۵۳۹۵۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شایعه انحلال ۳ تیم لیگ برتری!

مشکلات مالی جزو جدانشدنی فوتبال ایران است؛ درحال حاضر هم ٣ باشگاه لیگ برتری به طرز عجیبی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی شایعه انحلال آنها هم شنیده می‌شود.

شهروند: مشکلات مالی جزو جدانشدنی فوتبال ایران است؛ درحال حاضر هم ٣ باشگاه لیگ برتری به طرز عجیبی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی شایعه انحلال آنها هم شنیده می‌شود.
خوزستانی‌های بی‌مالک
استقلال خوزستان همان سالی هم که قهرمان شد، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. بعد از اختلاس‌های مالی در گروه ملی خوزستان، بانک ملی اداره استقلال خوزستان را برعهده گرفت اما حالا تصمیم به قطع همکاری گرفته است. مشکلات مالی استقلالی‌ها باعث شد منطقه آزاد اروند در ‌سال گذشته اسپانسر این تیم شود. با این حال مشکلات مالی استقلال به‌طور کامل حل نشد و حالا با کنارکشیدن بانک ملی خطر انحلال، استقلال را تهدید می‌کند. با این وجود استانداری خوزستان و هیأت فوتبال این استان حاضر به واگذاری امتیاز این باشگاه به خارج از استان نیستند. به همین دلیل آنها درحال مذاکره با تنها مشتری جدی یعنی منطقه آزاد اروند هستند تا در داخل استان مالکیت این باشگاه را به عهده بگیرد. البته استقلال خوزستان درحال حاضر مشتری دیگری جز همین منطقه آزاد اروند ندارد. ظاهرا این اسپانسر جدا از تعهدات اسپانسری‌اش کمک‌هایی نیز به باشگاه کرده و حالا یکی از طلبکاران محسوب می‌شود که در این صورت می‌تواند با در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه این طلب را هم صاف کند. در واقع تنها راه نگه‌داشتن استقلال خوزستان در لیگ برتر واگذاری آن به یک نهاد دیگر است که درصورت توافق هیأت فوتبال خوزستان با منطقه آزاد اروند، استقلال خوزستان از اهواز به خرمشهر منتقل می‌شود.
قهرمان بلاتکلیف
نفت تهران هم یکی دیگر از باشگاه‌هایی است که هر روز اخبار جدیدی درباره مشکلات مالی آن و خطر انحلالش به گوش می‌رسد. نفت هم مثل استقلال خوزستان‌سال سختی را در لیگ برتر سپری کرد اما توانست با شکست‌دادن تراکتور در فینال جام حذفی قهرمان شود و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. مالک جدید باشگاه نفت در ابتدای لیگ با وعده‌های زیادی فعالیتش را در این باشگاه آغاز کرد اما خیلی زود مشخص شد که او هم نمی‌تواند گره‌های مدیریتی و مالی این باشگاه را باز کند. درحال حاضر هم هیچ خبری از مالک باشگاه نفت در دسترس نیست و نماینده ایران در آسیا یکی از بلاتکلیف‌ترین تیم‌های کشورمان است. نفتی‌ها درحالی با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند که اخیراً سازمان امور مالیاتی کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرده تا زمان «ارایه مفاصا حساب مالیاتی» از سوی باشگاه نفت تهران، پروانه فعالیت این باشگاه تمدید نخواهد شد. با واگذاری نفت به شرکت بهنام پیشروی کیش مجوز این باشگاه به مدت یک‌سال صادر شده بود و اگر بدهی‌های مالیاتی تسویه نشود پروانه فعالیت باشگاه منحل می‌شود.
صعود با بی‌پولی
سپیدرود، تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر در مشکلات مالی غوطه‌ور است. سپیدرودی‌ها با وجود مشکلات مالی که در لیگ دسته اول داشتند، به لیگ برتر صعود کردند اما این صعود مشکلات باشگاه رشتی را چند برابر کرده است. سپیدرود قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تیم رشت است که حمایت بخش عمده‌ای از مردم را به همراه دارد اما هنوز نتوانسته مجوز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد. این باشگاه تا زمانی که بدهی‌های مالیاتی خود را تسویه نکند مجوز حضور در لیگ برتر را نخواهد داشت. اکثر بازیکنان سپیدرود هنوز حق و حقوق ‌سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند. قابل باور نیست اما این باشگاه حتی ساده‌ترین تشکیلات باشگاهی مثل مدیرعامل، هیأت‌مدیره و مالک را ندارد و هیأت فوتبال گیلان به دنبال واگذاری آن است اما آن‌قدر بدهی‌های باشگاه زیاد است که تاکنون هیچ مشتری پا پیش نگذاشته است. سپیدرودی‌ها اگر نتوانند در همین مدت کوتاه مشکلات خود را برطرف کنند با خطر حذف از لیگ برتر روبه‌رو می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج