جاباما
۵۴۰۲۸۲
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد صریح روزنامه اطلاعات از موحدی کرمانی

روزنامه اطلاعات نوشت: این تصور نادرست و باطل و ناروا که در انتخابات‌های اخیر بخش دین‌خواه و دین‌مدار جامعه قافیه را به بخش بیشتر سکولار طرفدار اباحه و دگراندیشی باخته است، جدای از تعارف و مماشات یک استنباط کاملاً انحرافی‌مدد و غلط است و هیچ مبنای منطقی و استدلالی هم ندارد.

روزنامه اطلاعات نوشت: این تصور نادرست و باطل و ناروا که در انتخابات‌های اخیر بخش دین‌خواه و دین‌مدار جامعه قافیه را به بخش بیشتر سکولار طرفدار اباحه و دگراندیشی باخته است، جدای از تعارف و مماشات یک استنباط کاملاً انحرافی‌مدد و غلط است و هیچ مبنای منطقی و استدلالی هم ندارد.
رفتاری که در روزهای پیش و پس از انتخابات در بین گروه‌های مختلف اجتماعی و به‌ویژه برخی چهره‌های نامدار سیاسی و مذهبی شوربختانه به‌نوعی گرایش و روند و عادت بدل‌شده، اگر با هوشیاری مدیریت و اصلاح نشود، به مهمترین ارزش‌ها و اعتقادات و باورهای جامعه و از جمله به بخش منتسب به دین و دین‌باوری لطمه می‌زند. این تصور نادرست و باطل و ناروا که در انتخابات‌های اخیر بخش دین‌خواه و دین‌مدار جامعه قافیه را به بخش بیشتر سکولار طرفدار اباهه و دگراندیشی باخته است، جدای از تعارف و مماشات یک استنباط کاملاً انحرافی‌مدد و غلط است و هیچ مبنای منطقی و استدلالی هم ندارد.
منتهی عده‌ای به درست یا غلط و عده‌ای هم ناآگاهانه و با بازی در زمین دشمن ناخواسته به این گزاره نادرست و انحرافی‌مدد می‌رسانند. در این میان البته برخی چهره‌های موجه و با سابقه انقلابی و دینی قابل توجه هم دراین دام می‌افتند که باید هوشیاری بیشتری داشت و در زمین بازی که دشمن برایمان تدارک، دیده است توپ را به چرخش در‌نیاورد. مثلاً اینکه امام‌جمعه محترمی بگوید رأی فلانی حلال و طیب و طاهر است و غیرمستقیم این شبهه را ایجاد کند که در انتخابات رأی حلال داریم و رأی حرام و چون رأی حلال خیلی ارزش بیشتری دارد پس باید چند برابر رأی شبهه‌ناک هم بیارزد!
بحث‌ها و صحبت‌ها و استدلال‌هایی از این حیث و نیز موضعگیری افراد شناخته شده و شناسنامه‌دار مذهبی و سیاسی و انقلابی که در صدد تحلیل آرای مردم برآمده و با استنباط ناصحیح و موضعگیری غلط آرای یکی را به حساب بخش‌‌ دینی و انقلابی و ارزشی جامعه گذارده و آرای دیگری را به حساب بخش غیردینی و لائیک جامعه به حساب آورند و با همین دست فرمان هم بخواهند جلو بروند و تخته‌گاز برانند و احساس و اعلام خطر کنند، بی‌تردید ضمن تقویت دوقطبی کردن جامعه و ضمن تعمیق شکاف‌های اجتماعی از آن بدتر بذر کینه و عداوت را هم می‌افشاند و جامعه را در برابر هم قرار می‌دهد. آقایان عزیز، انتخابات انتخابات است.
رأی حلال و رأی حرام هم نداریم، نه این‌که نداشته باشیم اما اصولاً بحث حلال و حرام در اینجا چندان قابل رصد نیست. نه کسی می‌تواند تضمین بدهد همه آرای ریخته شده به حساب آقای رئیسی رأی طیّب و طاهر و حلال بوده و نه کسی می‌تواند در آرای ریخته شده به حساب آقای روحانی شبهه وارد کند و بگوید همه یا بخشی از آن حرام بوده و لذا اصلاً چه دلیلی دارد شخصیت‌های موجه و عالی‌مقام به ویژه ائمه جمعه و جماعات که بی‌طرفی آنان در جریانات سیاسی ضامن وجهه و شأن آنان و موضع‌گیری حزبی و جناحی دون شأنشان است در مواردی این چنین به موضع‌گیری بپردازند و این شبهه را برای بخش مهمی از اجتماع ایجاد کنند که آنان در برابر خواست و اراده ما ایستاده‌اند و عصبانی شده‌اند.
در حالی که شاید واقعا چنین نباشد و چنین هم نیست. اصولاً نه آقای رئیسی نماینده تام و تمام بخش ارزشی و انقلابی و ولایتمدار جامعه است و نه آنها که به آقای روحانی رأی دادند خدای ناکرده طرفدار لاابالی‌گری و دین‌گریزی و یا دارای زاویه با انقلاب و نظام و دین و ارزش‌های شناخته شده آن... اصولاً این تقسیم‌بندی از پایه و اساس دارای اشکال و انحراف است. برای چه به خاطر برد یا باخت فرضی در یک عرصه سیاسی و انتخاباتی حاضریم دانسته یا نادانسته گرانترین هزینه‌ها را صرف کنیم و هر مغالطه‌ای را صورت دهیم و بی‌جهت جامعه را دوقطبی کرده و با نادیده گرفتن قاعده بازی کم تحملی خود را به رخ بکشیم؟
بهتر نیست به جای استمرار دعوا و مقابله سیاسی، مراقب باشیم تا دولت در چهارسال پیش‌رو در شرایط حساس کنونی، ناگاه با سوءاستفاده از غفلت ما که به مناقشه‌های بی‌مبنا و بی‌پایه روی آورده‌ایم و یا حتی بدون نیت سوء اما به خاطر عدم وجود ناظران هوشیار و دقیق و ناقدانی آگاه و دلسوز، مجدداً فرصت‌سوزی کند و سال‌هایی را که باید در مسیر پیشرفت کشور صرف توسعه کند هدر دهد و آسیب‌ آن به جامعه‌ای برسد که بیش از هر چیز به کار و تلاش و امید و امیدواری محتاج است؟ چرا همه یک‌بار و برای همیشه اولویت نخستمان را منافع ملی و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت و تعالی مردم عزیزمان قرار نمی‌دهیم و حال که دولت دوران جدید خدمت را آغاز کرده به کمک او نمی‌آئیم؟ البته کمک به او تنها تائید اقداماتش نیست بلکه نقد مشفقانه عملکردش به مراتب بیشتر به کارش می‌آید.

کوته سخن آنکه مبادا به بهانه حمایت از دین و ارزش‌ها، با استنباط و عملکرد و رفتار و حرف و سخن غلط، به انقلاب و نظام و باور دینی جامعه آسیب بزنیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا اینا رو ول کنین اینا انتظار نداشتن مردم ما انقدر اگاه باشن

    • جعفری

      حضرات در نظر داشته باشند که اولین بار خود رئیس جمهور در سفر تبلیغاتی به اهواز از کلمه #رای حرام #استفاده کرد نه دیگران. در گروههای اجتماعی هست به دست شما هم می رسد

    • بدون نام

      رای حرام با دادن وعده یارانه کذایی و سخنان پوپولیستی برای محرومان و فقیران ایجاد شد،اون هم در اردوگاه اصول گرایان

    • بدون نام

      چهار سال دیگه خواهند فهمید کدام دسته از مردم آگاهند این دولت جای دولت احمدی نژاد خواهد گرفت

    • بدون نام

      مردم را نمیشناسند و ارزشی برای رای مردم قائل نیستند ولی مردم دارودسته این آقایان راشناختند و به آنها رای ندادند چون تجربه ی دروغ و وعدهای پوچ را دارند .

    • بدون نام

      مطمئن باش چهار سال دیگه خواسته مردم برآورده نشه بعضی ها کلاهشان پس معرکه است

    • بدون نام

      معرکه از هر دو ور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج