۵۴۰۲۴۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر تدبیر و اعتدال؛ موفق در آزمون انتخابات

محمد سلیمی در روزنامه آرمان نوشت: یکی از بارزترین جلوه‌های تدبیر و رویش جوانه‌های امید در دل زنان و مردان ایرانی در دولت یازدهم برگزاری باشکوه و مقتدارانه دو انتخابات سنگین و سرنوشت‌ساز بوده است.

محمد سلیمی در روزنامه آرمان نوشت: یکی از بارزترین جلوه‌های تدبیر و رویش جوانه‌های امید در دل زنان و مردان ایرانی در دولت یازدهم برگزاری باشکوه و مقتدارانه دو انتخابات سنگین و سرنوشت‌ساز بوده است.
دولت دکتر روحانی در حالی خود را برای آغاز دومین دوره خود آماده می‌کند که در دوره اول خود با وجود فضای سنگین تهمت و بد‌اخلاقی و کارشکنی‌های گسترده و سازمان‌یافته توانست در دو آزمون برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ و انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ سربلند بیرون بیاید که در این افتخار وزارت کشور دولت تدبیر و امید سهم عمده‌ای را بر عهده داشت.
وزارت کشور با مدیریت آقای رحمانی فضلی توسعه را مبنا و محور فعالیت‌های خود قرار داد و از این منظر توانست در حوزه‌های سیاست داخلی‌، آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و نهایتا الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری در توفیقات دولت بردارد. تدابیر اندیشیده‌شده برای ایجاد نشاط سیاسی و شادابی فضای اجتماعی با رونق دادن به خانه احزاب و بررسی دقیق و موشکافانه مشکلات و معضلات اجتماعی که منجر به تشکیل شورای اجتماعی کشور شد و مبارزه علمی و کارشناسی و تخصصی با پدیده شوم مبارزه با مواد مخدر با محوریت مبنا قراردادن شناسایی معلول‌ها به‌جای برخورد قهری با علت‌ها و نهایتا اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت پایلوت در سه استان کرمان، لرستان و آذربایجان شرقی که موفقیت آن موجب شد تا این اقدام در سراسر کشور اجرا شود، بخش‌هایی از نگاه توسعه‌محور رحمانی فضلی، وزیر کشور، در دوره اول دولت تدبیر و امید بود.
اما مهم‌ترین بخش از توفیقات وزارت کشور در برگزاری امن و قانونی و سالم چهار انتخابات بزرگ و سرنوشت‌ساز خلاصه می‌شود که با مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی زیباترین تصاویر حماسی را خلق کردند. نگاهی به شرایط متلاطم و ناامن منطقه و کشورهایی که با وجود داعیه دموکراسی و مردمسالاری توان برگزاری یک انتخابات سراسری آزاد و آرام و امن را ندارند، گواهی بر رسالت خطیر وزارت کشور دولت یازدهم بود که نتایج آن با وجود برتری جریان اعتدالی و مورد توجه دولت به‌دلیل صداقت و سلامت در فرایند برگزاری انتخابات نتوانست کوچک‌ترین بهانه و اعتراض قانونی و قابل توجهی را در اختیار جریان رقیب قرار دهد.
شفافیت در تمامی مراحل انتخابات و تسلط و تبحر مجریان انتخاباتی در تمامی سطوح از وزارت کشور تا بخشداری‌ها نقطه قوت تدبیر در سیاست داخلی دولت یازدهم و گواهی بر اطمینان چندین‌باره حداکثری مردم به مسیر اعتدال و عقلانیت شد. تصمیمات مصلحت‌اندیشانه و منطبق بر ظریف‌ترین زوایای قانون از سوی وزارت کشور هرچند مورد نقد حتی برخی هواداران دولت واقع گردید، اما نشان از پاکدستی و قانونمندی دولت تدبیر و امید بود که ثابت کرد در تحقق قانون هیچ‌گاه از اصول اعتدالی خود عدول نخواهد کرد. نتیجه این انتخابات را در کنار آمارها و ارقام و مطالبات و واقعیات باید در موفقیت وزارت کشور در آزمون صداقت و تدبیر و باور وزیر کشور به بلوغ و نشاط سیاسی جامعه یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بنده خدا روحانی تاپایان ۴سال باز هم ولکن نیستند خدابداد برسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج