۵۳۹۸۸۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

شیوع تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر دامپزشکان و مردم نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را برای مصرف گوشت قرمز به کار گیرند، هیچ نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد و می‌توان از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اگر دامپزشکان و مردم نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را برای مصرف گوشت قرمز به کار گیرند، هیچ نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد و می‌توان از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

عباس عباسی اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گردش کنه آلوده به ویروس یا دام آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود به گونه‌ای که اگر در زمان ذبح موارد و نکات بهداشتی رعایت نشود یا به عنوان مثال دامداری کنه‌ای را با دست بکشد یا آنکه فردی در بیمارستان آلوده باشد و پرستاران برای مراقبت از این بیمار نکات بهداشتی را رعایت نکنند می‌تواند این بیماری به انسان انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نکات بهداشتی و ایمنی از سوی سازمان دامپزشکی به صورت کامل رعایت می‌شود گفت: گوشت قرمز کشتار شده آماده توزیع به بازار ابتدا در سردخانه‌ها با دمای صفر تا ۴- درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت نگهداری می‌شود و با توجه به حساس بودن این ویروس، می‌توان اطمینان یافت که ویروس بیماری کریمه کنگو از بین رفته یا عقیم شده است که البته مردم نیز به هنگام خرید و مصرف این گوشت باید نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند.

عباسی اعلام کرد: مردم نباید گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز خارج از شبکه‌های دامپزشکی و بدون مهر تایید این سازمان تهیه و مصرف کنند و باید به نکاتی از جمله نگهداری گوشت قبل از مصرف در دمای حدود ۴- درجه تا ۲۴ ساعت و پخت کامل آن توجه کنند که البته با توجه به فرهنگ مصرف گوشت قرمز در ایران و حساس بودن این ویروس به دمای ۶۵ تا ۸۵ درجه می‌توان گفت هیچ نگرانی برای مصرف گوشت قرمز در این بازه زمانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرتد: بیماری تب کریمه کنگو از سال ۱۳۵۰ در کشور شناسایی شده است و هم‌اکنون تنها در استان سیستان و بلوچستان به صورت رسمی گزارش شیوع این بیماری و بروز تلفات انسانی به سازمان دامپزشکی رسیده است و اخباری که از طریق کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود هنوز منشا رسمی ندارد، اما برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری باید نکات بهداشتی مدنظر ناظران سازمان دامپزشکی از سوی دامداران و مردم رعایت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • irani

      خواهشا بیشتر در مورد این بیماری اطلاع رسانی کنید. امروز یک قربانی همین تب در مبارکه اصفهان درون وکیوم و تابوت پلاستیکی 3 متر زیر زمین با شفته آهک دفن شد

    • بدون نام

      اون قدر کشتار غیر مجاز وجود داره با تایید مهرهای تقلبی مردم از کجا بدونن چی به چیهفقط خداوند انصاف بده به خیلیا

    • بدون نام

      کار عربستانه

    • بدون نام

      کشتارگاه های کشور هر۱۰تایکی هم استانداراد نیست مثلا شهر نه کشتارگاه صنعتی داره همون سنتی هم پیش سردخونه نداره همینجوری گاو کهره بره میکشند میبرن مغازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج