۵۳۸۵۷۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بازگشت ۶۰۰ دانشمند ایرانی مقیم خارج به کشور

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری گفت:در طی دو سال گذشته ۶۴۹ نفر از دانشمندان ایرانی مقیم خارج به کشور بازگشته اند و هم اکنون به فعالیت های علمی آموزشی خود می پردازند.

خبرگزاری مهر: معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری گفت:در طی دو سال گذشته ۶۴۹ نفر از دانشمندان ایرانی مقیم خارج به کشور بازگشته اند و هم اکنون به فعالیت های علمی آموزشی خود می پردازند.

دکتر علی مرتضی بیرنگ، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷ در پاسخ به پرسشی اظهار داشت: طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور از سوی معاونت علمی و فناوری حدود دو سال است که آغاز شده و دستاورد های خوبی به همراه داشته است.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: تاکنون ۶۴۹ نفر در طی دوسال به کشور بازگشته اند و در حال حاضر به فعالیت های علمی آموزشی خود می پردازند؛ برخی از آنها یک شرکت دانش بنیان راه اندازی کرده اند؛ برخی در یک شرکت دانش بنیان در واحد تحقیق و توسعه مشغول به کارند یا اینکه عضو هیات علمی دانشگاه یا پژوهشگاه شده اند.

وی اظهار داشت: ابتدای این طرح استقبال خوبی نشد زیرا آنها اعتماد نداشتند و برایشان ابهاماتی وجود داشت. اما به مرور این فرایند برای آنها روشن شد زیرا سرعت تحولات در ایران بالاست.

بیرنگ با بیان اینکه طرح همکاری با متخصصان ایرانی مقیم خارج توسط معاونت علمی به عنوان پل عمل می کند، گفت: از ابتدای ورود آنها به مدت یک سال، معاونت علمی همراهشان است و از آنها در راه اندازی شرکت، حضور آنان در شرکت ها یا انجام کار تحقیقاتی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۶ مدل وجود دارد، تاکید کرد: این طرح در سال ۹۶ برای ما اولویت زیادی دارد؛ این دانشمندان ایرانی هم بیشتر علاقمندند که کسب و کار دانش بنیان راه اندازی کنند تا اینکه استخدام دولت شوند.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: آنقدر این اقدام مفید و موثر بوده که در حال حاضر ۱۷ شرکت دانش بنیان که توسط این دانشمندان غیر مقیم که اکنون مقیم شده اند، راه اندازی شده؛ در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۷ حضور دارد. همچنین در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ۴ شرکت دانش بنیان حضور داشتند.

وی با اشاره به محل استقرار این دانشمندان گفت: عمدتا این دانشمندان در پارک پردیس مستقر هستند یا مراکز نوآوری در زیر ساخت های دانشگاه شریف و مرکز نوآوری شهری به فعالیت می پردازند.

بیرنگ با اشاره به نوع حمایت معاونت از این دانشمندان اظهار داشت: ثبت شرکت، مکان یابی، نمونه سازی، مشاوره های حقوقی و ... را در طی یک سال در راستای این طرح به دانشمندان ایرانی ارائه می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همشونو فراری میدین خیالتون راحت

    • بدون نام

      کم است ما پنج میلیون مهاجر داریم.که پنج هزار نفر برای مدیریت کشور کافی است. اگر آنها بودند و اجازه داشتند کی این شش کاندید اجازه خودنمایی داشتند

    • بدون نام

      برعکس دوستانی که نا امید هستند من امیدوارم دولت دانشمندان ایرانی را با ارایه تسهیلات ویژه تشویق نماید تا هرچه زودتر وبیشر به کشور و میهنشان بازگردند وبا همکاری دولت تدبیر وامید باعث رشد و شکوفایی کشور عزیزمان بشوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج