جاباما
۵۳۸۱۲۲
۱۸ نظر
۵۰۲۹
۱۸ نظر
۵۰۲۹
پ

سرانجام دو پسری که همکلاسی خود را آزار دادند

پرونده دوپسر آزارگر صبح دیروز روی میز هیأت قضائی دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و بررسی شد. دریکی از این پرونده‌ها، پسرجوانی که به اتهام آزار یک پسر به اعدام محکوم شده است، توبه‌نامه خود را به هیأت قضائی ارایه کرد. پسر نوجوان دیگری نیز که همکلاسی خود را آزار داده بود، به شلاق ودیه و ٥‌سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

روزتامه شهروند: پرونده دوپسر آزارگر صبح دیروز روی میز هیأت قضائی دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت و بررسی شد. دریکی از این پرونده‌ها، پسرجوانی که به اتهام آزار یک پسر به اعدام محکوم شده است، توبه‌نامه خود را به هیأت قضائی ارایه کرد. پسر نوجوان دیگری نیز که همکلاسی خود را آزار داده بود، به شلاق ودیه و ٥‌سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.
پرونده نخست مربوط به روز دوم دی ‌سال ٩٣ می‌شود. آن روز پسر ١٩ساله‌ای به کلانتری ١٢ اندیشه رفت و از سه پسرنوجوان شکایت کرد. وی دراین‌باره به ماموران گفت: «امروز داشتم از محل کارم به خانه برمی‌گشتم که ناگهان با یک پسرجوان روبه‌رو شدم. او با تهدید و زور گوشی موبایلم را از من گرفت و فرار کرد.
من هم او را تعقیب کردم تا این‌که پسرجوان به پشت شمشادهای یک پارک رفت. من هم به دنبالش بودم که ناگهان پشت شمشادها با دوپسر نوجوان روبه‌رو شدم. آنها با چاقو مرا تهدید کردند و کتکم زدند. بعد از آن پسرجوانی که گوشی تلفن همراهم را دزدیده بود، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. دوپسر نوجوان نیز از من فیلم تهیه کردند و تهدیدم کردند که اگر به کسی دراین‌باره حرفی بزنم، آن فیلم را پخش می‌کنند، اما من تصمیم به شکایت گرفتم.»
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و بررسی‌ها دراین‌باره آغاز شد. وقتی پزشکی قانونی اظهارات پسرجوان را تأیید کرد، پسرجوان به همراه دو همدست نوجوانش بازداشت شد. آنها پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی به اتهام آدم‌ربایی و آزار پسرجوان محاکمه شدند. درپایان آن جلسه هیأت قضائی متهم ردیف اول را به اعدام، ٦ماه زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. دو همدست وی نیز که زیر ١٨‌سال سن دارند، هرکدام به پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شدند. این حکم درشعبه ٢٩ دیوانعالی کشور بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت. به این ترتیب متهم ردیف اول در آستانه اعدام قرار گرفت که درنهایت از زندان توبه‌نامه‌ای نوشت و برای قضات دادگاه ارسال کرد.
او دراین توبه‌نامه از هیأت قضائی کمک خواست. بنابراین متهم صبح دیروز درشعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به قضات گفت: «دراین مدتی که در زندان هستم، متوجه شدم که اشتباه بزرگی کرده‌ام. توبه کرده‌ام و دیگر نمی‌خواهم به کارهای گذشته‌ام ادامه دهم. دراین مدت در دارالقرآن زندان توبه‌نامه‌ام را نوشته‌ام و درکلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنم، حتی سوره‌هایی از قرآن را حفظ کرده‌ام. برای همین از قضات دادگاه تقاضا دارم مرا ببخشند.»
درپایان این جلسه نیز قضات دادگاه توبه‌نامه این محکوم را به دفتر رئیس قوه‌قضائیه فرستادند تا درباره سرنوشت وی تصمیم‌گیری شود.
آزار همکلاسی بعد از درگیری درفضای مجازی
در دومین پرونده نیز یک پسرنوجوان به خاطر دعوا درفضای مجازی همکلاسی‌اش را آزار داد. او صبح دیروز با حکم هیأت قضائی به شلاق و دیه و ٥‌سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.
ماجرای این پرونده نیز به اواخر زمستان پارسال بر‌می‌گردد. آن زمان یک پسر ١٥ساله به همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و از همکلاسی ١٦ساله‌اش شکایت کرد. این پسرنوجوان به ماموران گفت: «من و بهزاد با هم، همکلاسی هستیم، چند وقت پیش درفضای مجازی با هم درگیر شدیم. دعوای ما سخت بالا گرفته بود و او بارها درفضای مجازی به من توهین کرد.
تا این‌که آخرین‌بار با موتور برادرش مقابل مدرسه آمد و به بهانه صحبت‌کردن درباره اختلاف‌هایمان مرا سوار موتورش کرد. من به همراه او به یکی ازخیابان‌های خلوت درغرب تهران رفتم اما وقتی به آن‌جا رسیدیم، او به رویم چاقو کشید و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و فیلم تهیه کرد. بعد از آن درحالی ‌که ترسیده بودم فیلم‌ام درفضای مجازی منتشر شود، تصمیم به شکایت گرفتم». با اعلام این شکایت، پسرنوجوان بازداشت شد و به جرم خود اعتراف کرد. او درشعبه ویژه اطفال دادگاه کفری یک استان تهران پشت درهای بسته محاکمه شد و ابراز پشیمانی کرد. قضات دادگاه نیز صبح دیروز این پسرنوجوان را به ١٠٠ ضربه شلاق، پرداخت دیه و ٥‌سال نگهداری درکانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها همه اش برای نجات از اعدامه

    • محمد سلطان

      توبه گرگ مرگه!

    • بدون نام

      به نظر من نوجوان های مثل اینها تو جامعه زیاد هست بصورت فیلم ويا هر طور شده اطلاع رسانی کنید که آخر وعاقبت اينجور افراد به کجا کشیده میشه اون پسر رفت شکایت کرد خیلی ها هستند که شکایت هم نمیکنند.

    • بدون نام

      باید اعدام بشوند .

    • بدون نام

      واقعا جامعه به کجا داره میره واقعا یه نگاه به اینستاگرام بیندازید همش مضامین جنسی پرشده یعنی چی اینقدر جوانان مشگل دارن این عکس وفیلم ها رو میذارن واقعا باید اگاهی به بچه ها داده بشه هیچ جای امنیت ندارن

    • طوطی

      زمانی ک گوشی ها ساده بود وکمتر گوشی دوربین داشت هنوز شبکه های مجازی و گوشی های هوشمند نبود ،جامعه امنیت بیشتری داشت.
      درآینده قرار چه تکنولوژی دیگه از به بازار بیاد خدا میدونه.

    • بدون نام

      به نظرم باید اینستا فیلتربشه .ضمنا من اگر پسرم این کار رو می کرد باورکنید خودم قبل دادگاهی میکشتمش .

    • قصاص

      تنها قومی که سنگسارشدندقوم حضرت لوط (سدوم وگومورا)بوده که خداوندبخاطرعمل شنیع وکثیف لواط سنگسارشان نمود

    • بدون نام

      اگه شلاق جنبه تربیتی داره توی اون ۵سال کانون اصلاح و تربیت هم بگید نوجوان ۱۶ ساله را صبح به صبح شلاق بزنن تا وقتی به جامعه بر میگرده شخصیت سادیستیک و ضداجتماعی نداشته باشه.
      من فکر میکنم روانشناسها هم باید در دادگاه اطفال نظرات مشورتی بدن و از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده بشه.
      در ازای شلاق میشد، حکم دادگاهو توی فیلمی مثل فیلم قبلی بگه و منتشر کنه این بیشتر اثر مثبت داره، نوجوان ۱۶ساله خلافکار از خداشه شلاقش بزنن که بشه ۳۶سالش.

    • بدون نام

      چه خانواده هایی چه تربیتایی .

    • معین

      خیلی اشتباهه سن‌ بزه ۱۸ تعریف میشه و پسر ۱۸-۱۷ ساله بزهکار دیگه بزهکار نیست خلافکار هویت یافتستو به روز تر باشیم

    • بدون نام

      ۱۰:۲۲ عزیز حقیقتا من متوجه نشدم چی نوشتی .چشم درد گرفتم .البته با ارزش پوزش وشرمنده ناراحت نشید.البته مخم نیز فنراش بیرون زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظور ایشان این است که نوجوانی که فکر میکند با انتشار فیلم چاقو گذاشتن زیرگلوی هم کلاسیش بزرگ میشود با انتشار خبر شلاق خوردنش در رسانه ها و ... بزرگتر هم میشود (مثلا 36ساله)

        نکته دیگر اینکه من و شما داریم با پرداخت مالیات انواع کلاس های تربیتی و اخلاقی را در برنامه روزانه نوجوان در کانون اصلاح و تربیت تدارک میبینیم ولی قبل از اعزام وی او را تنبیه فیزیکی می کنیم! پس عملا به او میفهمانیم که تو اصلاح پذیر نیستی و این هم یادگاری تنبیه و تنفر جامعه روی بدن تو

        موفق باشی دوست عزیز

    • بدون نام

      بایداعدام بشن تادرس عبرت دیگران بشه یعنی چه لعنت به تربیتتون که پسری مثل خودتونوروموردآزارقرارمیدین چقدرخوی حیوانی وکثیفی دارین

    • بدون نام

      اینقد از بچه هامون غافل شدیم ک دست به چه کارهایی،میزنن

    • بدون نام

      ممنون ۱۷:۴۳ که توضیح دادی .الان بهتر متوجه شدم ولی جدی تقریبا هم متوجه نشدم .ولی ممنون که توضیح دادی چون کلا سرکلاس درس هم هیچی یاد نمی گیرم وتامیام روی مسئله ایی فکر کنم خوابم میگیره .وخودتو اذیت نکن .به نظرم رضا صادقی بهترین خواننده ی کل دوران ایران هستش .آفرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهش میکنم دوست عزیز

        کتابهای درسی و نحوه درس دادن ها اصلا استاندارد نیست پس هیچ جای نگرانی نیست

        حتی نابغه های جهان هم مشکل مثل شما را در درک مطالب کلاس های درس داشته اند

        در اینترنت مطالب برای افراد با دانش متفاوت نوشته میشه یکی دکترای حقوق داره ، یکی روانشناسه شما انتظار نداشته باشید هر چی هر جا نوشته شده را به خوبی متوجه بشید
        .
        به روانشناس مراجعه کن خیلی وقت ها مشکل کوچکتر از این حرف هاست.

    • بدون نام

      فدات شم ۱۲:۲۳ دوست عزیز ممنون .وشرمنده که واستون دوباره باعث زحمت شدم.درست می گی دادا کتابها اصلا چیزی یاد نمی دن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج