۵۳۸۷۴۱
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع ۹۶

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری از اعزام ۶۱۶ روحانی کاروان به حج تمتع سال جاری خبرداد و گفت: با توجه به حساسیت حج امسال این عزیزان از افراد با تجربه انتخاب شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: حجةالاسلام علی پروانه با بیان اینکه برای حج امسال به ۸۱۵ نفر از روحانیان اعلام کردیم تا آمادگی خود را برای حج اعلام کنند، اظهار کرد: ۶۱۶ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که ۲۹۷ از این تعداد از روحانیانی که آخرین اعزام آنها سال ۹۱ بوده و بقیه از سال ۹۲ هستند.

وی افزود: ملاک تخصیص یک روحانی برای استانها بر اساس محل سکونت، امتیاز ارزیابی، سابقه و بومی بودن و البته شرط سنی۶۶ سال است و برای حج امسال فرم خود اظهاری داشتیم و آزمایش پزشکی نیز بر اساس محل سکونت اطلاع رسانی می‌شود و هزینه کمی هم دارد که خود روحانیان باید بپردازند.

مدیر جذب و ساماندهی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به تعداد دست اندرکاران کاروانهای حج امسال تصریح کرد: در کاروان ۸۵ نفره یک روحانی، مدیر و معاون و مأمور اجرایی داریم و در کاروانهای ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره معین یا معینه اضافه می‌شود اما در یک کاروان معین و معینه با هم حضور نخواهند داشت.

حجةالاسلام والمسلمین پروانه با بیان اینکه دو شورای ارتقایی در بعثه مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی شده است، گفت:‌ نخست ارتقای روحانی عمره به معین و دوم ارتقای معین به روحانی کاروان حج تمتع است؛ هر روحانی با حداقل ۱۱ سفر عمره در صورت موفقیت در مصاحبه و ارزیابی می‌تواند به معین بودن ارتقا پیدا کند و معین نیز با سه سفر حج تمتع به روحانی کاروان ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: در دوره جدید ۳۷ نفر معین به روحانی حج تمتع منتقل شدند و ۱۵۲ نفر روحانی عمره را نیز در سال ۹۵ ارتقاء دادیم که به مقتضای نیاز از آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیر جذب و ساماندهی روحانیان با اشاره به شاخصهای ارزیابی روحانیها برای ارتقاء و اعزام به حج عنوان کرد: در بخش آموزش روحانی باید در فعالیتهای نرم افزاری، راهکارهای تصحیح قرائت نماز، نوآوری در حوزه یادگیری و کمک به افراد معذر و همچنین جلسات برای زائران زن و به‌ویژه زائران فرهیخته تلاش جدی داشته باشد.

حجةالاسلام والمسلمین پروانه با اشاره به محور فرهنگی به عنوان یکی دیگر از ملاکهای ارزیابی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع محصولات، اهتمام به برنامه‌های فعالیت قرآنی و شرکت در جلسات شورای فرهنگی کاروان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی ابلاغی از جمله ملاکهای امتیاز دهی در بخش فرهنگی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در بحث اجرای سیاستهای بعثه نیز روحانی باید در جلوگیری از تنش و حل مدبرانه، رعایت درست سیاستهای بعثه، ترغیب برای شرکت در نماز جماعت و انجام تقسیم کار با معین ومعینه کوشا باشد و نمره کافی را به دست بیاورد؛ رعایت شؤون کارگزان فرهنگی و همراهی با زائران نیز از ملاکهای دیگر ارزیابی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی حسینی

      اون از حادثه منا اینم از مچ بندایی ک فقط برایه ایرانیاس ک شان منزلت مارو بیارن پایین اخه تا کی...
      پول دادن به سعودیا=صلاحایه داعش
      ینی نمیدونین ک باز میخواین برین مکه ینی درسته حجتون؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج