۵۳۸۹۸۹
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

عباس عبدی: ارائه «لیست امید» مستبدانه بود

عباس عبدی در گفت و گو با اعتماد: در مورد اين قانون انتخابات كه مي‌شود تمام اعضا از يك ليست باشند نقد دارم. نسبت به رفتار اصلاح‌طلبان به كل در انتخابات شوراها نقد جدي دارم و به زودي خواهم نوشت. اصلا فكر نمي‌كنم اصلاح‌طلبان درست عمل كرده باشند. آنها از يك نوع سكوت نيروهاي منتقد سوءاستفاده كردند و از ترس اينكه ديگران بيايند آنها را به سكوت وادار كرده‌اند. اين عين استبداد است

خلاصه ای از گفت و گوی عباس عبدی با روزنامه اعتماد:

برداشت من اين است كه مخالفان آقاي روحاني در ميان اصولگرايان شكاف‌شان زياد مي‌شود. تندروهاي اين جريان كماكان فكر مي‌كنند كه بايد حمله كنند اما بخش‌هاي ديگرشان با توجه به نتايج انتخابات و مصالح كشور دست از مخالفت‌هاي گذشته بر مي‌دارند.

به نظر مي‌رسد جريان تندرو به هر حال خيلي نانش در آرامش نيست. اين آرامش را هر جايي بتواند به‌هم بزند سعي مي‌كند اين كار را انجام دهد‌. از طرف ديگر معتقدم رهبري نظام هم كاملا به اين موضوع توجه دارد كه به هم ريختن آرامش در اين شرايط به نفع كشور نيست.

فارغ از وعده‌هايي كه آقاي روحاني داده است يا وعده‌هايي كه مي‌توانست بدهد، به‌طور‌قطع اين كابينه بايد تغيير كند. ترديدي در آن نيست. برخي از انتقاداتي كه به آقاي روحاني در زمان انتخابات مي‌شد، انتقادات درستي بودند.

در مورد حصر بارها گفته‌ام كه اين مساله در اختيار آقاي روحاني نيست‌. اين مساله‌اي است بين اصلاح‌طلبان و حكومت و لاغير. تا وقتي كه اين مساله بين‌شان حل نشود، اين موضوع حل شدني نيست اما دولت و شخص آقاي روحاني مي‌توانند يك ميانجي‌گري خوبي انجام دهند.

اين راي ١٥ ميليوني كه كسب آن را ذخيره طلايي حساب مي‌كنند نوعي شوخي است. مگر آقاي قاليباف كه آن راي را در دور قبل داشت، چه كاري توانست انجام دهد كه آقاي رييسي بتواند انجام دهد. مگر او كه در گذشته نامزد نبود و هيچ رايي نداشت در اين دوره از قاليباف جلو نزد؟ اين راي‌ها پشت قباله هيچ كس نوشته نمي‌شود. اين راي نيست كه سازنده يك حركت بعدي است بلكه اين حركت‌هاي درست هستند كه راي به وجود آورده و كسب راي مي‌كنند و حتي آن را رشد مي‌دهند‌. اين راي را اصولگرايان بايد از طريق اصلاح سياست‌هاي‌شان بيشتر كنند. آقاي رييسي اصلا در شرايطي نيست كه رهبري يك جريان سياسي را به عهده بگيرد‌.

در مورد اين قانون انتخابات كه مي‌شود تمام اعضا از يك ليست باشند نقد دارم. نسبت به رفتار اصلاح‌طلبان به كل در انتخابات شوراها نقد جدي دارم و به زودي خواهم نوشت. اصلا فكر نمي‌كنم اصلاح‌طلبان درست عمل كرده باشند. آنها از يك نوع سكوت نيروهاي منتقد سوءاستفاده كردند و از ترس اينكه ديگران بيايند آنها را به سكوت وادار كرده‌اند. اين عين استبداد است و دير يا زود ضربه اين اشتباه را خواهند خورد. با يكدست شدن شوراها به هيچ‌وجه مشكل امور شهري حل نخواهد شد‌.

به نظر من اصولگرايي جبهه در هم ريخته‌اي بود. آقاي قاليباف هم اين در هم ريختگي را تشديد كرد و آقاي رييسي هم به دليل ناتواني‌هاي فردي‌اش به هيچ‌وجه نتوانست خلاقيتي از خود نشان دهد. آقاي رييسي اطرافياني داشت كه اصلا دركي از تبليغات نداشتند. نمونه‌اش فيلمي بود كه در روز پاياني از او در قطار پخش كردند كه يك كودك هم مي‌فهميد كه اين فيلم پيام بسيار بدي براي آقاي رييسي دارد اما آنها چنين فيلمي را ضبط و پخش كردند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی مردم شمارو نمیخوان چه نقدی داری دیگه؟؟!

    • بدون نام

      سلام اقای عبدی کی انقلابی شدی که نظرمیدی تو که هنوز ماهیتا مشخص نیست

    • بدون نام

      ماشالله آقای عبدی در هر شرایطی به یه رنگی در می یان یه موقع می یاد تو دانشگاهها مجیز خاتمی رو می گه یه موقع دیگه زاویه عوض می شه می ره یه طرف دیگه می وزه

    • بدون نام

      این لیست بازیا فقط تو کشوری جهان سوم مث ایران اتفاق میافته .مردم به جا بررسی دقیق از روی موبایل رای میدن . فاتحه همچین انتاخاباتی خوندس کجا تو امریکا دموکراتها یا ریپابلیک ها همچین کاری میکنن..

    • بدون نام

      انتخابات نیس ک گروکشیه بین دو گروه. مملکت و مردم چوب این اشتباهاتو بلاخره میخورن .هیشکی به سابقه طرف و کارایی نگا نمیکنه به نظر شما سرنوشت همچین ملتی چی میشه

    • بدون نام

      یه سری چقد کوته فکرن که از روی تعصب عقل وعقلانیت یادشون رفته

    • بدون نام

      نفر اولی ک کامنت دادی و مثلا طرفدار اصلاحاتی . درواقع انقد سطح دانش پایینی داری ک نمیدونی عباس عبدی نخبه خود اصلاحاته .. شما نماد کامل یه مقلد اصلاحاتی مث اکثر کسایی ک کورکورانه روی موج اصلاحات سوار شدن . نمونه کامل کسایی ک اینجا ادعای اصلاحات دارن و کمترین دانشی از اون ندارن

    • بدون نام

      کاربر اول واقعا نمیدونی عبدی اصلاح طلبه؟ لابد ادعای ازادخواهیتونم گوش فلکو پر کرده .برو یه کم باسوادشو عمو جون بعد ادعای اصلاح طلب بودن کن

    • بدون نام

      بفرض مثال اگه بنیانگزار اصلاحات هم باشه ولی ریا کار.و دودوزه باز باشه بگو دوهزار

    • صوری

      کلا از این حرفا بگذریم. واقعا مردم بخصوص تو شهرای بزرگ چقدر امکان دارن که تک تک کاندیداها رو بشناسن؟ خود من با توجه به اینکه شخصا هیچکدوم رو نمیشناختم بع لیست امید اعتماد کردم و کامل به این لیست رای دادم. هنوزم پشیمون نیستم. چون باید بین کسایی که امکامش بود انتخاب کنم.منم مسوولیت شناسایی این افرادو عملا به اصلاح طلبا که برام قابل اعتمادترن دادم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج