جاباما
۵۳۹۸۹۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بلیط فوتبال در ایران گران است؟

دیدن فوتبال در دنیا گران محسوب نمی‌شود، اما به اندازه ایران هم ارزان نیست، در واقع مقایسه قیمت بلیط کنسرت و تئاتر در ایران هم نشان می‌دهد که بلیط‌ها گران نیستند.

خبرگزاری مهر: شب دیدار استقال با العین امارات یکی از خبرنگاران پرسید که بلیط دیدار استقلال با العین چرا اینقدر گران است؟ منصوریان هم در پاسخ گفت: باید با مدیر عامل استقلال صحبت کند تا قیمت را کاهش دهد.

مخالف کاهش قیمت بلیط بازی‌ها نیستیم و دوست داریم که هواداران فوتبال راحت‌تر بتوانند به دیدن مسابقاتی در این سطح بروند. اما مقایسه قیمت بلیط‌های همین بازی که گران هم بود با بلیط‌های مسابقات اروپایی و البته حتی تئاتر‌ها و کنسرت‌های داخلی نشان می‌دهد که فوتبال در ایران ارزان‌تر از اکثر نقاط دنیا است و ارزان‌تر از همه سرگرمی‌های دیگر در خود ایران.

قیمت تئاتر و کنسرت گران‌تر از فوتبال

یک بلیط کنسرت در همین یک ماه اخیر فروش رسمی سیصد هزار تومانی برای بخش ویژه اش داشت، تئاتر‌ها هم معمولا کمتر از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نیستند مگر اینکه تئاترهای رو حوضی باشند که البته با جایگاه بازی استقلال و العین قابل مقایسه نیستند. این همه در حالی رخ می‌دهد که برای برگزاری یک لیگ هم باشگاه‌ها و هم فدراسیون فوتبال و ... چند صد میلیارد هزینه می‌کنند و بلیط فروشی همیشه جزو یکی از ارکان اصلی درآمد زایی باشگاه‌ها محسوب می‌شود. این همه در حالی رخ می‌دهد که بلیط دیدار با العین امارات در جایگاه ویژه اش ۴۵ هزار تومان بود و در اطراف طبقه اول ۲۵ هزار تومان و البته طبقه بالا تن‌ها ۵ هزار تومان.

در یک کنسرت یا یک تئاتر هزینه‌ها گاهی به صد میلیون تومان هم نمی‌رسند، در بهترین شرایط این سرگرمی‌ها پانصد میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارند، اما یک تیم فوتبال در حد استقلال بیش از سی میلیارد تومان هزینه می‌برد.

بلیط اروپا چند برابر قیمت بلیط فوتبال در ایران

قیمت بلیط در اروپا بسیار بالاست. به عنوان مثال بلیط دیدارهای بارسلونا در خود اسپانیا - و نه دیدار‌های لیگ قهرمانان اروپا- ۱۸ تا ۲۷۵ پوند است. پوند در ایران ۴۲۳۰ تومان است که این یعنی آنکه بدترین جای ورزشگاه ۷۶۱۴۰ تومان قیمت دارد و البته جایگاه ویژه اش می‌شود ۱۱۶۳۲۵۰ تومان. حتی تیم هایی مثل لستر سیتی هم قیمت بلیطشان بین ۲۲ تا ۵۰ پوند است که مبلغ بسیار بالاتری از بلیط فوتبال ایران می‌شود.

با توجه به اینکه در فوتبال ایران از حق پخش تلویزیونی خبری نیست و باشگاه‌ها هم سهمی کم از سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی می‌گیرند و کپی رایت هم در ایران وجود ندارد، تن‌ها راه درآمد زایی باشگاه‌ها می‌شود همین بلیط فروشی و اسپانسر که کفاف هزینه‌ها و تنه به تنه زدن به تیم هایی مثل العین و لخویا را نمی‌دهد.

اگر چه به شدت دوست داریم راهی پیدا شود که هواداران فوتبال بتوانند پیرامون فوتبال باشند، اما واقعیت اینست که این مبالغ برای فوتبال مبالغ زیادی محسوب نمی‌شوند. در واقع بلیط‌های فوتبال در ایران گران محسوب نمی‌شود حتی نسبت به تئاتر و کنسرت.

در بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی که حتی همین مبالغ هم بلیط فروشی نمی‌شوند و قیمت بسیار پایین‌تر است.

شاید بهتر باشد منصوریان با افتخاری در این رابطه حرف نزند، چون برای موفقیت و رشد ساز و کار و جدول تناسبی لازم است که فعلا در این جدول تناسب طرفین معادله چندان درست نیستند و کفه هزینه‌ها بالاتر از درآمدهاست و اگر رشد در همه مسیر‌ها را لازم داریم باید این جدول تناسب را درست کنیم چه با حق پخش چه با کپی رایت و یا تک فروشی بلیط!

فراموش نکنید باشگاه‌ها باد هوا برای زنده ماندن مصرف نمی‌کنند و هزینه دارند هر چند در یک اقتصاد قدرتمندتر با همین قیمت‌ها و حتی گران‌تر از این هم مردم می‌توانند در همه بازی‌ها کنار باشگاه خودشان باشند. فراموش نکنید در همه دنیا باشگاه‌ها روی شانه‌های هوادارانشان اوج می‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ebi

      پس گرانترش کنید تا کسی جرات نکنه اسم فوتبال را بیاره. درضمن پول بلیت بازی فوتبال کشورهای اروپایی به نرخ پول ایران گران است.وگرنه اروپایی ها به نسبت درآمدشان پول بلیط آنقدر که شما می گویید گران نیست. اروپایی ها با پول رایج کشورشان که دلار است بلیط می خرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج