت ۴»، «هفت سنگ»، «دودکش»، «خداحافظ بچه»، «سه دنگ سه دنگ»، «ملکوت»، «به کجا چنین شتابان»، «بزنگاه»، «اغماء»، «میوه ممنوعه»، «صاحبدلان»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش»، «رانت خوار کوچک»، «پشت کنکوری ها» و «گمگشته» سریال هایی هستند که برای «گنبد مینا» انتخاب شده اند.

مخاطبان شبکه چهار سیما می توانند «گنبد مینا» را در شب های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ تماشا کنند.

*** مستند «شاهدان انقلاب» به تهیه کنندگی علی شعبانی کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که در ۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای ویزه ۱۴ و ۱۵ خرداد به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

صحبت ها و گفت و گو های افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند به همراه تصاویر مستند پخش می شود. مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگر اولادی، مرحوم صادق طباطبایی، بهروزی و ... از جمله شخصیت هایی هستند که وقایع انقلاب را از زبان آن ها می شنوید.

*** برقراری ارتباط زنده با نمایشگاه قرآن هر روز از دیگر برنامه های شبکه چهار سیما در ماه رمضان است.

*** «جزء خوانی قرآن مجید» هر روز در ارتباط زنده، سخنرانی های آیت الله جوادی آملی در برنامه «صهبای تسنیم» با موضوع تفسیر قرآن کریم، ویژه برنامه قرآنی ۱۴۵۱ ویژه تفسیر سوره ملک، سه شب احیاء و شب زنده داری در شب های قدر از دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق از دیگر برنامه هایی است که شبکه چهار سیما برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

*******************************************
شبکه پنج سیما

*** برنامه «انس با قرآن» عنوان یکی از برنامه های معارفی شبکه پنج سیماست که هر روز ساعت 13:45 قیقه پخش می شود. این برنامه پخش روزانه زنده یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان بین المللی و ممتاز قرآن است که از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ماه مبارک رمضان پخش می شود. این برنامه به تهیه کنندگی سید یوسف موسوی و با اجرای حاج عباس سلیمی است که نکات مهم و کاربردی هر جزء ذکر شده و مسابقه فرهنگ قرآنی نکات تفسیری (آیت الله محمدی ری شهری ) برای مخاطبان برگزار می شود.

*** برنامه تولیدی «فرصت شیدایی» سخنرانی مذهبی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین است که در ماه مبارک رمضان هر روز برای روزه داران عزیز به مدت 30 دقیقه پخش می شود. این سخنرانی با محوریت تنها مسیر هدایت و پیشرفت از دیدگاه دینی به تهیه کنندگی علیرضا توحیدی است.

*** ویژه برنامه افطار شبکه پنج سیما با عنوان «شهر عزیز» از سفره هاى افطار حرم رضوى با اجراى سیدکاظم احمدزاده و تهیه کنندگی محمد حسین رضوی هر شب ساعتی قبل از لحظات ملکوتی افطار از شهر مشهد مقدس به طور زنده دل های مخاطبان شبکه پنج را زائر حرم رضوی می کند و گوشه هایی از سفره پر شکوه افطار در حرم رضوی را برای مناسک سازی سفره های ساده افطاری به تصویر می کشد.

*** سری دوم برنامه تولیدی «ساعت شنی» با محوریت موضوع حق الناس در ماه مبارک رمضان مهمان خانه روزه داران می شود. این برنامه به تهیه کنندگی مجید عباسی در 26 قسمت 30 دقیقه ای تهیه و تولید شده است. این برنامه به سراغ افرادی از مشاغل مختلف می رود و با آنها در ارتباط با موضوع برنامه و تاثیر شغل و مسئولیت پذیری صحبت می شود.

*** «خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که هر شب 40 دقیقه مانده به اذان صبح بر روی آنتن می رود. این ویژه برنامه تولیدی به تهیه کنندگی توحید عرب و اجرای مجید یراق بافان تهیه و تولید شده است و دارای آیتم هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، توسل به ائمه معصومین، درس زندگی بزرگان، دعای سحر و..... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در 30 قسمت 40 دقیقه ای برای مخاطبان تولید شده است.

*** مستند «استهلال»، «حکمت های علوی»، «نقره سپید»، «برگی از صحفیه»، «نجوای رمضان»، دعای وداع با ماه مبارک رمضان از میان برنامه های کوتاه معارفی است که در ماه مبارک رمضان در جدول پخش شبکه پنج سیما قرار می گیرد.

*** بیستمین برنامه «جشن رمضان» امسال هرشب از حدود ساعت 22 به صورت زنده و مستقیم از شبکه پنج سیما به مهمانی چشمان مخاطبان می رود. این برنامه علاوه بر وجوه یک جشن شاد تلویزیونی امسال به موضوع به موضوع خانواده مولد می پردازد. برنامه «جشن رمضان» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج به تهیه کنندگی محمد قنبری است.

*** «مسابقه فامیلی» دیگر برنامه گروه اجتماعی است که سومین فصل آن در ماه مبارک رمضان مهمان خانه مخاطبان می شود. اکنون 45 قسمت از «مسابقه فامیلی» در زمستان و نوروز گذشته پخش شده است و فینال این مسابقه در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

*******************************************
شبکه آموزش

*** برنامه تخصصی «دکتر سلام» شبکه آموزش با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به جنبه های مختلف موضوع روزه و مسایل مربوط به آن می پردازد.

برنامه «دکتر سلام» به تهیه کنندگی المان مرقوب نیا هر روز ساعت۱۳:۳۰ پخش می شود.

*** مسابقه «قندپهلو»، با رویکرد آموزشی در ماه رمضان ازشبکه آموزش سیما راهی آنتن می‌شود.

برنامه «قندپهلو» با حضور شاعران و طنزپردازانی از سراسر کشور به علاقه‌مندان شعر طنز ارائه می‌شود. تهیه‌کنندگی این برنامه را امیر قمیشی برعهده دارد، رضا رفیع آن را اجرا می‌کند و ناصر فیض و شهرام شکیبا به‌عنوان داور در برنامه حضور دارند.

*** برنامه «مشاعره» در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه پخش می‌شود. ابیات برنامه «مشاعره» در این ماه شکل و شمایل رمضانی دارند و به فضایل ماه رمضان و امام علی(ع) مربوط می‌شوند.

*** ویژه برنامه رمضانی «نان و نمک» حاصل تلاش برنامه سازان «دوربین ۷» می باشد که در قالب مستند و با موضوع تاثیرگزاری فرهنگ ماه مبارک رمضان بر اقشار جامعه قصد دارد فعالان آموزش عالی و دانشگاهی را معرفی نماید.

*** «همیشه خونه» نیز از دیگر برنامه هایی است که با اضافه کردن آیتم های رمضانی به استقبال این ماه می رود.

رویکرد و هدف اصلی برنامه عنوان کردن مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی است. به بیان دیگر مهندسی فرهنگی سبک ایرانی اسلامی در خانواده‌های ایرانی در «همیشه خونه» مدنظر قرار می‌گیرد.
برنامه«همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف هر روز از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

*** یازدهمین دوره طرح قرآن خوانی سراسری با عنوان «1451» با محوریت سوره مُلک، در ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

هدف از انتخاب این سوره، 30 آیه‌ای بودن آن است به طوری که در هر روز از ماه، یک آیه از آن تفسیر می‌شود.

طرح 1451 در فصل تابستان با محوریت سوره واقعه، ادامه می‌یابد.

*******************************************
شبکه مستند

*** یکی از مجموعه های پرمخاطب و همیشگی شبکه «تاریخ شفاهی ایران» است که در این ماه شنبه تا پنجشنبه ها ساعت ۱۸ روی آنتن می رود و بنا است مباحث اصول و عقاید اصیل اسلامی از جمله خداشناسی، نبوت، معاد و... در آن از زبان بزرگانی که در دهه ۶۰ اظهارنظر کرده اند بررسی شود. تصاویری که از بین صدها تصویر آرشیوی پخش نشده گزینش، ترمیم و پخش خواهند شد و روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می شود.

*** قسمت های جدید از مجموعه «حدیث سرو» از یکشنبه ۷ خرداد روزهای فرد ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می رود. این مجموعه ۲۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای دارد و به زندگی پنج تن از علمای بزرگوار از جمله آیت الله شیخ محمد تقی آملی، آیت الله سیدمحمد کاظم عصار، آیت الله شیخ علی محمد نجفی بروجردی، آیت الله سیدمحمدحسن الهی و علامه سیدمحمدحسین طباطبایی می پردازد. «حدیث سرو» روزهای زوج ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می شود.

*** «قصه رسیدن» مجموعه مستندی است که به تازگی در شبکه مستند تولید شده و در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن می رود. این مجموعه جدید که در ادامه مستند «یک لقمه نان» به تهیه کنندگی امیرحسین خلیل زاده تولید شده است، از زندگی و موفقیت های صاحبان مشاغل تولیدی می گوید که با تلاش و سرمایه ای اندک در تولید موثر بوده اند.

این مجموعه بر مبحث روزی حلال تأکید می کند و هر روز ساعت ۱۲ بازپخش می شود.

پس از به پایان رسیدن این مجموعه نیز، مستند قبلی به نام «یک لقمه نان» که در همین موضوع تولید شده، در ادامه روزهای ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود.

*** «یک پذیرایی ساده» تولید جدید شبکه مستند در ۱۵ قسمت ۱۵ دقیقه ای تولید شده و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد و روز بعد ساعت ۳:۳۰ بامداد مجدد پخش می شود.

این مجموعه به تهیه کنندگی مهدی الیاسی، غذاها و شیرینی های مخصوص رمضان در نقاط مختلف کشور را معرفی می کند.

*** «برای مهمانی» مستند دیگری است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است و دوشنبه و پنجشنبه ها در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای ساعت ۲۲ پخش می شود.

این مستند به تهیه کنندگی سیدمهدی مویدی با هدف معرفی آیین های بومی و فرهنگی استان های مختلف در ماه رمضان تولید و پخش می شود.

*** «یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند در ۱۳ قسمت روزهای زوج ساعت ۲۲:۳۰ در جدول پخش شبکه قرار دارد و تکرار آن نیز در ساعت ۱۲:۳۰ روز بعد جانمایی شده است.

این مستند به تهیه کنندگی نازنین پیرکاری قصه زندگی و موفقیت اشخاصی است که توانسته اند بر مشکلات و ناملایمات زندگی چیره شوند و پس از گذشته ای پر فراز و نشیب، با اعمال برخی تغییرات در زندگی شان، به حالی موفق و پرامید برسند.

*** «باریکه نور» ساخته سعید غفاری نیز در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه در هفته آخر ماه رمضان منتهی به روز قدس روی آنتن خواهد رفت و بیان قصه فلسطین از زبان شاهدان عینی حوادث دهه های گذشته است.

*******************************************
شبکه قرآن

*** «یاد خدا» ویژه‌برنامه اذان‌‌گاهی ظهر شبکه قرآن است که از حرم حضرت احمد بن موسی(ع) روی آنتن می‌رود.

*** «ماه نشان»برنامه شبانه شبکه است که در آن فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف تلاوت، حفظ و .. معرفی می‌شوند و در واقع یک شب‌نشینی قرآنی روی آنتن می رود.

*** در ایام نمایشگاه ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «رصد» پخش می‌شود که در فواصل مختلف عصرگاهی وقایع داخل نمایشگاه و اتفاقاتی که خارج از آن می‌افتد را تقدیم علاقه‌مندان خواهد کرد.

*** پخش تلاوت‌های ناب در بخش‌های تحقیق و ترتیل یکی دیگر از برنامه های شبکه است که یکی از بخش‌های ترتیل در هنگام سحر از امامزاده هلال بن علی کاشان پخش می‌شود و ترتیل بعدی در انتهای شب و از ساعت 30 دقیقه بامداد از مشهد مقدس پخش می‌شود.

*** پخش سخنرانی‌های حضرات آیات و حجج اسلام رفیعی از ساعت 21:15 ناصری از ساعت 14، مصباح از ساعت 7:30 سبحانی از ساعت 9 و مجتهدی تهرانی 5:45 تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد. همچنین با توجه به تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه رمضان تفسیر سوره حمد امام(ره) نیز طی چند روز تحت عنوان تفسیر آفتاب از ساعت 15:30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

*** برنامه آموزشی «شمسه» با محوریت آموزش ترتیل، یکی دیگر از برنامه های شبکه است که در آن به محافل قرآنی ماه رمضان توجه ویژه ای شده است و در دو بخش این محافل پخش می‌شود؛ بخش اول از ساعت 9:15 صبح است که گلچینی از محافل قرآنی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و بخش دوم نیز محفل قرآنی مصلی امام خمینی(ره) به نام «شب‌های نورانی» است که از ساعت 16 تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

*** یکی از برنامه‌های ماه رمضان برنامه «پرسمان» است که مباحث اعتقادی خصوصا در زمینه توحید در این برنامه بحث می شود که کارشناسی آن نیز بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین رضا محمدی خواهد بود.

*** برنامه‌های دیگری نیز به صورت کوتاه وجود دارد که از جمله می‌توان به تولیداتی در زمینه‌های ابتهال، تواشیح که حاوی آموزه‌های قرآنی هستند و سبک زندگی قرآنی را ترویج می‌دهند، خواهد بود.

*** طرح بزرگ قرآنی «1451» نیز با حضور آیت‌الله سبحانی یکی از مراجع تقلید، سوره ملک تفسیر خواهند شد که این برنامه از ساعت 9 صبح تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

*** همچنین در نیمه ماه رمضان نیز جشن تولید قمری شبکه انجام می‌شود و علاوه بر این در شب میلاد امام مجتبی(ع) و شب‌های قدر و ایام ارتحال امام خمینی(ره) ویژه برنامه‌های مناسبتی در نظر گرفته‌ شده است.

*******************************************
شبکه کودک

*** برنامه سحرگاهی محبوب «سر سفره خدا» مهمان خانه‌های کودکان روزه‌دار خواهد شد تا در کنار خانواده خود، آماده روزه گرفتن شوند.

*** برنامه پرطرفدار «پف‌فیلم» نیز هر شب با پخش یک فیلم سینمایی جذاب، شب های رمضان را با دنیای تخیل و شادی، رنگ‌آمیزی می‌کند.

*** سریال های جدید «پهلوانان»، «تندرها به پیش»، «فوتبال رباتی» و «حیوانات ماشینی» نیز در ایام ماه مبارک از کانال های پویا و نهال پخش خواهد شد.

*** همچنین برنامه حفظ سوره‌های کوچک قرآن برای خردسالان زیر شش سال، جزءخوانی روزانه و مسابقه تفسیر قرآن برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، از شبکه تخصصی کودک پخش خواهد شد.

همچنین به روال سال گذشته و برای انطباق با تغییرات سبک زندگی مومنانه در ماه مبارک رمضان، پخش شبکه کودک ۲۴ ساعته خواهد بود.

*******************************************
شبکه افق

*** «ماه نشان» به تهیه‌کنندگی محمد ساسان برای دومین سال پیاپی پخش می‌شود، برنامه‌ای مناسبتی در 12 قسمت 52 دقیقه‌ای با محوریت مباحث اجتماعی و معارفی و بررسی آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی جبهه انقلاب به محرومان که سه‌شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

*** شبکه افق امسال برای نخستین بار ویژه برنامه سحرگاهی نیز خواهد داشت؛ این برنامه ترکیبی در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان هر روز ساعت 3:30 بامداد پخش می‌شود.

*** «آفاق» برنامه معارفی و اذان‌گاهی شبکه افق هم در ماه مبارک رمضان در قالبی جدید و با تهیه‌کنندگی الهه بهبودی با محوریت ترویج سبک زندگی دینی روی آنتن می‌رود. زمان پخش این برنامه گفت‌وگو محور، هر روز ساعت 17 خواهد بود.

*** علاوه بر این برنامه‌ها، بینندگان شبکه افق می‌توانند هر روز ساعت 18 شاهد پخش زنده جزء خوانی قرآن کریم از حرم مطهر امام رضا(ع) باشند.

*** همچنین قرار است سخنرانی دکتر حسن رحیم‌پور هر روز ساعت 13:30 روی آنتن شبکه افق برود؛ این مجموعه سخنرانی‌ها در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای پخش می‌شود.

*** پخش سلسله سخنرانی‌های مذهبی مسجد ارک با موضوعات گوناگون که توسط آقایان میرباقری، قاسمیان، میرزامحمد، مومنی، دولابی و طباطبایی‌نسب صورت می‌گیرد هم جزو برنامه‌های تأمینی شبکه افق در ماه مبارک رمضان خواهد بود که در 30 بخش 60 دقیقه‌ای هر روز ساعت 7:30 روی آنتن می‌رود.

*** از دیگر برنامه‌های گفت‌وگو محور شبکه افق در ماه رمضان امسال، می‌توان به سری جدید مجموعه «نیمه پنهان ماه» اشاره کرد؛ برنامه‌ای ترکیبی با تهیه‌کنندگی امیر بنان که در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

در هر برنامه زینب ابوطالبی میزبان یکی از همسران شهدای شاخص دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌باشد و درباره زندگی و سیره شهدا با آنها به گفت‌وگو می‌نشیند. این برنامه هر روز ساعت 20 روی آنتن خواهد رفت.

*** دو مجموعه مستند نیز برای پخش طی ماه مبارک رمضان از شبکه افق در نظر گرفته شده است؛ سری جدید «سفیران هدایت» با تهیه‌کنندگی سید محمد هاشمی با موضوع زندگی طلاب موفق در عرصه تبلیغ در مناطق مختلف کشور و مجموعه «دلجویان» با تهیه‌کنندگی محمدتقی یازرلو که هر قسمت آن شامل معرفی یکی از خیرینی است که اقدام به فعالیت‌های ویژه‌ کرده‌اند.

هر یک از این دو مجموعه در 13 قسمت 26 دقیقه‌ای و سه روز در هفته ساعت 19:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

*******************************************
شبکه نسیم

*** «هزارداستان» در جدول پخش ماه مبارک رمضانِ شبکه نسیم قرار گرفته است و نخستین برنامه آن ، بعدازظهر شنبه ۶ خرداد در نخستین روز این ماه مبارک پخش می شود.

این برنامه سرگرم کننده در پاسخ به نیاز مخاطبان برای شنیدن داستان های واقعی، نیاز به آگاهی و افزایش دانش مردم نسبت به مسایل مختلف اجتماعی طراحی شده که هر شب با میزبانی و اجرای یک چهره سرشناس که نقطه مشترکی با سوژه مطرح شده دارد و در منظر تعداد قابل توجهی تماشاچی ،اجرا و پخش می شود . به این ترتیب هر شب علاوه بر جذابیت موضوع و سوژه ، بینندگان با جذابیت مجری نیز همراه می شوند.

«هزارداستان» در ماه رمضان، هر شب ساعت ۱۹ از شبکه نسیم پخش خواهد شد و تکرار آن نیز در ساعت های ۰۱:۰۰ و ۰۴:۳۰ بامداد و ۱۳:۳۰ روز بعد برنامه ریزی شده است.

جواد فرحانی تهیه کننده و محمد فواد صفاریان کارگردان این مجموعه مناسبتی هستند.

*** برنامه «دورهمی»، پنجشنبه، جمعه و شنبه ساعت ۲۳ و تکرار ۷ ، ۱۱ و ۱۷ به روی آنتن می رود.

*** «خندوانه»، یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ و تکرار ۷ ، ۱۱ و ۱۷ از این شبکه به روی آنتن می رود.

*** «ویتامین خ» نیز با حال و هوای رمضانی از این شبکه پخش می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زنبق دره

      به نظرم فقط خواص این برنامه ها رو میبینند چون خیلی پر محتوان

    • بدون نام

      دقیقا چقدر هم رسانه میلی فرصت برابر به کاندبداها داد. آدم خندش می گیره از این حرف. مردم رو چی فرض کردن

    • بدون نام

      واقعا که، خودتونو مسخره کردین با این سریالاتون ، یعنی نباید یه سریال طنز هم پخش کنید . آخه لبنان چه ربطی به ما داره . پارسال هم سریالاتون بدرد نخور بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج