۵۴۰۱۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اصلاح طلبان از روحانی چه انتظاراتی دارند؟

آقای روحانی امروز بیش از پیش دریافته است که جریان اصلاحات با به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، قوی‌ترین، ثابت‌قدم‌ترین و موثر‌ترین جریان سیاسی حامی و پشتیبان دولت به حساب می‌آید.

حسن رسولی در اعتماد نوشت: آقای روحانی امروز بیش از پیش دریافته است که جریان اصلاحات با به میدان آوردن تمامی ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، قوی‌ترین، ثابت‌قدم‌ترین و موثر‌ترین جریان سیاسی حامی و پشتیبان دولت به حساب می‌آید. پشتوانه حمایتی همه‌جانبه اصلاح‌طلبان نتایجی نیز در پی دارد و آن مطالبات و انتظارات مشترکی از سوی اکثریت رای‌دهندگان و اصلاح‌طلبان است که متوجه دولت دوازدهم شده است؛ لذا برای حفظ و نگهداشت این سرمایه اجتماعی در راستای تامین منافع ملی لازم است که دولت برای پاسخگویی به این مطالبات و انتظارات برنامه داشته باشد.
دولت آقای روحانی برخلاف پیش‌بینی‌های رقیب نه تن‌ها لقب دولت یک دوره‌ای به خود نگرفت بلکه ٦ درصد نسبت به دوره اول نیز افزایش رای داشت. آقای روحانی در سال ٩٢ کمتر از ٥١ درصد رای آورد، اما در انتخابات اخیر ٥٧ درصد آرا را به خود اختصاص داد. این در صورتی است که سامانه انتخاباتی طراحی شده بین وزارت کشور و شورای نگهبان با پیش فرض بالا نبودن مشارکت عمومی به گونه‌ای تنظیم شده بود که از یک فرآیند زمان‌بر برخوردار بود. به گونه‌ای که بسیاری از مردم به ویژه در شهرهای بزرگ و تهران چندین ساعت زمان صرف کردند تا توانستند رای بدهند. قطعا اگر سازوکار اجرایی و عملیاتی انتخابات با پیش‌فرض مشارکت بالای مردم طراحی می‌شد، ممکن بود ٤ تا ٥ میلیون نفر به جمع مشارکت‌کنندگان در انتخابات اضافه شود. دولت دوازدهم از منظر حمایت ملی و حضور جدی اصلاح‌طلبان از پشتوانه بالایی برخوردار است. انتظار می‌رود آقای رییس‌جمهور نقاط قوت دوره اول در حوزه سیاست خارجی، یعنی مهیا کردن فضای مناسب بین‌المللی برای تامین منافع ملی کشور را همچنان در دولت دوم ادامه دهد.
همچنین انتظار می‌رود که در دوره دوم ریاست‌جمهوری همانند توفیق برجام شاهد موفقیت دیگری در عرصه بین‌المللی باشیم تا در نتیجه آن امکان استفاده از منابع گسترده داخلی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی فراهم شود. در عرصه داخلی از دولت این انتظار وجود دارد که ضمن حفظ سیاست‌های مربوط به حوزه پولی و انضباط مالی در کشور بیش از پیش دولت را کم‌هزینه اداره کند. امید است که در دولت دوم شاهد امید بیشتر به آینده برای فعالان اقتصادی، آرامش عمومی برای ملت ایران و رونق اقتصادی باشیم. در حوزه سیاسی این مطالبه بحقی است که دانشگاهیان و دانشجویان در فضای مناسب و غیرامنیتی در محیط آموزش عالی و متناسب با رویکرد‌های دولت تحصیل کنند.

از منظر اجرایی امید است که پای جوانان و زنان بیشتر از دوره اول به ساختار اجرایی کشور باز شود و دولتی چابک‌تر و جوان‌تر داشته باشیم. با توجه به همسویی دولت و مجلس آقای رییس‌جمهور وزرایی را به مجلس معرفی کند که نسبت به دفاع از گفتمان و پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت مصمم‌تر و کارآمد‌تر باشند.

در مجموع از آقای روحانی انتظار می‌رود که ضمن تعامل با رهبری، دو قوه دیگر، نهادهای انقلاب اسلامی، احزاب، گروه‌ها، نهادهای مدنی و مجموعه لایه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، جامعه‌ای با کیفیت زندگی مناسب‌تر را برای مردم در دوره دوم فراهم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج