۵۳۹۸۵۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

یک ادعا؛ اوباما هم با ایران مخفیانه کانال زد!

در واکنش به طرح ادعاها درباره ارتباطات مخفی "جارد کوشنر" داماد دونالد ترامپ با دولت روسیه در طول کارزار انتخاباتی ترامپ و پس از آن ، یک وب سایت محافظه کار حامی ترامپ نوشت اگر ارتباط گرفتن با دولت های خارجی در طول کارزار انتخاباتی اقدامی غیر قانونی باشد، کارزار انتخاباتی باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا نیز در سال ۲۰۰۸ به طور مخفیانه با ایران کانال ارتباطی زده بود.

عصر ایران: در واکنش به طرح ادعاها درباره ارتباطات مخفی "جارد کوشنر" داماد دونالد ترامپ با دولت روسیه در طول کارزار انتخاباتی ترامپ و پس از آن ، یک وب سایت محافظه کار حامی ترامپ نوشت اگر ارتباط گرفتن با دولت های خارجی در طول کارزار انتخاباتی اقدامی غیر قانونی باشد، کارزار انتخاباتی باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا نیز در سال ۲۰۰۸ به طور مخفیانه با ایران کانال ارتباطی زده بود.

وب سایت "بریت بارت نیوز" به مقاله ای از مایکل لدین نویسنده و تحلیلگر سیاست خارجی آمریکا در آگوست سال ۲۰۱۴ استناد کرده و با انتشار لینک مطلب ۳ سال پیش لدین نوشت: کارزار انتخاباتی باراک اوباما نیز در طول مبارزات انتخاباتی او در سال ۲۰۰۸ ، برای ارتباط با دولت جمهوری اسلامی ایران یک کانال مخفیانه ایجاد کرده بود.

لدین در مطلب خود تاکید کرده " ویلیام. جی. میلر" - سفیر سابق آمریکا در ایران در طول مبارزات انتخاباتی دور اول اوباما مسئول رساندن پیام اوباما به مقامات ایرانی بوده و این دیپلمات سابق آمریکایی خود به صورت خصوصی این مساله را تایید کرده است.

به نوشته لدین پس از پیروزی اوباما در انتخابات او دیپلماسی گفت و گوهای محرمانه با ایران را از طریق ۳ کشور عراق، سوئیس و عمان و نیز یکی از مشاوران ارشد خود ادامه داده است.

به نوشته لدین، اوباما در طول کارزار انتخاباتی خود به مقامات ایرانی این پیام را داده که او سیاست های مداخله جویانه جورج دبلیو بوش در منطقه خاورمیانه را ادامه نداده و نیروهای آمریکایی را از منطقه بیرون خواهد کشید. اوباما هچنین به مقامات ایرانی این پیام را رسانده که دولت او رویکرد خصمانه ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران در پیش نخواهد گرفت.

مایکل لدین در مطلب ۳ سال پیش خود نوشته: "استراتژی اوباما (در قابل ایران) نخست بر محور تنش زدایی و سپس اتحاد کامل با ایران در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا است. این رویکرد اوباما (در قبال ایران) پیش از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آغاز شد. او در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۸ یک کانال مخفیانه برای ارتباط با ایران ایجاد کرد تا به مقامات ایران این اطمینان را دهد که او (بر خلاف جورج بوش) دوست آنها خواهد بود و مقامات ایرانی را از تغییر سیاست های آمریکا خشنود خواهد کرد. کانال مخفیانه اوباما از طریق " ویلیام. جی. میلر" سفیر سابق آمریکا در ایران ایجاد شد. سفیر میلر در گفت و گوبا من تایید کرده که در طول دوران انتخاباتی ۲۰۰۸ ، او هدایت کانال مخفیانه کارزار اوباما برای تماس با ایران را در دست داشته است."

مایکل لدین سپس به نقش یکی دیگر از مشاوران نزدیک اوباما در طول ۸ سال ریاست جمهوری او در ارتباطات مخفیانه با ایران اشاره کرده و نوشت در دوران ریاست جمهوری اوباما، خانم "والری جارت" یکی از مشاوران ارشد او مسئول تنظیم رابطه با ایران در منطقه و انتقال پیام های دولت اوباما به ایران بوده است.

به نوشته لدین، بسیاری از مقامات خاورمیانه به رایزنی های خانم جارت با آنها درباره رابطه با ایران اشاره کرده و این موضوع را مورد تایید قرار داده اند. لدین افزوده که یکی از مقامات ارشد آمریکایی این مساله را برای او مورد تایید قرار داده است که نقش خانم جارت در رایزنی های پشت پرده اوباما درباره ایران بسیار شایان توجه بوده است.

بریت بارت نیوز سپس نتیجه گرفته، اتهامات مطرح شده علیه داماد ترامپ که این روزها از سوی کنگره و برخی رسانه های آمریکایی به آن دامن زده می شود، درست مشابه اقدامات اوباما در سال ۲۰۰۸ و پس از آن در رایزنی های مخفیانه و پشت پرده با ایران بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      میگم حالا همه که دارن کانال با آمریکایی ها میزنن،میشه بگین چطور میشه دختر ترامپ یه کانالم ما بزنیم؟فکر بد نکنید ما از اوناش نیستیم،منظورم کانال تلویزیونیه!!!!!!!!!!!!!

    • محمدرضا بختیار

      البته این نوع قیاس از خیلی جهات قابل بحث است اولا کانال با ایران می تواند در حد خوش بینانه برای تامل حرکات امریکا در منطقه قرار بگیره و در نظام داخلی امریکا مختل ساز نیست ولی روسیه به عنوان یک رقیب بین الملل محسوب می شود و اینکه روسها با استفاده از قدرت اطلاعاتی خود می توانند به آرزو یا انتقام دیرینه خود یعنی تجزیه ایالات متحده برسند و در چهار چوب نظریه های سیاسی در امریکا از روسیه به عنوان رقیب و از ایران به عنوان کشور استراتژیک نام می برند پس تفکر کانال ایران با روسیه از زمین تا آسمان تفاوت دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج