۵۴۰۲۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جلالي: در بحث تحقيق‌ به قاليباف کمک کرديم

«کاظم جلالي»، نماينده تهران مي‌گويد: «ما به آقاي قاليباف هم در بحث تحقيق‌وتفحص و هم ساير مسائل به شهردار تهران کمک کرديم».

روزنامه شرق: «کاظم جلالي»، نماينده تهران مي‌گويد: «ما به آقاي قاليباف هم در بحث تحقيق‌وتفحص و هم ساير مسائل به شهردار تهران کمک کرديم».
«کاظم جلالي»، يکي از نمايندگان نزديک به علي لاريجاني درباره نامه‌اش به «قاليباف» که در زمان انتخابات منتشر شد، در گفت‌وگو با «ايلنا» توضيحاتي داده است. او درباره نامه‌اش گفته: «در آن نامه قصد داشتم مقدمه‌اي بچينم مبني بر اينکه اگر آن حرف‌ها را مي‌زنم، به‌عنوان يک دوست صحبت مي‌کنم. به‌هر‌حال پيش از آغاز رقابت‌هاي انتخاباتي، چندين جلسه به‌مناسبت‌هاي مختلف خدمت آقاي قاليباف بوديم و بعضي از آن جلسات دو‌نفره و سه‌نفره بود که توصيه بنده به‌طور مرتب، عدم حضور در انتخابات رياست‌جمهوري بود، ولي هنگامي که آقاي قاليباف در انتخابات حاضر شده و بحث افزايش يارانه را مطرح کردند، به‌عنوان يک دوست و برادر نامه‌اي خطاب به ايشان نوشتم».
جلالي، يکي از دو نماينده تهران است که با ليست اميد وارد مجلس شد، ولي وارد فراکسيون اميد نشد؛ ديگري «بهروز نعمتي» است؛ هر دو اين افراد، از نمايندگان نزديک به علي لاريجاني، رئيس مجلس هستند. جلالي، رئيس فراکسيون «مستقلين ولايي» مجلس است؛ يعني فراکسيوني که به عنوان حامي «علي لاريجاني» شناخته مي‌شوند. در خلال تبليغات انتخاباتي نامزدها، وقتي قاليباف صحبت از افزايش يارانه‌ها به ميان آورد، کاظم جلالي در قامت رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس، نامه‌اي خطاب به «قاليباف» منتشر کرد و اين وعده را غيرعملي دانست. او در مقدمه نامه‌اش از تلاش‌هايي که براي رأي‌نياوردن تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري انجام داده، صحبت کرده بود. در نامه «جلالي» خطاب به «قاليباف» آمده بود: «آخرين دفاع اين‌جانب از جناب‌عالي در جريان تحقيق‌و‌تفحص مجلس شوراي اسلامي از شهرداري بود که در نخستين جلسه کميسيون عمران حضور يافتم و نوع اظهارات و واکنش‌هاي حقير در آن جلسه در جهت حمايت از جناب‌عالي، حتي گلايه برخي از همکاران بنده را در مجلس به همراه داشت و پس از آن هم در داخل صحن مجلس از هيچ‌گونه تلاشي دريغ نکردم و تمامي اينها به دليل آن بود که جناب‌عالي را شخصيتي دلسوز و انقلابي با سوابق درخشان در دوران دفاع مقدس و خدمتگزار به مردم، دانسته و مي‌دانم». جلالي در توضيحاتش گفته «واقعيت اين است که ما به آقاي قاليباف هم در بحث تحقيق و تفحص و هم ساير مسائل به شهردار تهران کمک کرديم اما در آن نامه هم که به‌هر‌حال به‌عنوان يک سند باقي مي‌ماند، تأکيد کردم بنده حتي يک‌بار هم از آقاي قاليباف تقاضاي شخصي نداشتم.
بنابر‌اين نمي‌تواند هيچ شائبه‌اي درباره بنده وجود داشته باشد، اما اينکه ديگران چگونه عمل کرده‌اند را در جريان نيستم و نمي‌دانم که چه ارتباطي با آقاي قاليباف داشته‌اند». تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري از پس چند ماه کش‌و‌قوس، نهايتا در آخرين روز کاري مجلس در سال ١٣٩٥ يعني ٢٤ اسفند براي رأي‌گيري به صحن مجلس آمد. اولين دستور کار آن روز رأي‌گيري درباره «تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري تهران» بود و در زماني کمتر از نيم‌ساعت به پايان رسيد و رأي نياورد. پيش از روز رأي‌گيري درباره تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري، از سوي برخي مخالفان تحقيق‌و‌تفحص شنيده مي‌شد که طراحان را به «سياسي‌کاري» متهم مي‌کردند. حالا جلالي هم همان اتهام سياسي کاري درباره تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري را با لحني آرام‌تر تکرار کرده است: «به‌هر‌حال آنچه از اين تفحص برداشت مي‌شد، اين بود که تا حدودي رويکرد سياسي حاکميت يافته بود. متأسفانه بعضا مشکل ما اين است که رويکردهاي سياسي به اساس کارها آسيب مي‌رساند و تصور ما اين بود که رويکرد سياسي در اين تفحص وجود دارد و از طرفي برداشت‌مان اين بود که آقاي قاليباف، فردي است که براي تهران زحمات زيادي را متحمل شده است».
اين ادعا در حالي مطرح مي‌شود که همان زمان نمايندگان خواستار تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري اتهام سياسي‌کاري را رد کرده بودند و معتقد بودند اگر سياسي‌کاري شکل گرفته، از بيرون مجلس و به نفع رأي‌نياوردن تحقيق‌و‌تفحص بوده. جلالي در ادامه مي‌گويد: «به‌هرحال نياز نيست که همه تخلفات از طريق تحقيق‌و‌تفحص مجلس مورد رسيدگي قرار گيرد. حتما مراجع نظارتي وجود دارند و اين مراجع مي‌توانند به اين تخلفات احتمالي رسيدگي کنند. معمولا تفحص‌هاي مجلس زمان طولاني‌ای را به خود اختصاص مي‌دهد و مهم‌تر اينکه درصورت اجرايي‌شدن نيز اين مجلس است که درصورت صلاحديد رأ‌ی‌گيري مي‌کند که نتيجه بررسي‌ها به قوه قضائيه ارجاع شود يا خير. به‌هر‌حال هر مسئله‌اي زماني دارد و الان هم که ديگر زمان تفحص مجلس از شهرداري تهران گذشته است». حالا شايد با صحبت‌هاي اين نماينده نزديک به علي لاريجاني، معلوم شود چه کساني در رأي‌گيري براي تحقيق‌و‌تفحص از شهرداري تهران سياسي‌کاري کرده‌اند؛ طراحان يا آنها که لابي کردند تا تحقيق‌و‌تفحص رأي نياورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج