جاباما
۵۳۸۹۹۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اصولگرایان به دنبال مقابله با دولت روحانی نباشند

دبیرکل حزب سبز ایران درباره اینکه چرا نیروهای تاثیرگذار اصولگرا به ظرفیتی برای اصلاح‌طلبان تبدیل شده‌اند، گفت: بیشترین دلیل آن این است که اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را محور کار خود قرار می‌دهند و با دغدغه‌هایی که مرحوم آیت‌الله هاشمی داشتند و همچنین آقای ناطق نوری دارند بیشتر با این جنبه به مسائل ورود پیدا کردند.

خبرگزاری ایلنا: دبیرکل حزب سبز ایران درباره اینکه چرا نیروهای تاثیرگذار اصولگرا به ظرفیتی برای اصلاح‌طلبان تبدیل شده‌اند، گفت: بیشترین دلیل آن این است که اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را محور کار خود قرار می‌دهند و با دغدغه‌هایی که مرحوم آیت‌الله هاشمی داشتند و همچنین آقای ناطق نوری دارند بیشتر با این جنبه به مسائل ورود پیدا کردند، جناح سیاسی برای این آقایان اصل نیست بلکه جناح سیاسی را برای این می‌خواهند که مطالبات مردم را پیگیری کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در ارزیابی پیام رای مردم به روحانی و اینکه چه مسائلی باید در دولت دوازدهم پیگیری شود، گفت: مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند و وقتی این سرمایه ارزشمند به دولت خود اعتماد می‌کند به این معنی است که عقبه بزرگی برای دولت‌ها برای عبور از موانع و رسیدن به اهدافی که مطالبات مردم است محسوب می‌شود.

پیام رای مردم تحقق شعار ها است

او افزود: پیام رای مردم به روحانی این است که با اعتمادی که صورت گرفته است باید شعارهایی که در انتخابات وعده داده شده محقق کند و مردم ارتقاd معیشت، رونق اقتصادی و آزادی‌های شهروندی را لمس کنند و این فرصت استثنایی است که آقای روحانی دراین مقطع پیدا کرده است.

وزرای کارآمد فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی کشور را مدیریت کنند

دبیر کل حزب سبز ایران در پاسخ به اینکه وزارت‌خانه کلیدی دولت دوم روحانی کدام‌ها است و چه وزارت‌خانه‌هایی نیازمند تغییراست گفت: با توجه به تجربه چهارساله دولت یازدهم و عملکردی که وزرا داشته‌اند مردم به دنبال این هستند که وزرای کارآمد فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی کشور را مدیریت کنند؛ درست است که رقابت‌های سیاسی در انتخابات کارآیی‌هایی دارد اما بعد از استقرار دولت این رقابت‌ها را باید تبدیل به کارآمدی نظام کرد. به همین دلیل به نظر می‌رسد برخی وزارت‌خانه‌های کلیدی کشور که اثرگذارتر هستند و همچنین مشاوران کلیدی که به مسائل اقتصادی مربوط می‌شوند باید تغییراتی انجام شود.

تغییر در کابینه دولت کسانی که به روحانی رای ندادند را با او همراه می‌کند

او با اشاره به اینکه یک برنامه بیشتر پیش‌رو نداریم و آن تحقق برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: انتظار می‌رود در راستای تحقق این برنامه وزرای قوی به کارگمارده شوند. به خصوص در بحث اقتصاد و دارایی، صنعت و معدن، نفت و وزارت کار و امور اجتماعی که با مردم بیشتر سروکار دارند اگر این تغییرات اعمال شود شاید آن گروه‌های سیاسی که به روحانی رای ندادند به این باور برسند که تغییری در مسیر کارآمدی دولت در حال انجام است و با دولت همراهی داشته باشند.

برخی از تاکتیک‌های اصولگرایان باعث ریزش آرا شد

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با بزرگترین دلیل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: درست است که نامزد اصولگرایان رای حداکثر مردم را نیاورد اما به نظر می‌رسد اصولگرایان در استراتژی وحدت موفق بودند و به نوعی پیروزی برای آنها محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه اصولگرایان برخی از تاکتیک‌هایی انتخاب کردند که باعث ریزش آرا شد و نتوانست آرای خاکستری که حائز اهمیت است و حدود ۲۵ آرا را در برمی‌گرفت جذب کند که منجر به این شد آراء خاکستری به سبد رای روحانی حرکت کند.

سازوکار جمنا بخشی از اصولگرایان را شامل می‌شد

کنعانی‌مقدم درباره اینکه آیا کنار گذاشتن جامعتین موجب شکست اصولگرایان شده است، بیان کرد: سازوکاری که جمنا درست کرد بخشی از اصولگرایان را شامل می‌شد و حمایت‌های جامعتین با جریان دیگر اصولگرایان همراه بود اما بحث در وحدت اصولگرایی نیست بلکه بحث این بود کدام شخصیت می‌تواند خواسته‌های گروهی جمنا را در انتخابات تامین کند که آنها روی آقای رئیسی متمرکز شدند.

برای پیروزی در انتخابات توجه به مطالبات مردم ضرورت دارد

عضو شواری عالی جبهه ایستادگی، در ادامه بیان کرد: در انتخابات به غیر از خواست جناحی باید خواست و مطالبات مردم هم مورد توجه قرار گیرد و گروه‌های سیاسی که فقط به خواست جناحی خود توجه می‌کنند عمدتاً در انتخابات رای مناسبی کسب نمی‌کنند.

شیوه مناظرات انتخابات مناسب نبود/روحانی در صندلی اتهام نشست

او درباره اینکه مناظره‌های انتخاباتی را چقدر در شکست اصولگرایان موثر می‌دانید، گفت: مناظره‌ها یک نوع هم‌آوردطلبی و ارائه برنامه و نقطه‌نظرات نامزدها بود اما این مناظره‌ها خیلی در تصمیم‌گیری مردم موثر است این مناطرات به لحاظ شیوه مناسب نبود و عملاً آقای روحانی در صندلی اتهام نشست و جهانگیری به عنوان وکیل‌مدافع بود و قالیباف به عنوان مدعی‌العموم و آقای رییسی در سمت دادستان کل قرار گرفت و دو نفر دیگر به عنوان شاهد بودند که به نظرم این مناظره نیست و یک محاکمه بود.

دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: اگر بناست دولتی محاکمه شود باید خارج از این گفتمان‌های رقابتی انجام شود نه اینکه در ملاءعام که آغشته به تهمت و دروغ است به محاکمه بپردازند.

نتیجه انتخابات شوراها قابل پیش‌بینی بود

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با دلیل شکست اصولگرایان در شورای شهر تهران گفت: قابل پیش‌بینی بود که کسی که به یک نامزد ریاست جمهوری رای می‌دهد به لیست مورد حمایت او هم رای ‌دهد و با توجه به اختلاف رایی که بین روحانی و رئیسی وجود داشت معلوم بود لیستی که مورد حمایت روحانی است در شوراها اکثریت را به دست می‌آورد و پیش از این هم در مصاحبه‌ها بیان کردم که اگر آقای روحانی پیروز شود شوراها را هم به دست خواهند آورد.

بخشی از مهره‌های اصولگرا با عنوان اصولگرایی وارد صحنه سیاسی نمی‌شوند

کنعانی مقدم در مورد اینکه برخی معتقدند در جریان اصولگرا شخصیت‌هایی که نقش موثر در بدنه داشته باشند مثل خاتمی و هاشمی و ناطق نوری در جریان وجود ندارد، نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت : یک بخش از مهره‌های اصلی جریان اصولگرایی با دغدغه‌هایی که دارند و با توجه به رفتار بعضی از گروه‌ها و احزاب اصولگرا؛ تمایل به این ندارند که با عنوان اصولگرایی وارد صحنه سیاسی شوند و برخی می‌گویند اصولگرای معتدل و برخی خود را اصولگرای منتقد می‌دانند ولی به نظر می‌رسد این تقسیم‌بندی درست نیست و جریان اصولگرایی کاملاً دیدگاه و نظرش به مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مشخص است.

روحانی اصولگرایی است که با بال اصلاح‌طلب‌ها پرواز می‌کند

او با بیان اینکه اگر کسی از جریان اصولگرایی به سمت آقای روحانی تمایل پیدا کند به خاطر وجهه‌ای است که از ایشان در گذشته سراغ دارند، گفت: روحانی اصولگرایی است که با بال اصلاح‌طلب‌ها پرواز می‌کند و او را از لحاظ جناحی اصلاح‌طلب نمی‌دانم اما مشی روحانی مشی اعتدالی و اصلاح‌طلبانه است.

اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را محور کار خود قرار می‌دهند

کنعانی‌مقدم در تصریح اینکه چرا شخصیت های اصولگرا همچون روحانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری بعد از چند دهه به ظرفیتی برای اصلاح طلبان طلبان تبدیل شدند و چرا اصولگرایان توانایی حفظ ظرفیت‌های خود را ندارند، گفت: بیشترین دلیل آن این است که اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را محور کار خود قرار می‌دهند و دغدغه‌هایی که مرحوم آیت‌الله هاشمی داشتند و همچنین آقای ناطق نوری دارند بیشتر با این جنبه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ورود پیدا کردند و دغدغه‌های مردم برای آنها مهم بود.

او افزود: اینکه جناح سیاسی برای این آقایان مطرح باشد اصل نیست بلکه جناح سیاسی را برای این می‌خواهند که مطالبات مردم را پیگیری کنند.

اصولگرایان باید به دولت مستقر کمک کنند/دولت در سایه تشکیل شود

عضو جبهه ایستادگی در رابطه با اینکه اصولگراها برای بازسازی خود چه قدمی باید بردارند، گفت: پیشنهاد من به دوستان اصولگرا این است که باید به دولت مستقر کمک کنیم و از طریق مشورت دادن این مسیر دنبال شود و پیشنهاد شده است دولت در سایه تشکیل شود تا برنامه‌ها و پیشنهاداتی که داریم به صورت منظم در اختیار دولتمردان قرار گیرد.

اگر ۱۵ میلیونی که به رییسی رای دادند از جرگه تصمیم‌سازی خارج شوند بحران ایجاد می شود

او با تاکید بر اینکه اصولگرایان نباید به دنبال مقابله با دولت دوازدهم باشند، ادامه داد: باید همراه با دولت حرکت کنیم و دغدغه همه ما این است که مطالبات مردم محقق شود. اگر بنا باشد بعد از انتخابات رقبا رفاقت نکنند و این ۱۵ میلیون جمعیت از جرگه تصمیم‌سازی خارج شود خود یک بحران ایجاد می‌کند و نباید به این بحران تن دهیم.

گفت وگوی ملی بین جریان های سیاسی ضرورت دارد

کنعانی‌مقدم در پاسخ به اینکه یعنی زمان آن رسیده که گفت‌وگوی تعاملی و ملی بین جریان‌های کشور برقرار شود، گفت:‌ قطعاً این موضوع ضرورت دارد و ما نمی‌توانیم در مدیریت کشور جناحی عمل کنیم و چندی پیش که خدمت مرحوم آیت‌الله هاشمی رسیدم اولین صحبتم این بود که دیگرنمی‌شود کشور را جناحی مدیریت کرد بلکه باید جناح‌ها دست به دست هم داده و برای مدیریت دولت و کشور به یکدیگر کمک کنند. ممکن است جناح‌بندی سیاسی را حفظ کنند اما نباید این جناح‌بندی سیاسی باعث تضعیف نظام شود و ایشان هم این حرف را قبول داشته و بر درستی آن تاکید کردند.

کابینه پیشنهادی روحانی از مجلس رای می‌گیرد

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با پیش‌بینی رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی روحانی گفت: فکر می‌کنم وزرایی که روحانی معرفی کند با توجه به ترکیب مجلس رای اعتماد خوبی را کسب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقابسم الله شماانصافاوخداوکیلی برای مردم‌کاربکنیداونوقت ببینیدایاکسی هست باشمامقابله کند...اهل عمل باشیدجواب منتقدان راباعمل بدهید.افتخارخدمت به ایران اسلامی روازدست ندید.وقدردان ملت باشید.

    • بدون نام

      یه چیزی بگو بشه اصولگراها هیچوقت دست از دشمنی برنمیدارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج