جاباما
۵۳۸۶۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سیارکی که کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده

ناسا بررسی دقیق سیارکی را دنبال می‌کند که اگر روزی به زمین منتقل شود اقتصاد دنیا سقوط می‌کند.ناسا بررسی دقیق سیارکی را دنبال می‌کند که اگر روزی به زمین منتقل شود اقتصاد دنیا سقوط می‌کند.

خبرگزاری مهر: آژانس فضانوردی آمریکا مدت‌هاست سفر به مریخ را به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ فضانوردی دنبال می‌کند اما شاید جالب باشد بدانید که این آژانس فضانوردی نیم نگاه جدی هم به سیارک‌ها دارد.

گفته می‌شود ناسا سیارکی موسوم به ۱۶ Psyche را به دقت زیر نظر دارد. اما چرا این سنگ فضایی تا این حد برای ناسا مهم است؟ در پاسخ باید گفت این سیارک کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این نظر می‌توان آن را معدنی عظیمی از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین توصیف کرد.

تخمین زده می‌شود این سیارک حاوی مقادیر عظیمی آهن به ارزش غیرقابل تصور ۱۰ هزار کوادرلیون دلار باشد. از این رو برآورد شده که اگر به فرض بتوان این سیارک را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی که بالغ بر ۷۸ تریلیون دلار ارزش دارد عملا سقوط می کند، آن هم به دفعات.

از زمانی که کشف این سیارک و ذخایر عظیم آن در دنیا خبرساز شده، بسیاری نگران آن بوده‌اند که با انتقال ۱۶ Psyche به زمین، تمامی معادلات اقتصادی این سیاره به هم بریزد اما خبر خوشحال کننده این است که با توجه به پایداری اقتصادی حاکم بر زمین، ناسا برنامه‌ای برای انتقال آن به زمین نداشته و تنها به بررسی آن خواهد پرداخت.

لیندی الکینز از دانشمندان ارشد ناسا و رئیس دانشکده زمین و اکتشافات فضایی دانشگاه آریزونا می‌گوید: ۱۶ Psyche یک جرم فضایی غول پیکر است و تلاش برای انتقال آن به زمین کاری خارج از منطق و عقلانیت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج