۵۳۹۶۲۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۰ راهکاری که شما را به یک رهبر موفق تبدیل می‌کند

یک رهبر موفق درواقع فردی با اعتماد به نفس و شجاع است که تصمیمات قاطعانه‌ای را اتخاذ کرده و پیروان خود را در مسیر درستی هدایت می‌کند.

وب‌سایت تکرا - زهرا جانعلیزاده: یک رهبر موفق درواقع فردی با اعتماد به نفس و شجاع است که تصمیمات قاطعانه‌ای را اتخاذ کرده و پیروان خود را در مسیر درستی هدایت می‌کند. دستیابی به چنین موقعیتی چندان آسان نیست؛ اما به هر حال می‌توانید با استفاده از تجربیات سایر رهبران موفق، خودتان را از دیگران متمایز کرده و در این مسیر گام بردارید.

در ادامه با ۱۰ راهکار برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق آشنا خواهید شد
10 راهکاری که شما را به یک رهبر موفق تبدیل می‌کند

۱. یک چشم انداز قانع کننده ایجاد کنید.

رهبران بزرگ روی آینده متمرکز می‌شوند. آن‌ها تصویر واضحی از آرزوهای خود دارند و آن‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کنند. آن‌ها نسبت به آینده هیجان زده هستند و زمان خود را با غوطه ور شدن در گذشته هدر نمی‌دهند.

۲. دیدگاه خود را با دیگران در میان بگذارید.

یک رهبر موفق و بزرگ به خوبی می‌تواند آینده و چشم اندازهای خود را با کلمات، تصاویر و احساسات توصیف کند؛ تشریحی که می‌تواند دیگران را به تسخیر درآورده و آن‌ها را قانع کند. آن‌ها آزادانه رهبری خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهند که به راهنمایی و پشتیبانیشان نیاز دارند.

۳. شخصیت استواری داشته باشید.

موقعیت‌های مختلف نمی‌تواند رهبران بزرگ را تغییر دهد؛ البته که آن‌ها انعطاف پذیر هستند و ایده‌های جدید را با ذهنی باز می‌پذیرند، اما در عقاید و ارزش‌های خود ثابت قدم هستند. اطرافیان به خوبی می‌دانند که در شرایط دشوار می‌توانند روی این رهبری حساب کنند.

۴. متواضع باشید.

یک رهبر موفق می‌داند که بدون تواضع، نمی‌تواند چیزهای جدیدی بیاموزد. آن‌ها به اشتباهات خود اعتراف می‌کنند، بازخورد‌ها را می‌پذیرند و به پیشنهادات مختلف توجه می‌کنند. بهترین رهبران درواقع کسانی هستند که به یادگیری و بهبود علاقه دارند.

۵. متمرکز باشید و رو به جلو حرکت کنید.

رهبران بزرگ روی نتایج متمرکز می‌شوند. آن‌ها در برابر حواس پرتی ها، بیراهه‌ها و موانع ایمن هستند و دیگران را نیز به تمرکز و حرکت رو به جلو تشویق می‌کنند.

۶. سرسخت و شجاع باشید.

رهبران بزرگ عمل می‌کنند و در کار خود پشتکار دارند. اینگونه از افراد با بروز مشکلات، تغییر نکرده و دچار حواس پرتی نمی‌شوند، بلکه با اعتماد به نفس کامل، کنترل اوضاع را در دست می‌گیرند. آن‌ها با عقاید خود حرکت می‌کنند.

۷. سرنخ‌ها را پیگیری کنید.

یک رهبر موفق می‌تواند آینده‌ی بزرگ و زیبایی که ترسیم کرده را به خوبی ببیند و ارتباط میان المان‌ها را درک می‌کنند؛ مهارتی که از بهترین عادت‌های ذهنی برای ساختن استفاده می‌کند.

۸. به صورت استراتژیک فکر کنید.

رهبران بزرگ آینده را می‌بینند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که باید چه کار کنند و با برنامه‌های استراتژیک و پیش بینی آینده، اهداف خود را عملی می‌کنند.

۹. انعطاف پذیر و چالاک باشید.

یک رهبر موفق به سرعت می‌آموزد. اینگونه از افراد می‌دانند که چطور باید به اطراف خود نگاه کنند و سوالات زیادی را مطرح می‌کنند. آن‌ها می‌دانند چطور باید رفتار خود را متناسب با محیط متغیر، تنظیم کرده و در عین حال، استواری و ثابت قدمی خود را حفظ کنند.

۱۰. منصف باشید.

رهبران بزرگ منصف هستند و در مشاجرات از کسی طرفداری نمی‌کنند. اطرافیان آن‌ها همیشه از موضع آن‌ها باخبر هستند و می‌دانند که باید چه انتظاری از آن‌ها داشته باشند.

رهبران درواقع هنر ترغیب کردن دیگران به انجام کار‌ها را کامل کرده اند؛ چرا که در حقیقت با پیام، ایده و چشم انداز خود همراستا هستند. رهبران بزرگ به راحتی این کار‌ها را انجام می‌دهند و ما نیز می‌توانیم اینگونه باشیم؛ البته اگر این رفتار‌ها را در مسیر رشد و توسعه خود، یک اولویت بدانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تکراری و خیلی کلیشه ایی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج