۵۳۹۶۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صدر: تفکیک آرا، اهانت به شعور سیاسی است

دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: یکی از اشتباه های تاریخی که بدعت گذاری در فرهنگ سیاسی کشور محسوب می شود تفکیک آرا به حلال وحرام است که ضمن اهانت به شعور سیاسی آحاد ملت برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک است.

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: یکی از اشتباه های تاریخی که بدعت گذاری در فرهنگ سیاسی کشور محسوب می شود تفکیک آرا به حلال وحرام است که ضمن اهانت به شعور سیاسی آحاد ملت برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک است.
سید شهاب الدین صدر به سخنان رییس جمهوری درباره بلوغ سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: خدا را شکر در این انتخابات مردم عزیز به آرامی و شایستگی هواداری نامزد مورد نظر را انجام دادند و شاهد اتفاقات ناگوار دوره های قبل نبودیم.
وی افزود: ۲۹ اردیبهشت روز انتخابات نیز مردم به خوبی از امتحان سربلند بیرون آمده و موجب درخشش مجدد نام زیبای ایران به عنوان کشوری آزاد و دموکراتیک در سراسر جهان شدند.
* زیر سوال بردن سلامت انتخابات آثار خوبی ندارد
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با تاکید بر این که تمکین نسبت به رای اکثریت معنا و مفهوم ابتدایی هر انتخاباتی است، گفت: رقبا ملزم به پذیرش رای اکثریت هستند و هر گونه اعتراض وشکایتی دارند باید از مجاری قانونی پیگیری کنند چرا که زیر سوال بردن سلامت انتخابات آثار خوبی نداشته و موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب وملت می شود.
*تشکیل دولت در سایه بداخلاقی سیاسی است
صدر با بیان این که این روزها زمزمه هایی درخصوص تشکیل دولت درسایه شنیده می شود، اظهارکرد: اگر قرار باشد هر نامزد یا جریان سیاسی پس از ناکامی در انتخابات اقدام به چنین کاری کند درحقیقت به جای اعلام همکاری با نامزد پیروز برای رفع مشکلات کشور و تبدیل رقابت به رفاقت که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن هستیم موجب تداوم رقابت، اختلافات و اتلاف نیروها می شود و هیچگونه مبنای قانونی نداشته وبداخلاقی سیاسی محسوب می شود.
وی ادامه داد: اگرنامزدی برای حضور در عرصه انتخابات احساس تکلیف دینی وسیاسی کرده دیگرتکلیف از او ساقط شده است.
*محکوم کردن یک جناح به ضد دین بودن خلاف دین و اخلاق است
دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت گفت: کشور ما پس از انقلاب باشکوه اسلامی در هر دهه شاهد ظهور تفکرات تندرو و خودمختار بوده و این خطری است که این اواخر به گفته تحلیلگران باردیگر در حال شکل گیری است و همه باید هوشیار باشیم و از حوادث تلخ گذشته درس بگیریم و فتنه ها را در نطفه خفه کنیم..
صدر افزود: این کشور، کشور امام زمان (عج) است، مردم ما زیر بیرق ائمه اطهار (ع) زندگی می کنند و محبت اهل بیت (ع) در قلب تمام مردم ریشه دارد. این که یک جناح دیگری را محکوم به ضد دین بودن کند و از احساسات، غیرت دینی و مذهبی مردم سوء استفاده کند امری خلاف دین و خلاف اخلاق است.
وی تصریح کرد: همه مردم و همه جناح های این کشور در چارچوب اسلام و قانون اساسی هستند و کسانی که دین و ایمان مردم را وسیله بهره برداری سیاسی قرار می دهند به اسلام و انقلاب جفا وظلم کرده اند.
*جهت رفع مشکلات از رییس جمهوری منتخب حمایت کنیم
نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یکی از اشتباهات تاریخی که بدعت گذاری در فرهنگ سیاسی کشور محسوب می شود تفکیک آرا ملت به حلال وحرام است که ضمن اهانت به شعور سیاسی آحاد ملت برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک است.
صدر یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب پیش از انتخابات با دیدی روشن به اتفاقات احتمالی پس از انتخابات، در فرمایشات خود تصریح کردند که ایشان درکنار مردم هستند و از آرا ملت دفاع می کنند.
وی ادامه داد: اساس شکل گیری نظام اسلامی نیز خواست اکثریت قاطع مردم است و حقیقت مردم سالاری دینی همین است. بر همه ما فرض است که پایبند به قوانین کشور و چارچوب های اخلاقی بوده و در جهت رفع مشکلات جامعه و معضلات بین المللی با حمایت از رئیس جمهوری منتخب موجبات پیشرفت کشور را فراهم کرده و در جهت نیل به آرمان های والای انقلاب اسلامی قدم برداریم.
آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پنج شنبه گذشته در سخنانی در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: آقای رئیسی در انتخابات ۱۶ میلیون رای حلال بدست آورد؛ ما روز گذشته با آقای جنتی نشست داشتیم و در آنجا مطرح شد که مردم از شورای نگهبان انتظار دارند و می‌خواهند ببینند شورا چه قضاوتی می‌کند، شورای نگهبان وظیفه دارد همه آنچه اتفاق افتاده، برنامه‌های غلط، آرایی که ابطال شد و مناطقی که صندوق به آنها نرفته بود را خودش با دلیل بشناسد و به مردم اعلام کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این تخلفات در نتیجه انتخابات موثر نیست اما این اثر را دارد و شاید رای آقای رئیسی را از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون و رای آقای روحانی را از ۲۳ به ۲۱ میلیون برساند. از این رو کسانی که تخلف کرده‌اند باید بدانند که یک چشم بینا بالای سر آنها است و آنها به خود اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج