۵۴۰۱۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جنگ مالکیت در تراکتور

اگر سپاه نتواند مالکیت را از ناصر شفق پی بگیرد، مشکلات زیادی گریبان باشگاه را خواهد گرفت گل‌محمدی، بازیکنان و سربازان نگران آینده خود در لیگ برتر هستند.

شهروند: تا همین یک هفته قبل، دیگر اکثر اهالی فوتبال ایران نام ناصر شفق را فراموش کرده بودند، اما حالا او به مهمترین نام فوتبال تبریز و یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. ناصر شفق از حدود یک ماه قبل به‌طور جدی ادعای خود درباره مالکیت باشگاه تراکتورسازی را پیگیری کرده و با مدارکی که در اختیار داشته، توانسته تاییدیه رسمی مدیران فدراسیون فوتبال را هم برای این ادعا دریافت کند. به این ترتیب با ورود دوباره او همه چیز در تراکتورسازی به هم خواهد ریخت و شاهد یک دگرگونی اساسی در این باشگاه خواهیم بود!

داستان مالکیت چیست؟

پس از زمزمه‌هایی که درباره واگذاری باشگاه تراکتورسازی به گوش رسید، ناصر شفق، مدیرعامل سابق این باشگاه نخستین فردی بود که به مسأله واگذاری واکنش نشان داد و این مسأله را غیرقانونی توصیف کرد. درحال حاضر همه می‌دانند که داستان مالکیت باشگاه تراکتورسازی شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد و گذر زمان این مسأله را عملا پیچیده‌تر هم کرده است. برای آنهایی که می‌خواهند از پشت پرده ماجرا باخبر باشند باید بگوییم که در اواسط دهه ٨٠ بنیاد تعاون سپاهان کارخانه تراکتورسازی تبریز را خریداری کرد و از آنجایی که این بنیاد قصد تیمداری نداشت، ناصر شفق تیم تراکتورسازی را از کارخانه خرید. در آن زمان لشگر عاشورای تبریز براساس برخی ملاحظات تیم را در اختیار گرفت و به اداره باشگاه پرداخت. حالا، اما مدتی است اراده‌ای برای تیمداری در این بنیاد وجود ندارد. به همین ترتیب در تبریز شایعاتی مطرح شد مبنی بر این‌که مدیران کنونی باشگاه جلساتی را برای واگذاری باشگاه به شهرداری تبریز برگزار کرده‌اند و این اتفاق در شرف اجرایی شدن است که در چنین شرایطی شفق برای گرفتن باشگاهی که مالکیتش را از نظر قانونی در اختیار دارد، اقدام کرد و با مدیران فدراسیون وارد مذاکره شد.

فدراسیون، مالکیت شفق را تأیید می‌کند

شفق سال‌های زیادی است که ادعا می‌کند باشگاه بزرگ تراکتورسازی متعلق به او است. با این وجود در یک ماه اخیر بیش از هر زمان دیگری پیگیر خواسته خود شد و درنهایت کاغذهایی که او روی میز مسئولان فدراسیون قرار داده و اسنادی که ارایه کرده، به قدری محکم و متقن بوده که مسئولان فدراسیون را وادار کرد تا مالکیت او را تأیید کنند. به همین ترتیب، صفی‌الله فغانپور عزیزی، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال روز سوم خردادماه با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ عنوان کرده طبق مستندات و مدارک ارایه شده، «ناصر حاجی‌حسینلو (ناصر شفق)» مالک باشگاه تراکتورسازی است و در همین روز هم سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای جداگانه به سردار آجورلو این موضوع را اعلام کرده است. بر این اساس، حیدر بهاروند نیز در نامه دیگری خطاب به مصطفی آجورلو، مدیرعامل کنونی باشگاه اعلام کرده اگر اسناد و مدارکی را دال بر رد ادعای ناصر شفق در اختیار دارد، ظرف یک هفته به فدراسیون فوتبال ارایه دهد. در غیر این‌صورت مالکیت و مدیریت باشگاه به شفق داده می‌شود.

واکنش معاونت حقوقی سپاه به ادعای شفق

به دنبال این اتفاقات، اما معاونت حقوقى سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستندات شفق را در سنوات گذشته مورد بررسى قرار داده و آن را فاقد ارزش قانونى دانسته که این موضوع به شفق نیز اعلام شده است. به نظر می‌رسد جوابیه معاون حقوقى سپاه پاسداران به فدراسیون فوتبال بر مبنای مدارک و مستندات موجود، مالکیت مجموعه تراکتورسازی را اثبات کند. با توجه به وضع موجود به نظر می‌رسد جدل بر سر مالکیت تراکتورسازی وارد فاز تازه‌ای شود. هرچند که بعید به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در این‌خصوص رخ بدهد.

باشگاه زیر و رو می‌شود!

در شرایط کنونی هر لحظه امکان دارد یک زلزله اساسی باشگاه تراکتورسازی را با تغییرات عجیب رو‌به‌رو کند. اگر مدیران کنونی باشگاه تراکتورسازی و سپاه نتوانند مدرکی به فدراسیون ارایه بدهند که ثابت کند مالکیت تراکتورسازی متعلق به شفق نیست، در تاریخ ١١ خرداد رسما شفق همه‌کاره باشگاه خواهد شد. او در مصاحبه‌های خود هم اعلام کرده در صورت تأیید رسمی مالکیتش باشگاه را همان‌طور که در ابتدا بدون بدهی تحویل داد، بدون بدهی تحویل خواهد گرفت و بدهی مدیران در سال‌های اخیر هیچ‌گونه ارتباطی به او نداشته است. او با تأکید بر این مسأله که اعضای جدید هیأت‌مدیره باشگاه را منصوب می‌کند، اعلام کرده آجورلو هم از سمت مدیرعامل عزل می‌شود و صندلی مدیرعاملی به سید حجت کبیری داده خواهد شد. به این ترتیب تمام قرارداد‌ها و برنامه‌هایی که توسط مصطفی آجورلو در تبریز انجام شده وجاهت قانونی خود را از دست خواهد داد و طبیعتا امکان دارد توافق باشگاه با یحیی گل‌محمدی هم از بین برود و مدیریت جدید، یک سرمربی دیگر برای خودش انتخاب کند.

ابهام در سرنوشت سرباز‌ها

اگر ناصر شفق مالک تراکتورسازی باشد و این باشگاه وابسته به بنیاد تعاون سپاه نباشد، طبیعتا امکان حضور بازیکن سرباز هم در یک تیم خصوصی وجود ندارد. به این ترتیب هادی محمدی، مهدی شریفی، محمدرضا مهدی‌زاده، علی طاهران، محمد مسلمی‌پور، مهدی محمدی، عارف آغاسی، محمدامین بهرامی، امیر نصر آزادانی و فاخر تهامی ۱۰ بازیکن سرباز تراکتورسازی محسوب می‌شوند که در صورت مالکیت ناصر شفق طبیعتا باید به باشگاه‌های نظامی دیگر ملحق و از تراکتورسازی جدا شوند. با این وضع و با توجه به محرومیت رسمی باشگاه از جذب بازیکن جدید عملا می‌توان گفت که تراکتورسازی برای حضور در لیگ برتر بازیکنان کافی در اختیار نخواهد داشت و با یک فاجعه رو‌به‌رو خواهد شد. شفق در مصاحبه‌ای پیرامون این مسأله گفته است: «قطعا این‌طور نیست که در صورت واگذاری مالکیت باشگاه به ما سربازان نتوانند در تیم به کارشان ادامه دهند و سربازان ما با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح به کار خود در تراکتورسازی ادامه خواهند داد.»

نگرانی هواداران از شرایط بحرانی

همه منتظر هستند تا ببینند در روزهای آینده واکنش مدیریت کنونی باشگاه به اتفاقات اخیر چه خواهد شد. هواداران نسبت به آینده تیم محبوب خود بشدت نگران هستند و خیلی‌ها به خاطر سابقه مدیریت شفق در ابومسلم و اتفاقات عجیب و غریبی که برای مالکیت این باشگاه رخ داد نگاه مثبتی روی شفق ندارند. با این وجود اعلام این خبر که تراکتورسازی حتی نمی‌تواند بعد از پایان فصل نقل و انتقالات بازیکن آزاد جذب کند هم جنجال را به اوج خود رسانده است. پیش از این از طرف رئیس کمیته تعیین وضع بازیکنان اعلام شده بود تراکتورسازی بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این مجوز را خواهد داشت که بازیکن آزاد جذب کند، اما حالا مشخص شده که با قوانین فیفا، این تیم تا آغاز پنجره نقل و انتقالات بعدی (زمستان) اجازه جذب هیچ بازیکنی را نخواهد داشت و این موضوع نگرانی‌ها را افزایش داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج