جاباما
۵۳۸۳۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انتشار نقدهای اولیه برای «دزدان دریایی کارائیب»

نقدهای اولیه برای عنوان Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales «دزدان دریایی کارائیب: مردان داستان نمی‌گویند» منتشر شد که غالب آنها نقدهایی مثبت هستند.

وب سایت سینما گیمفا: نقدهای اولیه برای عنوان Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales «دزدان دریایی کارائیب: مردان داستان نمی‌گویند» منتشر شد که غالب آنها نقدهایی مثبت هستند. صحبت‌ها پیرامون «مردگان داستان نمی‌گویند» که پنجمین فیلم این فرنچایز پس از عنوان سال ۲۰۱۱ است، از زمان معرفی اولیه آن در مراسم کامیک مان سال گذشته آغاز شد و از همان زمان با انتشار تصاویر و اخبار بیشتر هیجانات پیرامون آن افزایش یافت و اغلب واکنش‌هایی مثبت بدان نشان داده شد که علت آن بهبود چشمگیر در مقایسه با فیلم قبلی است.

«مردگان داستان نمی‌گویند» به کارگردانی جوآکیم رونینگ (Joachim Ronning) و اسپن سندبرگ (Espen Sandberg) بار دیگر داستان قهرمان اصلی فرنچایز، جک اسپارو را روایت می‌کند، جایی که او بار دیگر توسط دزدان دریایی ماوراء‌الطبیعه تحت تعقیب قرار دارد. این بار وظیف تعقیب جک را کاپیتان آرماندو سالازار با بازی خاویر باردم (Javier Bardem) و گروهش بر عهده دارند: شکارچیان دزدان دریایی که سال‌ها قبل توسط جک اسپاروی جوان به سرنوشتی شوم دچار شدند. ملحق شده به ماجراجویی‌های جک، شخصیت ستاره‌شناس کارینا اسمیث با بازی کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) و دریانورد جوان هنری ترنر با بازی برنتون تویتس (Brenton Thwaites) است، جایی که تلاش می‌کنند در سفری پرخطر عصای سه شاخه پوسایدن را به دست آوردند: وسیله‌ای که توسط آن نه تنها می‌توان سالازار را متوقف کرد، بلکه می‌توان پدر هنری، ویل (اورلاندو بلوم) را نیز از سرنوشت شومی که در فیلم سال ۲۰۰۷ با عنوان At World's End «در آخر دنیا» بدان دچار شده‌بود نجات داد.

همانطور که اشاره شد نقدهای اولیه فیلم جدید، چربش بیشتری به سمت مثبت بودن دارند، اگرچه میزان رضایت کلی در حالت متوسط قرار دارد. در این مقاله قصد داریم نقدهای اولیه تعدادی از منتقدان را بدون لو دادن داستان در اختیار شما بگذاریم.

انتشار نقدهای اولیه برای «دزدان دریایی کارائیب»

The Wrap - رابرت آبله

خبر خوب این است که عنوان پنجم دزدان دریایی کارئیب به طرز عجیبی پس از فیلم اول لذت بخش است. اکشنی پرداخته شده در حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن، شوخی‌هایی شیرین و موضوعات ماوراءطبیعی بعید است که بتوانند تاثیری منفی بر روی فیلم بگذارند. همچنین برخلاف فیلم قبلی با عنوان بدون سر و ته و بدون شخصیت روبرو نیستیم. «سوار بر امواج ناشناخته» به کارگردانی راب مارشال نتوانست موجودیت خود توجیه کند و بیش از حد مورد نیاز تمرکز خود را بر روی ضدقهرمان خود، جک اسپارو قرار داد.

IGN - جیم ویوُدا

Pirates Of The Caribbean: Dead Men Tell No Tales موفق شده‌است در مقایسه با سه فیلم قبلی این فرنچایز، بهینه‌تر، سرزنده‌تر و سر راست‌تر باشد اما کماکان از وجود همان اکشن کسل کننده، شرورانی ناکارآمد و طنزی رنج می‌برد که فرنچایز را از همان زمان فیلم دوم، دچار بیماری کرده‌است. شاید بزرگ‌ترین نکته مثبت فیلم این باشد که در نهایت به نحوی به پایان می‌رسد (نه زیاد با شکوه و نه زیاد ناامیدکننده) که دیزنی بتواند در صورت تصمیم گیری به دریانوردی‌های جک اسپارو پایان دهد. و به نظر من بهتر است همین تصمیم اتخاذ شود.

USA Today - برین ترویت

پس از سه فیلم اولیه با کیفیت پایین و فیلم چهارمی به غایت افتضاح، فرنچایز مملو از دزدان دریایی دیزنی موفق شده‌است در شماره پنجم خود با عنوان «مردگان داستان نمی‌گویند» به مسیر درست وارد شود. شخصیت مست جک اسپارو با بازی جانی دپ بار دیگر وارد ماجراجویی جدید دریایی می‌شود که در کنار داشتن لحظاتی شگفت‌انگیز، داستانی درگیر کننده را ارائه می‌دهد و شروری در کیفیت بالا را در قامت خاویر باردم معرفی می‌کند.

Forbes - اسکات مندلسون

نه، دنیا به شماره پنجم فرنچایز دزدان دریایی کارائیب نیاز نداشت. «مردگان داستان نمی‌گویند» نتواسنت به اندازه سه شماره اول فرنچایز با شکوه و بزرگ باشد. اما هنوز هم باید بگوییم که فیلم در روایت یک ماجراجویی پرخطر اثرگذار ظاهر شده‌است یا به هر حال این اثرگذاری برای یک فیلم پیرامون دزدان دریایی ماوراء‌الطبیعه مناسب به نظر می‌رسید. اگر این فیلم استارتی بر شروع سری جدید باشد، باید بگوییم که جهت گیری مناسب بوده‌است. اگر طبق تصمیم اتخاذی فیلم نقش پایان سری را داشته‌باشد، باید گفت که فرنچایز می‌تواند با افتخار صحنه را ترک کند. مهم‌تر از همه اینکه با مشاهده فیلم می‌توان افتضاح سال ۲۰۱۱ در این فرنچایز را به فراموشی سپرد.

انتشار نقدهای اولیه برای «دزدان دریایی کارائیب»

Variety - اندرو بارکر

با داشتن کوچکترین اثر از ویژگی‌هایی که توانستند این ایده‌ی در آغاز بدون امید را به فرنچایزی چهار میلیارد دلاری تبدیل کنند، اثر جواکیم رونینگ و اسپن سندبرگ با عنوان «دزدان دریایی کارائیب: مردگان داستان نمی‌گویند» تنها تله‌ای برای درامد بیشتر است که از نظر بصری غیرجذاب است و تنها برای ادامه دادن برند ساخته شده‌است. فرنچایز با ادامه دادن حیات خود و با انتشار شماره‌های بعدی، درخشش خود را به مرور از دست داد اما تا به اکنون هیچ فیلمی با عنوان «دزدان دریایی» نتوانسته به این درجه از عدم ضرورت و ظاهرمحوری دست یابد.

The Guardian - مایک مک‌کیهیل

جواکیم رونینگ و اسپن سندبرگ نروژی که برای فیلم Kon-Tiki نامزد جایزه اسکار در بخش فیلم‌های خارجی زبان شده‌بودند، به صورت هوشمندانه وقت بیشتری از فیلم را به سکانس‌های دریایی اختصاص دادند و توانستند با اینکار فیلم را در مقایسه با شماره‌های قبلی تازه‌تر جلوه دهند. «مردگان داستان نمی‌گویند» داستان خود را با سرعت بیشتری روایت می‌کند؛ مشکل اینجا است که نکته جدیدی به آن اضافه نشده‌است. با همان سبک از ماجراجویی روبرو هستیم، تنها این بار سرعت قابل‌ تحمل‌تر است.

THR - جان دفور

دپ بار دیگر در این فیلم در مرکز توجهات قرار دارد و باید بگوییم شخصیت دیوانه و شوخ طبع او با گذشت زمان رنگ و لعاب خود را از دست داده‌است؛ به هر حال می‌دانستیم که با همین روند روبرو خواهیم شد. علی رغم ضعیف بودن جذابیت داستان و عملکرد متوسط بازیگرانش، این شماره از فرنچایز با حضور جواکیم رونینگ و اسپن سندبرگ، متفاوت کارگردانی شده‌است که این روند باعث می‌شود فیلم کماکان به موفقیت مالی همانند شماره‌های قبلی فرنچایز دست یابد. به هر حال فیلم باعث شده‌است تعداد زیادی در بخش جلوه‌های ویژه صاحب شغل شوند تا اینکه بالاخره روزی جانی دپ علاقه نداشته‌باشد به این نقش ادامه دهد.

تا به این لحظه تعداد نقدهای مثبت برای این فیلم از نقدهای منفی بیشتر بوده‌است، با این حال تمام منتقدان بر روی این موضوع توافق نظر دارند که فرنچایز دزدان دریایی کارائیب باید کار خود را با شماره پنجم و در حالی که در اوج قرار دارد به پایان برساند. کسانی که به عنوان سازنده در پشت دوربین برای ساخت این فیلم کار کرده‌اند و بازیگران آن هنوز بیان نکرده‌اند که آیا شماره ششمی در کار خواهد بود یا خیر اما از تریلرها و تصاویر منتشر شده برای این فیلم به نظر می‌رسد با شماره آخر این فرنچایز روبرو هستیم. البته به طور قطع این مخاطبان عادی سینما و واکنش آنها خواهد بود که آینده نهایی را برای این فرنچایز رقم می‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج