جاباما
۵۴۰۱۸۸
۲۰ نظر
۱۲۰۹۷
۲۰ نظر
۱۲۰۹۷
پ

۵۰ کیلو بیشتر از «۵۰ کیلو آلبالو»؛

هم اتاق شدن ۲ مرد با ۲ زن غریبه در یک فیلم

چندی پیش فیلمی حرمت شکنانه و ضد خانواده مدعی دریافت مجوز پروانه نمایش شد که کپی فیلمی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق را مجبور به عذرخواهی کرد.

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده یک فیلم سینمایی حرمت شکن در شرایطی مدعی دریافت پروانه نمایش شده است که هنوز اعلام رسمی از سوی سازمان سینمایی مبنی بر دریافت پروانه نمایش برای فیلم صورت نگرفته است. این فیلم پنجمین ساخته یک تهیه‌کننده سطحی ساز است که اکثر کارهایش از لحاظ ساختاری، بسیار ضعیف و کپی از فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب است. کارگردانی که سوژه فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» که وزیر ارشاد دولت یازدهم را به عذرخواهی وادار کرد (آن فیلم هم کپی از یک فیلمفارسی قبل از انقلاب بود) دنبال می‌کند.

داستان فیلم زندگی دو زوج را روایت می‌کند که برای ثبت ازدواج به محضر می‌روند، ولی شلوغی محضر عاملی می‌شود برای اینکه محضردار نام دو عروس را به اشتباه در شناسنامه دو داماد درج کند. این در شرایطی رخ می‌دهد که آخرین روزهای هفته است و زوجین مجبور هستند یکدیگر را تا اول هفته آینده تحمل کنند و این یعنی زن‌ها باید چند روز با مردانی که همسرشان نیستند زندگی کنند و؛ و همین موجب ایجاد موقعیت‌های مختلف می‌شود. همان موقعیت‌هایی که در فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» هم ایجاد شد و منجر به عذرخواهی وزیر گردید. فیلمی که هیچ گاه بر اساس ادعای وزیر سابق ارشاد، امکان ارائه در شبکه نمایش خانگی پیدا نمی‌کند و واکنش دانشجویان، اهالی هنر، برخی از مراجع را برانگیخت.

«پنجاه کیلو آلبالو» حقیقتا در شأن انقلاب و سازمان سینمایی کشور نبود، فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» با توجه به استفاده از شوخی‌های جنسی سخیف به لحاظ محتوایی مورد انتقاد قرار گرفت و موجب واکنش از سوی دانشجویان و اقشار مختلف شد. حالا این کارگردان و تهیه کننده سطحی ساز که توانایی قابل توجهی در کپی برداری دارد، فیلمی ساخته است و ظاهرا ماه‌هاست وقت شورای پروانه نمایش مصروف این فیلم شده است. فیلمی که براساس محتوا ایراداتی که به فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» وارد شد را دارد و به دلیل ابتذال هنری و محتوایی بار‌ها و بار‌ها با ممیزی مواجه شد و به گفته کارگردان ۸ ماه از زمان ارائه آن به شورا می‌گذرد و همچنان با مشکل مواجه است.

اگر نگاهی به اظهار نظر علی جنتی وزیر وقت داشته باشیم خواهیم دید که ایشان با این فیلم مخالف بودند و در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های صبح تاکید کرد: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است. جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود.

حالا باید دید در واپسین روزهای دولت یازدهم محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی درباره فیلمی که کپی بدتر فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» است و ارائه پروانه نمایش به آن موجب تغییرات گسترده در شورای پروانه نمایش توسط وزیر ارشاد (وقت) شد و عذرخواهی وزیر را به همراه داشت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد. این فیلم توسط کارگردانی ساخته شده که کارنامه‌او نمایانگر نوع تفکرش است و نشان داده که با ساخت یا تهیه آثار مبتذل در سینما تن‌ها به فکر نفع شخصی است و در این راه از انجام هیچ کاری فروگذار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      مگه قبل از ساخت فیلمنامه خونده نمیشه ومورد برسی قرار نمیگیره تا مجوز ساخت بگیره بعد وقت وهزینه تازه بازیگران هم حالشون نیست این فیلم مبتذل هستش

    • دیده بان

      این ملت شهید نداد تا چنین جرثومه های فسادی برای نفع شخصی یا مقابله با ارزش ها براحتی در سینمای ایران جولان دهند. از آریو برزن گرفته تا چمران شهیدانی داده ایم برای خاک و عقیده مان، آنگاه دون مایه هایی چون این شخص براحتی به ابتذال سازی مشغولند. چنین کسانی باید به جامعه معرفی و رسوا شوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت شهید دادن که خاک ایران دست بیگانه نیافته نه اینکه ابزاری بشه برای امثال تو که هر چیزی رو که خودشون نمیپسندن به زور متوقف بکنن

      • بدون نام

        چرا نمیشه تو سایتتون منفی داد /:

      • صابر

        به با بصیرت دیده بان :اکثریت هر چی بخوان همون هستش و شما نمیتونی بهبا بقیه تحمیل کنی خواسته هات رو . الان ملت میخان راحت باشن و کسی که دوس داره میبینه و کسی هم دوس نداره نمیبینه

      • بدون نام

        من نظری درباره خود فیلم ندارم و نمی تونم قضاوت کنم ولی والا ما هم جزو خانواده شهداییم هم خانواده جانبازا پرونده مون هم بنیاد شهید سفیده سفیده یعنی هیچ امتیازی نگرفتیم ازین بنیاد که خود مسوولینش هم تعجب کردن ازین موضوع وقتی پرونده ما رو بازبینی کردن. .فقط می خواستم بگم این همه ادا اطوار یه عده رو درک نمی کنم. حالا یه شهیدم دادیم دیگه مملکت که به ناممون نیست. بذارین مردم نفس بکشن. کلا می گم. کاری به این فیلم ندارم.

    • بدون نام

      وای وای چه بد....
      ما مجبوریم مثل شما فیلمهای فرج الله سلحشور رو نگاه کنیم؟

      پاسخ ها

      • متولد 71

        این نظر شما در حالت خوش بینانه از سر سادگی و تعصب نابجا هست که شما یه مساله اجتماعی که بر ضد ارزش اخلاقه را با سیاست قاطی کنید و جواب سیاسی بش بدید.
        جو اخلاقی جامعه را امثال همین فیلم ها تشکیل میدن.بعد که امار فساد اخلاقی و طلاق و غیره رفت بالا همه میسوزند همه ضرر میکنن هم قشر مذهبی هم قشر غیر مذهبی هم اصولگرایان هم اصلاح طلبان هم اونایی که هیچ کدوم را قبول ندارن خلاصه هرکسی که خانواده داره هر کسی که میخواد ازدواج کنه هر کسی خواهر و برادر داره

    • بدون نام

      آزادی یعنی همه در کنار هم با صلح زندگی کنند با هر طرز فکری برای نویسنده تاسف نمیخورم چون متوجه نیست چه می گوید

    • شهرام

      خداییش با این یه حرفشون موافقم. خیلی از فیلمها واقعا جفنگ هستن. بیشتر این فیلمها هم با بازیهای رسانه ای به فروش میلیاردی میرسن. مثل ۵۰ کیلو آلبالو و گشت ارشاد ۲. البته تقصیر خودمونه که گول این بازیهارو میخوریم و بازنده اصلی هم خودمونیم چون عوامل فیلم پولدار میشن و دولت هم درآمدهای خودشو داره و این وسط مردم هستن که هم پول دادن هم گول خوردن.

    • سلی

      چه قدر حرفات شبیه کیهان بی اساس و پایه س

    • بدون نام

      جالبه که فیلم اول باید فیلمنامه تائید بشه که شده بعد باید مجوز پخش بگیرد که گرفته .... ( اون مجوز دهنده ها کیا بودن ایا مجوزها الکی هست یا با پارتی ؟!!!!!!!!) حالا بعد یک سال حرام اعلامش میکنند ...این قصه احتمالا به درامد بالای این فیلم واینکه باج وخراج بعضی ها را نداده!ربط داره

    • بدون نام

      بس کنید دیگه بخدا شهدا هم راضی نیستند اینقدر از اسمشان سو استفاده میکنید هرچی میشه اسم شهدا رو وسط میکشید

    • بدون نام

      نفر اولی که مجوز ساخت داده مقصره

    • منتظر ظهور

      فیلمای ما پرشده از تیکه های جنسی!
      بعضیا کمتر بعضیا بیشتر.
      انگار فقط اینجوری میشه مردم و خندوند!
      اینجا یه کشور اسلامیه باید خط قرمزها رو رعايت کنن.
      اگرم کسی خط قرمزی نداره میتونه از فیلمای خارجیه موجود استفاده کنه.
      ولی سینمایی که مردم با خانواده میرن جای پخش کردن هر چرت و پرتی نیست.

    • احسان صادقی

      خوشم میاد که چون دلیل منطقی نداره، سریع از بقیه مایه میذاره.
      «باعث برانگیختن احساسات مردم!و دانشجویان!»
      این دانشجویانی که می گی،تصادفا همون دانشجویان دیوار نورد نیستن که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتن؟
      خدایی دلم براتون می سوزه.چقدر از جامعه عقبین.نه اینکه از شرایط آگاهی ندارینا،نه، اتفاقا خوب هم می دونین چه خبره،ولی طمع و نفع،باعث میشه چشمتون و روی حقایق ببندین.
      ولی تا کی؟ واقعا که حالتون خنده داره

    • بهرام

      کسایی هستن هر وقت مقداری پول یا دلیل کم میاره اسم "شهدا " رو وسط می کشه
      گروه دوم اونای دیگه هم که اسم شهدا رو میارن اونان که شهدا وقتی زنده بودن پول بهشون قرض داده بودند حالا خودشون یادشون رفته از شهدا قرض گرفتن وارثای شهدا هم که ادعای ارث و میراث نکردن وقت از سهمیه کار و استخدام استفاده کردن خرج زندگی شون رو در میارن بدون اینکه فکر گرفتن بدهی از این مقروضین را بکنند. حالا چرااینا داغ کردن دارن می سوزن

    • ایرانی

      باید مجازات شوند
      اینها عوامل نفوذ در ایران و ابتذال در سینمای ایران هستند
      همینها را باید مجازات کرد

    • بدون نام

      اگر مبنای ازدواج یه کاغذ پاره باشه که فاتحه هر چی ازدواج رو باید خوند . من کاری به ابتذال و این حرفاش ندارم . اما موضوع از این چرت تر نبود که فیلم بسازن .

    • بدون نام

      اگر مبنای ازدواج یه کاغذ پاره باشه که فاتحه هر چی ازدواج رو باید خوند . من کاری به ابتذال و این حرفاش ندارم . اما موضوع از این چرت تر نبود که فیلم بسازن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج