جاباما
۵۳۸۴۹۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

سناتور باب کورکر:

فعالیتهای خودسرانه ایران، رو به فزونی است!

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که فعالیتهای خودسرانه ایران (!) از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای تهران و شش قدرت جهانی رو به فزونی است!

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی بی اساس مدعی شد که فعالیتهای خودسرانه ایران (!) از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای تهران و شش قدرت جهانی رو به فزونی است!

به نقل از روزنامه «The Tennessean»، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه به وضع تحریمهای جدید علیه ایران رأی موافق داد.

این کمیته سنا با ۱۸ رأی موافق در برابر ۳ رأی مخالف با وضع تحریمهای جدید علیه ایران موافقت کرد. سناتورهای آمریکا برای توجیه تحریمهای جدید علیه ایران، آزمایشهای موشکی اخیر تهران و نقض ادعایی حقوق بشر را مطرح می کنند.

این در حالی است که برخی از دموکراتها و پیش از آن نیز، دولت اوباما هشدار دادند که این گونه اقدامات می تواند توافق هسته ای با ایران را در معرض خطر قرار دهد.

اما «سناتور باب کورکر» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا از ایالت تنسی مصرانه مدعی آن است که این تحریمهای جدید بر توافق هسته ای منعقده با تهران- که خود از مخالفان آن است- هیچ تأثیری نخواهد داشت. وی در اینباره گفت: «این [تحریمها] هیچگونه تأثیری بر توافق هسته ای ندارند».

لازم به ذکر است که لایحه تحریمهای جدید علیه ایران، یک لایحه دوحزبی است که در حال حاضر از حمایت ۴۸ عضو مجلس سنا برخوردار است. این لایحه علیه اشخاصی که در برنامه موشک بالستیک ایران به هر نحوی از انحاء نقش و مشارکت دارند و همچنین علیه افرادی که در این حوزه با ایران درگیر معاملات تجاری می شوند، تحریمهای الزام آوری وضع می نماید.

علاوه بر این، در لایحه مذکور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشمول تحریمهای مربوط به حوزه تروریسم می شود و یک ممنوعیت تسلیحاتی علیه سپاه پاسداران به اجرا در می آید.

این در حالی است که «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در یک مجموعه پیامهای توئیتری خطاب به سناتورهای این کشور هشدار داد که با احتیاط گام بردارند؛ آنهم در شرایطی که رئیس جمهور ایران- حسن روحانی- در انتخابات هفته گذشته با اختلاف آرایی چشمگیری پیروز شد.

جان کری در یک پیام توئیتری به سناتورهای آمریکا در مورد «احتمال سوء برداشت» هشدار داد و توصیه کرد که «اکنون زمان مناسبی برای طرح یک لایحه جدید علیه ایران نیست».

اما در مقابل، سناتور باب کورکر مدعی شد که فعالیتهای خودسرانه ایران (!) از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای- منعقده میان تهران و شش قدرت جهانی- رو به فزونی است و وضع این تحریمهای جدید به دولت ترامپ اختیارات و ابزارهای بیشتری را برای پاسخگو ساختن ایران می بخشد.

این در حالی است که برخی از اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز مدعی شدند که اکنون زمان پاسخگویی ایران فرا رسیده است.

سناتور «بم کاردین» از ایالت مریلند که مدعی نقض حقوق بشر از سوی ایران است، در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: «[ایران] کشوری نیست که خواهان پیروی از هنجارهای اجتماعی باشد».

سناتور باب کورکر همچنین پیش بینی کرد که در صورت طرح این لایحه ضد ایرانی در مجلس سنا طی تابستان آینده، لایحه مزبور از حمایت گسترده ای برخوردار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران هم ترامپ راتحریم کنه

    • بدون نام

      کشوری که 2300سال قدرت برتر بوده به ای بادها نمی لرزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج