۵۳۸۳۷۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

توصیه اسرائیل به واشنگتن در مورد ایران و حزب الله

تعدادی از افسران بلندپایه اسرائیل با بی خطر جلوه دادن گروه تروریستی داعش به آمریکا توصیه کردند به جای تلاش برای نابودی آن بر مهار خطر ایران و حزب الله متمرکز شود.

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از افسران بلندپایه اسرائیل با بی خطر جلوه دادن گروه تروریستی داعش به آمریکا توصیه کردند به جای تلاش برای نابودی آن بر مهار خطر ایران و حزب الله متمرکز شود.

به نقل از روزنامه رای الیوم، تعدادی از افسران بلندپایه اسرائیل با بی خطر جلوه دادن گروه تروریستی داعش و میانه رو دانستن این گروه ، به آمریکا توصیه کردند به جای تلاش برای نابودی آن بر مهار خطر ایران و حزب الله متمرکز شود.

خودداری داعش از اقدام نظامی علیه اسرائیل

نکته قابل توجه اینکه داعش هیچ گونه اقدام نظامی علیه اسرائیل و یا اهداف این رژیم و اهداف یهودی و صهیونیستی در خارج انجام نداده است، از همین رو طبیعی است ارزیابی راهبردی اسرائیل در سال 2017 این باشد که دشمن شماره یک تل آویو، حزب الله و سپس ایران است و در درجه سوم جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین قرار دارد حال آنکه در این گزارش به تهدید و یا چالش ناشی از گروه تروریستی داعش برای این رژیم هیچ اشاره ای نشده است.

عذرخواهی داعش از اسرائیل

همچنین موشه یعلون وزیر جنگ سابق اسرائیل از عذرخواهی داعش از اسرائیل به دلیل تیراندازی اعضای این گروه به مواضع اسرائیل در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه خبر داد.

یعلون در اظهاراتی علنی در یک نشست فرهنگی به تماس های پنهانی بین اسرائیل و داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: داعش یک بار به سمت جولان تیراندازی کرد اما بلافاصله از ما عذرخواهی کرد.

وی همچنین خودداری از دخالت در سوریه را خواستار شد و گفت: چنانچه به نفع یکی از طرفین در سوریه دخالت کنیم به معنی حمایت از یک طرف در مقابل طرف دیگر است از همین رو خط قرمزهای خود را مشخص کرده و هر کس آن را نقض کند با مشت و قدرت ما روبه رو خواهد شد.

در همین ارتباط پایگاه خبری ۰۴۰۴ اسرائیل اعلام کرد، مجله پولتیکو آمریکا مجموعه گفت وگوهایی که در جریان دیدارهای خبرنگارش با افسران بلند پایه ارتش اسرائیل انجام شد، منتشر کرد که در آن به آمریکا در مورد راهبرد شکست داعش هشدار داده و به خبرنگار این مجله اطلاع داد که نتیجه این کار پشیمانی خواهد بود.

تعجب یک نظامی اسرائیل از نگرانی آمریکا از داعش

نکته قابل توجه دیگر اینکه ژنرال «رام یفنی» رئیس شعبه راهبردی بخش برنامه ریزی ارتش اسرائیل گفت: شکست داعش کار آسانی نیست و من نگرانی آمریکایی ها را از این گروه که تهدید راهبردی اصلی به شمار نمی آید، درک نمی کنم.

تلاش برای کم خطر جلوه دادن داعش

در همین راستا برخی افسران ارتش اسرائیل در گفت وگو با مجله پولتیکو آمریکا تلاش کردند، داعش را یک گروه نسبتا میانه رو و کم خطرتر از القاعده نشان دهند زیرا به گفته آنان داعش دشمن غرب نیست و در اصل برای تشکیل خلافت اسلامی و بهبود وضعیت داخلی و ثبات آن تشکیل شد.

هشدار اسرائیل نسبت به خطر پیروزی بشار اسد در سوریه

همچنین تعدادی از افسران ارتش اسرائیل هشدار دادند، چنانچه بشار اسد در سوریه پیروز شود به این معنی خواهد بود که ما با حزب الله در یک جبهه روبه رو خواهیم شود و آمریکا باید از مبارزه با داعش اجتناب کرده و اجازه دهد این گروه در بخشی از خاک سوریه و عراق باقی بماند به ویژه اینکه داعش با القاعده و حزب الله و بشار اسد می جنگد.

این در حالی است که «گاری کورین» سفیر اسرائیل در روسیه تاکید کرد چنانچه اسرائیل احساس خطر جدی کند، آماده اقدام نظامی در سوریه علیه حزب الله و گروههای حامی آن است.

وی در گفت وگو با خبرنگاران روس اظهار داشت، دولت ایران همواره به حمایت از سوریه و حزب الله توجه داشته است و از این راه اسرائیل را در معرض تهدید قرار داده است از همین رو ارتش ما ساکت نمی نشیند و به آن واکنش نشان می دهد اما اگر اوضاع تغییر کند و حزب الله و یا گروههای شبه نظامی شیعه دیگر و یا ایران به صف آرایی در جبهه دوم یا همان بلندی های جولان اقدام کنند در آن صورت این وضع برای ما قابل قبول نخواهد بود و با سرعت هرچه تمام واکنش نشان خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داعش یک گروه مزدور است. اسرائیل هم عاقل باشد وجود یک چنین بی نظمی در کنار مرزهایش را قبول نمی کند و با آن مبارزه می کند.

    • خمنا

      سگ که پای صاحبشو گاز نمیگیره . حکما"

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج