جاباما
۵۳۸۴۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نخستین سلفی ایرانی با قدمتی ۱۳۶ ساله

سلطان صاحبقران در نیم قرن پادشاهی خود بر ایران کارهای عجیبی را در کارنامه خود به یادگار گذاشت که یکی از مهمترین آنها در حوزه هنر، در مقوله عکاسی است، بطوریکه قبله عالم به شخصه از خدم و حشم و اولادهایش عکاسی کرده و تصاویر را نیز خود ظاهر می‌کرد.

خبرگزاری تسنیم: سلطان صاحبقران در نیم قرن پادشاهی خود بر ایران کارهای عجیبی را در کارنامه خود به یادگار گذاشت که یکی از مهمترین آنها در حوزه هنر، در مقوله عکاسی است، بطوریکه قبله عالم به شخصه از خدم و حشم و اولادهایش عکاسی کرده و تصاویر را نیز خود ظاهر می‌کرد.

سلفی گرفتن امروزه دیگر مقوله ای نیست که کسی از آن بیگانه باشد ولو اینکه برخی نیز وقت و جانشان را به خاطر همین سلفی‌ها از دست می‌دهند.

حال اینکه ۱۳۶ سال پیش زیر گوش تهرانی‌های قدیم و در زمانی که هنوز جماعت ایرانی قاب چهره شان را در آینه‌های قجری ثبت می‌کردند، چهارمین شاه قاجار که لقب قبله عالم را یدک می‌کشید و دستی نیز در هنر و ذوق خط و نقاشی و عکاسی داشت، در کنار خدم و حشم و اولادهایی خود، نخستین عکس سلفی ایران و حتی یکی از قدیمی ترین عکس‌های سلفی دنیا را ثبت کرده است.

نخستین سلفی ایرانی با قدمتی 136 ساله

براین اساس هم اکنون نخستین عکس سلفی ایران که توسط ناصرالدین شاه قاجار در تالار آیینه کاخ گلستان در سال 1302 ه ق گرفته شده است، در کاخ گلستان به نمایش درآمده است.

گفتنی است نخستین عکس سلفی به‌شکل مدرن در اوایل سدهٔ بیستم توسط جوزف بایرون - مؤسس کمپانی عکاسی بایرون و بن فالک گرفته شده‌ است.

نخستین سلفی ایرانی با قدمتی 136 ساله

براین اساس پنج نفر از عکاسان کمپانی بایرونند در پشت بام مارسیو استودیو در خیابان پنجم نیویورک عکس سلفی می‌گیرند و این درحالی است که کمپانی بایرون در سال 1892 میلادی در منهتن توسط جوزف بایرون تأسیس شده است.

نخستین سلفی ایرانی با قدمتی 136 ساله
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج